Zamknij okno Drukuj dokument

Uchwała Nr XXXIX/252/2009 Rady Gminy Słońsk z dnia 16 grudnia 2009 roku

Uchwała Nr XXXIX/252 /2009

Rady Gminy Słońsk

z dnia 16 grudnia 2009 roku

 

w sprawie: zasad udzielania oraz wysokość dotacji z budżetu Gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i remontowe w Kościele p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Słońsku

 

Na podstawie art. 18 ust 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami)  art. 77  oraz art. 81 ust 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162 poz. 1568 z późniejszymi zmianami), uchwala się , co następuje:

 

§ 1. Rada Gminy w Słońsku udziela dotacji z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i remontowe w kościele p. w. Matki Bożej Częstochowskiej w Słońsku

 

§ 2. Dotacja o której mowa w § 1 jest udzielona w wysokości 20 000zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Gminy Słońsk na 2009 rok

 

§ 3. 1. Warunkiem udzielenia dotacji przez Radę Gminy Słońsk jest:

a.      objęcie wnioskiem prac konserwatorskich, restauratorskich i remontowych, które zostaną przeprowadzone  w 2009 roku

b.      przedłożenie przez Wnioskodawcę następujących dokumentów

-         uzupełnienia do wniosku zgodnie z załącznikiem do uchwały

-         dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku

-         decyzja o wpisie zabytku do rejestru zabytków

-         pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które są przedmiotem dotacji

c.      zawarcia pisemnej umowy przez Wójta Gminy z Wnioskodawcą.

2. Umowa o udzielenie dotacji powinna zawierać w szczególności:

a.     zakres wykonywanych prac i termin ich realizacji

b.     wysokość udzielonej dotacji oraz tryb i termin jej płatności

c.     sposób kontroli i rozliczenia dotacji

d.     warunki zwrotu dotacji wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem

 

§ 4. 1. Przekazanie dotacji nastąpi w całości  na wskazany przez Wnioskodawcę rachunek bankowy po zakończeniu prac.

2. Warunkiem przyjęcia rozliczenia dotacji jest przedłożenie Wójtowi Gminy następujących dokumentów:

a. oryginałów rachunków lub faktur lub uwierzytelnionych kopii

b. protokół odbioru robót

3.Wójt Gminy zwraca niezwłocznie dokumenty, o których mowa pkt 2 , po opatrzeniu adnotacją o treści „sfinansowano ze środków budżetu gminy” oraz pieczęcią Urzędu Gminy

 

§ 5. 1. Wnioskodawca jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem

2. Udzielona dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi do budżetu gminy.

3. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wójt Gminy zarządza kontrolę oraz upoważnia osobę do przeprowadzenia kontroli

4. Zwrot dotacji w przypadkach określonych w ust.1 następuje wraz z odsetkami liczonymi jak od zaległości podatkowych

 

§ 6. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Słońsk.

 

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki

Uchwała Nr XXXIX-252-2009 (2.3MB)    
Załącznik (25.8kB)    

Metadane

Źródło informacji:Edmund Niemyski
Data utworzenia:2009-12-21 09:54:56
Wprowadził do systemu:Mariusz Kowaluk
Data wprowadzenia:2009-12-21 09:55:04
Opublikował:Edmund Niemyski
Data publikacji:2009-12-21 10:02:05
Ostatnia zmiana:2009-12-21 10:03:39
Ilość wyświetleń:397