ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Rozwoju, Inwestycji i Planowania Przestrzennego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-08-09 10:03:01 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu




Naczelnik: Ryszard Słupski, tel. 3835017 wew. 314, pokój nr 13 (budynek B)

Lokalizacja wydziału: budynek B, pokoje: 12, 13, 14, 19.

Pracownicy:
  • Waldemar Pelec, tel. 068 3835017 wew. 520, pokój nr 11,
  • Bożena Tubielewicz, tel. 068 3835017 wew. 520, pokój nr 11,
  • Jolanta Duziak, tel. 068 3835017 wew. 313, pokój nr 13,
  • Maria Rudnicka, tel. 068 3835017 wew. 118, pokój nr 18 (budynek A),
  • Aleksandra Węgrzyn-Przybylska - architekt miejski, tel. 068 3835017 wew. 312, pokój nr 12,
  • Sylwia Bendkowska,
  • Marta Izdebska, tel. 068 3835017 wew. 520, pokój nr 11,
  • Anna Kolus, tel. 068 3835017 wew. 353, pokój nr 12,
  • Agnieszka Galica, tel. 068 3835017 wew. 353, pokój nr 12
  • Anna Olejnik, tel. 068 3835017 wew. 520, pokój nr 11.

Zadania wydziału:

Do zadań Wydziału Rozwoju, Inwestycji i Planowania Przestrzennego należy:
1. opracowywanie rocznych i wieloletnich planów wydatków inwestycyjnych,
2. współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie remontów i modernizacji obiektów zabytkowych,
3. organizowanie zamówień publicznych na opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz na wykonawstwo robót budowlanych, w oparciu o przepisy ustawy prawo o zamówieniach publicznych,
4. określanie danych wyjściowych do projektowania i kosztorysowania,
5. przygotowywanie umów dla planowanych do realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych (szczegółowa analiza dokumentacji projektowej i kosztorysowej),
6. przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji i pozwoleń na budowę,
7. przekazywanie placu budowy dla wykonawców robót inwestycyjnych lub remontowych,
8. koordynacja wykonawstwa robót budowlanych w zakresie ich zgodności z harmonogramem finansowo - rzeczowym,
9. zgłaszanie, zawiadamianie o rozpoczęciu i zakończeniu zadań inwestycyjnych i remontowych właściwym organom,
10. nadzór w zakresie prowadzonych robót podczas realizacji zadań inwestycyjnych lub remontowych,
11. opracowywanie sprawozdań i analiz z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych,
12. organizowanie i uczestnictwo w odbiorach oddawanych do użytku obiektów budowlanych zrealizowanych w procesie inwestycyjnym oraz robót remontowych,
13. przeglądy gwarancyjne, rozliczanie zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy,
14. rozliczanie kosztu realizowanych zadań obejmujących:
  • zadania inwestycyjne i remontowe realizowane z własnych środków finansowych,
  • zadania inwestycyjne i remontowe realizowane jako zadania wspólne z innymi podmiotami,
  • przekazywanie na majątek użytkownika zrealizowanego zadania,

15. współpraca z innymi podmiotami w zakresie uzbrojenia terenów pod budownictwo mieszkaniowe, usługowe, przemysłowe,
16. sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych otrzymanych na realizacje zadań inwestycyjnych,
17. przyjmowanie wniosków dotyczących inwestycji lub remontów od osób fizycznych, instytucji, radnych, i innych,
18. przygotowywanie materiałów do projektu budżetu inwestycyjnego,
19. opracowywanie kart zadań inwestycyjnych do projektu budżetu,
20. przyjmowanie wniosków dotyczących remontów w placówkach oświaty i kultury:
  • przeprowadzanie wizji lokalnych, analiza przedłożonych wycen remontów,
  • zgłaszanie propozycji rzeczowo - finansowych remontów,

21. uczestnictwo w komisjach przetargowych i odbiorach robót dotyczących remontów w placówkach oświatowych i kultury oraz rozliczanie przyznanych środków,
22. przygotowywanie ofert dla inwestorów krajowych i zagranicznych w zakresie możliwości inwestowania na terenie gminy oraz prowadzenie szerokiej ich promocji,
23. pozyskiwanie inwestorów oraz ich kompleksowa obsługa,
24. nawiązywanie kontaktów i współpraca z instytucjami dysponującymi środkami finansowymi przeznaczonymi na aktywizację gospodarczą gminy,
25. stały monitoring funduszy pomocowych kierowanych do gmin, przedsiębiorstw oraz organizacji pozarządowych,
26. pozyskiwanie wyczerpujących informacji o podmiotach oferujących pomoc finansową i warunkach stawianych projektom i wnioskodawcom ubiegającym się o środki pomocowe,
27. opracowywanie wniosków w celu pozyskania funduszy na realizację zadań gminy,
28. kreowanie inicjatyw gospodarczych i rozwoju gospodarczego,
29. tworzenie programów zmierzających do podnoszenia aktywizacji gospodarczej i przeciwdziałania bezrobociu,
30. tworzenie projektów i realizacja programów gospodarczych,
31. prowadzenie akcji informacyjnej o stosowanych ulgach i preferencjach wobec podmiotów gospodarczych,
32. gromadzenie informacji i danych ekonomicznych dotyczących gminy,
33. organizowanie wystaw i targów promujących lokalny biznes,
34. uczestnictwo w misjach gospodarczych, targach i wystawach inwestycyjnych,
35. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez podmioty gospodarcze,
36. wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz ich cofanie i stwierdzanie wygaśnięcia zezwolenia,
37. wydawanie zezwoleń na transport osobowy,
44. prowadzenie kart ewidencyjnych obiektów hotelarskich i innych,
45. prowadzenie kontroli ewidencji obiektów, w których prowadzone są usługi hotelarskie,
46. dokonywanie analizy i wyboru obszarów terenu gminy przeznaczonych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
47. dokonywanie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych,
48. organizowanie zamówień publicznych na wykonywanie planów miejscowych oraz zmian studium, a także na sporządzanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
49. koordynacja i obsługa działań związanych ze sporządzaniem planów miejscowych oraz zmian studium,
50. prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę,
51. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,
52. wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
53. wydawanie wypisów i wyrysów ze studium oraz z planów miejscowych,
54. opiniowanie w formie postanowienia wstępnych projektów podziału nieruchomości,
55. wydawanie opinii związanych z lokalizacją i formą plastyczną reklam na terenie gminy,
56. prowadzenie spraw związanych z lokalizacją reklam na gruntach będących własnością gminy, z wyłączeniem pasa drogowego, w tym sporządzanie umów,
57. opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego województwa,
58. prowadzenie spraw związanych z rewitalizacją miasta,
59. opracowywanie projektów planów zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną, i paliwa gazowe,
60. prowadzenie inwestycji drogowych i bieżącego utrzymania dróg gminnych, w tym:
  • prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
  • utrzymywanie nawierzchni jezdni, chodników, parkingów, ciągów pieszych, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających,
  • prowadzenie okresowej kontroli stanu dróg i obiektów mostowych oraz przeprowadzanie przetargów na prowadzenie robót remontowych,
  • prowadzenie inżynierii ruchu,
  • przeprowadzanie odbiorów przywracania pasa drogowego do stanu pierwotnego,
  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem parkingów miejskich,
  • wydawanie zezwoleń na lokalizowanie obiektów nie związanych z gospodarką drogową w pasie drogowym dróg gminnych,
  • wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
  • wydawanie zezwoleń na przejazd po drogach pojazdów (z ładunkiem lub bez) o masie, nacisku osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach,
  • naliczanie kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia,
  • umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów,
  • wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg gminnych,
  • zaliczanie dróg do kategorii dróg wewnętrznych i zakładowych,
  • opracowywanie planów remontów i napraw dróg gminnych.

61. realizacja zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości procedur udzielania zamówień oraz prowadzenie obsługi Gminy w zakresie realizacji zadań z zakresu zamówień publicznych, w tym:
  • przygotowywanie dokumentacji do ogłoszenia zamówienia publicznego,
  • przygotowywanie propozycji składów komisji przetargowych,
  • obsługa administracyjna komisji przetargowych,
  • prowadzenie wymaganej prawem sprawozdawczości,
  • tworzenie harmonogramu zamówień publicznych zadań ujętych w budżecie Gminy w porozumieniu z kierownikami,
  • udzielanie instruktażu wszystkim pracownikom Urzędu i jednostkom podległym w zakresie ustawy o zamówieniach publicznych.
« powrót do poprzedniej strony