ˆ

Rada Muzeum

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Rada Muzeum

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
UCHWAŁA NR 86
RADY POWIATU W MIĘDZYRZECZU
1)
z dnia 31 marca 2015 r.
w sprawie powołania Rady Muzeum Ziemi Międzyrzeckiej im. Alfa Kowalskiego
w Międzyrzeczu
Na podstawie art. 11 ust. 1 usta wy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz.U.z 2012 r. poz. 987)
uchwala się, co następuje:
 
§ 1
Powołuje się Radę Muzeum
działającą przy Muzeum Ziemi Międzyrzeckiej im. AlfaKowalskiego w Międzyrzeczu
 
w składzie:
1)Leszek Lisiecki
2)Anitta Maksymowicz;
3)Krzysztof Marzec
4)Rafał Mikuła
5)Anna Sawka


 
R A D A  M U Z E U M
 
            Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 1996 roku o muzeach
(Dz. U. Nr 5. poz. 24 z 1998 r., Nr 106, poz. 668 z 2002 r., Nr 113, poz. 984 z 2003 r., Nr 162, poz. 1568 oraz  z 2005 r. Nr 64, poz. 565) uchwala się , co następuje:
1. Powołuje się Radę Muzeum działająca przy Muzeum w Międzyrzeczu w składzie j.w.
2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
I.                   Zadania rady muzeum.
 
Rada muzeum:
 
1.      sprawuje nadzór nad wypełnianiem przez muzeum jego powinności wobec zbiorów i społeczeństwa, a zwłaszcza:
-         gromadzenia dóbr kultury w statutowo określonym zakresie,
-         katalogowania i naukowego opracowywania zgromadzonych muzealiów,
-         przechowywania gromadzonych dóbr kultury, w warunkach zapewniających im właściwy stan zachowania i bezpieczeństwo, oraz magazynowanie ich, w sposób dostępny do celów naukowych,
-         zabezpieczania i konserwacji muzealiów oraz, w miarę możliwości, zabezpieczenia stanowisk archeologicznych oraz innych nieruchomych obiektów kultury materialnej i przyrody,
-         urządzania wystaw,
-         organizowania i prowadzenia badań oraz prac wykopaliskowych,
-         udostępniania zbiorów do celów naukowych i edukacyjnych,
-         zapewniania właściwych warunków zwiedzania i korzystania ze zbiorów,
-         prowadzenia działalności wydawniczej.
 
2.      ocenia, co najmniej raz do roku, działalność muzeum oraz zatwierdza przedłożony przez dyrektora roczny plan działalności wraz z planem finansowym, a także sprawozdanie roczne z działalności muzeum,
3.      w razie nie zatwierdzenia planu, o którym mowa w pkt. 2, sprawę rozstrzyga właściwy organizator.
 
 
 
II.                Tryb pracy rady muzeum.
 
1.      Kadencja członków rady muzeum trwa cztery lata.
2.      Rada wybiera ze swojego grona przewodniczącego.
3.      Szczegółowy tryb pracy rady muzeum określa uchwalony przez nią regulamin.
4.      Dyrektor muzeum i sekretarz rady muzeum uczestniczą w jej zebraniach: sekretariat rady zapewnia muzeum.
5.      Rada muzeum w razie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora wyznacza minimum 1/3 składu osobowego komisji konkursowej.
6.      Konkursu na stanowisko dyrektora nie ogłasza się, jeżeli właściwy organizator, na wniosek rady muzeum, powołał dyrektora po raz kolejny na czas określony.



Regulamin
Rady Muzeum w Międzyrzeczu
 
§ 1.
 
Rada Muzeum w Międzyrzeczu zwana dalej Radą działa na podstawie Zarządzenia
Nr 145 Wojewody Gorzowskiego z dnia 6 października 1998 roku.
 
§ 2.
 
Do zadań Rady należą:
 
1.      sprawowanie nadzoru nad wypełnianiem przez muzeum jego powinności wobec zbiorów   i społeczeństwa, a zwłaszcza:
 
-        gromadzenia dóbr kultury w statutowo określonym zakresie,
-        katalogowania i naukowego opracowywania zgromadzonych muzealiów,
-        przechowania gromadzonych dóbr kultury, w warunkach zapewniających im właściwy stan zachowania i bezpieczeństwo, oraz magazynowanie ich, w sposób dostępny do celów naukowych,
-        zabezpieczenia i konserwacji muzealiów oraz, w miarę możliwości, zabezpieczenia stanowisk archeologicznych oraz innych nieruchomych obiektów kultury materialnej   i przyrody,
-        urządzania wystaw,
-        organizowani i przeprowadzania badań oraz prac wykopaliskowych,
-        udostępniania zbiorów do celów naukowych i edukacyjnych,
-        zapewniania właściwych warunków zwiedzania i korzystania ze zbiorów,
-        prowadzenia działalności wydawniczej,
 
2.      ocena, co najmniej raz do roku, działalności muzeum oraz zatwierdzanie przedłożonego przez dyrektora rocznego planu pracy działalności wraz z planem finansowym, a także sprawozdania rocznego z działalności muzeum,
3.      Rada muzeum w razie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora wyznacza minimum 1/3 składu osobowego komisji konkursowej.
 
§ 3.
 
W skład Rady wchodzą jej członkowie wg załącznika do wcześniejszej cytowanego zarządzenia.
 
§ 4.
 
Kadencja Rady trwa 4 lata.
  
 
§ 5.
 
Zmiany w składzie Rady pozostają w kompetencji właściwego organizatora.
 
 
§ 6.
 
Członkostwo w Radzie przed upływem kadencji ustaje w następujących przypadkach:
a.       rezygnacji członka złożonej na piśmie,
b.      odwołania przez właściwego organizatora w przypadkach uchylania się od uczestnictwa   w posiedzeniach Rady,
c.       zgon.
 
 
§ 7.
 
1.      Posiedzenie Rady zwołuje przewodniczący Rady, w razie jego nieobecności ,         z-ca przewodniczącego co najmniej dwa razy w roku. W posiedzeniu Rady uczestniczy dyrektor muzeum lub jego zastępca.
2.      Pierwsze posiedzenie zwołuje przedstawiciel właściwego organizatora.
3.      O terminie posiedzenia Rady zawiadamia się członków pisemnie lub telefonicznie      w terminie 7 dni od daty posiedzenia.
4.      Rada podejmuje decyzje w formie uchwał.
5.      Uchwały zapadają zwykłą większością głosów i mogą być wpisane do protokołu lub stanowić oddzielne aneksy w formie załącznika do protokołu.
6.      Uchwały podpisuje przewodniczący Rady lub w razie jego nieobecności z-ca przewodniczącego.
7.      Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, w zależności od każdorazowej decyzji Rady albo tajnym. W przypadku jednakowej liczby głosów rozstrzygającym jest głos przewodniczącego.
8.      Uchwały Rady są ważne jeżeli zostały podjęte przy obecności połowy składu Rady, o ile tylko o posiedzeniu zawiadomieni zostali wszyscy członkowie. Uchwały są obowiązujące z dniem podjęcia.
9.      Posiedzenie Rady jest protokołowane.
10.  Protokół podlega przyjęciu na następnym posiedzeniu rady i wymaga złożenia podpisu wszystkich uczestniczących w posiedzeniu.
 
 
§ 8.
 
Rada działa na podstawie ustalonego i przyjętego plany posiedzeń.
 
§ 9.
 
1.      Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego i jednego lub dwóch zastępców.
2.      Przewodniczący, a w razie jego nieobecności z-ca przewodniczącego:
a.       zwołuje posiedzenia Rady i im przewodniczy,
b.      ustala projekt porządku posiedzenia Rady,
c.       ustala projekt planu pracy Rady,
d.      reprezentuje Radę na zewnątrz.
3.      Kadencja przewodniczącego Rady i z-ców przewodniczącego równa się kadencji Rady.
 
 
§ 10.
 
1.      Obsługę posiedzenia Rady włącznie z sekretariatem sprawuje Muzeum
w Międzyrzeczu.
2.      Sekretariat Rady prowadzi pracownik Muzeum zatwierdzany przez członków Rady.
 
 
§ 11.
 
Regulamin wchodzi w życie z dniem przyjęcia przez Radę.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Muzeum w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Łukasz Bednaruk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-03-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Łukasz Bednaruk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-11-29 09:02:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-11-29 09:02:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-09-02 10:46:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1482 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »