ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dąbie
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Strona główna

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Ogłoszenie o naborze Ławników Sądowych w kadencji 2020 - 2023

Ogłoszenie o naborze Ławników Sądowych w kadencji 2020 - 2023

31 grudnia 2019 r. kończy się kadencja ławników sądów powszechnych 2016-2019. W związku tym Prezes Sądu Okręgowego w Zielonej Górze zwrócił się do Rady Gminy Dąbie z prośbą o dokonanie naboru kandydatów na ławnika
do Sądu Rejonowego w Krośnie Odrzańskim, III Wydział Rodzinny i Nieletnich
1 ławnik

KTO MOŻE ZOSTAĆ ŁAWNIKIEM

Ustawa prawo o ustroju sądów powszechnych stanowi, że ławnikiem może być wybrany ten, kto:
  • posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
  • jest nieskazitelnego charakteru,
  • ukończył 30 lat,
  • jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania, co najmniej od roku,
  • nie przekroczył 70 lat,
  • jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
  • posiada, co najmniej wykształcenie średnie.

KTO NIE MOŻE ZOSTAĆ ŁAWNIKIEM

  • osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze
  • osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
  • funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
  • adwokaci i aplikanci adwokaccy,
  • radcy prawni i aplikanci radcowscy,
  • duchowni, 
  • żołnierze w czynnej służbie wojskowej, 
  • funkcjonariusze Służby Więziennej,
  • radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.

KTO MOŻE ZGŁASZAĆ KANDYDATÓW NA ŁAWNIKÓW

Kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin:
  • prezesi właściwych sądów,
  • stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa z wyłączeniem partii politycznych,
  • co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru.

TERMIN ZGŁASZANIA KANDYDATÓW NA ŁAWNIKÓW

Termin zgłaszania kandydatów upływa 30 czerwca 2019 roku (niedziela) przy czym zgłoszenia, które wpłyną w dniu 1 lipca 2019 r. będą uznane za złożone w terminie.

WYMAGANE DOKUMENTY

Zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia, do której kandydat ma obowiązek dołączyć:
  • informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby,
  • oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
  • zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika.

    Wszystkie ww. dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia
 
  • 2 zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
  •  Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji, które to dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
  • Do zgłoszenia kandydata dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób, zawierającą imię (imiona), nazwisko, nr ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z 50 osób zgłaszających kandydata. (Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika jest pierwsza osoba, której nazwisko zostało umieszczone na liście).
 
Rada Gminy Dabie będzie zasięgać informacji o kandydatach na ławników od Wojewódzkiego Komendanta Policji.

WZORY DOKUMENTÓW

Wzory dokumentów można pobrać także w Urzędzie Gminy Dąbie w sekretariacie Urzędu, ul. Szeroka 4, 66-615 Dąbie.

GDZIE SKŁADAĆ DOKUMENTY

Karty zgłoszenia kandydata na ławnika sądowego wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami przyjmowane są w godzinach pracy Urzędu tj.
- poniedziałek                    w godz. 730 - 1630
- wtorek- czwartek            w godz. 730 - 1530
- piątek                                w godz. 730 - 1430
w Urzędzie Gminy Dąbie, ul. Szeroka 4, 66-615 Dąbie w sekretariacie Urzędu.
 
Zgłoszenia kandydatów,  które wpłyną do Rady Gminy po 01 lipca 2019 r., a także zgłoszenia, które nie spełniają ww. wymagań formalnych pozostawia się bez   dalszego biegu. Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne. 
 

OPŁATY

Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika. Koszt opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi podmiot, którego dotyczy odpis lub zaświadczenie.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Dąbie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Małgorzata Nowicka-Szymańska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-06-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Nowicka-Szymańska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-06-04 11:57:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mateusz Gruszczyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-06-04 12:09:33
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mateusz Gruszczyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-06-04 13:06:26
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
283 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Raport o stanie Gminy Dąbie za 2018 rok.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Dąbie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Małgorzata Nowicka-Szymańska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-06-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Nowicka-Szymańska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-06-04 09:23:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mateusz Gruszczyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-06-04 09:27:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mateusz Gruszczyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-06-12 18:09:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
177 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Konsultacje społeczne w sprawie przeprowadzenia z mieszkańcami konsultacji społecznych dotyczących projektu zmian statutów sołectw Gminy Dąbie.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Załącznik nr 4 do Zarządzenia Nr 40/2019
Wójta Gminy Dąbie z dnia 22 marca 2019r.
 
 
 
O B W I E S Z C Z E N I E
WÓJTA GMINY DĄBIE
 
Z dnia 22 marca 2019r.
 
 
Na podstawie art. 5a i art. 35 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. 2019 poz. 506) w związku z Uchwałą Nr XVIII/148/2016 Rady Gminy Dąbie z dnia 29 września 2016r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Dąbie w celu uzyskania opinii dotyczącej projektów zmian statutów sołectw Gminy Dąbie
 
Wójt Gminy Dąbie
zaprasza mieszkańców gminy do konsultacji
 
w sprawie  projektu zmian statutu wszystkich sołectw Gminy Dąbie: Brzeźnica, Budynia, Ciemnice, Dąbie, Dąbki, Gola, Gronów, Kosierz, Lubiatów, Łagów, Nowy Zagór, Pław, Połupin, Stary Zagór, Szczawno i Trzebule
Konsultacje obejmują obszar całej Gminy Dąbie i są skierowane do mieszkańców poszczególnych sołectw.
Projekt zmian statutu wraz z formularzem zgłaszania uwag dostępny jest: na stronie internetowej Gminy Dąbie (www.dabie.pl), BIP Urzędu Gminy Dąbie (www.wrota.lubuskie.pl/ugdabie/) w zakładce Konsultacje Społeczne, u sołtysa oraz w siedzibie Urzędu Gminy (sekretariat).
Wszelkie uwagi i wnioski należy składać w terminie: 08 kwietnia 2019r. do dnia 26 kwietnia 2019r. w urnie umieszczonej w Urzędzie Gminy Dąbie lub przesłać skan wypełnionego formularza pocztą elektroniczną na adres:
Wyniki konsultacji w sprawie projektu zmian statutu sołectwa dotyczą każdego sołectwa i mają charakter opiniodawczy.
 
Wójt Gminy Dąbie
/-/ Marcin Reczuch

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Dąbie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Mateusz Gruszczyński
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Mateusz Gruszczyński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-03-26 00:26:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mateusz Gruszczyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-03-26 00:27:44
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mateusz Gruszczyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-05-08 11:01:06
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
282 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nabór na urzędników wyborczych.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Dąbie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Cecylia Szofer
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-03-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Cecylia Szofer
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-04-11 09:56:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mateusz Gruszczyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-04-11 10:03:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Mateusz Gruszczyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-04-11 10:03:17
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1341 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »