ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Deklaracja dostępności

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2021-03-31 20:41:57 przez Administrator Systemu

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu BIP Miejskiej Biblioteki Publicznej w Witnicy
Miejska Biblioteka Publiczna w Witnicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej, BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiej Biblioteki Publicznej w Witnicy.
  • Data publikacji strony internetowej: 2012-12-06
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-07-03
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
  • filmy, materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji , napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
  • część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
  • dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).
Wyłączenia
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-31
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Władysław Wróblewski.
  • E-mail:
  • Telefon: 95 720 80 87
Każdy ma prawo:
  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
  • Organ nadzorujący: Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Witnicy
  • Adres: Miejska Biblioteka Publiczna w Witnicy, ul. Gorzowska 22, 66-460 Witnica
  • E-mail:
  • Telefon: 95 720 80 87
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna

Miejska Biblioteka Publiczna w Witnicy składa się z biblioteki głównej i dwóch filii mieszczących się w Dąbroszynie oraz Kamieniu Małym.
Budynek posiada jedno wejścia przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (brak poręczy, ale też brak schodów i progów).
Nad wejściem do budynku brak głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Przy wejściu brak dzwonka przywoławczego dla osób mających trudności z samodzielnym wejściem.
Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.
W budynku nie ma windy.
Wypożyczalnia znajduje się na parterze w sali głównej biblioteki.
Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem brak wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie brajla.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Brak możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego.
Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Filia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Dąbroszynie.
Budynek posiada jedno wejście główne przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych (podjazd zabezpieczony metalowymi barierkami). Budynek piętrowy, brak progów.
Wejście główne jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych, ale filia biblioteki mieści się na piętrze,na które prowadzą schody.
Nad wejściem do budynku brak głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Przy wejściu brak dzwonka przywoławczego dla osób mających trudności z samodzielnym wejściem.
Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.
W budynku nie ma windy.
Wypożyczalnia znajduje się na piętrze w sali głównej biblioteki.
Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem brak wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie brajla.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Brak możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego.
Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Filia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Kamieniu Małym.
Budynek posiada jedno wejście główne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (schody).
W budynku dostępny jest korytarz, budynek parterowy, w pomieszczeniach nie ma progów.
Nad wejściem brak głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące.
Brak dzwonka przywoławczego. W budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Brak miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Brak możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego. Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Informacje dodatkowe i inne oświadczenia
Przeprowadzono standardowe testy zgodności standardami W3C i WCAG. Serwis w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością. Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.

Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):
  • [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności,
  • [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne,
  • [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści,
  • [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka,
  • [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe.
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych wersjach przeglądarek internetowych:
  • Google Chrome v 80.X lewy ALT + [litera_skrótu],
  • Mozilla Firefox v 74.X lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu],
  • Internet Explorer v 11.X lewy ALT + [litera_skrótu],
  • Opera 67.X lewy ALT + [litera_skrótu],
« powrót do poprzedniej strony