ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Ogłoszenie

Akapit nr 1 - brak tytułu

Krosno Odrzańskie,2010-01-05
 
O g ł o s z e n i e
             
 
                Burmistrz Krosna Odrzańskiego ogłasza publiczny przetarg ustny na sprzedaż działek budowlanych pod budowę garaży murowanych w zabudowie szeregowej , położonych w Krośnie Odrzańskim przy ul. 1 Maja
 
nr działki
pow. w m2
wartość działki
cena wywoławcza
wadium
627/62
18
1.670,00 zł 200,00 zł
627/67
18
1.670,00 zł 200,00 zł
 
 
            Przetarg odbędzie się w dniu 4 lutego 2010 r. o godz. 900 w sali 1000 lecia Urzędu Miasta w Krośnie Odrz. przy ul. Parkowej nr 1.
 
             Wadium w pieniądzu w podanej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miasta nr 64 1090 1551 0000 00005500 1056 BZ WBK S.A. 2 Oddział Krosno Odrz., najpóźniej do dnia 28 stycznia 2010 r. Wpłacone wadium zwraca się niezwłocznie po zakończeniu przetargu. Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny sprzedaży.           
           
               Termin uiszczenia wylicytowanej ceny pomniejszonej o wpłacone wadium + 22% podatku VAT upływa najpóźniej w dniu podpisania aktu. Do ceny wylicytowanej zostaną doliczone koszty sporządzenia dokumentacji formalno-prawnej w kwocie 500,00 zł. Zawiadomienie o dacie podpisania aktu notarialnego nastąpi w ciągu 21 dni od daty przetargu. Nie dotrzymanie tego terminu powoduje przepadek wadium, a przetarg czyni niebyłym.
             
                Nieruchomość gruntowa nie jest obciążona na rzecz osób trzecich. Rozpoczęcie budowy musi nastąpić w terminie 2 lat od daty zawarcia umowy notarialnej a jej zakończenie w ciągu następnych 3 lat. Za rozpoczęcie budowy uważa się wylanie ław fundamentowych a zakończenie budowy stan surowy zamknięty.
 
              Zastrzega się prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.
 
            Wszelkich informacji udziela się w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami , Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta w Krośnie Odrz. ul. Parkowa nr 1,blok B, pokój nr 17 tel. 3835110 wew. 317.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Danuta Masłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-01-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Danuta Masłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-01-05 14:54:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-01-05 14:57:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-01-05 14:57:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
18261 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

DOSTAWA PALIW NA 2010 ROK

Dostawa gazu płynnego propan - butan w butlach 11 kg

Zakup i dostawę materiałów biurowych do Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
Krosno Odrzańskie, 2009-11-23
O. V – 341/1/09
OGŁOSZENIE
O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
 1.      Nazwa i adres Zamawiającego
Gmina Krosno Odrzańskie, 66-600 Krosno Odrzańskie, ul. Parkowa 1, woj. lubuskie, pow. krośnieński, tel. 0–68 383 5017, fax. 0–68 3835122, e-mail: ,
 2.      Określenie trybu zamówienia
zaprasza do udziału w przetargu nieograniczonym o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w rozporządzeniu na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), na:
„Zakup i dostawę materiałów biurowych
do Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim”
3.      Strona internetowa, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia
http:// bip.wrota.lubuskie.pl/ugkrosnoodrzanskie/przetargi/Ogloszenia_o_przetargach
Informacje dodatkowe
·        Specyfikację istotnych warunków zamówienia (bezpłatną) można odebrać osobiście
w siedzibie Zamawiającego, budynek A, w Biurze Obsługi Interesantów lub po uprzednim złożeniu pisemnego zapotrzebowania na adres: Gmina Krosno Odrzańskie, ul. Parkowa 1, 66-600 Krosno Odrzańskie.
·        Ogłoszenie o postępowaniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 402478-2009 rok wydania – 2009.
4.      Określenie przedmiotu, wielkość zamówienia i informacja o ofertach częściowych
Określenie przedmiotu zamówienia:
Główny przedmiot zamówienia:
CPV:  30192000-1 – Wyroby biurowe
 
Dodatkowy przedmiot zamówienia:
CPV – 22600000-6 – Tusz- 25 szt.
CPV – 22816100-4 – Bloczki notatkowe- 85 szt.
CPV – 22816100-4 – Bloczki samoprzylepnych karteczek na notatki- 25 op.
CPV – 22851000-0 – Skoroszyty- 255 op.
CPV – 22990000-6 – Papier gazetowy, papier czerpany i innego rodzaju papier lub tektura w rodzaju używanych do celów graficznych- 52 op.
CPV – 24910000-6 – Kleje- 80 szt.
CPV – 30125110-5 – Toner do drukarek laserowych/ faksów- 235 szt./ 50 szt.
CPV – 30141200-1 – Kalkulatory biurkowe- 8 szt.
CPV – 30145100-8 – Rolki do kalkulatorów- 130 szt.
CPV – 30192100-2 – Gumki- 35 szt.
CPV – 30192111-2 – Poduszki z tuszem- 8 szt.
CPV – 30192121-5 – Długopisy kulkowe- 30 op.
CPV – 30192130-1 – Ołówki- 80 szt.
CPV – 30192133-2 – Temperówki do ołówków-10 szt.
CPV – 30192160-0 – Korektory- 125 szt. 
CPV – 30192300-4 – Taśmy barwiące- 15 szt.
CPV – 30192800-9 – Etykiety samoprzylepne- 2 op.
CPV – 30192930-9 – Korektory w piórze- 55 szt.
CPV – 30197100-7 – Zszywki, gwoździki z szerokim łebkiem, pinezki kreślarskie- 38 op.
CPV – 30197220-4 – Spinacze do papieru- 30 op.
CPV – 30197320-5 – Zszywacze- 8 szt.
CPV – 30197321-2 – Usuwacz zszywek- 8 szt.
CPV – 30197330-8 – Dziurkacze- 8 szt.
CPV – 30197644-2 – Papier kserograficzny- 1015 szt.
CVP – 30199100-1 – Kalka; papier samokopiujący; zestawy powielające oraz papier bez kalki- 106 op.
CVP – 30199130-0 – Kalka  inna niż maszynowa- 6 op.
CVP – 30199230-1 – Koperty- 75 kartonów
CVP – 30199300-3 – Papier wytłaczany lub perforowany- 50 op.
CVP – 30199500-5 – Segregatory; pudełka na listy, pudełka do przechowywania i podobne wyroby- 560 szt.
CVP – 30199720-3 – Papier listowy-50 op.
CVP – 30234000-8 – Nośniki do przechowywania- 80 szt.
CVP – 30234300-1 – Płyty kompaktowe (CD)- 70 szt.
CVP – 30237320-8 – Dyskietki- 10 op.
CVP – 30237430-2 – Markery- 200 szt.
CVP – 39241200-5 – Nożyczki- 10 szt.
CVP – 39292500-0 – Linijki- 12 szt.
CVP – 39541130-6 – Sznurek- 10 szt.
 
Wielkość zamówienia:
Toner do drukarki HP LJ 1320 zastępczy – 45 szt.,
Toner do drukarki HP LJ 1300 zastępczy – 30 szt.,
Toner do drukarki HP LJ 3050 zastępczy – 40 szt.,
Rolka papierowa do maszynek liczących – 130 szt.,
Papier ksero A4 biały – 1000 ryz,
Papier ksero A3 biały – 15 ryz,
Segregator tekturowy A4/70 kolor z szyną – 280 szt.,
Skoroszyt przeźroczysty z wąsem PCV (1 op. – 10 szt.) – 80 op.,
Obwoluta do dokumentów (1op. – 100 szt.) – 100 op.,
Koperta przestrzenna S-DS.-200 – 250 szt.,
Korektor w długopisie – 55 szt.,
Klej w sztyfcie 15 gram – 80 szt.,
Ołówek techniczny drewniany HB – 80 szt.,
Marker fluorescencyjny – 100 szt.,
Długopis cienkopiszący z zatyczką (1 op. – 20 szt.) – 30 op.;
 Szczegółowe określenie i wielkość przedmiotu zamówienia został zamieszczony w załączniku nr 2  SIWZ.
 Informacja o ofertach częściowych
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w rozumieniu art. 83 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655z późn. zm.) w stosunku do żadnej z części zamówienia.
 
5.      Informacja o ofertach wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych w rozumieniu art. 83 ustawy Prawo zamówień (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) publicznych w stosunku do żadnej z części zamówienia.
 6.      Termin wykonania zamówienia
Od 1 stycznia 2010 roku
do 31 grudnia 2010 roku.
7.      Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
 W postępowaniu mogą uczestniczyć wykonawcy którzy:
a)     posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności zgodnie z wymogami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.),
b)     posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym,
c)      znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d)     nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.),
e)     złożą ofertę zgodną z wymaganiami SIWZ i przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
 Sposób dokonania oceny spełnienia powyższych warunków
Ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedłożonych i podpisanych oświadczeń załączonych do SIWZ, a także oryginalnych lub poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów – zaświadczeń przedłożonych przez Wykonawcę.
 8.      Informacja na temat wadium
Nie dotyczy
9.      Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena (koszt) – 100%
10. Miejsce i termin składania ofert
Miejsce składania ofert
Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, budynek A (hol), Biuro Obsługi Interesanta lub przesyłając drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru na adres: Gmina Krosno Odrzańskie, ul. Parkowa 1, 66-600 Krosno Odrzańskie.
 
Termin składania ofert
Termin składania ofert upływa dnia 04.12.2009 r. o godzinie 11:00.
 Informacja dodatkowa
Osoba uprawniony do kontaktów z Wykonawcami – Anna Mikołajczyk, tel. (0-68) 3835017, wew. 521 w godz. 9.00 –14.00.
 11.Termin związania z ofertą  
Wykonawca jest związany z ofertą przez okres 30 dni licząc od terminu składania ofert.
12.Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej  
Nie dotyczy
 13.Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów.  
Nie dotyczy
 14.Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna.  
Nie dotyczy
15.Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Kolus
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-11-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Mikołajczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-11-23 11:37:10
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-11-23 12:12:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-11-23 13:36:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
18685 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wspólnota samorządowa

Akapit nr 1 - brak tytułu

Gmina Krosno Odrzańskie stanowi lokalną wspólnotę samorządową tworzoną przez mieszkańców gminy oraz terytorium obejmujące miasto KROSNO ODRZAŃSKIE oraz sołectwa - wsie – osady: BIELÓW, BRZÓZKA, CHOJNA, CHYŻE, CZARNOWO, CZETOWICE, GOSTCHORZE, KAMIEŃ, MORSKO, ŁOCHOWICE, MARCINOWICE, NOWY RADUSZEC, OSIECZNICA, RADNICA, SARBIA, SARNIE ŁĘGI, STARY RADUSZEC, STRUMIENNO, RETNO, SZKLARKA RADNICKA, WĘŻYSKA.
O ustroju miejsko – wiejskiej Gminy Krosno Odrzańskie stanowi Statut Gminy uchwalony przez Radę Miejską w Krośnie Odrzańskim.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Ejsmont
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2003-08-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Ejsmont
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2003-08-05 11:23:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2003-08-05 11:23:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-02-13 10:16:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4309 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Podstawy prawne działania samorządu

Akapit nr 1 - brak tytułu

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483 z poźn. zm.) – rozdział VII
 
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) 
 
Ustawy i przepisy wykonawcze nakładające na gminy zadania o charakterze publicznym mające na celu zaspokojenie zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy oraz załatwienie indywidualnych spraw jej mieszkańców
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Ejsmont
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2003-08-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Kamila Korman
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2003-08-05 11:34:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Gierczyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2003-08-05 12:54:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Gierczyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-17 21:51:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
12843 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zadania gminy

Akapit nr 1 - brak tytułu

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, nie zastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów i jeżeli ustawy nie stanowią inaczej to rozstrzyganie w tych sprawach należy do gminy.
Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej. Zadania te obejmują w szczególności sprawy:
• ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
• gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego
• wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
• lokalnego transportu zbiorowego,
• ochrony zdrowia,
• pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
• gminnego budownictwa mieszkaniowego,
• edukacji publicznej,
• kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
• kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
• targowisk i hal targowych,
• zieleni gminnej i zadrzewień,
• cmentarzy gminnych,
• porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
• utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
• polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
• wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
• promocji gminy,
• współpracy z organizacjami pozarządowymi,
• współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
Ustawy mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzania wyborów powszechnych oraz referendów. Zadania z zakresu administracji rządowej gmina może wykonywać również na podstawie porozumienia z organami tej administracji. Gmina może również wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu oraz z zakresu właściwości województwa na podstawie porozumienia z jednostkami samorządu terytorialnego. Zadania publiczne mogą być również realizowane w drodze współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego. Gminy, związki międzygminne oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego mogą sobie wzajemnie bądź innym jednostkom samorządu terytorialnego udzielać pomocy, w tym pomocy finansowej.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Ejsmont
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2003-08-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Ejsmont
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2003-08-05 12:50:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2003-08-05 12:54:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-02-23 10:55:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
12883 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Stanowienie aktów prawnych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Na podstawie upoważnień ustawowych gminie przysługuje prawo stanowienia aktów prawa miejscowego obowiązującego na terenie gminy.
Na podstawie ustawy o samorządzie gminnym organy gminy mogą wydawać akty prawa miejscowego w zakresie:
1. wewnętrznego ustroju gminy oraz jednostek pomocniczych,
2. organizacji urzędów i instytucji gminnych,
3. zasad zarządu mieniem gminy,
4. zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
W zakresie nie uregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach powszechnie obowiązujących rada gminy może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego.
Akty prawa miejscowego ustanawia rada gminy w formie uchwały.
W przypadku nie cierpiącym zwłoki przepisy porządkowe może wydać burmistrz w formie zarządzenia na zasadach określonych w ustawie o samorządzie gminnym.
Zasady i tryb ogłaszania aktów prawa miejscowego określa ustawa z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1461) 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agnieszka Czarnolewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2003-08-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Adułło-Mucha
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2003-08-05 12:52:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Gierczyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2003-08-05 12:54:16
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Gierczyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-07-27 07:54:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
12296 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Rada Miejska w Krośnie Odrzańskim

Akapit nr 1 - brak tytułu

Skład osobowy rady gminy ustalany jest w drodze wyborów. Wybory do rad gmin, są powszechne, równe, bezpośrednie i odbywają się w głosowaniu tajnym. Zasady i tryb przeprowadzania wyborów do rad gmin określa odrębna ustawa. Kadencja rady gminy trwa 4 lata licząc od dnia wyborów.
Do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej. Do wyłącznej właściwości rady gminy, zgodnie z art.18 ust.2 ustawy o samorządzie gminnym należy:
  • uchwalanie statutu gminy,
  • ustalanie wynagrodzenia burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
  • powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek burmistrza,
  • uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
  • uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • uchwalanie programów gospodarczych,
  • ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
  • podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,
  • podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu,
  • dotyczących:
    określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez burmistrza, zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów, ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez burmistrza w roku budżetowym, zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy, tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich, określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez burmistrza, tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek, ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez burmistrza w roku budżetowym, określanie wysokości sumy, do której burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
  • podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a ustawy o samorządzie gminnym,
  • podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
  • podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
  • podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,
  • nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
  • podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
  • stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.

Rada Miejska w Krośnie Odrzańskim jest organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz przez Burmistrza w zakresie w jakim wykonuje on uchwały Rady.
Do wewnętrznych organów Rady należą:
1) Przewodniczący;
2) dwóch wiceprzewodniczących;
3) Komisja Rewizyjna;
4) komisje stałe, wymienione w Statucie;
5) doraźne komisje do określonych zadań.
Rada powołuje następujące stałe komisje:
1) Rewizyjną - do 5 osób;
2) Budżetu i Rozwoju Gospodarczego - do 5 osób;
3) Porządku Publicznego i Infrastruktury Komunalnej - do 5 osób;
4) Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych - do 5 osób.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Ejsmont
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2003-08-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Ejsmont
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2003-08-05 13:02:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2003-08-21 12:18:44
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-02-23 10:48:28
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
11141 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji