ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Krystian Forster

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SESJA NR XXII/12 Z DNIA 19 KWIETNIA 2012

Informacja ogłoszona dnia 2012-09-03 13:00:27 przez Krzysztof Alejun

Akapit nr 1 - brak tytułu

Pytanie:
Radny zapytał kto ma klucze do skrzynki z ujęciem wody i energii, z których mogą korzystać jednostki przypływające do portu w Krośnie Odrzańskim. Zapytał na jakiej zasadzie rozliczane są koszty poboru. Zapytał co z sytuacją, gdy jednostka przypłynie wieczorem.
Odpowiedź:
Kierownik OSiR Bogusław Zaraza powiedział, że klucze od skrzynki znajdują się w OSiR. Pobór wody oraz energii jest opomiarowany. Rozliczenie odbywa się na zasadzie odczytu z liczników. Poinformował, iż na przełomie marca i kwietnia do portu przypłynęła jednostka o długości 85m. Zgłaszała ona drogą e-mail datę przybycia. Dodał, iż na tablicy informacyjnej znajdującej się w porcie są podane numery telefonów do OSiR. Ponadto hala wraz z częścią rekreacyjną na ulicy Pocztowej pracuje do godz. 23.00. Wówczas trzeba się tam udać i poprosić pracowników o udostępnienie kluczy od skrzynki z mediami.  

Wniosek;
Radny wniósł o postawienie tablicy ogłoszeniowej przed Urzędem Miasta.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula odnośnie tablicy ogłoszeniowej przy Urzędzie Miasta powiedział, iż na terenie miasta znajdują się tablice ogłoszeniowe, których właścicielem nie są służby miejskie tj. tablica w Parku 1000-lecia, która jest inicjatywą prywatną oraz tablica w dolnej części miasta. Tablica przy Urzędzie mogłaby się znaleźć, jednak nie jest to tania inwestycja. Konieczne byłoby zamontowanie na niej szyby pancernej. Do tej pory nie zdarzyło się, aby szyby, na których są wywieszane ogłoszenia w Urzędzie zostały zniszczone. Można rozważyć w przyszłorocznym budżecie zakup takiej tablicy. Należałoby wykonać projekt, jej posadowienie. W odpowiedzi na tą interpelację zostanie przedstawiona analiza kosztów jej zakupu i postawienia. Stwierdził, iż jego zdaniem lepszym zakupem byłby stojak na rowery, którego brakuje nie tylko pod Urzędem, ale też w wielu miejscach na terenie miasta.
Przeprowadzono analizę kosztów zakupu wraz z montażem gablot zewnętrznych, wolnostojących, która przedstawia się następująco:
1. gablota jednoskrzydłowa o wym. 100 cm x 70 cm x 200 H cm wykonana z profilu aluminiowego wynosi w granicach od 1.000 do 1.600 zł brutto, koszt transportu i montażu ok. 200 zł brutto.
2. gablota dwuskrzydłowa o wym. 200 cm x 100 cm x 200 H cm wykonana z profilu aluminiowego wynosi  w granicach od 1.750 do 2.300 zł brutto, koszt transportu i montażu ok. 200 zł brutto.
By gablota spełniła funkcję informacyjną, jaką obecnie pełni przeszklenie holu Urzędu Miasta, należałoby zamówić kilka gablot dwuskrzydłowych lub jedną o wymiarach niestandardowych, co znacznie podwyższyłoby wspomniane koszty. Dostrzegamy problem z oklejaniem szyb urzędu, ale raczej, zamiast zakupu gablot, zmierzamy do  uporządkowania informacji na szybach (planujemy zrobić stałe części tematyczne), gdyż jest to największa powierzchnia ogłoszeniowa i szkoda z niej rezygnować.
 
Wniosek:
Radny zgłosił problem utrudnionego przejazdu ulicą 40-lecia PRL, przy wjeździe z ulicy Obrońców Stalingradu. Poprosił o próbę rozwiązania tego problemu np. poprzez ustawienie znaku zakazującego postoju lub też poprzez zwiększenie kontroli przez Straż Miejską.
Odpowiedź:
Burmistrz powiedział, iż tworzy się tu konflikt. Należy brać pod uwagę funkcjonujące tam podmioty gospodarcze i niezdyscyplinowanych mieszkańców, którzy parkują gdzie popadnie. Podał przykład, iż na wniosek mieszkańców udało się rozwiązać taki problem na ulicy Mickiewicza przy wjeździe. Jednak w tej chwili podmioty gospodarcze zgłaszają, iż nie ma tam gdzie postawić samochodu. W przypadku wjazdu na ulicę 40-lecia PRL, to nawet nie trzeba będzie stawiać tam żadnego znaku, gdyż właściciele samochodów łamią przepisy ruchu drogowego stawiając je zbyt blisko skrzyżowania. Powiedział, że po dzisiejszej interpelacji sprawa zostanie zgłoszona do organów odpowiedzialnych za pilnowanie porządku.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym zabrania się zatrzymania pojazdu:
1. Na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania.
2. Na przejściu dla pieszych oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem.
3. Na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych, jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię.
4. Na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem jezdni dwukierunkowej o małym ruchu.
W związku z powyższym na ulicy 40-Lecia PRL nie zachodzi potrzeba ustawiania dodatkowych znaków. Wystarczą jedynie kontrole uprawnionych służb. Straż Miejska w ramach działań prewencyjnych będzie sprawdzała w godzinach porannych i wieczorowych sposób zaparkowania  pojazdów na w/w ulicy.
 
 
Wniosek:
Radny zgłosił problem braku miejsc parkingowych przed Przedszkolem Nr 1 w Krośnie Odrzańskim. Stwierdził, iż być może należy umożliwić dojazd od strony banku PKO pod samo Przedszkole i tam wydzielić kilka miejsc.
Odpowiedź:
Burmistrz powiedział, że ta sprawa była już zgłaszana. Urząd o tym wie. Właścicielem parkingu przy PKO jest bank. Parking jest zajmowany przez rodziców odprowadzających dzieci do przedszkola. Tworzy się konflikt interesów. Wjazd do przedszkola od strony banku PKO został zamknięty. Narzeka na to również właściciel posesji, który w tej chwili musi do niej wjeżdżać od ulicy Parkowej. Problem polega na tym, iż podczas przejazdu niszczone były sieci. KPWK wniosło więc o zamknięcie przejazdu. Ponadto częste przejazdy mogą spowodować jeszcze szybsze osuwanie się skarpy i degradację muru na ulicy WOP. 
Gmina pracuje nad koncepcją zagospodarowania ulicy Parkowej, która w przyszłości może rozwiązać problem parkowania pojazdów w okolicach Przedszkola Nr 1.
 
Wniosek:
Radny zgłosił, iż na ulicy Głogowskiego, przy budynku nr 2 zapadła się studzienka i stwarza to zagrożenie.
Odpowiedź:
W dniu 9 maja 2012 r. pracownik Urzędu Miasta zgłosił do przedstawiciela TP S.A. informację o uszkodzonej studzience.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-09-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-09-03 12:59:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Alejun
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-09-03 13:00:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Alejun
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-09-03 13:00:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
590 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony