Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zakres obowiązków starszego intendenta Przedszkola Nr 3 w Lubsku
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-02-11 13:01:33 przez Anna Orzechowska
Akapit nr - brak tytułu
- Starszy intendent pracuje od godziny 7³º do godziny 15³º .
- Bezpośrednim przełożonym starszego intendenta jest dyrektor przedszkola
- Starszy intendent nadzoruje również pracę pracowników obsługi.
- Starszy intendent wykonuje prace związane z całością spraw administracyjno- gospodarczych.
Do obowiązków starszego intendenta należą czynności :
1. Związane z obiegiem dokumentów:
- po uzgodnieniu z dyrektorem placówki pobiera z kasy Wydziału Finansowego zaliczki na zaplanowane zakupy i systematycznie rozlicza się z nich na podstawie rachunków zaewidencjonowanych w odpowiednich rejestrach oraz podpisanych przez dyrektora i naczelnika Centrum Usług Wspólnych przy Urzędzie Miejskim w Lubsku;
- przestrzega terminów rozliczeń;
- współuczestniczy w sporządzaniu planu finansowego placówki;
- odpowiada za zgodność zakupu z fakturą, systematycznie księguje zakupiony towar zgodnie z przepisami o rachunkowości ( księgi inwentarzowe, kartoteki materiałowe, ewidencja pozaksięgowa);
- w dniach wyznaczonych przez dyrektora przyjmuje odpłatność za wyżywienie dzieci oraz opłatę za godziny opiekuńcze realizowane powyżej bezpłatnego czasu pobytu dzieci w przedszkolu ustaloną przez Radę Miejską w Lubsku, zgodnie z przepisami i wpłaca je systematycznie na konto placówki;
- może przyjmować również wpłatę na fundusz rady rodziców, po uprzednim uzgodnieniu z radą.
2. Dotyczące gospodarki materiałowo- magazynowej:
- prowadzenie kartotek magazynowych, sporządzanie co miesiąc rozliczenia , prowadzenie ksiąg inwentarzowych, ewidencji pozaksięgowej, aktualizacja wywieszek inwentarzowych, ocechowanie sprzętów;
- uczestniczenie w kasacji i spisach z natury majątku przedszkola;
- zabezpieczenie magazynów przed kradzieżą, włamaniem, pożarem, zniszczeniem;
- racjonalne i oszczędne gospodarowanie powierzonymi składnikami majątku;
- wydawanie środków czystości i innych materiałów po uprzednim skontrolowaniu ich zużycia.
3. Związane z działalnością organizacyjno – gospodarczą:
- zaopatrywanie przedszkola w sprzęt, środki czystości, artykuły biurowe itp. zapewniając właściwy rytm pracy placówki zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych;
- kontrolowanie stanu powierzonych naczyń, pościeli, ręczników, sprzętu i narzędzi personelowi przedszkola;
- pełnienie kontroli nad właściwym funkcjonowaniem urządzeń, sprzętów, instalacji elektrycznej, gaśnic zgodnie z przepisami bhp i p.poż.;
- w okresie wakacji nadzorowanie prac porządkowych i działania personelu wg harmonogramu ustalonego przez dyrektora;
- zaopatrywanie pracowników w odzież ochronną zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- współdziałanie z dyrektorem, nauczycielami i pracownikami obsługi.
4. Z zakresu żywienia dzieci i personelu:
- planowanie jadłospisów zgodnie z obowiązującymi przepisami i kalorycznością, wywieszanie ich do informacji rodziców i personelu przedszkola;
- planowanie i organizowanie zakupów artykułów spożywczych, codzienne wydawanie z magazynu artykułów do sporządzania posiłków w kuchni, wpisanie wydanych towarów do dziennika żywieniowego ( potwierdzone podpisem kucharki i dyrektora);
- prowadzenie kartotek magazynowych, sporządzanie rozliczeń miesięcznych;
- przestrzeganie stawki żywieniowej i terminów przydatności do spożycia artykułów znajdujących się w magazynie, właściwe przechowywanie ich i zabezpieczenie przed zniszczeniem;
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem kuchni ( przygotowanie i porcjowanie posiłków zgodnie z obowiązującymi nomami, oszczędnym gospodarowaniem produktami spożywczymi, przestrzeganiem czystości, wykorzystaniem produktów do przygotowania posiłków zgodnie z ich przeznaczeniem);
- przestrzeganie zasad Dobrej Praktyki Higienicznej i Produkcyjnej oraz HACCP.