Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Deklaracja dostępności
Akapit nr 1 - brak tytułu
Dostępność strony www Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubsku
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do internetowej Strony Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubsku.
- Data publikacji strony internetowej: 2016-12-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-12-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-10
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-03-10
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Agnieszka Szudrawska.
- E-mail:
- Telefon: 68 455 83 80
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubsku
- Adres: ul. 3 Maja 1
68-300 Lubsko - E-mail:
- Telefon: 68 455 83 83
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
I. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubsku przy ul. 3 Maja 1 jest budynkiem trzykondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro), w którym pomieszczenia biurowe usytuowane są na dwóch pierwszych kondygnacjach. W budynku istnieją bariery architektoniczne w postaci schodów i wąskich korytarzy, które uniemożliwiają dostęp do wewnętrznych pomieszczeń osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Budynek posiada trzy wejścia:
1. frontowe (od strony parkingu), do którego prowadzą dwustonne wysokie schody z poręczami, wejście jednoskrzydłowe usytuowane jest na wysokości schodów;
2. boczne (przy parkingu od strony figury z pergolami), do którego prowadzą schody od strony chodnika do budynku oraz z korytarza do parteru, wejście jednoskrzydłowe - nie jest użytkowane i na co dzień zamknięte;
3. boczne (od strony parku z drewnianymi figurami - wejście do GKPRA w Lubsku), do którego prowadzi podest w górę i następnie wąskie schody z poręczą w dół, do pomieszczeń umieszczonych pod budynkiem, tj. m. in. siedziby GKRPA w Lubsku, Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, magazynu odzieży używanej. Wejście jest jednoskrzydłowe usytuowane na poziomie podestu, od strony chodnika.
Pracownicy MGOPS wychodzą na zewnątrz budynku, aby załatwić interesanta poruszającego się na wózku inwalidzkim lub nie będącego w stanie pokonać barier architektonicznych.
II. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Na parterze budynku usytuowane są dwa biura pracowników socjalnych, asystentów rodziny oraz księgowość i kasa. Na I piętrze, do którego prowadzą wysokie schody z poręczami, usytuowane są kolejne dwa biura pracowników socjalnych, punkt nieodpłatnej pomocy prawnej oraz sekretariat i kierownictwo. Na każdej z kondygnacji znajdują się krzesła oraz biurko dla interesanta, który może w tym miejscu wypełnić dokumenty lub napisać podanie. W budynku nie ma windy, ani platformy dla wózków inwalidzkich na wyższe piętro. Pracownicy MGOPS z biur z wyższych kondygnacji schodzą i załatwiają sprawę na parterze z osobami, mającymi problem z pokonaniem schodów prowadzących na I piętro. Szerokość holu umożliwia swobodne poruszanie się przy pomocy sprzętu ortopedycznego, np. chodzika.
III. Opis dostosowań np. informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Na zewnątrz i wewnątrz budynku brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
Na zewnątrz i wewnątrz budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących lub niewidomych.
IV. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przy budynku znajduje się parking dla pracowników MGOPS z jednym wydzielonym miejscem parkingowym dla osoby niepełnosprawnej.
V. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
VI. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W MGOPS nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu, jak i online.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-03-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Agnieszka Szudrawska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-05-05 14:10:12 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Agnieszka Szudrawska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-05-05 14:10:23 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Agnieszka Szudrawska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-09-15 13:24:15 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 208 raz(y) |