Rady Gminy w Słońsku
z dnia 22 grudnia 2008 roku
w spawie: uchwalenia budżetu gminy Słońsk na 2009 rok
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt.4, pkt 9 lit. d, i, pkt.10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku nr 142 poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 86 ust 1, art. 165 ust.1, 4, art. 166, art. 168 ust 2 pkt.2, art. 173 ust 1,2 i 4, art. 184 ust 1 pkt. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15, ust 2 pkt. 1 i 2 ust 3, ust 4 pkt.1, art. 188 ust 2 i art. 195 ust 2, ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 249 poz. 2104 ze zmianami)
Rada Gminy uchwala, co następuje :
§ 1
Dochody budżetu gminy ustala się w wysokości 20.254.004,00 zł
w tym ;
a) dochody bieżące - 11.112.671,00 zł
b) dochody majątkowe – 9.141.333,00 zł
- zgodnie z załącznikiem nr 1
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy ustala się w wysokości 22.247.650,00 zł
- zgodnie z załącznikiem nr 2 do Uchwały
2. Z wydatków o których mowa w ustępie 1 przeznacza się na :
1. wydatki bieżące kwotę - 9.905.546,00 zł w tym:
a) kwotę 4.934.754,00 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
b) kwotę 140.000,00 zł z przeznaczeniem na dotacje
c) kwotę 178.180,00 zł na wydatki związane z obsługą długu gminy
2. wydatki majątkowe kwotę 12.342.104,00 zł
3. Ustala się limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009-2011 - zgodnie z załącznikiem nr 3
4. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu /EFTA/ a także inne środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegające zwrotowi, zgodnie z załącznikiem nr 13
§ 3
1. Ustala się deficyt budżetu gminy w wysokości 1.993.646,00 zł, który zostanie pokryty przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów bankowych w wysokości 1.993.646,00 zł
2. Ustala się przychody budżetu gminy w wysokości 2.989.886,00 zł,
3. Ustala się rozchody w wysokości 996.240 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4, w tym:
- spłata kredytów i pożyczek w kwocie 996.240,00 zł nastąpi z dochodów własnych gminy
§ 4
W budżecie gminy tworzy się:
1. rezerwę ogólną w wysokości 90.000,00 zł
2. rezerwę celową w wysokości 5.000,00 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 6
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 90.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 80.000,00 zł na realizacje zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
2. Ustala się wydatki w kwocie 10 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii
§ 7
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Zakładu Budżetowego w wysokości
- przychody – 1.026.500,00 zł
- wydatki zł - 966.500,00 zł,
- zgodnie z załącznikiem nr 8
2. Ustala się plan dochodów i wydatków dla dochodów własnych jednostek budżetowych w wysokości
- dochody – 124.040,00 zł
- wydatki - 124.040,00 zł
- zgodnie z załącznikiem nr 9
§ 8
Ustala się dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 140.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości
1. przychody - 15.000,00 zł
- zgodnie z załącznikiem nr 10
§ 10
Ustala się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na :
1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu gminy do kwoty – 1.500.000 zł
2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy do kwoty - 3.000.000 zł
§ 11
Ustala się wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 16. 500,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12
§ 12
Upoważnia się Wójta do :
1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 1.500.000,00 zł
2. zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi, oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich zawartych między Radą Ministrów a samorządem województwa - do wysokości określonej w załączniku nr 3
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 1.025.000,00 zł
3. dokonywania zmian w planie wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4. przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków z wyłączeniem wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz wydatków majątkowych
5. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy
6. udzielania w roku budżetowym poręczeń do wysokości 50.000,00 zł
§ 13
1.Ustala się łączną kwotę poręczeń udzielonych przez Wójta w roku budżetowym do wysokości 50.000,00 zł
2. Ustala się wysokość sumy, do której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania do wysokości 300.000,00 zł
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy
Uchwała Nr XXVIII-179-2008 (59.7kB) | ||
Załącznik nr 1 - Dochody (182kB) | ||
Załącznik nr 2 - Wydatki (306.5kB) | ||
Załącznik nr 3 - Limit wydadków (18.8kB) | ||
Załącznik nr 4 - Przychody i rozchody (19.7kB) | ||
Załącznik nr 5 - Zadania zlecone (47.2kB) | ||
Załącznik nr 6 - Porozumienia cmentarz (35.4kB) | ||
Załącznik nr 7 - Zadania powierzone (38.3kB) | ||
Załącznik nr 8 - Zakład budżetowy (39.2kB) | ||
Załącznik nr 9 - Rachunek dochodów własnych (39.9kB) | ||
Załącznik nr 10 - GFOSiGW (36.3kB) | ||
Załącznik nr 11 - Jednostki pomocnicze (35.9kB) | ||
Załącznik nr 12 - Dotacje dla jednostek nie należących do sektora finansowego (36.2kB) | ||
Załącznik nr 13 - Wydatki na programy i projekty ze środków funduszy strukturalnych (48.6kB) |
Źródło informacji: | Karina Burkiewicz |
Data utworzenia: | 2009-01-02 08:47:03 |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kowaluk |
Data wprowadzenia: | 2009-01-02 08:47:20 |
Opublikował: | Mariusz Kowaluk |
Data publikacji: | 2009-01-02 09:10:09 |
Ostatnia zmiana: | 2009-01-02 09:11:01 |
Ilość wyświetleń: | 653 |