ˆ

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Akapit nr 1 - brak tytułu

Naczelnik: Jolanta Adułło-Hoffmann tel. (68) 4109 780, pokój nr 20 (Budynek B)
Lokalizacja wydziału: budynek B, pokoje: 8, 17, 18, 19, 14
 
Pracownicy:
  • Aneta Maryniec -tel. 68 4109 782, pokój nr 19,
  • Agnieszka Kaczoruk -tel. 68 4109 783, pokój nr 17,
  • Marzena Grabowska - tel. 68 4109 781, pokój nr 17,
  • Angelika Przybylska - tel. 68 4109 787, pokój nr 19, Centrum Aktywności Lokalnej ul. Piastów 2,
  • Joanna Rafalska, tel. 68 4109 733, pokój nr 18,
  • Agnieszka Przygoda, tel. 68 4109 732, pokój nr 18,
  • Danuta Czarnota - tel. 68 4109 785, pokój nr 8,
  • Gabriela Stasiorowska - tel. 68 4109 731, pokój nr 8,
  • Anna Trzyna - tel. 68 4109 784, pokój nr 8,
  • Barbara Wachowicz - tel. 68 4109 711, pokój nr 14.
Do zadań Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu należy:
 
1) sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i przedszkoli prowadzonych przez gminę w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących:
a) prowadzenia dokumentacji kancelaryjnej, kadrowej i archiwalnej,
b) organizacji pracy,
c) bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów;
2) prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez gminę funkcji organu prowadzącego przedszkoli i szkół podstawowych oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, a w szczególności:
a) zapewnienie warunków działania, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
b) pomoc w realizacji innych zadań statutowych,
c) prowadzenie baz danych w zakresie zadań organu prowadzącego;
3) ustalenie sieci publicznych przedszkoli, szkół podstawowych oraz granic obwodów szkół podstawowych;
4) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidacją szkół, przedszkoli, instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
5) prowadzenie rejestru niepublicznych przedszkoli i szkół oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
6) prowadzenie ewidencji i kontroli spełnienia obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie gminy;
7) wykonywanie obowiązków sprawozdawczych statystycznych w zakresie oświaty i opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
8) przygotowywanie we współpracy z dyrektorami jednostek oświatowych rocznych projektów organizacji przedszkoli i szkół podstawowych oraz aneksów do tych projektów;
9) sporządzanie wniosków o przekazanie dotacji oraz sprawozdań z realizacji dotacji na wyposażenie szkół w podręczniki lub materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe;
10) prowadzenie spraw związanych z realizacją Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym na zakup podręczników i materiałów ćwiczeniowych;
11) dokonywanie oceny pracy dyrektorów jednostek oświatowych we współpracy z organem nadzoru pedagogicznego;
12) prowadzenie spraw związanych z ubieganiem się nauczycieli o uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu i rejestru wydanych aktów nadania stopnia awansu zawodowego;
13) opiniowanie przeniesienia nauczyciela mianowanego do pracy w innej szkole lub placówce;
14) wydawanie decyzji o uzupełnieniu etatu przez nauczyciela;
15) organizacja i przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów nadzorowanych placówek;
16)  prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli;
17) zbieranie i przetwarzanie informacji dotyczących stanu realizacji zadań oświatowych w gminie za poprzedni rok szkolny oraz przygotowywanie sprawozdania końcowego z realizacji zadań;
18) opiniowanie i przygotowywanie dokumentów dotyczących wyrażania stanowiska dot. obniżki nauczycielowi obowiązkowego wymiaru godzin zajęć na wniosek dyrektora placówki;
19) opracowywanie projektu regulaminu przyznawania nauczycielom dodatków i innych elementów wynagradzania w placówkach oświatowych;
20) współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie ustalania regulaminu wynagradzania pracowników niepedagogicznych;
21) współpraca ze związkami zawodowymi działającymi w oświacie w szczególności w zakresie opiniowania i uzgadniania regulaminu wynagradzania nauczycieli, pracowników niepedagogicznych, przyznawania nagród dla pracowników oświaty, zwolnień pracowników oświaty;
22) coroczne sporządzanie struktur zatrudnienia w celu sporządzania sprawozdania osiągnięcia średniego poziomu wynagrodzenia na poszczególnych stopniach awansu zawodowego nauczycieli;
23) prowadzenie spraw i przygotowywanie dokumentów związanych z nadaniem odznaczeń oraz nagród pracownikom oświaty;
24) organizowanie szkoleń i narad z dyrektorami nadzorowanych jednostek;
25) koordynowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli i dyrektorów oraz przygotowywanie sprawozdań z doskonalenia;
26) prowadzenie sprawozdawczości oraz wykonywanie zadań związanych z ustawą o systemie informacji oświatowej;
27) wydawanie decyzji w sprawie przyznania dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
28) organizowanie dowozów uczniów i dzieci do szkół i przedszkoli oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem przewozów szkolnych;
29) organizowanie dowozów uczniów niepełnosprawnych do szkół i przedszkoli;
30) rozliczanie zwrotu kosztów przejazdu do specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych dzieci i opiekunów z terenu gminy;
31) prowadzenie spraw w zakresie pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym i motywacyjnym;
32) koordynowanie spraw dotyczących działalności Młodzieżowej Rady Miejskiej;
33) koordynowanie spraw dotyczących działalności Rady Seniorów;
34) koordynowanie zadań wynikających z realizacji Programu „Karta Seniora”;
35) organizowanie gminnych obchodów Dnia Edukacji Narodowej;
36) prowadzenie współpracy jednostek oświatowych i instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w ramach programów unijnych i rządowych;
37) współpraca z organizacjami pozarządowymi wynikająca z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ze szczególnym uwzględnieniem zlecania zadań publicznych związanych z działalnością merytoryczną wydziału;
38) przygotowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pozarządowymi;
39) opiniowanie wniosków o dotacje dla organizacji pozarządowych;
40) nadzorowanie pod względem merytorycznym i kontrolowanie prawidłowości wykorzystania dotacji przez organizacje pozarządowe;
41) zwrot kosztów dotacji udzielonej na uczniów uczęszczających do niepublicznych placówek oświatowych znajdujących się na terenie innych gmin a zamieszkałych na terenie gminy Krosno Odrzańskie;
42)  rozliczanie kosztów wychowania przedszkolnego między jednostkami samorządu terytorialnego;
43) opracowywanie i analiza planów strategicznych dotyczących lokalnego systemu oświaty;
44) współpraca z nadrzędnymi instytucjami w dziedzinie oświaty, kultury, sportu i pomocy społecznej w celu realizacji zadań i programów o zasięgu regionalnym bądź ogólnopolskim;
45) koordynacja spraw związanych z zadaniami gminy w zakresie organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej;
46) nadzorowanie działalności jednostek organizacyjnych gminy działających w zakresie: kultury, sportu, opieki społecznej, świadczenia pomocy osobom w trudnej sytuacji (Ośrodka Sportu i Rekreacji, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Mediateki - Biblioteki Publicznej, Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Artystyczno – Kulturalnego „Zamek”) w zakresie ich zadań statutowych;
47) gromadzenie i przechowywanie aktualnych statutów, regulaminów i innej dokumentacji stanowiącej o organizacji jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez wydział;
48) prowadzenie rejestru instytucji kultury;
49) koordynacja prac i obsługa działalności rady ds. kultury w przypadku jej powołania;
50) koordynacja działań związanych z ekonomią społeczną;
51) koordynacja spraw związanych z rewitalizacją społeczną w gminie;
52) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Karty Dużej Rodziny;
53) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia i współdziałanie w tym zakresie z innymi podmiotami i jednostkami;
54) obsługa w zakresie finansowo-księgowym, administracyjnym, organizacyjnym i kadrowym jednostek oświatowych, żłobka i klubu dziecięcego w ramach Centrum Usług Wspólnych;
55)  prowadzenie zadań z zakresu Pracowniczych Planów Kapitałowych dla jednostek oświatowych oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
56) prowadzenie archiwum byłych pracowników szkół i przedszkoli;
57) prowadzenie spraw z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, w tym:
a) przygotowywanie i przedkładanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie oraz projektu preliminarza na jego wykonanie,
b) przedkładanie sprawozdań z realizacji zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie,
c) realizacja zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie,
d) inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć mających na celu zmianę obyczajów w zakresie sposobu spożywania napojów alkoholowych oraz przeciwdziałanie przemocy w rodzinie,
e) współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
f) przyjmowanie wniosków o zobowiązanie do leczenia odwykowego osób nadużywających alkoholu,
g) prowadzenie profilaktycznej działalności wychowawczej, informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii,
h) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
i) wdrażanie i propagowanie na terenie gminy ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych kampanii i akcji edukacyjnych oraz profilaktycznych,
j) diagnoza problemów związanych z alkoholizmem i ryzykownym spożywaniem napojów alkoholowych oraz narkomanią,
k) nadzór nad świetlicami środowiskowymi i socjoterapeutycznymi działającymi na terenie gminy,
l) realizacja i wprowadzanie nowych zadań zgodnych z rekomendacjami Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom,
m) kontynuacja i wdrażanie nowych programów profilaktycznych rekomendowanych przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom z zakresu problematyki alkoholowej, narkomanii oraz uzależnień behawioralnych.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Dawid Gierczyński
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2005-08-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Mikołajczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2005-08-09 09:30:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Gierczyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2005-08-09 09:31:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marzena Grabowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-10-16 15:22:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
13407 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »