ˆ

Komunikaty

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Zarządzenie Wojewody Lubuskiego

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-04-12 10:35:03

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
 

Wyniki naboru na stanowisko Asystenta rodziny - I etap

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-04-12 10:09:23

Akapit nr 1 - brak tytułu

Załącznik Nr 4 do Regulaminu
naboru na stanowiska urzędnicze
 
LISTA KANDYDATÓW
SPEŁNIAJACYCH WYMAGANIA FORMALNE
 
 
Stanowisko – asystent rodziny
 
 
 
 
Informujemy, że w wyniku wstępnej selekcji na w/w stanowisko pracy do II etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:
 
 
Lp. Imię i nazwisko                                                                                                       Miejsce zamieszkania
 
1. Beata Wojnowska                                                                                                        Siedlisko
 
 
 
Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w dniu 19 kwietnia 2017 o godz. 8.30
 
 
 
 
 
Kierownik Ośrodka
Pomocy Społecznej w Siedlisku
Dorota Lemierz
 
 

Informacja dla hodowców drobiu

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-04-11 14:30:40

Akapit nr 1 - brak tytułu

 

Aktualizacja - Zmiana nawierzchni dróg gminnych w miejscowości Bielawy o numerach 004704F,004755F

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-04-04 14:22:26

Akapit nr 1 - brak tytułu

W dniu dzisiejszym zaktuaalizowano informację o treści złożonych ofert, dotyczące "Zmiana nawierzchni dróg gminnych w miejscowości Bielawy o numerach 004704F,004755F":
http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugsiedlisko/zamowienia_publiczne/13/22/Zmiana_nawierzchni_drog_gminnych_w_miejscowosci_Bielawy_o_numerach_004704F_2C004755F/

Ogłoszenie

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-03-30 10:08:55

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zgodnie z § 2 Uchwały Nr XXII/149/2016 Rady Gminy Siedlisko z dnia 29 grudnia 2016 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjów i przedszkoli oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania ogłaszam, iż w roku 2017 podstawowa kwota dotacji dla przedszkoli wynosi 6.200.34 zł

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta Rodziny

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-03-29 13:12:16

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta Rodziny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlisku ogłasza nabór na stanowisko:
Asystent rodziny
 
Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu - w ramach zadaniowego systemu czasu pracy
Liczba stanowisk: 1
Umowa o pracę na czas określony


WYMAGANIA:

 
I. Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art.12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2016, poz.575 ze zmianami), tzn:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

 
II. Asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie.

 
Dodatkowe informacje:
- znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i
systemie pieczy zastępczej
- posiadanie prawo jazdy kat. B
  • umiejętność radzenia sobie w relacjach z trudnym klientem
  • empatia, asertywność, odpowiedzialność
  • obsługa komputera i urządzeń biurowych
 

ZAKRES OBOWIĄZKÓW
Zakres obowiązków asystenta rodzinnego określa art.15 ww. ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2016, poz.575 ze zmianami )
1. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
2)opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10)motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11)udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12)  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13a)realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem” (Dz.U.z 2016, poz.1860)
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art.17 ust. 1;
16 monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U.z 2015r. poz. 1390), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
 
Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny między godziną 8:00 a 20:00, może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania między godz. 8:00 a 20:00 - zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym w porozumieniu z rodziną. Asystent rodzinny może wykonywać usługę poza godzinami pracy pracowników socjalnych, w tym w dni wolne od pracy.
 
 
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:

Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. życiorys (CV),
3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia,
4. oświadczenie o niekaralności,
5. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny,
6. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
7. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlisku zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2015, poz. 2135, z późn. zm.)”.
8. oświadczenie o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego
 
 
Dodatkowe informacje:
Dokumenty należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku do dnia 07 kwietnia 2017 r. w godzinach 8.00– 15.00 osobiście lub pocztą (decyduje data wpływu do Ośrodka) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny”
Oferty, które wpłyną po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
Z kandydatami spełniającymi wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlisku - www.siedlisko.naszops/bip i Urzędu Gminy w Siedlisku - bip.wrota lubuskie.pl/ugsiedlisko/ oraz ogólnodostępnej tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy i w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku
 
 
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
 
Dorota Lemierz

Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku - Asystent Rodziny

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-03-29 13:09:26

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Siedlisko, dnia 28-03-2017
 
 
 
Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku - Asystent Rodziny
 
 
 
W wyniku pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego informuję, że do tutejszego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlisku wpłynęła jedna oferta, która nie spełniła wymogów formalnych.
 
 
 
Dorota Lemierz
Kierownik Ośrodka
Pomocy Społecznej w Siedlisku
 
 
 
 
 
 

GŁOŚNA PRÓBA SYREN

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-03-20 11:04:01

Akapit nr 1 - brak tytułu

GŁOŚNA PRÓBA SYREN

 
W dniu 23 marca 2017 r. w godzinach 12.00-12.30, przeprowadzona zostanie głośna próba syren alarmowych nadając sygnał akustyczny:
- ogłoszenie alarmu-modułowy dźwięk syreny trwający 3 minuty,
- odwołanie alarmu-ciągły dźwięk syreny, trwający 3 minuty

 

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta Rodziny

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-03-10 12:32:56

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta Rodziny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlisku ogłasza nabór na stanowisko:
Asystent rodziny
Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu - w ramach zadaniowego systemu czasu pracy
Liczba stanowisk: 1
Umowa o pracę na czas określony


WYMAGANIA:

 
I. Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art.12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2016, poz.575 ze zmianami), tzn:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

 
II. Asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie.

 

 

 

 

 

 
Dodatkowe informacje:
- znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i
systemie pieczy zastępczej
- posiadanie prawo jazdy kat. B
  • umiejętność radzenia sobie w relacjach z trudnym klientem
  • empatia, asertywność, odpowiedzialność
  • obsługa komputera i urządzeń biurowych
 

ZAKRES OBOWIĄZKÓW
Zakres obowiązków asystenta rodzinnego określa art.15 ww. ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2016, poz.575 ze zmianami )
1. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
2)opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10)motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11)udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

 

 

 

 
12)  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13a)realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem” (Dz.U.z 2016, poz.1860)
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art.17 ust. 1;
16 monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U.z 2015r. poz. 1390), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
 
Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny między godziną 8:00 a 20:00, może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania między godz. 8:00 a 20:00 - zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym w porozumieniu z rodziną. Asystent rodzinny może wykonywać usługę poza godzinami pracy pracowników socjalnych, w tym w dni wolne od pracy.
 
 
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:

Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. życiorys (CV),
3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia,
4. oświadczenie o niekaralności,
5. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny,
6. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
7. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlisku zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2015, poz. 2135, z późn. zm.)”.
8. oświadczenie o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego
 
 
 
 
 
 
 
Dodatkowe informacje:
Dokumenty należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku do dnia 24 marca 2017 r. w godzinach 8.00– 15.00 osobiście lub pocztą (decyduje data wpływu do Ośrodka) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny”
Oferty, które wpłyną po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
Z kandydatami spełniającymi wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlisku - www.siedlisko.naszops/bip i Urzędu Gminy w Siedlisku - bip.wrota lubuskie.pl/ugsiedlisko/ oraz ogólnodostępnej tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy i w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku
 
 
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
 
Dorota Lemierz
 

Rozporządzenie Wojewody Lubuskiego z dnia 08.03.2017-1

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2017-03-08 14:50:58

Nawigacja między stronami listy informacji

ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Siedlisko
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu