Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Deklaracja dostępności
Akapit nr 1 - brak tytułu
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie
Ośrodek Pomocy Społecznej we Wschowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona internetowa jest w większości zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Zgodnie z oceną strony Test - European Internet Inclusion Initiative, (http://checkers.eiii.eu/), strona internetowa www.opswschowa.com.pl spełnia wymagania w 96,31%. Natomiast BIP: bip.wrota.lubuskie.pl/osrodek_pomocy_spolecznej_wschowa/ spełnia wymagania w 97,42%.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Renata Miaskowska.
- E-mail:
- Telefon: 655402525
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie
- Adres: ul. Klasztorna 3
67-400 Wschowa - E-mail:
- Telefon: 655402525
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Ośrodek Pomocy Społecznej we Wschowie mieści się w budynku przy ul. Klasztornej 3 we Wschowie
Opis dostępności wejścia do budynku:
- budynek, w którym znajduje się siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie składa się z dwóch kondygnacji: parter i piętro,
- brak windy i podjazdu dla osób niepełnosprawnych przy wejściu do budynku,
- drzwi wejściowe do budynku są jednoskrzydłowe,
- do budynku prowadzą schody (3 stopnie), poręcze zamontowane po obu stronach schodów,
- dzwonek ogólnodostępny z lewej strony drzwi, na wysokości ok.50 cm, za pomocą którego można wezwać pracownika Ośrodka, który udzieli wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej
w załatwieniu spraw i opiekę bytową na terenie OPS Wschowa.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
- brak windy i podjazdu dla osób niepełnosprawnych w budynku,
- schody są oznakowane taśmami ostrzegawczymi,
- przy schodach prowadzących z parteru na piętro znajduje się poręcz,
- na parterze znajduje się jedno pomieszczenie higieniczno-sanitarne umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim,
- w budynku brak oznaczeń w alfabecie brajla dla osób niewidomych, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących;
- na budynku Ośrodka brak tablicy informującej osoby ze szczególnymi potrzebami o wejściu do budynku.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2019 r.poz.1172 i 1495): osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, a tym samym także do budynku Ośrodka Pomocy Społecznej we Wschowie.
Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym, psem przewodnikiem jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Informacja dla niesłyszących o dostępności tłumacza języka migowego
Ośrodek Pomocy Społecznej we Wschowie nie posiada tłumacza języka migowego.
Osoby głuche lub niedosłyszące mogą skorzystać z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana musi mieć ukończone 16 lat i potrafić komunikować się z osobami załatwiającymi sprawę.
Inne informacje i oświadczenia
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Ośrodek Pomocy Społecznej |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-09-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Walter |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-09-23 08:24:40 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Katarzyna Walter |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-09-23 08:24:47 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Katarzyna Walter |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-09-23 13:26:17 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 290 raz(y) |