Uchwała Nr XXXIX/252 /2009
Rady Gminy Słońsk
z dnia 16 grudnia 2009 roku
w sprawie: zasad udzielania oraz wysokość dotacji z budżetu Gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i remontowe w Kościele p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Słońsku
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami) art. 77 oraz art. 81 ust 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162 poz. 1568 z późniejszymi zmianami), uchwala się , co następuje:
§ 1. Rada Gminy w Słońsku udziela dotacji z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i remontowe w kościele p. w. Matki Bożej Częstochowskiej w Słońsku
§ 2. Dotacja o której mowa w § 1 jest udzielona w wysokości 20 000zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Gminy Słońsk na 2009 rok
§ 3. 1. Warunkiem udzielenia dotacji przez Radę Gminy Słońsk jest:
a. objęcie wnioskiem prac konserwatorskich, restauratorskich i remontowych, które zostaną przeprowadzone w 2009 roku
b. przedłożenie przez Wnioskodawcę następujących dokumentów
- uzupełnienia do wniosku zgodnie z załącznikiem do uchwały
- dokumentów potwierdzających posiadanie przez Wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku
- decyzja o wpisie zabytku do rejestru zabytków
- pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które są przedmiotem dotacji
c. zawarcia pisemnej umowy przez Wójta Gminy z Wnioskodawcą.
2. Umowa o udzielenie dotacji powinna zawierać w szczególności:
a. zakres wykonywanych prac i termin ich realizacji
b. wysokość udzielonej dotacji oraz tryb i termin jej płatności
c. sposób kontroli i rozliczenia dotacji
d. warunki zwrotu dotacji wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem
§ 4. 1. Przekazanie dotacji nastąpi w całości na wskazany przez Wnioskodawcę rachunek bankowy po zakończeniu prac.
2. Warunkiem przyjęcia rozliczenia dotacji jest przedłożenie Wójtowi Gminy następujących dokumentów:
a. oryginałów rachunków lub faktur lub uwierzytelnionych kopii
b. protokół odbioru robót
3.Wójt Gminy zwraca niezwłocznie dokumenty, o których mowa pkt 2 , po opatrzeniu adnotacją o treści „sfinansowano ze środków budżetu gminy” oraz pieczęcią Urzędu Gminy
§ 5. 1. Wnioskodawca jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem
2. Udzielona dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi do budżetu gminy.
3. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wójt Gminy zarządza kontrolę oraz upoważnia osobę do przeprowadzenia kontroli
4. Zwrot dotacji w przypadkach określonych w ust.1 następuje wraz z odsetkami liczonymi jak od zaległości podatkowych
§ 6. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Słońsk.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.