ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Wyciagi z protokołów

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

WYCIĄG Z P R O T O K Ó ŁU Nr XVI/2011 z przebiegu sesji Rady Miejskiej w Krośnie Odrzańskim, odbytej w dniu 16 listopada 2011 r. w Sali 1000-lecia Urzędu Miasta w Krośnie Odrzańskim.

Informacja ogłoszona dnia 2011-12-20 10:17:55 przez Renata Piwowarczyk

Akapit nr 1 - brak tytułu

Do pkt. 11 – INTERPELACJE I ZAPYTANIA RADNYCH
Radny Tomasz Rafał Rogowski zgłosił prośbę mieszkańców ulicy Matejki, dotyczącą ułożenia kilku metrów płyt chodnikowych przy placu zabaw.
Powiedział, że prace przy zagospodarowaniu zieleni w pasie drogi krajowej ujawniły braki w obrzeżach drogowych. Wniósł o wystosowanie pisma do GDDKiA o podniesienie zapadniętych studzienek kanalizacyjnych na ulicy Poznańskiej.
Radna Ewa Klepczyńska zgłosiła problem braku miejsc dla dzieci w żłobkach. Wniosła, aby w przyszłości zastanowić się nad utworzeniem dodatkowego oddziału.
Radna Magdalena Wlazło zgłosiła problem wyrzucania liści na tereny zalewowe i do rowów melioracyjnych przez pracowników dróg powiatowych. Poprosiła o wyjaśnienie tego.
Radna Kazimiera Potocka wniosła o postawienie na cmentarzu pojemników na szkło.
Zapytała jak wygląda zabezpieczenie miejsc noclegowych dla osób bezdomnych.
Powiedziała, że przeczytała w prasie, iż uprawomocnił się wyrok dotyczący eksmisji osób będących sprawcami przemocy w rodzinie. Ma to być eksmisja na bruk. Jednak lokum będzie musiała zapewnić Gmina. Miałby to być lokal socjalny bądź też miejsce w noclegowni. Zapytała, czy Gmina jest w stanie zabezpieczyć takie sytuacje.
Wniosła o możliwość wcześniejszego wyłożenia protokołów z sesji, aby można było się z nimi zapoznać.
Radny Adam Przybysz poprosił o wspólną z GDDKiA inwentaryzację oświetlenia na ulicy Poznańskiej. Powiedział, że są specjalne lampy, które są skierowane na przejścia dla pieszych. Stwierdził, iż warto byłoby sprawdzić koszt takiej lampy i wspólnie z GDDKIA zamontować je.  
Powiedział, że tematem jednej z jego wcześniejszych interpelacji była utylizacja azbestu. Zapytał, co zostało zrobione od tego czasu.
Wniósł o posprzątanie terenu za szpitalem.
Zapytał od czego jest zależna wysokość opłaty za wjazd samochodem na cmentarz. Zapytał, jakie finansowe zyski z tego płyną.
Radny Radosław Sujak przedstawił problem skarpy pomiędzy ulicą Łukasiewicza a Kopernika. Wniósł o ponowienie próśb do AMW o uprzątnięcie tego terenu.
Zapytał jak wygląda sytuacja z psimi pakietami. W niektórych miejscach już ich nie ma. Zapytał czy są one opróżniane. Powiedział, że mieszkańcy zgłaszają, iż brakuje w nich woreczków.
Powiedział, że doszły go słuchy, iż Starostwo Powiatowe nie wyraża zgody na wycięcie drzew przed WBK. Zapytał, czy w tej sytuacji Gmina może coś zrobić.
Zapytał, jakie są plany dotyczące wykorzystania szachownicy znajdującej się na Placu 11 Pułku.  
Powiedział, że zarówno na Placu 11 Pułku, jak i w amfiteatrze organizowanych jest mało imprez i wydarzeń. Powiedział, ze brakuje planu na zagospodarowanie niektórych miejsc w mieście. Zapytał czy jest możliwość aby pracownikom Urzędu Miasta, Komisji Edukacji Sportu i Spraw Społecznych bądź też pracownikom CAK „Zamek” zostało zlecone sporządzenie planu imprez w strategicznych miejscach w mieście.
Powiedział, że jakiś czas temu na zajęciach plenerowych w Krośnie przebywali studenci Architektury. Zapytał, czy są jakieś korzyści z tej wizyty.
Powiedział, iż doszły go słuchy, że Pan Plichta rozwiązał umowę na dzierżawę miejsca w Parku. Zapytał, czy jest jakiś pomysł na wykorzystanie tego terenu.
Zapytał, czy jest możliwość przebudowy strony internetowej Urzędu Miasta, aby odpowiadała realiom i była dostosowana do portali społecznościowych.
Radna Ewa Klepczyńska zgłosiła problem pozapychanych rowów melioracyjnych.
Radny Adam Przybysz powiedział, że na stronie internetowej  www.investinkrosno.pl brakuje danych teleadresowych Urzędu Miasta.
Radny Bogdan Śnieżek zapytał, jakie były zasady zgłoszenia miejscowości do konkursu na najpiękniejszą wieś. Zapytał czy była możliwość zgłoszenia większej ilości miejscowości.
Poprosił o zapoznanie radnych z korespondencją Dyrektor CAK „Zamek” do Ministra Kultury, o której wspominał Przewodniczący Rady Tomasz Miechowicz na posiedzeniu Komisji Edukacji, Sportu i Spraw Społecznych.
Odniósł się do artykułu w wydaniu informatora Most dotyczącego szukaniu dochodów w Gminie. Zapytał jak to się ma do unieważnionego przetargu na wynajem restauracji „Malena” w budynku Hali sportowo-widowiskowej. Zapytał jakie są straty z tytułu nie wynajmowania tego pomieszczenia. Zapytał na jakim etapie jest wynajęcie tego obiektu. Dodał, iż podobno ktoś mieszka w części hotelowej obiektu. Zapytał na jakich zasadach jest wynajmowany zamknięty obiekt.
Poprosił o przesłanie porozumienia z GDDKiA, dotyczącego zagospodarowania zieleni w pasie drogi krajowej. Zapytał jakie były pełne koszta obejmujące zmiany w zagospodarowaniu zieleni w pasie drogi krajowej.
Odniósł się do artykułu w Moście dotyczącym reform w ZGKiM. Zapytał jakie to będą zmiany i jakie przyniosą oszczędności. 
Zapytał jaka będzie kwota oszczędności po połączeniu CAK „Zamek” z OSiR. Poprosił o kalkulację skąd oszczędności z tego tytułu w kwocie 100 tys. zł.
Radny Mariusz Grycan zapytał, czy ZGKiM jest przygotowany do zimy, odśnieżania itp.
Poprosił, aby Straż Miejska zwracała uwagę na problem osób bezdomnych.
Powiedział, iż słyszał, że do Izby Wytrzeźwień w Raculi będą przyjmowane tylko osoby z Zielonej Góry oraz z terenów gmin, które będą partycypować w kosztach. Zapytał, czy zwracano się w sprawie opłat do Urzędu. Zapytał jakie to są kwoty.
Poprosił, aby Redaktor Sławomir Pawlak był na kolejnej sesji Rady Miejskiej, gdyż jest wiele pytań do niego.
Zapytał jaki był koszt wydania informatora Most. Zapytał ile egzemplarzy zostało wydanych. Poprosił o ksero faktur . Zapytał, czy był on rozpowszechniany poza granicami Gminy.
Zapytał o odznaczenia od Prezydenta RP. Powiedział, że do chwili obecnej nikt ich nie wręczył. Zapytał, czy znajdują się one w Urzędzie czy u Wojewody.
Zapytał czy był składany wniosek do Listy Funduszu Kultury Fizycznej i Sportu w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze odnośnie kręgielni. Jeżeli nie, to z jakiego powodu.
Odczytał interpelacje Radnego Grzegorz Nogi. Chciałby on znać autorów artykułów: Zagranie „va banque” czasem się opłaca, Życie na kredycie, Ratujemy ZGKiM, W Krośnie jak w Grecji?, Szukamy oszczędności, które ukazały się w informatorze Most.
Powiedział, że w dodatku do Gazety Lubuskiej nie pojawiła się informacja, iż radni opozycji chcieli zmniejszyć opłaty za przedszkola. Nie ukazuje się wiele informacji, które dotyczą radnych opozycji. Zapytał dlaczego w dodatku do Gazety Lubuskiej nie zamieszcza się wywiadów z radnymi opozycji.
Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Miechowicz przedstawił problem nieświecącej lampy na ulicy WOP.
Powiedział, że w odpowiedziach na interpelacje z poprzedniej sesji zabrakło odpowiedzi Dyrektor Szkoły w Wężyskach na temat dożywiania. Zapytał dlaczego nie było tej informacji.
Poprosił o uzupełnienie odpowiedzi dotyczącej korzystania nieodpłatnie z pomieszczeń i obiektów gminnych przez stowarzyszenia. Powiedział, że zabrakło informacji o kosztach związanych z użytkowaniem obiektów np. boisk, hali.
Zapytał, czym będą sypane drogi i chodniki w zimie. Czy będzie to sól czy piasek.
Zapytał, co z nieużytkowanym i niezabezpieczonym budynkiem na Placu 11 Pułku. Zaproponował zawiadomienie do prokuratury o stwarzanym przez niego niebezpieczeństwie. Być może wówczas właściciel zabezpieczy go.
Zgłosił problem drogi wewnętrznej za budynkami na ulicy Mickiewicza. Powiedział, że jest ona żużlowa i unosi się tam pył.
Poprosił o postawienie na cmentarzu w przyszłym roku przed dniem 1 listopada większej ilości pojemników, bądź też częstszego ich opróżniania.
Zgłosił problem występowania kolein na ulicy Widok, przy wysepce z zielenią.
Zgłosił problem pochylonej lamy na placu zabaw przy budynku na ulicy Kościuszki 13/5.
Wniósł o wykonanie zjazdu z ulicy Poznańskiej do budynku na wysokości sklepu Orange.
Zapytał o koszty referendum gminnego. Zapytał, czy prawdą jest, iż koszty będą pokrywane z budżetu gminnego.
Radny Krystian Forster powiedział, że w przejściu pomiędzy ulicą WOP a Ogrodową znajdują się 4 lampy, jednak żadna nie świeci.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-12-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-12-20 10:17:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Krzysztof Alejun
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-12-20 10:17:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Alejun
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-10-16 11:30:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1087 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony