Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Szczegóły informacji

Ponowne ogłoszenie dot. usług opiekuńczych

Informacja ogłoszona dnia 2017-06-13 09:08:00 przez Michalina Łajtar

Akapit nr 1 - brak tytułu

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodach poszukuje, w ramach usług opiekuńczych, opiekuna/opiekunki w celu zatrudnienia na umowę zlecenie - zgodnie z zapotrzebowaniem wynikającym ze środowiska tj. zgodnie ze zgłoszonymi wnioskami podopiecznych .
 
I. Wymagania niezbędne:
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
 
II. Wymagania dodatkowe :
1. umiejętność skutecznego komunikowania się,
2. umiejętność organizowania pracy w domu chorego,
3. samodzielność,
4. niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,
5. prawo jazdy kat. B i własny samochód lub inny środek lokomocji – praca na terenie całej gminy Brody – dojazd do i ze środowisk we własnym zakresie,
6. doświadczenie w pracy opiekuna/opiekunki osoby starszej, chorej lub niepełnosprawnej.
 
III. Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
a) empatia
b) komunikatywność
c) odpowiedzialność
d) kreatywność
e) obowiązkowość
f) rzetelność
g) zaangażowanie i odporność na stres
h) uczciwość.
 
IV. Zakres obowiązków:
W toku codziennego kontaktu z chorymi opiekun/opiekunka dba o ich stan zdrowia i zaspakaja podstawowe potrzeby życiowe.

Opiekun/opiekunka domowa świadczy usługi różnym grupom osób, a przede wszystkim:
a) obłożnie i ciężko chorym całkowicie samotnym,
b) obłożnie i ciężko chorym zamieszkałym wspólnie z rodziną,
c) samotnym niepełnosprawnym, wymagającym opieki,
d) innym osobom dotkniętym wypadkami losowymi.

W domach chorych opiekun/opiekunka zobowiązana jest do wykonywania następujących czynności:
a) pielęgnacyjnych
b) gospodarczych
c) opiekuńczych
d) załatwiania bieżących spraw urzędowych chorego.
 
Do czynności pielęgnacyjnych należy między innymi:
- zmiana i utrzymanie w czystości bielizny osobistej i pościelowej,
- mycie, kąpanie, czesanie i ubieranie chorego,
- zapobieganie powstawaniu odleżyn,
- pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
- podawanie leków doustnych.

 
 
Do czynności gospodarczych należy między innymi:
- kupowanie artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji podopiecznego artykułów przemysłowych,
- zabezpieczanie posiłków, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego,
- karmienie chorego,
- spacery z podopiecznym,
- utrzymywanie w czystości otoczenia chorego,
- dokonywanie porządków w używanej przez chorego części mieszkania,
- utrzymywanie w czystości naczyń stołowych i kuchennych oraz sprzętu gospodarczego służącego podopiecznemu,
- palenie w piecu, przynoszenie węgla, wody itp.,
- zamawianie wizyt lekarskich,
- realizacja recept lekarskich,
- załatwiania innych spraw na życzenie chorego (opłacanie świadczeń, pomoc w korespondencji itp.)
- rozliczanie się z chorym z wydanych pieniędzy codziennie lub w terminie wspólnie ustalonym,
- w miarę możliwości opiekun/opiekunka organizuje czas wolny chorego.
 
U chorych obłożnie, zamieszkałych wspólnie z rodziną opiekun/opiekunka wykonuje następujące
czynności:
a) czynności pielęgnacyjne
b) czynności gospodarcze, które obejmują:
- karmienie chorego,
- utrzymanie w czystości i porządku pokoju, w którym stale przebywa chory (jeżeli w pokoju tym nie mieszka również inny członek rodziny),
- zamawianie wizyt lekarskich w przypadkach nagłych,
- realizacja recept, jeżeli lek jest zalecony do natychmiastowego podania choremu,
- przygotowanie posiłku wyłącznie dla chorego,
- utrzymanie czystości sprzętu gospodarczego, używanego w trakcie świadczenia usług.
 
W razie zgonu podopiecznego opiekunka domowa zobowiązana jest do:
a) wezwania dozorcy domu lub sąsiada,
b) wezwania lekarza rejonowego celem stwierdzenia zgonu,
c) w miarę możliwości powiadomienia kogoś z najbliższej rodziny podopiecznego.
 
V. Wymagane dokumenty :
- cv,
- dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (m.in. kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie)
- oświadczenie o niekaralności, i o tym, że nie toczy się w stosunku do niego żadne postępowanie karne,
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na określonym stanowisku,
- oświadczenie kandydata opatrzone własnoręcznym podpisem o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie opatrzone własnoręcznym podpisem o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji zatrudnienia na stanowisko opiekun w GOPS, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182,1662) oraz ustawą z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2008 r., Nr 223, poz. 1458 ze zmianami).
 
Oferty oraz wymagane dokumenty należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej ul. Rynek 2, pok. nr 1 w godzinach urzędowania GOPS tj. poniedziałek-piątek od godz. 7.30 do 15.30, lub przesłać na adres:Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Rynek 2, 68-343 Brody
w zamkniętej kopercie z adnotacją ,,Opiekun w GOPS w Brodach” do dnia 21.06.2017r. do godz. 15.30. (decyduje data wpływu do GOPS). Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
O terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie. GOPS zastrzega sobie prawo do niedokonania wyboru kandydata bez podania przyczyny.
Dodatkowych informacji o naborze na w/w stanowisko można uzyskać pod numerem telefonu
(68 371 25 74)
 
Od osoby wyłonionej w drodze naboru przed przyjęciem do pracy wymagane będą oryginały w/w dokumentów do wglądu.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Józefa Walczak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-06-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Józefa Walczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-06-13 09:07:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Michalina Łajtar
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-06-13 09:08:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Michalina Łajtar
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-06-13 09:08:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
466 raz(y)