ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Deklaracja dostępności

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-09-30 07:58:21 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Oświadczenie w sprawie dostępności
Urząd Gminy Świdnica zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.swidnica.zgora.pl/
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest w pełni zgodna, pod względem technicznym, z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Strona jest częściowo zgodna z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków,
- część dokumentów PDF została opublikowana bez warstwy tekstowej,
- część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR)
- brak audio deskrypcji dla publikowanych materiałów
 
W przypadku problemów związanych z korzystaniem z zasobów Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Świdnica, prosimy o kontakt z  koordynatorem do spraw dostępności: Robert Fidos nr tel. 683273115, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica
 
Korzystający z Biuletynu Informacji Publicznej mogą zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu lub zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie strony lub elementu strony któej dotyczy żadanie oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa, https://rpo.gov.pl/
 
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 17.09.2020.
Oświadczenie sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez Urząd Gminy Świdnica.
Przy samoocenie i analizie dostępności wykorzystano narzędzie https://achecker.ca/ , z którego wynika, że strona jest dostępna pod względem technicznym.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi i aktualizacji w dniu 17.09.2020
 
Informacje dodatkowe
Publikacja strony 11.04.2012
Strona aktualizowana jest na bieżąco.
Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):
  • [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności
  • [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne
  • [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści
  • [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka
  • [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych (na dzień dzisiejszy) wersjach przeglądarek internetowych:
  • Google Chrome v 80.X à lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Mozilla Firefox v 74.X à lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Internet Explorer v 11.X à lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Opera 67.X à lewy ALT + [litera_skrótu]
Oprócz powyższych skrótów w każdej z przeglądarek działa oczywiście pojedynczy przeskok który uruchamiamy wciskając przycisk TAB
 
 

Akapit nr - brak tytułu

Deklaracja dostępności

Zakład usług Komunalnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Zakładu usług Komunalnych.

Data publikacji strony internetowej: 2012-04-11.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-12-14.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków,
  • część dokumentów PDF została opublikowana bez warstwy tekstowej,
  • część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR)
  • brak audio deskrypcji dla publikowanych materiałów filmowych
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
Wyłączenia:
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • dokumenty i filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-17.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Przy samoocenie i analizie dostępności wykorzystano narzędzie Web Accessibility Checker, z którego wynika, że strona jest dostępna pod względem technicznym.

Data ostatniej aktualizacji deklaracji: 2023-03-17

Skróty klawiaturowe

Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):

  • [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności
  • [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne
  • [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści
  • [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka
  • [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych (na dzień dzisiejszy) wersjach przeglądarek internetowych:
  • Google Chrome v 80.X a lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Mozilla Firefox v 74.X a lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Internet Explorer v 11.X a lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Opera 67.X a lewy ALT + [litera_skrótu]

Oprócz powyższych skrótów w każdej z przeglądarek działa oczywiście pojedynczy przeskok który uruchamiamy wciskając przycisk TAB

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Robert Fidos,

<e-mail>

. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 683273115. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/.

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej położony jest przy ulicy Długiej 85/1.
  2. Brak podjazdu i windy.
  3. Obok wejścia do budynku nie wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  4. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  5. W budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
  6. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

  • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świdnicy nie posiada tłumacza języka migowego.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony