Aktualności
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
MAMOGRAFIA
Akapit nr 1 - brak tytułu
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-03-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-03-12 10:46:31 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-03-12 10:46:34 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-03-12 10:46:34 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 16 raz(y) |
AKTYWIZACJA ZAWODOWA OSÓB BEZROBOTNYCH Z POWIATU ŻARSKIEGO
Akapit nr 1 - brak tytułu
Załączniki
Pobierz dane XML AKTYWIZACJA ZAWODOWA OSÓB BEZROBOTNYCH Z POWIATU ŻARSKIEGO Drukuj informację AKTYWIZACJA ZAWODOWA OSÓB BEZROBOTNYCH Z POWIATU ŻARSKIEGO
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-02-27 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-02-27 08:57:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-02-27 09:13:30 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-02-27 09:13:30 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 51 raz(y) |
III tura naboru wniosków w programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością.
Akapit nr 1 - brak tytułu
Trzecia tura naboru wniosków w programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością rozpocznie się 1 marca 2024 r. od godziny 10:00 i potrwa do 31 marca 2024 r. do godz. 23:59.
Szczegóły programu są w linku poniżej:
Pobierz dane XML III tura naboru wniosków w programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością. Drukuj informację III tura naboru wniosków w programie „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-02-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-02-22 11:58:29 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-02-22 12:03:21 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-02-22 12:03:21 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 61 raz(y) |
USŁUGI SĄSIEDZKIE
Akapit nr 1 - brak tytułu
W Gminie Brody jest możliwość korzystania z usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2023 r., poz. 901 z późn. zm.).
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-02-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-02-08 10:57:40 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-02-08 10:58:17 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-02-08 11:17:23 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 128 raz(y) |
ZASIŁEK STAŁY
Akapit nr 1 - brak tytułu
Z dniem 1 stycznia 2024 r. weszła w życie nowelizacja ustaw z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) na mocy ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1693).
Zakłada ona m.in. zmianę dotychczasowej wysokości zasiłku stałego. Teraz będzie on ustalany w wysokości:
Zakłada ona m.in. zmianę dotychczasowej wysokości zasiłku stałego. Teraz będzie on ustalany w wysokości:
1) w przypadku osoby samotnie gospodarującej – różnicy między kwotą stanowiącą 130% kryterium dochodowego osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby, z tym że kwota zasiłku nie może być wyższa niż 1000 zł miesięcznie;
2) w przypadku osoby w rodzinie – różnicy między kwotą stanowiącą 130% kryterium dochodowego na osobę w rodzinie a dochodem na osobę w rodzinie.
Jednocześnie kwota zasiłku stałego nie będzie mogła być niższa niż 100 zł miesięcznie.
2) w przypadku osoby w rodzinie – różnicy między kwotą stanowiącą 130% kryterium dochodowego na osobę w rodzinie a dochodem na osobę w rodzinie.
Jednocześnie kwota zasiłku stałego nie będzie mogła być niższa niż 100 zł miesięcznie.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-02-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-02-08 09:35:24 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-02-08 09:35:26 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-02-08 09:37:35 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 112 raz(y) |
DODATEK OSŁONOWY
Akapit nr 1 - brak tytułu
Od 2 stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r. można ponownie składać wnioski o dodatek osłonowy.
Dodatek osłonowy ma na celu zapewnienie wsparcia dla grupy polskich gospodarstw domowych, w tym gospodarstw najuboższych energetycznie, w pokryciu części kosztów energii oraz w pokryciu powiązanych z nimi rosnących cen żywności.
Kryterium dochodowe umożliwiające otrzymanie dodatku dochodowego to:
Dodatek osłonowy ma na celu zapewnienie wsparcia dla grupy polskich gospodarstw domowych, w tym gospodarstw najuboższych energetycznie, w pokryciu części kosztów energii oraz w pokryciu powiązanych z nimi rosnących cen żywności.
Kryterium dochodowe umożliwiające otrzymanie dodatku dochodowego to:
- w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł na osobę (netto),
- w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę (netto).
UWAGA! Pod uwagę będą brane dochody za 2022 rok.
Za dochód uważa się dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Do obliczenia dochodu nie uwzględnia się trzynastej i czternastej renty/emerytury, których wysokość oraz składkę na ubezpieczenie zdrowotne należy oświadczyć na osobnym druku.
W przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.
Wnioski o dodatek osłonowy składać można w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r. Wnioski złożone po tym dniu nie zostaną już rozpatrzone.
Dodatek osłonowy wypłacany będzie jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r.
Gospodarstwo domowe tworzą:
- osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe);
- osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Obowiązuje pierwszeństwo złożenia wniosku czyli przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy.
Wysokość dodatku osłonowego wynosi jednorazowo:
- 228,80 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
- 343,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
- 486,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
- 657,80 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Jednak w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, dodatek osłonowy wynosić będzie:
- 286,00 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego;
- 429,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób;
- 607,75 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób;
- 822,25 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Przyznanie dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji. Decyzja wydawana jest tylko w przypadku odmowy przyznania dodatku osłonowego, uchylenia lub zmiany prawa do tego dodatku oraz rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku osłonowego. Informacja o przyznaniu dodatku osłonowego zostanie wysłana na adres poczty elektronicznej wskazany przez wnioskodawcę we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.
Jak złożyć wniosek o dodatek osłonowy?
Wnioski można składać od stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r.:
Wnioski można składać od stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r.:
- elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP;
- osobiście w formie papierowej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Brodach
Więcej informacji na temat dodatku osłonowego można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Brodach(tel.: 68 371 25 74 ).
Więcej informacji pod linkiem: https://www.gov.pl/web/klimat/dodatek-oslonowy
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-02-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-02-08 09:23:10 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-02-08 09:33:45 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-02-08 09:33:45 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 125 raz(y) |
OGŁOSZENIE Nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Potrzebni kandydaci na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodach ogłasza stały nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych.
Warunki jakie powinni spełniać kandydaci na opiekuna prawnego lub kuratora:
Opiekunem lub kuratorem może zostać osoba:
• posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
• niepozbawiona praw publicznych,
• niepozbawiona władzy rodzicielskiej,
• dająca gwarancję prawidłowego wykonywania obowiązków opiekuna lub kuratora.
• posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
• niepozbawiona praw publicznych,
• niepozbawiona władzy rodzicielskiej,
• dająca gwarancję prawidłowego wykonywania obowiązków opiekuna lub kuratora.
Opiekunem prawnym lub kuratorem nie może być osoba:
• która była skazana za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej lub obyczajności albo za umyślne przestępstwo z użyciem przemocy wobec osoby lub przestępstwo popełnione na szkodę małoletniego lub we współdziałaniu z nim,
• wobec której orzeczono zakaz prowadzenia działalności związanej z wychowywaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub opieką nad nimi,
• wobec której orzeczono obowiązek powstrzymywania się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu,
• wobec której zachodzi prawdopodobieństwo, że nie wywiążą się należycie z obowiązków opiekuna.
• która była skazana za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej lub obyczajności albo za umyślne przestępstwo z użyciem przemocy wobec osoby lub przestępstwo popełnione na szkodę małoletniego lub we współdziałaniu z nim,
• wobec której orzeczono zakaz prowadzenia działalności związanej z wychowywaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub opieką nad nimi,
• wobec której orzeczono obowiązek powstrzymywania się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu,
• wobec której zachodzi prawdopodobieństwo, że nie wywiążą się należycie z obowiązków opiekuna.
Obowiązki opiekuna prawnego i kuratora:
• Opiekun sprawuje pieczę nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także go reprezentuje. Kurator osoby ubezwłasnowolnionej częściowo jest powołany do jej reprezentowania i do zarządu jej majątkiem tylko wtedy, gdy sąd opiekuńczy tak postanowi.
• Opiekun prawny i kurator obowiązani są wykonywać swe czynności z należytą starannością, jak tego wymaga dobro pozostającego pod opieką lub kuratelą i interes społeczny.
• Opiekun prawny i kurator powinni uzyskiwać zezwolenie sądu opiekuńczego we wszelkich ważniejszych sprawach, które dotyczą osoby pozostającej pod opieką lub kuratelą lub jej majątku.
• Niezwłocznie po objęciu opieki opiekun i kurator zobowiązani są sporządzić inwentarz majątku osoby pozostającej pod opieką lub kuratelą i przedłożyć go sądowi opiekuńczemu. Sąd opiekuńczy może zwolnić opiekuna od obowiązku sporządzenia inwentarza, jeżeli majątek jest nieznaczny.
• Opiekun prawny i kurator zobowiązani są, w terminach oznaczonych przez sąd opiekuńczy, nie rzadziej niż co roku, składać właściwemu sądowi sprawozdania dotyczące osoby pozostającego pod opieką lub kuratelą oraz rachunki z zarządu jej majątkiem. W razie zwolnienia opiekuna lub ustania opieki opiekun obowiązany jest złożyć w ciągu trzech miesięcy rachunek końcowy z zarządu majątkiem. Sąd może zwolnić ze składania rachunku końcowego.
• Opiekun sprawuje pieczę nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także go reprezentuje. Kurator osoby ubezwłasnowolnionej częściowo jest powołany do jej reprezentowania i do zarządu jej majątkiem tylko wtedy, gdy sąd opiekuńczy tak postanowi.
• Opiekun prawny i kurator obowiązani są wykonywać swe czynności z należytą starannością, jak tego wymaga dobro pozostającego pod opieką lub kuratelą i interes społeczny.
• Opiekun prawny i kurator powinni uzyskiwać zezwolenie sądu opiekuńczego we wszelkich ważniejszych sprawach, które dotyczą osoby pozostającej pod opieką lub kuratelą lub jej majątku.
• Niezwłocznie po objęciu opieki opiekun i kurator zobowiązani są sporządzić inwentarz majątku osoby pozostającej pod opieką lub kuratelą i przedłożyć go sądowi opiekuńczemu. Sąd opiekuńczy może zwolnić opiekuna od obowiązku sporządzenia inwentarza, jeżeli majątek jest nieznaczny.
• Opiekun prawny i kurator zobowiązani są, w terminach oznaczonych przez sąd opiekuńczy, nie rzadziej niż co roku, składać właściwemu sądowi sprawozdania dotyczące osoby pozostającego pod opieką lub kuratelą oraz rachunki z zarządu jej majątkiem. W razie zwolnienia opiekuna lub ustania opieki opiekun obowiązany jest złożyć w ciągu trzech miesięcy rachunek końcowy z zarządu majątkiem. Sąd może zwolnić ze składania rachunku końcowego.
Wynagrodzenie za sprawowanie opieki:
Sąd opiekuńczy może przyznać (ale nie musi) opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej, jeżeli uzna, że wkład pracy opiekuna jest znaczny. Wynagrodzenie jest pokrywane z dochodów lub majątku osoby, dla której opiekun lub kurator jest ustanowiony. Jeśli osoba ta nie ma odpowiednich dochodów lub majątku, wynagrodzenie pokrywane jest ze środków publicznych i wypłacane przez ośrodek pomocy społecznej. Wysokość wynagrodzenia w stosunku miesięcznym, nie może przekroczyć 1/10 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres poprzedzający dzień przyznania wynagrodzenia.
Sąd opiekuńczy może przyznać (ale nie musi) opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej, jeżeli uzna, że wkład pracy opiekuna jest znaczny. Wynagrodzenie jest pokrywane z dochodów lub majątku osoby, dla której opiekun lub kurator jest ustanowiony. Jeśli osoba ta nie ma odpowiednich dochodów lub majątku, wynagrodzenie pokrywane jest ze środków publicznych i wypłacane przez ośrodek pomocy społecznej. Wysokość wynagrodzenia w stosunku miesięcznym, nie może przekroczyć 1/10 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres poprzedzający dzień przyznania wynagrodzenia.
Podstawa prawna:
• art. 145 – 184 ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku, Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2023r., poz. 2809)
• art. 145 – 184 ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku, Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2023r., poz. 2809)
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji mogą zgłaszać się do Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach ul. Rynek 2 , 68-343 Brody, tel 68 3712574
Pobierz dane XML OGŁOSZENIE Nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych Drukuj informację OGŁOSZENIE Nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-02-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-02-08 09:17:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-02-08 09:17:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-02-08 09:17:20 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 113 raz(y) |
PROGRAM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH "AKTYWNY SAMORZĄD"
Akapit nr 1 - brak tytułu
Szanowni Państwo,
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – Oddział Lubuski informuje, że ruszyła kolejna edycja programu dla osób z niepełnosprawnościami „Aktywny samorząd”.
To program w ramach którego osoby ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności w wieku aktywności zawodowej mogą skorzystać ze środków PFRON np. na dofinansowanie kosztów czesnego, zakupu protezy, sprzętu elektronicznego, dostosowania auta, kursu nauki prawa jazdy czy opieki nad dzieckiem w żłobku lub przedszkolu.
Program realizują PCPR, a wnioski będzie można składać od 1 marca 2024 r. w systemie SOW https://sow.pfron.org.pl/
Pobierz dane XML PROGRAM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH "AKTYWNY SAMORZĄD" Drukuj informację PROGRAM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH "AKTYWNY SAMORZĄD"
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-01-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-01-30 08:42:01 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-01-30 08:42:04 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-01-30 08:42:04 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 149 raz(y) |
PROGRAM KOREKCYJNO-EDUKACYJNY
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dyrektor Powiatowego centrum Pomocy Rodzinie w Żarach uprzejmie informuje, iż od dnia 15 stycznia 2024 r. w siedzibie Centrum będzie realizowany program korekcyjno-edukacyjny dla osób stosujących przemoc domową - grupa mężczyzn.
W związku z powyższym, istnieje możliwość zgłaszania do udziału w powyższym programie osób, które wymagają bądź są zainteresowane tego typu oddziaływaniami. Zajęcia odbywać się będą w każdy poniedziałek od godz. 16.10 do godz. 19.10.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-01-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-01-22 11:53:29 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-01-22 11:55:58 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-01-22 11:55:58 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 170 raz(y) |
ULOTKA
Akapit nr 1 - brak tytułu
Ulotka Informacyjna dla mieszkańców Gminy Brody o panujących warunkach
atmosferycznych
atmosferycznych
ZIMA TRWA - BĄDŹMY BEZPIECZNI RAZEM!
Drodzy Mieszkańcy,
Trwa okres zimowy, a wraz z nim niskie temperatury i trudne warunki atmosferyczne. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodach dba o Wasze bezpieczeństwo, dlatego chcielibyśmy przekazać kilka istotnych informacji oraz zapewnić o gotowości do pomocy.
JAK DBAĆ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO W ZIMOWE DNI?
- Ubieraj się ciepło: Warstwowa odzież chroni przed chłodem. Nie zapomnij o czapce, szalach i rękawiczkach.
- Zabezpiecz dom: Ogrzewanie i izolacja termiczna pomogą utrzymać ciepło w domu.
- Sprawdzaj prognozy pogody: Bądź na bieżąco z przewidywanymi warunkami atmosferycznymi.
- Zadbaj o sąsiadów: Starsze osoby czy osoby z problemami zdrowotnymi mogą potrzebować dodatkowej pomocy.
W RAZIE POTRZEBY SKONTAKTUJ SIĘ Z GOPS: 68 371 25 74
Jeśli masz trudności w radzeniu sobie z niskimi temperaturami, potrzebujesz pomocy materialnej lub masz pytania dotyczące dostępnych programów wsparcia, skontaktuj się z nami osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach ul. Rynek 2, 68-343 Brody lub telefonicznie : 68 371 25 74. Jednocześnie informujemy, że od 01.11.2023r. została uruchomiona BEZPŁATNA infolinia 800 109 160 - całodobowy kontakt do WCZK Dyżurnej Służby Operacyjnej Wojewody Lubuskiego. Pod powyższym numerem można powiadomić o miejscu przebywania osób bezdomnych lub zagrożonych wychłodzeniem i uzyskać informację o wolnych miejscach noclegowych czy ciepłym posiłku. Infolinia będzie działać do końca marca 2024r. Zachęcamy mieszkańców Gminy Brody do korzystania z infolinii.
Wspólnie możemy przejść przez zimowe miesiące bezpiecznie i wsparcie!
Z poważaniem,
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-01-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Niekraszewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-01-15 11:54:39 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Joanna Niedziółka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-01-15 11:56:48 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Joanna Niedziółka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-01-15 11:56:48 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 188 raz(y) |