ˆ

Komunikaty

Drukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta Rodziny

Data wprowadzenia informcji do BIP: 2017-03-10 12:32:56 Informacja ogłoszona dnia 2017-03-10 12:33:01 przez Administrator Systemu

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta Rodziny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlisku ogłasza nabór na stanowisko:
Asystent rodziny
Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu - w ramach zadaniowego systemu czasu pracy
Liczba stanowisk: 1
Umowa o pracę na czas określony


WYMAGANIA:

 
I. Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art.12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2016, poz.575 ze zmianami), tzn:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

 
II. Asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie.

 

 

 

 

 

 
Dodatkowe informacje:
- znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i
systemie pieczy zastępczej
- posiadanie prawo jazdy kat. B
  • umiejętność radzenia sobie w relacjach z trudnym klientem
  • empatia, asertywność, odpowiedzialność
  • obsługa komputera i urządzeń biurowych
 

ZAKRES OBOWIĄZKÓW
Zakres obowiązków asystenta rodzinnego określa art.15 ww. ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2016, poz.575 ze zmianami )
1. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
2)opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10)motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11)udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

 

 

 

 
12)  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13a)realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem” (Dz.U.z 2016, poz.1860)
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art.17 ust. 1;
16 monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U.z 2015r. poz. 1390), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
 
Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny między godziną 8:00 a 20:00, może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania między godz. 8:00 a 20:00 - zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym w porozumieniu z rodziną. Asystent rodzinny może wykonywać usługę poza godzinami pracy pracowników socjalnych, w tym w dni wolne od pracy.
 
 
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:

Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. życiorys (CV),
3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia,
4. oświadczenie o niekaralności,
5. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny,
6. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
7. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlisku zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2015, poz. 2135, z późn. zm.)”.
8. oświadczenie o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego
 
 
 
 
 
 
 
Dodatkowe informacje:
Dokumenty należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku do dnia 24 marca 2017 r. w godzinach 8.00– 15.00 osobiście lub pocztą (decyduje data wpływu do Ośrodka) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny”
Oferty, które wpłyną po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
Z kandydatami spełniającymi wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlisku - www.siedlisko.naszops/bip i Urzędu Gminy w Siedlisku - bip.wrota lubuskie.pl/ugsiedlisko/ oraz ogólnodostępnej tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy i w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku
 
 
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
 
Dorota Lemierz
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Siedlisko
Osoba, która wytworzyla informację: Ewelina Górna Data wytworzenia informacji: 2017-03-10 12:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Dorota Lemierz Data wprowadzenia do BIP 2017-03-10 12:32:56
Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu Data udostępnienia informacji: 2017-03-10 12:33:01
Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu Data ostatniej zmiany: 2017-03-10 12:33:01
Artykuł był wyświetlony: 104 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony
ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Siedlisko
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu