ˆ

Mariusz Grycan

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SESJA NR XXXIX/13 z dnia 30 sierpnia 2013 r

Informacja ogłoszona dnia 2013-10-28 10:50:42 przez Monika Karwowska-Pawłowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wniosek:
Powiedział, że autobus jadący z Zielonej Góry do Gubina o godzinie 21.30 nie przejeżdża już przez Czarnowo i Wężyska tylko przez Brzózkę. Stwierdził, że mieszkańcy mają utrudniony powrót do domów. Poprosił o zgłoszenie tej sprawy do PKS i spowodowanie, aby autobus kursował tak, jak miało to miejsce wcześniej.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż zostało skierowane pismo do PKS w tej sprawie.

Pytanie:
Powiedział, że Klub Sportowy z Wężysk musi zwrócić 3 tys. zł dotacji, ponieważ został mu zakwestionowany zakup trawy na boisko. Zapytał dlaczego tak się stało. Zaproponował zorganizowanie szkolenia dla Prezesów Klubów.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula wyjaśnił, że jeśli dotacja jest niewłaściwie wydatkowana to nie ma innego wyjścia i trzeba wzywać do jej zwrotu. Podlega to dyscyplinie finansów publicznych. Jeżeli w umowie nie wpisano jakichkolwiek zakupów na utrzymanie boiska, to środki nie powinny zostać wydane na ten cel.  
Naczelnik Wydz. OK Barbara Groncik dodała, iż bardzo często zapisanie środków w ofercie nie pokrywa się z faktycznym ich wykorzystaniem i ujęciem w sprawozdaniu. Część środków wydawanych jest na zadania inne niż zadania gminy. Nie można tego uznać. Są to środki publiczne. Trzeba się z nich rozliczyć. Jeśli chodzi o szkolenia, to co roku pracownik Wydziału informuje i pomaga w napisaniu sprawozdania. Jednak w dalszym ciągu pojawiają się błędy. Poprosiła, aby prezesi klubów bardziej się zdyscyplinowali jeśli chodzi o pisanie ofert i sprawozdań.
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński powiedział, że wielokrotnie pomaga się klubom, jeśli chodzi o dokumentację konkursową czy sprawozdania. Przepisy dotyczące dotacji co jakiś czas się zmieniają. Pewne wydatki, które kiedyś były akceptowane, dziś nie mogą. Być może potrzebne jest kolejne szkolenie, spotkanie. Dodał, iż gmina jest na nie otwarta.
 
Wniosek:
Wniósł o powrót do systemu przyznawania dotacji dla klubów sportowych. Stwierdził, że Klub juniorów z Raduszca został rozwiązany ze względu na brak środków. Ponadto jedne kluby otrzymują dotacje na rok a inne na pół roku. Poprosił o zorganizowanie spotkania z Prezesami klubów.
Odpowiedź:
Zastępca Burmistrza Grzegorz Garczyński poinformował, iż ten rok jest eksperymentem. Klub z Czarnowa awansował, a więc gdyby konkurs był ogłoszony na cały rok, to otrzymałby mniej pieniędzy. Jeśli chodzi o rozwiązanie klubu z Raduszca, to Zastępcy Burmistrza jest przykro, iż Radny Magdziak nie zgłosił się z tą sprawą. Jakieś rozwiązanie pewnie udałoby się znaleźć. Stwierdził, że jesienią ponownie zostanie zorganizowane spotkanie z prezesami klubów i będzie rozważana formuła ogłaszania konkursów na przyszły rok. Jeśli będzie wola, aby konkursy były rozpisywane na cały rok, to być może powróci się do takiego rozwiązania.
 
Wniosek:
Odniósł się do kwestii oceny wieńców dożynkowych w tym roku. Stwierdził, iż Dożynki Wojewódzkie odbyły się w tym samym czasie, co Dożynki Gminne. Terminy powinny być ustalone, aby uroczystości nie kolidowały ze sobą, a święto wojewódzkie odbyło się później niż gminne.
Odpowiedź:
Radny Radosław Sujak powiedział, że termin dożynek gminnych wybierany jest na początku roku. Jest on raczej stały tzn. wypada w ostatni bądź przed ostatni weekend sierpnia. Dopiero później w marcu bądź kwietniu została wybrana miejscowość, w której się odbędą. Zazwyczaj dużo później datę podaje województwo. Chcą, aby została zachowana stopniowość tzn. najpierw dożynki gminne, następnie powiatowe i na końcu wojewódzkie. Dożynki powiatowe odbywały się przeważnie na początku, a wojewódzkie w połowie września. Jednak w tym roku chciano trochę bardziej uhonorować gminę Bogdaniec i jej Święto Chleba. Nie jest to zależne od opinii innych gmin. Województwo nie poinformowało o terminie. Dowiedziano się o nim ze strony internetowej.    
Naczelnik Wydz. GN Janina Pawlik dodała, iż Powiat także był zaskoczony terminem dożynek wojewódzkich. Pismo i regulamin dożynek powiatowych został przesłany do gminy w lipcu a następnie 12 sierpnia. 19 sierpnia do godziny 12.00 przez komisję gminną miała się odbyć ocena wieńców. Wyniki miały zostać dostarczone do Powiatu. Wobec tak krótkiego czasu Pani Naczelnik poleciła pracownikowi, aby skontaktował się z sołtysami i aby zdeklarowali się czy zdążą do tego czasu zrobić wieńce. Do konkursu zgłosiły się tylko 3 sołectwa: Strumienno, Gostchorze i Szklarka Radnicka.19 sierpnia w obecności Pana Jerzego Szymczaka i pracownika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa dokonano wizytacji sołectw i oceny wieńców. Na mocy tego samego regulaminu w dniach 20-21 sierpnia Powiat dokonał oceny wszystkich zgłoszonych wieńców. 23 sierpnia zwycięskie wieńce musiały już znaleźć się w Bogdańcu a 24 były oceniane przez komisję konkursową wojewódzką. Stwierdziła, że ani gmina ani powiat nie były przygotowane do terminu dożynek wojewódzkich. Dożynki te odbywały się zawsze w okolicach 15-20 września.  
Burmistrz Marek Cebula wyjaśnił, iż informację o terminie dożynek wojewódzkich otrzymano w sierpniu. Nie można organizować imprezy kulturalnej na ostatnią chwilę. Trzeba zawrzeć umowy z różnymi podmiotami. Gmina mogła rozwiązać tę kwestię w inny sposób i w ogóle nie wystawiać wieńców do konkursu powiatowego i wojewódzkiego. Wówczas ocena wieńców odbyłaby się na dożynkach. Tę decyzję pozostawiono jednak sołtysom. Kontaktowano się z nimi i pytano czy chcą wziąć udział w konkursach. Jeśli nie byłoby ich akceptacji, wówczas nie zgłoszono by wieńców do oceny przez Powiat i Województwo.
Radny Radosław Sujak dodał, że od jakiegoś czasu współpracuje się z firmą budującą infrastrukturę sceniczną, która ma jedne z najniższych cen w województwie. Jeśli nie zarezerwuje się konkretnej daty imprezy na 3-4 miesiące wcześniej, to koszty imprezy wzrosną. 
 
Wniosek:
Wniósł o przekazanie informacji na temat wyjazdów każdej jednostki OSP w gminie w 2013 roku.
Odpowiedź:
Informacja w załączeniu (skan do pobrania).

Pytanie:
Zapytał o stan finansowy ZGKiM. Zapytał czy przewidywane są zwolnienia pracowników. Zapytał jaka będzie przyszłość Zakładu.
Odpowiedź:
Dyrektor ZGKiM Zbigniew Lubczyński poinformował, iż Zakład zachowuje płynność finansową. Posiada środki do realizacji wszelkich płatności. Wykonywane są wszystkie prace zlecone przez gminę. W czerwcu Dyrektor podjął decyzję o rezygnacji z dozoru. Cztery osoby dostały propozycje zmiany stanowisk pracy. Dwie osoby je przyjęły, a dwie zrezygnowały i z końcem września odchodzą z pracy. Ponadto dwie osoby zajmujące się do tej pory wywozem odpadów otrzymały wypowiedzenia.  Na bieżąco podejmowane są wszelkiego rodzaju działania, które umożliwią funkcjonowanie Zakładu.
 
Wniosek:
Wniósł o przygotowanie informacji czy w Nowej Soli ogłaszane były doniesienia o potencjalnych inwestorach.
Odpowiedź:
Informacja z Nowej Soli w załączeniu (do wiadomości Radnego).
 
Wniosek:
Wniósł o zwiększenie patroli Straży Miejskiej przy cmentarzu w okresie wzmożonego ruchu przed 1 listopada.
 
Pytanie:
Zapytał jak wygląda na terenie gminy sprawa czipowania psów. Zapytał ile psów jest zaczipowanych.
 
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż na terenie gminy Krosno Odrzańskie czipowanie psów rozpoczęto od stycznia 2011 r. Do dnia dzisiejszego zaczipowano łącznie 312 psów.
 
Pytanie:
Zapytał czy w gminie były redukcje etatów wśród nauczycieli.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż redukcji etatów na terenie gminy nie było. 
 
Wniosek:
Wniósł o ponowne zajęcie się sprawą wyznaczenia części chodników na ścieżki rowerowe. Stwierdził, że w innych miastach ten problem jest rozwiązywany. Poprosił, aby po raz kolejny poruszyć tę kwestię.
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula poinformował, iż zgodnie z § 47 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie:
1.Szerokość ścieżki rowerowej powinna wynosić nie mniej niż:
1) 1,5 m - gdy jest ona jednokierunkowa,
2) 2,0 m - gdy jest ona dwukierunkowa,
3) 2,5 m - gdy ze ścieżki jednokierunkowej mogą korzystać piesi.
2. Szerokość ścieżki rowerowej należy ustalać indywidualnie, jeżeli oprócz prowadzenia ruchu rowerowego pełni ona inne funkcje.
Jak wynika z ww. przepisu, wprowadzenie ścieżek rowerowych spełniających wymogi prawne, na ok. 90 % chodnikach znajdujących się na terenie miasta, wyeliminowałoby ruch pieszy. Między innymi dlatego wnioski w sprawie wytyczenia ścieżek rowerowych na chodnikach kierowane do GDDKiA były rozpatrywane negatywnie (skan odpowiedzi w załączeniu).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-10-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-10-07 12:40:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-10-28 10:50:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-12-18 07:45:58
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
466 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony