ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Koncepcja pracy szkoły na lata 2016-2021

Koncepcja 2016-2021

 
 
 
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA 2016-2021 ZESPOŁU SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W ŻARACH
 
I. WSTĘP
Koncepcja pracy szkoły została opracowana w celu ustalenia kierunków rozwoju w zakresie organizacji i funkcjonowania naszej szkoły na lata 2011-2016. Kierunki te mają na celu przede wszystkim doskonalić procesy i warunki, które sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi uczniów. Koncepcja rozwoju szkoły zakłada poprawę jakości jej funkcjonowania oraz analizę i ocenę stopnia realizacji przyjętych zadań.
 
II. PROCES OPRACOWANIA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY
  1. Podstawa prawna opracowania Koncepcji
    • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami),
    • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późniejszymi zmianami),
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324) – załącznik,
    • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poy.17=,
    • Konwencja o prawach dziecka, przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 r. Nr 120, poz. 526).
  2. Dokumentacja szkolna wykorzystana do opracowania Koncepcji
    • Statut Zespołu Szkół Ekonomicznych w Żarach,
    • wnioski Zespołów Przedmiotowych,
    • wnioski z nadzoru pedagogicznego Dyrektora szkoły,
    • wnioski z ewaluacji zewnętrznej.
  3. Sposób utworzenia Koncepcji
    • powołanie na Radzie Pedagogicznej przez Dyrektora szkoły, komisji do spraw ewaluacji planu rozwoju szkoły,
    • przedstawienie projektu Koncepcji pracy szkoły na Radzie Pedagogicznej w czerwcu 2016 roku,
    • analiza projektu Koncepcji pracy szkoły na zebraniu z Samorządem szkolnym w czerwcu 2016 roku,
    • analiza projektu Koncepcji pracy szkoły na zebraniu z Radą Rodziców w czerwcu 2016 roku,
    • przyjęcie uchwałą Rady Pedagogicznej Koncepcji pracy szkoły w sierpniu 2016 roku.
  4. Sposób zapoznania z Koncepcją
    • Uczniowie – na godzinach wychowawczych,
    • Samorząd Szkolny – w trakcie zebrań,
    • Rada Rodziców – w trakcie zebrań,
    • Rodzice – podczas zebrań informacyjnych,
    • Nauczyciele – podczas Rady Pedagogicznej.
  5. Sposób upublicznienia Koncepcji
    • zamieszczenie na tablicach ogłoszeń.
 
III. MISJA I WIZJA ZESPOŁU SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W ŻARACH                           
 
WIZJA SZKOŁY
 
„Dobra szkoła” jest społecznością opartą na zasadzie partnerstwa, zrozumienia i wzajemnym szacunku, gdzie panuje życzliwa i przyjazna atmosfera. Jest miejscem wspierania w jego rozwoju na płaszczyźnie intelektualnej i emocjonalnej. Uczy twórczego myślenia i partnerskiego dialogu, rozwija indywidualne uzdolnienia, pobudza innowacyjność, samodzielność w działaniu i wiarę we własne siły.
„Dobra szkoła” kształtuje człowieka, wskazując mu odpowiedni system wartości.
Wychowuje w duchu patriotyzmu i poszanowania tradycji i kultury. W takiej szkole pracownicy tworzą przyjazny klimat pracy i wspierają uczniów w ich dążeniach, współpracują z rodzicami i społecznością lokalną, wypełniając należycie powierzone im zadania. Dobrze wykształcona kadra nauczycieli cieszy się autorytetem wśród młodzieży i rodziców, jest sprawiedliwa i konsekwentna w swoich działaniach, zapewnia pomoc w osiąganiu pełni rozwoju wszystkim uczniom. Rodzice czynnie uczestniczą w życiu szkoły, pełniąc funkcję wspierającą i współtworzącą.
Taka szkoła zapewnia zorganizowane i atrakcyjne zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne w dobrze wyposażonych salach i warunkach bezpieczeństwa, gwarantując tym samym należyte przygotowanie w zakresie wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
            Dążymy do tego, aby młodzież pochodząca z różnych środowisk i miejscowości miała równe szanse na zdobycie wiedzy i umiejętności umożliwiających dalszą naukę, pracę oraz aby bez trudu odnalazła swoje miejsce w społeczeństwie i zmieniającym się świecie.
            Pragniemy aby młodzi ludzie znali swoje korzenie, byli dumni z pochodzenia, znali wartość tradycji, a jednocześnie byli ciekawi świata i otwarci na nowe kontakty. Chcemy nauczyć młodych samodzielnego myślenia i wiary we własne siły.
Wizję rozwoju szkoły określiliśmy w następujących obszarach: szkoła, dyrektor, nauczyciele, rodzice, uczniowie.
Szkoła:
- wykazuje wysoki poziom nauczania
- tworzy system pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz podejmuje działania zwiększające szanse edukacyjne i zawodowe
- integruje środowisko szkolne i lokalne, pobudzając do aktywności na rzecz rozwoju placówki i kształtowania jej pozytywnego wizerunku w środowisku
- wspiera zasady współpracy między nauczycielami, uczniami i rodzicami
- rozwija szeroki zakres zajęć pozalekcyjnych, dzięki którym uczniowie zdobywają umiejętności,
- reaguje na wszelkie przejawy niesprawiedliwości i dyskryminacji
- umożliwia rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności
- przygotowuje uczniów do podejmowania aktywności społecznej
- wspiera stałe doskonalenie nauczycieli
- dba o dyscyplinę i porządek
- wprowadza innowacyjne metody pracy z uczniami
- jest wyposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne
- kultywuje tradycje narodowe
- promuje zdrowy tryb życia
- podejmuje działania zmierzające do wyeliminowania agresji i patologii społecznych.
 
Dyrektor:  
- wyznacza kierunki zmian w działaniach szkoły
- sprawnie organizuje pracę szkoły oraz wspiera nauczycieli w ich pracy
- stwarza pracownikom możliwość rozwoju zawodowego
- dba o dobre imię szkoły, pozyskuje sponsorów, rozwija bazę szkoły
- współpracuje z nauczycielami, uczniami i rodzicami
- służy pomocą rodzicom w procesie wychowania i nauczania.
 
Nauczyciele:
- otwarci na zmiany
- pełni twórczego niepokoju
- wysokowykwalifikowani
- wymagający ale i zarazem partnerscy wobec uczniów
- pozytywnie motywują uczniów do pracy
- posługują się technologią informacyjną
- szanują uczniów i nie naruszają ich godności osobistej
- troszczą się o wszechstronny rozwój każdego ucznia
- są autorytetem, doradcą i przewodnikiem  
- stosują refleksję i samoocenę
- wykazują gotowość uczenia się nowych umiejętności w celu modyfikacji procesu dydaktycznego, aby sprostać pojawiającym się wyzwaniom,
-umieją dostrzegać predyspozycje uczniów, umożliwiają im rozwój, a także wskazują źródła zdobywania wiedzy poza szkołą.
 
Rodzice:
-aktywnie uczestniczą w życiu szkoły
- wykazują inicjatywę w zakresie współpracy i pomocy
- pomagają nauczycielom rozwiązywać problemy wychowawcze i dydaktyczne dzieci
- identyfikują się ze szkołą i obranymi przez nią kierunkami rozwoju.
 
Uczniowie:
- są współodpowiedzialni za swój rozwój i osiągane wyniki nauczania
- potrafią korzystać z różnych źródeł informacji
- posiadają umiejętności zdobywania, przetwarzania i wykorzystywania wiedzy
- szanują swoją pracę i prace innych
- dbają o zdrowie własne i innych
- wyrażają siebie w sposób akceptowany
- rozwijają własne zainteresowania i osiągają sukcesy na miarę swoich możliwości
- współuczestniczą w życiu szkoły, planowaniu jej kierunków działań i rozwoju
- posiadają umiejętności pracy w grupie i podejmowania decyzji
- są twórczy, odpowiedzialni
- posiadają dobra znajomość języków obcych
- są świadomi swoich mocnych i słabych stron
- sprawdzają swoją wiedzę, umiejętności i talenty podczas konkursów na różnych szczeblach.
 
MODEL  ABSOLWENTA:
UCZEŃ WIE:
  • jak wzbogacać swoją wiedzę, korzystając z różnych źródeł informacji,
  • jak rozwijać swoje umiejętności,
  • gdzie szukać pomocy w rozwiązywaniu problemów.
UCZEŃ UMIE:
  • planować i organizować swoją pracę, selekcjonować i porządkować zdobyte informacje,
  • cieszyć się z sukcesów i akceptować porażki,
  • określać swoje słabe i mocne strony oraz pracować nad nimi,
  • pielęgnować właściwe relacje z innymi ludźmi.
UCZEŃ POTRAFI:
  • zachowywać się zgodnie z zasadami współżycia społecznego,
  • dbać o piękno języka ojczystego,
  • szanować symbole i wartości narodowe i religijne,
  • posługiwać się językami obcymi,
  • posługiwać się najnowszymi technikami informatycznymi,
  • reagować na dostrzeżone przejawy zła,
  • szanować godność osobistą własną i innych osób,
  • rozwijać swoje zainteresowania.
UCZEŃ JEST:
  • wrażliwy na potrzeby innych ludzi,
  • świadomy życiowej użyteczności zdobytej wiedzy i umiejętności,
  • świadomy swoich praw i obowiązków,
  • tolerancyjny, uczciwy, kreatywny, odpowiedzialny, asertywny,
  • prawym i odpowiedzialnym obywatelem oraz tolerancyjnym Europejczykiem.
 
MISJA  SZKOŁY
 
„ Nie ma większego bogactwa w narodzie nad światłych obywateli”
Jan Paweł  II
 
       Szkoła sprzyja wszechstronnemu rozwojowi ucznia i przygotowuje go do aktywnego i świadomego funkcjonowania w społeczeństwie, wpajając takie wartości jak: uczciwość, odpowiedzialność, tolerancja, altruizm.
Dbamy o wysoką jakość kształcenia i wychowania naszej młodzieży i służymy im pomocą w realizacji ich szkolnych celów.
       Kształtujemy postawę przyszłego obywatela, kierującego się w życiu zasadami moralnymi, będącego wzorem kultury osobistej, pełnego wartości i tolerancji na odmienność oraz szacunku dla tradycji narodów i regionów.
       Organizujemy nauczanie tak, by absolwent naszej szkoły był kreatywny, przedsiębiorczy i mógł samodzielnie realizować się w dorosłym życiu.
       Wszelkie przedsięwzięcia realizowane w Szkole służą zwiększeniu wrażliwości uczniów na potrzeby innych i pomagają także młodym ludziom znaleźć ich miejsce w krajowej i międzynarodowej wspólnocie oraz rozwijają potrzebę bycia aktywnymi członkami globalnej społeczności.
       Misją Szkoły jest rozbudzać ciekawość uczniów tak, by mogli czerpać radość z uczenia się przez całe życie.
 
III. ANALIZA SYTUACJI STRATEGICZNEJ SZKOŁY
1.  Mocne strony szkoły.
  1. dobrze przygotowana i doświadczona kadra nauczycieli
  2. wysokie wyniki egzaminów zewnętrznych w technikum
  3. bezpieczna szkoła
  4. dostateczna liczba nauczycieli posiadająca uprawnienia egzaminatora OKE
  5. dobra lokalizacja szkoły
  6. współpraca ze szkołą w Niemczech
  7. pracownie komputerowe i pracownia multimedialna
  8. dostęp do Internetu w salach lekcyjnych
  9. dobra współpraca ze środowiskiem lokalnym
  10. ośrodek egzaminacyjny dla TE i TI
  11. dobra współpraca z rodzicami, uczelniami
  12. dbałość o wysoki poziom frekwencji
  13. zdawalność egzaminów maturalnych i zawodowych na poziomie 99 – 100% z wysokimi wynikami
  14. kompleks sportowy
  15. szkoła umożliwia uczniom udział w projektach pomagających zdobyć dodatkowe kompetencje.
2. Słabe strony szkoły.
  1. 52 % młodzieży to młodzież dojeżdżająca
  2. brak czwartej sali komputerowej
  3. zbyt małe zainteresowanie części rodziców funkcjonowaniem szkoły
  4. brak etatu opiekuna świetlicy, psychologa
  5. niezbyt wysokie zaangażowanie uczniów w zajęcia pozalekcyjne spowodowane brakiem dojazdu do miejsca zamieszkania
  6. u części uczniów brak motywacji do samokształcenia
  7. niskie osiągnięcia w konkursach i olimpiadach przedmiotowych
  8. niewielka kubatura budynku szkolnego
  9. eurosieroctwo
  10. niski status społeczno-ekonomiczny uczniów czego wyrazem jest konieczność podejmowania pracy zarobkowej przez uczniów w trakcie odbywania nauki
  11. mała sala gimnastyczna.  
3. Szanse szkoły.
  1. dobra opinia o szkole w środowisku
  2. mało liczne klasy
  3. duże zaangażowanie nauczycieli w pracę zawodową
  4. oferta edukacyjna dostosowana do potrzeb rynku pracy oraz oczekiwań klientów szkoły
  5. podział na grupy wszystkich zajęć zawodowych
  6. praktyka zawodowa w atrakcyjnych podmiotach gospodarczych
  7. zadowoleni absolwenci z edukacji w szkole
  8. pozyskiwanie nowych partnerów do współpracy ze środowiskiem lokalnym
  9. tradycja szkoły
  10. dobra opinia o szkole w środowisku lokalnym (duże wymagania i dobre wyniki egzaminów zewnętrznych).
4. Zagrożenia szkoły.
  1. postępujący niż demograficzny
  2. wysoka konkurencyjność szkół w powiecie
  3. spadek nakładów finansowych na oświatę
  4. nadmierna biurokratyzacja szkoły
  5. trudna sytuacja finansowa organu prowadzącego
  6. małe zaangażowanie środowiska lokalnego w działania na rzecz szkoły.
Planując rozwój stawiamy na mocne strony naszej szkoły, minimalizując słabe. Ponadto należy wykorzystać szanse i przeciwdziałać zagrożeniom.
 
IV. KIERUNKI ROZWOJU (ZAŁOŻENIA)
1. Efektywność w nauczaniu.
2.  Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia w zakresie działań wychowawczo-opiekuńczych. 
3. Sprawne zarządzanie szkołą.
4. Wspieranie rodziców.
5. Rozwijanie współpracy ze środowiskiem lokalnym.
 
1. Efektywność w nauczaniu.  
Zadania
Sposób realizacji (podjęte działania)
Termin realizacji
1. Podniesienie wyników nauczania.
  1. Odpowiednie przygotowanie uczniów do egzaminów maturalnych i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe poprzez organizowanie dodatkowych zajęć, egzaminów próbnych zarówno pisemnych jak i ustnych. 
  2. Prowadzenie kół zainteresowań                  i dodatkowych zajęć przygotowujących do egzaminu zawodowego.
  3. Testy kompetencji.
  4. Doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne.
  5. Okresowa analiza wyników nauczania i wychowania.
  6. Ankietowanie uczniów klas maturalnych (ankieta dotyczy oceny przygotowania uczniów do matury                 i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe).
Przez cały okres objęty planem
2. Wyrównywanie szans edukacyjnych.
  1. Stosowanie indywidualizacji nauczania.
  2. Pomoc uczniom mającym trudności           w nauce poprzez konsultacje, pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zajęcia wyrównawcze.
  3. Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad.
  4.  Realizacja zajęć z uczniami w ramach dodatkowej godziny wynikającej z  art. 42 ust. 2 KN.
Przez cały okres objęty planem
3. Doskonalenie procesu nauczania.
  1. Stosowanie metod aktywizujących.
  2. Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela poprzez różnorodne formy dokształcenia.
  3. Wdrożenie uczniów                                    do samokształcenia.
  4. Upowszechnianie programów komputerowych w nauczaniu.
  5. Zdobywanie kolejnych stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Przez cały okres objęty planem
4. Wzbogacanie oferty edukacyjnej.
  1. Usprawnianie wymiany informacji między nauczycielami dotyczących potrzeb i osiągnięć uczniów zdolnych.
  2. Dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb i zainteresowań uczniów oraz do rynku pracy. 
Przez cały okres objęty planem
5. Wykorzystywanie technologii komputerowej.
  1. Wyposażanie sal lekcyjnych w rzutniki multimedialne i komputery.
  2. Wykorzystywanie pracowni komputerowych do zajęć lekcyjnych z poszczególnych przedmiotów.  
 
 
2. Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia w zakresie działań wychowawczo-opiekuńczych. 
Zadania                           
Sposób realizacji (podjęte działania)
Termin realizacji
1. Wdrożenie programu wychowawczego i profilaktyki szkoły.
  1. Zapoznanie uczniów, rodziców                  i nauczycieli  z programem wychowawczym i profilaktyki szkoły.
  2. Realizacja postanowień programu wychowawczego i profilaktyki.
Przez cały okres objęty planem
2. Zachowanie poczucia bezpieczeństwa uczniów.
  1. Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom uczniów w szkole, zwłaszcza agresji.
  2. Stały kontakt z pedagogiem szkolnym.
  3. Obserwacja urządzeniami monitorującymi szkołę i jej terenu.
Przez cały okres objęty planem
3. Zapobieganie uzależnieniom.
  1. Diagnozowanie problemu uzależnień.
  2. Informowanie uczniów o skutkach alkoholizmu, nikotynizmu, narkomanii.
  3. Upowszechnianie zdrowego stylu życia.
  4. Współdziałanie z Poradnią „Profil”                      i innymi instytucjami zajmującymi się problemem uzależnień.
Przez cały okres objęty planem
4. Wspomaganie uczniów.
  1. Organizowanie apeli szkolnych, akademii związanych z obchodami świąt państwowych.
  2.  Rozwijanie przedsiębiorczości oraz edukacji ekonomicznej poprzez: organizację Dnia Przedsiębiorczości, prowadzenie preorientacji zawodowej oraz pomoc w wyborze kierunków studiów, inspirowanie uczniów                   do zbierania funduszy na potrzeby klasowe.
  3. Rozbudzanie i wspieranie inicjatyw uczniowskich poprzez prace w wolontariacie i udział w akcjach charytatywnych.
  4. Wspomaganie działalności samorządu szkolnego.
  5. Prowadzenie działań mających na celu wzmacnianie właściwych zachowań uczniów.
  6. Rozpoznawanie sytuacji rodzinnej uczniów.
  7. Budowanie prawidłowych relacji: uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel,             uczeń-rodzic.
  8. Wskazywanie instytucji pomocowych: uczniom i ich rodzicom /opiekunom prawnym.
Przez cały okres objęty planem
 
3. Sprawne zarządzanie szkołą.
Zadania
Sposób realizacji (podjęte działania)
Termin realizacji
1. Wyposażenie szkoły            w sprzęt i pomoce dydaktyczne.
  1. Systematyczne uzupełnianie środków dydaktycznych do gabinetów.
  2. Zakup nowej pracowni komputerowej.
  3. Systematyczne uzupełnianie księgozbioru biblioteki w lektury szkolne i nowości wydawnicze.
  4. Zakup na bieżąco sprzętu sportowego. 
Przez cały okres objęty planem
2. Prace inwestycyjne               i remonty.
  1. Remont i rozbudowa szatni.
  2. Prowadzenie bieżących remontów pracowni, korytarzy i pomieszczeń gospodarczych.
  3. Prowadzenie prac porządkowych wokół szkoły.
  4. Podniesienie estetyki szkoły i terenu wokół niej.
Przez cały okres objęty planem
3. Wspomaganie nauczycieli.
  1. Motywowanie nauczycieli                       do zdobywania uprawnień egzaminatora.
  2. Mobilizowanie nauczycieli do wymiany doświadczeń i współpracy              w ramach zespołów przedmiotowych.
  3. Organizowanie Rad Pedagogicznych szkoleniowych.
  4. Wspieranie nauczycieli w różnych formach doskonalenia i zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego.
Przez cały okres objęty planem
 
 
 
 
 
 
 
4. Wspieranie rodziców.
Zadania
Sposób realizacji (podjęte działania)
Termin realizacji
1. Angażowanie rodziców w życie szkoły                         i rozwijanie z nimi współpracy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  1. Informowanie rodziców o pracy szkoły.
  2. Systematyczne informowanie rodziców o postępach, trudnościach               i uzdolnieniach uczniów poprzez: zebrania z rodzicami, rozmowy indywidualne z rodzicami, listy informacyjne.
  3. Zapoznawanie rodziców                             z wymaganiami edukacyjnymi oraz sposobami sprawdzania osiągnięć uczniów.
  4. Organizowanie spotkań Dyrektora Szkoły z Radą Rodziców.
  5. Zaproszenie rodziców na uroczystości i imprezy szkolne i klasowe.
  6. Wyróżnianie najaktywniejszych rodziców podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego.
  7. Opiniowanie i uchwalanie programów i planów szkoły oraz innych dokumentów szkoły przez rodziców.
  8. Prowadzenie pedagogizacji rodziców. 
Przez cały okres objęty planem
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Rozwiązywanie problemów wychowawczych.
  1. Spotkania rodziców z pedagogiem szkolnym.
  2. Pedagogizacja rodziców w zakresie zagrożeń współczesnej młodzieży.
  3. Wspieranie rodziców przez szkołę               w trudnych sytuacjach.
  4. Posiedzenie „Zespołu Wychowawczego”.
Przez cały okres objęty planem
3. Angażowanie rodziców do współpracy w realizacji zadań szkoły.
  1. Współorganizowanie przez rodziców imprez szkolnych.
  2. Integracja klasowego zespołu rodziców klas I.
Przez cały okres objęty planem
 
 
 
 
 
 
 
5. Rozwijanie współpracy zer środowiskiem lokalnym.
Zadania
Sposób realizacji (podjęte działania)
Termin realizacji
1. Promocja szkoły.
  1. Współpraca z lokalnymi mediami.
  2. Upowszechnianie osiągnięć szkoły.
  3. Aktualizacja strony internetowej.
  4. Organizowanie „Dni otwartych szkoły”.
  5. Dokumentowanie ważnych wydarzeń  z życia szkoły (prowadzenie kroniki szkolnej, zbieranie wycinków prasowych).
  6. Zbieranie informacji o losach absolwentów.
  7. Promocja szkoły w gimnazjach: występy artystyczne, udział w targach edukacyjnych.
  8. Spotkania z rodzicami uczniów gimnazjów.
Przez cały okres objęty planem
2. Rozwijanie współpracy           z instytucjami, szkołami, uczelniami.
  1. Prowadzenie współpracy z firmami,          w których uczniowie odbywają praktyki zawodowe.
  2. Współpraca z różnymi instytucjami wspomagającymi działania szkoły.
  3. Współpraca ze szkołami wyższymi           w zakresie kierunków dalszego kształcenia.
Przez cały okres objęty planem
3. Kreowanie pozytywnego wizerunku w środowisku.
  1. Przygotowanie materiałów promocyjnych (ulotki, plakaty, prezentacje multimedialne).
  2. Podejmowanie inicjatyw na rzecz środowiska lokalnego.
  3. Współpraca z mediami.
Przez cały okres objęty planem
4. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym.
  1. Prowadzenie lekcji otwartych i konkursów dla gimnazjalistów.
  2. Udział przedstawicieli uczniów, nauczycieli, pracowników, rodziców w uroczystościach lokalnych, spotkaniach i konferencjach.
  3. Informowanie rodziców na spotkaniach ogólnych o sukcesach szkoły i zachęcanie  do ich propagowania.
Przez cały okres objęty planem
 
 
 
 
 
  1. Doskonalenie współpracy między nauczycielami
Zadania
Sposób realizacji (podjęte działania)
Termin realizacji
1. Usprawnienie komunikacji i współpracy Rady Pedagogicznej.
1. Dbałość o płynny przepływ informacji.
2. Współpraca nauczycieli w zespołach przedmiotowych.
3. Wymiana informacji i spostrzeżeń na temat poszczególnych uczniów na spotkaniach zespołów wychowawczych.
 
Przez cały okres objęty planem
2. Doskonalenie nauczycieli i wymiana doświadczeń.
4. Podnoszenie umiejętności i zdobywanie dodatkowych kwalifikacji.
5. Wymiana doświadczeń i nowych umiejętności nabytych na szkoleniach.
Przez cały okres objęty planem
 
  1. Motywowanie uczniów do nauki
Zadania
Sposób realizacji (podjęte działania)
Termin realizacji
1.Doskonalenie umiejętności nauczycieli
  1. Stosowanie zalecanych przez literaturę pedagogiczną sposobów motywowania:
  • aktywizujących metod pracy z uczniami i pomocy audiowizualnych,
  • dostosowywanie metod nauczania do stylów uczenia się uczniów, częste stosowanie pochwał, stwarzanie przyjaznej atmosfery na lekcji, wskazywanie powiązań zdobywanej wiedzy z codzienną rzeczywistością podczas zajęć, wyjść do muzeów, teatrów, kina,
  • stosowanie przejrzystego systemu nagród i kar,
  • poszerzanie wiedzy zdobywanej w szkole,
  • rozbudzanie pozaszkolnych pasji i zainteresowań.
Przez cały okres objęty planem
2.Uświadomienie uczniom znaczenia nauki i jej wpływu na dalsze życie.
  1. Przeprowadzenie wśród uczniów klas I zajęć na temat:
  • procesu motywacji,
  • stylów uczenia się,
  • skutecznych technik uczenia się,
  • planowania nauki i gospodarowania czasem wolnym,
  • wyboru zawodu i kierunku dalszej nauki.
Przez cały okres objęty planem
3.Doskonalenie kompetencji wychowawczych rodziców.
  1. Organizowanie spotkań z rodzicami na temat stymulowania rozwoju młodzieży przez właściwą motywację; pozytywnego i negatywnego wpływu rodziców i nauczycieli na motywację do nauki.
Przez cały okres objęty planem
 
Koncepcja jest dokumentem otwartym, może podlegać modyfikacji na wniosek rady pedagogicznej, samorządu uczniowskiego bądź rady rodziców, a także w wyniku wniosków uzyskanych z przeprowadzonego przez dyrektora szkoły nadzoru pedagogicznego. 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Zespół Szkół Ekonomicznych w Żarach
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Administrator Systemu
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-02-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Administrator Systemu
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-06-23 06:26:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-06-23 06:26:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-06-23 06:46:25
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
636 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »