Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Plan działania
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-10-30 13:12:13 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Ośrodek Pomocy Społecznej w Babimoście
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020-2021.
Na podstawie art. 14 pkt. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, ze zmianami) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
L.p.
|
Zakres działalności
|
Realizujący działania wynikające z art. 6 ustawy
|
Sposób realizacji
|
Termin
|
1.
|
Powołanie i podanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności
|
Koordynator
Administrator systemu
|
Zamieszczenie informacji na stronie BIP
|
Październik 2020r.
|
2.
|
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021
|
Koordynator
|
Opracowanie planu działania, przekazanie do zatwierdzenia przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej
|
Październik 2020r.
|
3.
|
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator
Administrator systemu
|
Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-komunikacyjnego
|
Realizacja w całym okresie działania koordynatora
|
4.
|
Analiza stanu obiektu Ośrodka Pomocy Społecznej w Babimoście pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy
|
Koordynator
Administrator systemu
|
Przegląd stanu dostosowania obiektu w aspekcie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym
|
Grudzień 2020 r.
|
5.
|
Dokonanie diagnozy w zakresie dostępności alternatywnej
|
Koordynator
|
Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej)
|
Styczeń 2021 r.
|
6.
|
Monitorowanie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator
|
- Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji,
- podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu,
- prowadzenie bezpośrednich spotkań z udziałem specjalistów ds. informatyki, łączności ekspertów branży budowlanej, sanitarnej itp. I opracowanie rekomendacje w zakresie poprawy dostępności
|
Realizacja w całym okresie działania koordynatora
|
7.
|
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu
|
Koordynator
|
Uzyskanie danych
w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad |
Luty 2021 r.
|
8.
|
Sporządzenie raportu o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art.11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator
|
Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej, a następnie podanie go do publicznej wiadomości na stronie BIP Ośrodka Pomocy Społecznej
|
W terminach przewidzianych w art. 11 ustawy
|