ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY OBYWATELI RPDrukuj informacjęSprawa: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY OBYWATELI RP

Szczegóły informacji

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY OBYWATELI RP

Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2003-09-02 08:48:00

Termin załatwienia

niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Joanna Muzyka-Drozdek, Ilona Bartlińska

Miejsce załatwienia

ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 164

Telefon kontaktowy

68 477 10 58

Adres e-mail

info@um.zagan.pl

Sposób załatwienia

Wniosek rozpatrywany jest w dniu przyjęcia zgłoszenia.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje osobie zaświadczenie o zameldowaniu.

Miejsce odbioru

ul. Szprotawska 4 (Pałac Książęcy) pok. nr 164

Wymagane Dokumenty

  1. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” zawierające m.in. potwierdzenie faktu pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, w formie czytelnego podpisu na formularzu meldunkowym z oznaczeniem daty jego złożenia
  2. Dowód osobisty lub paszport
  3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np. umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, orzeczenie sądu.

Czas realizacji

Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.

Opłaty

- od czynności zameldowania nie pobiera się opłat

Tryb odwoławczy

    Brak, czynność materialno-techniczna.

Uwagi

  1. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  2. Zameldowania na adres pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2  ustawy z dnia 14 czerwca 1960r- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r, poz. 267 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
  3. Zameldowanie na pobyt stały może być dokonane w nowym miejscu pobytu z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu.
  4. Zameldowania w stosunku do dzieci obywateli polskich urodzonych na terenie RP dokonuje z urzędu kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015r, poz. 388 z późn. zm) ;
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2011r. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U.2014r. poz. 1628 z późn. zm)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Grażyna Niklewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2003-09-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Grażyna Niklewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2003-09-02 08:44:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marian Senyk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2003-09-02 08:48:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marian Senyk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-06-29 14:17:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10362 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony