ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne Warsztaty pn. "Droga do samodzielności"Drukuj informację Zamówienie publiczne: Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne Warsztaty pn. "Droga do samodzielności"

Szczegóły informacji

Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne Warsztaty pn. "Droga do samodzielności"

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi społeczne

Zamawiający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Finansowanie: Budżet Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2018-11-07 13:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2018-11-07 13:15:00

Ogłoszono dnia: 2018-10-31 przez Katarzyna Ciepła - Nowak

Treść:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Pl. Kosynierów 1c, 67 - 400 Wschowa
 
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE
(zwane dalej „ogłoszeniem”)

Warsztaty pn. „Droga do samodzielności
 
dla uczestników projektu pn. „Aktywna integracja w Powiecie Wschowskim” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020. Oś 7 Równowaga Społeczna, Działanie 7.2 Programy aktywnej integracji realizowane przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
Postępowanie o udzielenie zamówienia na usługi społeczne prowadzone jest według zasad określonych w art. 138o ustawy dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1968). Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 750 000 euro.
Załączniki do ogłoszenia:
Nr 1   –  Formularz ofertowy
Nr 2   –  Wzór pełnomocnictwa
Nr 3   –  Wykaz wykonanych usług
Nr 4    –  Wzór umowy
Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych – 80400000-8 usługi edukacji osób dorosłych oraz inne, 80500000-9 Usługi szkoleniowe, 55100000-1 Usługi hotelarskie, 55270000-3 Usługi świadczone przez placówki oferujące wyżywienie i miejsca noclegowe.
  1. Zamawiający:
Nazwa Zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wschowie
Kierownik Zamawiającego: Katarzyna Ciepła-Nowak
Adres Zamawiającego: ul. Pl. Kosynierów 1c, 67 - 400 Wschowa
Nr telefonu:  + 48 65 540 17 58
Nr faksu:  +48 65 540 17 59
Adres e-mail: pcprwschowa@o2.pl
Strona www na której będą umieszczane informacje:  www.bip.wrota.lubuskie.pl/pcprwschowa
2. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami.
Zamawiający informuje, że dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu, poczty elektronicznej e-mail
przy przekazywaniu następujących dokumentów:
  1. pytań i wyjaśnień oraz innych informacji dotyczących treści ogłoszenia o zamówieniu;
  2. zmian treści ogłoszenia;
  3. informacji o poprawieniu oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych;
  4. informacji o poprawieniu innych omyłek polegających na niezgodności oferty z ogłoszeniem, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty;
  5. informacji o odrzuceniu oferty;
  6. zawiadomień o wyborze najkorzystniejszej oferty;
  7. zawiadomień o unieważnieniu postępowania;
  8. informacji o udzieleniu zamówienia;
  9. informacji o nieudzieleniu zamówienia.     
UWAGA! Forma pisemna jest bezwzględnie zastrzeżona dla oferty i dokumentów, oraz pełnomocnictwa
 
3.Sposób udzielania wyjaśnień dotyczących ogłoszenia
  1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści ogłoszenia. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
  2. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ppkt 1 wpłynie po upływie terminu na jego złożenie lub będzie dotyczył udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
  3. Treść zapytań (wniosków o wyjaśnienie ogłoszenia) wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, bez ujawniania źródła zapytania oraz udostępnia na stronie BIP: www.bip.wrota.lubuskie.pl/pcprwschowa
  4. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ogłoszenia. Dokonaną zmianę treści ogłoszenia Zamawiający udostępnia na stronie BIP: www.bip.wrota.lubuskie.pl/pcprwschowa
 
4. Sposób przygotowania oferty:
  1. Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań wynikających z ogłoszenia. Treść oferty musi odpowiadać treści ogłoszenia.
  2. Wykonawca składa tylko jedną ofertę. Alternatywy zawarte w treści oferty spowodują jej odrzucenie. Złożenie dwóch lub więcej ofert, samodzielnie lub przy udziale innych podmiotów powoduje odrzucenie oferty jako niezgodnej z przepisami prawa.
  3. Ofertę (wraz z załącznikami) należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim. Oferta nieczytelna zostanie odrzucona. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
  4. Zaleca się, aby wszystkie strony oferty (wraz z załącznikami) były ponumerowane i spięte (zszyte) w sposób trwały. Ponadto, zaleca się aby wszelkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany, były przez niego poprawione poprzez skreślenie błędnej treści lub kwoty z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrazów lub liczb i następnie wpisanie poprawnej treści oraz złożenie podpisu osoby (osób) do tego uprawnionej (parafowane).
  5. Na ofertę składa się wypełniony i podpisany formularz ofertowy (zgodny w treści z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia) oraz dokumenty (załączniki), stanowiące jego integralną część, na które składają się:
a) dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków podmiotowych udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt.10,
b) dokumenty, o których mowa w pkt 6 ogłoszenia, poświadczające Ilość przepracowanych godzin warsztatów/zajęć/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym (np. referencje, zaświadczenia, rachunki lub inne dokumenty, z których będzie wynikała liczba przepracowanych godzin)  celem udokumentowania kryterium doświadczenie. Jednocześnie należy wykazać ilość przepracowanych godzin warsztatów/zajęć/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym w załączniku nr 3 do ogłoszenia (Wykaz wykonanych usług),
c) zaparafowany wzór umowy stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia.
6.W przypadku, gdy Wykonawca składa kopię jakiegoś dokumentu musi być ona poświadczona za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę. Poświadczyć dokument może tylko osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy. Jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez te osoby. Poświadczenie powinno nastąpić w sposób jednoznacznie identyfikujący osobę lub osoby poświadczające (Wykonawca na każdej zapisanej stronie kserokopii składa własnoręczny podpis poprzedzony co najmniej dopiskiem z użyciem formuły „za zgodność” lub równoważnej). Do oferty muszą zostać załączone kompletne dokumenty, tzn. w formie i treści odpowiadające oryginałom (zawierać wszystkie treści wpisów, pieczątek, podpisy, itd.). Kopie dokumentów muszą być czytelne. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
7.Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony  w języku obcym dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym bez wymaganych tłumaczeń nie będą brane pod uwagę.
8.Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
9.Zaleca się, aby Wykonawca zamieścił ofertę w kopercie wewnętrznej i zewnętrznej. Koperta wewnętrzna powinna zawierać ofertę i być zaadresowana na Wykonawcę, tak aby można było odesłać ofertę w przypadku jej wpłynięcia po terminie. Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana na Zamawiającego (bez nazwy i pieczątki Wykonawcy) oraz zawierać oznaczenie:
 
Warsztaty pn. „Droga do samodzielności”
oraz opatrzona napisem
Nie otwierać przed 07 listopada 2018 r.  godz. 13.00
 
5.Sposób podpisania oferty
  1. Każde oświadczenie woli, w tym oferta wraz ze wszystkimi załącznikami, powinno być podpisane przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym jeżeli upoważnienie takie nie wynika z zapisów dokumentów publicznych przedłożonych w postępowaniu przez Wykonawcę, to wymagane jest przedłożenie stosownych pełnomocnictw udzielonych osobie podpisującej do reprezentowania Wykonawcy i do zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych. Upełnomocnienie musi zostać bezwzględnie udokumentowane.
  2. Zamawiający przyjmuje, że załączone do oferty pełnomocnictwo zostało udzielone do zaciągania w imieniu Wykonawcy zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Ewentualne pełnomocnictwo powinno być pełnomocnictwem rodzajowym do występowania w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Należy przedstawić je w formie oryginału, bądź w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo we właściwej formie należy dołączyć do oferty. Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia pełnomocnictwa w przypadku jego braku lub gdy Wykonawca złoży wadliwe pełnomocnictwo. Oferty podpisane przez osoby nieupoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy zostaną odrzucone.
Uwaga! Wykonawca może skorzystać ze wzoru pełnomocnictwa załączonego do ogłoszenia (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
6. Kryterium oceny ofert
Przy wyborze i ocenie złożonych ofert Zamawiający będzie się kierował kryterium:
- cena brutto 80 %
- doświadczenie 20%.
Sposób oceny i badania ofert
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
 
1)  Zasady oceny wg kryterium „CENA”  („C”):
Znaczenie kryterium (waga) – 80%
Oferta z najniższą ceną otrzyma 80 punktów. Ofertom pozostałych Wykonawców, spełniającym wymagania kryterium, przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.  Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, według wzoru:
 
                                             najniższa cena brutto
        Ocena punktowa (C) = ------------------------------------- x 80 = ilość punktów
                                             cena brutto badanej oferty
 
.
2) Zasady oceny wg kryterium „DOŚWIADCZENIE” („D”):
Znaczenie kryterium (waga) – 20%
W przypadku kryterium „Doświadczenie”, należy rozumieć doświadczenie w prowadzeniu warsztatów/zajęć/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Kryterium „Doświadczenie” punktowane będzie za ilość zrealizowanych godzin warsztatów/zajęć/szkoleń  w następujący sposób:
●  0- 50 godzin           – 0  pkt
●  51-100 godzin        – 5 pkt
●  101- 150 godzin    – 10 pkt
●  151-200 godzin     – 15 pkt
●  powyżej 200          -  20 pkt
 
Ilość przepracowanych godzin warsztatów/zajęć/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym,  należy wskazać w załączniku nr 3 do ogłoszenia (Wykaz wykonanych usług) oraz przedłożyć dokumenty poświadczające ich przepracowanie (np. referencje, zaświadczenia, rachunki lub inne dokumenty, z których będzie wynikała liczba przepracowanych godzin).
Jeżeli wykonawca nie przedłoży dokumentów potwierdzających przepracowane godziny w prowadzeniu warsztatów/zajęć/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym, nie otrzyma punktacji w kryterium „Doświadczenie”, jednak jego oferta nie będzie podlegać odrzuceniu.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom określonym w ogłoszeniu
oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą w oparciu o podane kryteria wyboru. Jeżeli wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert.
Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki polegające na niezgodności oferty z ogłoszeniem, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty i poinformuje o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Niezwłocznie po udzieleniu zamówienia Zamawiający zamieści na swojej stronie BIP:  www.bip.wrota.lubuskie.pl/pcprwschowa informację o udzieleniu zamówienia, podając nazwę podmiotu albo imię i nazwisko Wykonawcy. W razie nie udzielenia zamówienia Zamawiający niezwłocznie zamieści na swojej stronie informację o nie udzieleniu zamówienia.
7. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy Pzp przez cenę należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia    9 maja 2014r. o informowaniu o cenach towarów i usług, czyli wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, uwzględniającą podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym.
Cena oferty musi zostać obliczona zgodnie z poniższymi zasadami:
  1. w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do ogłoszenia) należy podać ostateczną cenę brutto za całość realizacji zamówienia oraz cenę brutto udziału jednego uczestnika we wszystkich warsztatach. Ceny należy podać rachunkowo, z wyszczególnieniem podatku VAT.
  2. w koszt uczestnika projektu, biorącego udział w warsztatach należy wliczyć również koszt osób stanowiących jego otoczenie ( 1 osoba) i koszt 1 osoby biorącej udział w warsztatach wyjazdowych ze strony Zamawiającego.
  3. Zaoferowana cena musi być ceną ostateczną. Oferta nie może zawierać zapisów typu „cena do negocjacji”
    lub „cena obowiązuje pod warunkiem...”. Podana w ofercie cena musi uwzględniać dodatkowo pobyt na warsztacie wyjazdowym 1 pracownika Zamawiającego, a także wszystkie koszty związane  z wykonaniem zamówienia określone w pkt 12 ogłoszenia, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, w tym inne, nie ujęte,  bez których nie można wykonać zamówienia.
  4. Oferta nie zawierająca ceny albo oferta zawierająca kilka propozycji cenowych lub wskazanie ceny o wartości zero złotych będzie stanowiło podstawę do odrzucenia oferty.
  5. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich, Zamawiający nie dopuszcza możliwości rozliczenia w walutach obcych. Cenę ofertową należy bezwzględnie określić w złotych polskich.
  6. Ceny należy podać w sposób jednoznacznie wskazujący na oferowaną cenę, do dwóch miejsc po przecinku (np. 120,99). Jeżeli cena nie zawiera groszy, można nie wpisywać groszy (np. 120) lub użyć symbolu (np. 120,-).
  7. Jeżeli w postępowaniu zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
  8. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, jest zobowiązany najpóźniej w dniu podpisania umowy przedstawić Zamawiającemu szczegółowe wyliczenie wartości zamówienia netto i brutto, tj. wskazać elementy zamówienia, co do których został naliczony podatek VAT oraz wysokość tego podatku.
  9. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie na podstawie faktury VAT/rachunku wystawionego przez Wykonawcę.
 
8. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert 
  1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wschowie, Plac Kosynierów 1c, 67-400 Wschowa, w pokoju nr 310, w terminie do dnia 07 listopada 2018 roku, do godz. 13.00. Ofertę należy przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub złożyć osobiście. O zachowaniu terminu złożenia oferty do Zamawiającego decyduje data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty, które zostaną przesłane pocztą (lub inną drogą, np. pocztą kurierską) i wpłyną do Zamawiającego po wyżej określonym terminie zostaną uznane za złożone po terminie i niezwłocznie zwrócone. Oferty można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania PCPR, a w dniu otwarcia ofert do godziny 13.00.
  2. Oferty będą podlegać rejestracji przez Zamawiającego. Każda przyjęta oferta zostanie opatrzona adnotacją określającą dokładny termin przyjęcia oferty, tzn. datą kalendarzową oraz godziną i minutą, w której została przyjęta. Do czasu otwarcia ofert, będą one przechowywane w sposób gwarantujący ich nienaruszalność.
  3. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 07 listopada 2018 r. o godz. 13.15 w siedzibie Zamawiającego, tj. PCPR we Wschowie, Pl. Kosynierów 1c, 67 - 400 Wschowa, pokój nr 310.
9. Inne informacje związane z postępowaniem
Wykonawca, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą zostanie powiadomiony e-mailem i/lub faxem o terminie i miejscu podpisania umowy. Wzór umowy stanowi załącznik nr 4  do ogłoszenia. 
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany warunków zamówienia na każdym etapie postępowania. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyn unieważnienia. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych lub wariantowych.
 
10.Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
O udzielenie zamówienia na usługi społeczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej:
  1. Wykonawca powinien wykazać, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie min. 2 zadania dotyczące usługi organizowania warsztatów/zajęć/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym o wartości min. 20.000,00 zł brutto (słownie brutto: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) dla każdej z usług. Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku Wykonawca ma obowiązek złożyć wykaz (sporządzony wg wzoru zał. nr 3 do ogłoszenia) wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej i zawodowej, potwierdzający, że w okresie ostatnich 3 (trzech)  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie min. 2 zadania dotyczące usługi organizowania warsztatów/zajęć/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym o wartości min. 20.000,00 zł brutto dla każdej z usług, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego  usługi były wykonywane.
  2. Wykonawca zobowiązany jest złożyć proponowany harmonogram warsztatów z podaniem tematu, dat i godzin warsztatów, wykazem specjalistów  na poszczególnych warsztatach stacjonarnych, jak i wyjazdowych, a także wskazaniem rodzaju zajęć integracyjnych poza obiektem noclegowym podczas warsztatu wyjazdowego.
  3. Wykonawca zobowiązany jest wykazać imiennie kadrę, która będzie realizować warsztaty. Wszyscy trenerzy prowadzący warsztaty muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje i/lub uprawnienia wymagane przepisami prawa do prowadzenia warsztatów w podanym w zamówieniu zakresie tematycznym tj. wykształcenie kierunkowe i/lub odpowiednie kursy, czy szkolenia.  Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca ma obowiązek złożyć CV trenerów wraz z dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie, kwalifikacje i/ lub uprawnienia. Ponadto Wykonawca do oferty składa CV opiekuna dla osób  niepełnosprawnych wraz z dokumentami poświadczającymi jego wykształcenie, kwalifikacje i/lub uprawnienia do sprawowania w/w funkcji.
  4. Wykonawca zobowiązany jest złożyć pełnomocnictwo, jeżeli zachodzą okoliczności powodujące konieczność dołączenia do oferty takiego dokumentu.
 
 
UWAGA!
W celu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca ma obowiązek złożyć wraz z ofertą w/w dokumenty.  Zamawiający odrzuci oferty wykonawców w przypadku nie spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia w/w dokumentów w przypadku ich braku lub gdy dokumenty są niekompletne lub zawierają błędy, z wyłączeniem błędów rachunkowych, które Zamawiający poprawi samodzielnie. Oferta Wykonawcy, który nie wykaże spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zostanie złożona niezgodnie z postanowieniami niniejszego ogłoszenia nie będzie brana pod uwagę przy ocenie ofert.
 
11.Termin wykonania zamówienia: zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
12.Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie Warsztatów pn. „Droga do samodzielności” składających się z cyklu trzech warsztatów tematycznych (dwa stacjonarne i jeden wyjazdowy) dla 35  uczestników projektu pn. „Aktywna integracja w Powiecie Wschowskim”, w podziale na 2 grupy, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. Uczestnikami warsztatów będą osoby z niepełnosprawnością. W warsztatach dodatkowo uczestniczył będzie 1 opiekun osoby niepełnosprawnej (opiekun nie musi uczestniczyć w zajęciach warsztatowych ale będzie korzystał z wyżywienia i zakwaterowania).
Celem warsztatów będzie podniesienie samooceny uczestników oraz wyuczenie (nabycie) wzorców i zachowań umożliwiających samodzielne funkcjonowanie w życiu codziennym, w tym aktywne uczestnictwo w życiu społecznym i zawodowym. Podczas warsztatów uczestnicy poznają w jaki sposób należy dbać o swój wizerunek i zdrowie, a także  sprawność ruchową m.in. poprzez zdrowy styl życia i aktywne formy spędzania czasu wolnego. Warsztaty mają  pomóc uczestnikom przełamywać bariery interpersonalne oraz wzmocnić kondycję psychiczną. Ukończenie warsztatów powinno przyczynić się do aktywniejszego funkcjonowania uczestników w  życiu społecznym i zawodowym. Przez cały cykl warsztatów, z których każdy warsztat tematyczny (stacjonarny) będzie obejmował 6 godzin zajęć dla każdej grupy, natomiast warsztat wyjazdowy 13 godzin zajęć dla każdej grupy podczas trzydniowego wyjazdu (obejmującego dwie doby), uczestnicy projektu wezmą udział w interaktywnych zajęciach warsztatowych, które mają przyczynić się do ich integracji oraz aktywizacji społeczno- zawodowej
Warsztaty podzielone są na 3 bloki tematyczne. Każda z grup musi zrealizować poniższe tematy, jednak nie muszą być one realizowane w tym samym czasie.
Tematy przewodnie warsztatów:
 
1.Pierwsze warsztaty stacjonarne - dopuszcza się realizację warsztatów w każdy dzień tygodnia, w tym również sobotę i niedzielę w godzinach między 10.00 – 19.00 – (6 godzin na każdą grupę)
 
Jak dbać o swój wizerunek? Spotkanie z fryzjerem i wizażystą. Modelowe pokazanie ( również na uczestnikach) uczesania/fryzury, makijażu (np. korygowanie brwi, manicure, makijaż, zabiegi pielęgnacyjne twarzy, pielęgnacja brody (zajęcia muszą być dostosowane dla kobiet i mężczyzn)
 
2.Drugie warsztaty stacjonarne - dopuszcza się realizację warsztatów w każdy dzień tygodnia, w tym również sobotę i niedzielę w godzinach między 10.00 – 19.00 – (6 godzin na każdą grupę)
 
Jak dbać o prawidłowe odżywianie? Spotkanie z dietetykiem ( w tym ogólne zalecenia dotyczące diet osób zdrowych i z chorobami przewlekłymi oraz profilaktyki chorób cywilizacyjnych), specjalistyczne badanie masy ciała każdego uczestnika za pomocą sprzętu do pomiaru bioimpedacji, a także warsztatowe przygotowanie zdrowych potraw z degustacją dla uczestników.
 
3.Trzecie warsztaty wyjazdowe, które realizowane będą od piątku do niedzieli, jako ostatnie z warsztatów (13 godzin na każdą grupę),  odbywające się w miejscowości górskiej, oddalonej od miasta Wschowa maksymalnie do 250 km.
 
Jak dbać o kondycję psychiczną i fizyczną? Warsztaty  z  psychologiem, trenerem personalnym oraz stylistą.
 
Warsztaty z psychologiem: Zajęcia wzmacniające kondycję psychiczną uczestników mające na celu podniesienie ich samooceny, ukierunkowane na przełamywanie wewnętrznych blokad i barier interpersonalnych. W warsztatach uwzględnić należy również tematykę radzenia sobie ze stresem ( z wykorzystaniem technik relaksacyjnych). Liczba godzin zajęć warsztatowych: 3
 
Warsztaty z trenerem personalnym: Ukazanie możliwości aktywnych form spędzania czasu wolnego w postaci ćwiczeń gimnastycznych dostosowanych do możliwości uczestników oraz innych form, takich jak np. ćwiczenia na siłowni, aerobic, taniec, pilates itp. Ćwiczenia będą odbywać się na odpowiednio przygotowanej sali lub/i, jeżeli będą odpowiednie warunki pogodowe – częściowo na świeżym powietrzu (np. spacer z kijkami nordic walking). Liczba godzin zajęć warsztatowych: 6
 
Warsztaty ze stylistą: Pokazanie sposobów właściwego ubierania się do danej sytuacji (wyjście do urzędu, w celu poszukiwania pracy, spotkanie towarzyskie itp.). Liczba godzin zajęć warsztatowych: 4
 
W ramach każdego warsztatu stacjonarnego należy zorganizować dla każdej  grupy uczestników po 6 h zajęć  (1h szkoleniowa  = 60 minut), co daje razem dla  dwóch grup 12 h. Łącznie  w ramach 2  warsztatów stacjonarnych należy przeprowadzić 24 godziny szkoleniowe zajęć. Zajęcia dla grup mogą być prowadzone równocześnie, ale w odrębnych salach.
W ramach wyjazdowego warsztatu należy zorganizować dla każdej grupy uczestników 13 h szkolenia (1h szkoleniowa  = 60 minut ) w formie warsztatowej zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, w szczególności harmonogramem pobytu opisanym poniżej. Łącznie dla 2 grup podczas wyjazdowego warsztatu należy przeprowadzić 26 godzin  zajęć szkoleniowych. Zajęcia dla grup mogą odbywać się równocześnie, ale w odrębnych salach.
 
Łączna liczba godzin szkoleniowych (1h szkoleniowa = 60 minut) wszystkich  zajęć warsztatowych (stacjonarnych i wyjazdowych) wynikająca z zamówienia wynosi: 50 godzin
 
Forma prowadzenia warsztatów:
Warsztaty należy prowadzić w formie aktywnych zajęć z uczestnikami ( zajęcia praktyczne) Na koniec każdego warsztatu prowadzący prowadzi 15 minutową sesję Feedback.  Z przeprowadzonych zajęć Wykonawca sporządza raport z oceną osiągniętego celu określonego w przedmiocie zamówienia.       
Podział na grupy:                                                      
Grupa I –  18 osób z niepełnosprawnością plus 1 opiekun osoby niepełnosprawnej (otoczenie).  Łączna ilość osób w grupie –19.
Grupa II –  17 osób z niepełnosprawnością. Łączna ilość osób w grupie – 17.
W warsztatach wyjazdowych udział bierze dodatkowo 1  pracownik Zamawiającego (korzystający z zakwaterowania i wyżywienia). 
Łączna liczba osób w warsztacie wyjazdowym wynosi – 37 osób (w tym jedna osoba z otoczenia i 1 pracownik Zamawiającego)
Terminy organizacji warsztatów:
Wykonawca zorganizuje w okresie od listopada 2018r. do 16 grudnia 2018r. cykl  trzech warsztatów (dwa stacjonarne oraz jeden wyjazdowy trzydniowy) razem dla 35 uczestników projektu.
Termin I warsztatu Wykonawca uzgadnia z Zamawiającym. Zamawiający informuje uczestników o terminie i miejscu I warsztatów. Co najmniej na trzy dni przed rozpoczęciem zajęć Wykonawca przedkłada do PCPR ostateczny harmonogram przebiegu warsztatów wraz z ich terminami. Zamawiający zastrzega sobie zmiany terminów warsztatów stacjonarnych, biorąc pod uwagę możliwości czasowe uczestników projektu. Każda zmiana w harmonogramie wymaga niezwłocznego przedłożenia przez Wykonawcę zaktualizowanego harmonogramu do PCPR.
Przykładowy ramowy harmonogram warsztatu wyjazdowego:
DZIEŃ 1
6.00 – 6.30 – podstawienie autokaru i wyjazd  ze Wschowy
9.30 – 10.15 – przyjazd do ośrodka/hotelu
10.15 – 10.45 – śniadania dla uczestników ( kanapki, sałatki, owoce, ciepłe i zimne napoje)
10.45 – 11.00 – spotkanie z koordynatorem projektu/ organizatorem wyjazdu
11.00- 14.00 – zajęcia warsztatowe część 1 (zgodnie z tematami wskazanymi w przedmiocie zamówienia)
14.00 – 15.00 – obiad dwudaniowy z deserem (z uwzględnieniem diet dla wskazanych osób)
15.00 – 16.00 – zakwaterowanie uczestników 
16.00 – 19.00 – zajęcia warsztatowe część 2 (zgodnie z tematami wskazanymi w przedmiocie zamówienia)
19.00 – 20.00 – kolacja w formie bufetu szwedzkiego (z uwzględnieniem diet dla wskazanych osób)
20.00 – 22.00 –  czas wolny dla uczestników (umożliwienie korzystania ze strefy rekreacyjnej w ośrodku)
 
DZIEŃ 2
8.00 – 9.00 -  śniadanie w formie bufetu szwedzkiego (z uwzględnieniem diet dla wskazanych osób) 
9.00 – 14.00 – zajęcia integracyjne  poza obiektem noclegowym
14.00 – 15.00 - obiad dwudaniowy z deserem (z uwzględnieniem diet dla wskazanych osób) 
16.00 – 19.00 – zajęcia warsztatowe część 3 (zgodnie z tematami  wskazanymi w przedmiocie zamówienia)
19.00 – 20.00 – kolacja w formie bufetu szwedzkiego (z uwzględnieniem diet dla wskazanych osób) 
20.00 – 24.00 – integracyjny wieczorek taneczny z DJ lub inna animacja wskazana przez Wykonawcę
 
DZIEŃ 3
8.00 – 9.00 -  śniadanie
9.00-10.00- wykwaterowanie
10.00 – 14.00 – zajęcia warsztatowe część 4 (zgodnie z tematami  wskazanymi w przedmiocie zamówienia)
14.00 – 15.00 - obiad dwudaniowy z deserem (z uwzględnieniem diet dla wskazanych osób) 
15.00 – 15.30 – wyjazd i powrót do Wschowy
 
W trakcie warsztatów przez cały czas dostępny będzie bufet kawowy, uzupełniany na bieżąco, zgodnie z opisem poniżej.
Prowadzący warsztaty: 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić do przeprowadzenia warsztatów trenerów/szkoleniowców dla każdej z grup podczas warsztatów stacjonarnych i wyjazdowych. Wszyscy trenerzy prowadzący warsztaty muszą posiadać wymagane przepisami prawa kwalifikacje/uprawnienia oraz doświadczenie w zawodzie, w którym prowadzić będą dane warsztaty.  
Zajęcia z dbania o swój wizerunek prowadzić powinien makijażysta i  fryzjer. Do realizacji bloku tematycznego w I warsztacie stacjonarnym Wykonawca  zapewnia co najmniej 2-3 fryzjerów oraz 2-3 makijażystów, którzy przedstawią w praktyczny sposób na wybranych uczestnikach usługi fryzjerskie oraz zabiegi kosmetyczne.
Zajęcia dotyczące prawidłowego odżywiania powinien prowadzić dietetyk. Do realizacji całego bloku tematycznego Wykonawca zapewnia co najmniej 2 dietetyków/ lub 1 dietetyka i np. 1 technologa żywności lub inną osobę, która posiada przygotowanie zawodowe do przeprowadzenia zajęć warsztatowych dot. przygotowania potraw.
Zajęcia na warsztacie wyjazdowym prowadzone będą przez co najmniej 2 psychologów, 2 trenerów  personalnych i 2 stylistów.
Wykonawca ma obowiązek złożyć CV trenerów/szkoleniowców wraz dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie, kwalifikacje i/lub uprawnienia.
Opieka pielęgniarska i/lub lekarska:
Podczas warsztatów wyjazdowych zostanie zapewniona dla uczestników 24h opieka sprawowana przez pielęgniarkę/lekarza/ratownika medycznego.  
Opiekun po stronie Wykonawcy:
Wykonawca zapewnia co najmniej jednego opiekuna dla osób niepełnosprawnych, którzy w trakcie pobytu będą potrzebować pomocy lub innego wsparcia (w warsztatach będą uczestniczyć osoby z lekkim, umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności). Wykonawca ma obowiązek złożyć CV opiekuna dla osób niepełnosprawnych wraz z dokumentami poświadczającymi jego wykształcenie,  kwalifikacje i/lub uprawnienia  do sprawowania w/w funkcji.
Sale szkoleniowe/warsztatowe:
Warsztaty należy zorganizować w salach szkoleniowych dostosowanych do liczebności wskazanych grup. Wykonawca zapewnia sale dla każdej grupy szkoleniowej, podczas warsztatów stacjonarnych, jak i wyjazdowych. Sale muszą być ogrzane do temperatury pokojowej (19-21Co) oraz posiadać stoły i krzesła oraz w zależności od rodzaju prowadzonych zajęć: tablice Flipchart z kartkami, flamastry, ekran, projektor z wejściem na HDMI. Dodatkowo muszą być wyposażone pod kątem możliwości przeprowadzenia planowanych zajęć praktycznych z fryzjerem, makijażystą, stylistą, dietetykiem, trenerem personalnym i  psychologiem, zgodnie z warunkami zamówienia. Sale szkoleniowe muszą zostać oznaczone wewnątrz i na zewnątrz (w widocznym miejscu) przekazanym przez Zamawiającego plakatem formatu A3, zawierającym informacje o projekcie pn. „Aktywna integracja w Powiecie Wschowskim” oraz informacją o prowadzonych warsztatach. Wykonawca otrzyma e-mail z plakatem zapisanym w formacie jpg i informacją. Informację oraz plakat należy wydrukować w kolorze w wielkości formatu A3 i powiesić na czas zajęć w każdej sali szkoleniowej (informację można umieścić na drzwiach sali szkoleniowej).
 
Miejsce  szkolenia:
Zamawiający wymaga, aby warsztaty  stacjonarne przeprowadzone zostały w mieście Wschowa. W przypadku warsztatów wyjazdowych hotel/ośrodek, w którym zostaną zorganizowane warsztaty powinien być usytuowany w górach i oddalony od miasta Wschowa w odległości maksymalnie do 250 km (weryfikacja na podstawie mapy Google) . Hotel/ośrodek pozbawiony musi być barier funkcjonalnych i architektonicznych oraz umożliwiać korzystanie ze wszelkich jego atrakcji osobom z niepełnosprawnościami, w tym osobom posiadającym trudności w poruszaniu się. Obiekt powinien być dostosowany do swobodnego poruszania się przez osoby z niepełnosprawnością (Zamawiający informuje, że w grupie uczestników są 2 osoby poruszające się o kulach łokciowych). W przypadku zakwaterowania powyżej parteru budynku, koniecznym wymogiem jest funkcjonowanie windy. Na terenie obiektu powinna się znajdować stołówka lub restauracja dla Uczestników/Uczestniczek szkolenia, miejsce rekreacyjno –sportowe, w tym kryty basen i/lub sauny i/lub jacuzzi,  siłownia,  a także kawiarnia.  Na terenie ośrodka wymagane jest miejsce postojowe dla autobusów i parking dla samochodów osobowych. Sale szkoleniowe znajdują się w ośrodku, w którym jest zakwaterowanie.
Zakwaterowanie:
Wykonawca podczas warsztatów wyjazdowych zapewnia zakwaterowanie w ośrodku o standardzie hotelowym nie niższym niż trzy gwiazdki, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych i Rozporządzeniem Ministra Gospodarki  i Pracy  z dnia 19 sierpnia 2004 r., w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, w pokojach 2-5 osobowych z łazienkami (dla uczestników) oraz 1-osobowych dla 1 pracownika ze strony Zamawiającego, z ciepłą i zimną wodą,  telewizorem, pojedynczymi łóżkami z kompletem pościeli. W pokojach znajdują się ręczniki (1 duży i 1 mały)  dla każdego uczestnika. Łącznie Wykonawca zapewnia 2 noclegi dla 1 Uczestnika/ Uczestniczki wyjazdowych warsztatów oraz osób wskazanych jako otoczenie i osoby koordynującej wyjazd ze strony Zamawiającego. Łącznie 74 osobonoclegów w ramach przedmiotu zamówienia.
Baza rekreacyjna hotelu:
Na terenie ośrodka muszą znajdować się tereny zielone do spacerowania i ławeczki do odpoczynku, kawiarnia i/lub restauracja, miejsce rekreacyjno  – sportowe, w tym kryty basen, siłownia, sauny i/lub jacuzzi, dostępne bezpłatnie dla uczestników podczas pobytu w ośrodku do godziny 22.00 oraz bezpłatny dostęp do wifi dla uczestników warsztatów.
Zajęcia integracyjne poza obiektem noclegowym:
Podczas warsztatów wyjazdowych Wykonawca zapewnia dla wszystkich ich uczestników, w godzinach wskazanych w haromonogramie pobytu przeznaczonych na zajęcia integracyjne poza obiektem noclegowym: 1 pieszą wycieczkę krajoznawczą i/lub 1 wyjazdową wycieczkę połączoną ze zwiedzaniem atrakcji turystycznych z przewodnikiem. W ramach w/w wycieczki należy zapewnić np.: zwiedzanie muzeum, zabytków, tor saneczkowy, przejazd wyciągiem lub inne, w zależności od możliwości i oferty turystycznej w miejscowości lub regionie, w którym odbywać się będą warsztaty wyjazdowe.  Wykonawca pokrywa wszelkie koszty organizacji zajęć integracyjnych poza obiektem noclegowym np. opłaty za przejazd wyciągiem, wstęp do muzeum, przejazd torem saneczkowym, transport uczestników, ubezpieczenie itp. Wykonawca w czasie wycieczek zapewnia ciepły lub zimny posiłek regeneracyjny, w zależności od możliwości organizacyjnych i czasowych. Jednocześnie Wykonawca jest zobowiązany do alternatywnego zapewnienia czasu przeznaczonego na zajęcia integracyjne poza obiektem noclegowym dla tych uczestników warsztatów wyjazdowych, którzy z różnych przyczyn nie będą mogli skorzystać z zaplanowanych zajęć integracyjnych (zapewnienia im inne możliwości spędzenia czasu przeznaczonego na zajęcia integracyjne np. kino, kawiarnia itp.).
Transport:
Wykonawca zapewnia transport ze Wschowy (ul. Plac Kosynierów 1) do ośrodka/hotelu, w którym zostaną zorganizowane warsztaty wyjazdowe i z powrotem. Podstawienie autobusu w dniu wyjazdu o godzinie 6.00, odjazd o godzinie 6.30. Wyjazd w dniu zakończenia usługi – podstawienie autobusu godzina 15.00, odjazd godzina 15.30. Wykonawca zapewni autobus klimatyzowany klasy LUX, z kierowcą/kierowcami posiadającymi uprawnienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zamawiający zastrzega sobie prawo do co najmniej 1 postoju w trakcie jednej trasy (1 postój co najmniej 15 minut). Łącznie w obie strony, co najmniej 2 postoje.  Wykonawca w przypadku braku połączenia uniemożliwiającego uczestnikowi powrót do domu, zapewni transport uczestnika do jego miejsca zamieszkania na terenie Powiatu Wschowskiego.
Wyżywienie podczas warsztatów wyjazdowych:
Wykonawca zapewnia wyżywienie (3 posiłki dziennie, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego, obiad dwudaniowy z deserem serwowany do stolika lub bufet szwedzki, kolację w formie bufetu szwedzkiego). W dniu przyjazdu wyżywienie uczestników na terenie ośrodka/hotelu rozpoczyna się śniadaniem w formie sałatek, kanapek, owoców, ciepłych i zimnych napoi. W dniu odjazdu zapewnia: śniadanie i obiad dwudaniowy z deserem. Zamawiający zastrzega możliwość zamówienia posiłków wegetariańskich i/lub wg. specjalistycznej diety zgodnie z potrzebami uczestników warsztatów. Zamawiający, na co najmniej 3 dni przed przyjazdem uczestników prześle e-mailem/faxem Wykonawcy informację o rodzaju diety i ilości osób na diecie. Podczas całego wyjazdu Wykonawca zapewnia wodę niegazowaną i gazowaną dla każdego uczestnika i opiekuna(ów) wyjazdu, (w pokojach co najmniej 0,5 l na 1 osobę).
Bufet szkoleniowy:
Podczas warsztatów stacjonarnych i warsztatów wyjazdowych, Wykonawca zapewnia bufet szkoleniowy, dla wszystkich Uczestników, w skład którego wejdzie: kawa rozpuszczalna, nierozpuszczalna mielona, 2 rodzaje herbaty: czarna, owocowa, 3 rodzaje owoców, 3 rodzaje ciasta lub wypieków cukierniczych, śmietanka do kawy, cytryna, cukier, woda gazowana i niegazowana, 2 rodzaje soków 100%, serwetki lub ręcznik papierowy, kosz na śmieci. Bufet kawowy należy zorganizować w sali szkoleniowej lub w miejscu do tego przystosowanym w odległości do 50 metrów od sali szkoleniowej.
W przypadku zajęć warsztatowych stacjonarnych trwających powyżej 3 godzin Wykonawca zapewnia oprócz bufetu kawowego dodatkowo catering w formie sałatek, kanapek i owoców.
Ubezpieczenie:
Wykonawca zapewnienia ubezpieczenie grupowe NNW o wartości co najmniej 10 tys. złotych na 1 uczestnika w trakcie pobytu na warsztatach, oraz ubezpieczenie OC 1 osoby ze strony Zamawiającego  o wartości co najmniej 100 tys. złotych. W przypadku planowanego wyjścia w góry lub innego miejsca związanego ze zwiększonym ryzykiem, ubezpieczenie Uczestników warsztatu wyjazdowego powinno uwzględniać NNW w tym zakresie.
 
Opłata klimatyczna:
Wykonawca ponosi koszty opłaty klimatycznej, które są pobierane przez hotele na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów.
Materiały warsztatowe:
Każdy z Uczestników projektu otrzyma podczas zajęć warsztatowych co najmniej notes i długopis oraz teczkę z gumką. Ponadto Wykonawca wszystkie zapewnia niezbędne materiały do przeprowadzenia zajęć warsztatowych np. urządzenia, przybory, narzędzia, produkty, kosmetyki, produkty żywnościowe.
Dokumentacja z realizacji zajęć:
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia list obecności z zajęć warsztatowych na wzorach Zamawiającego oraz przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej badającej poziom założonego celu warsztatów na zakończenie każdego z trzech bloków tematycznych warsztatów. Po zakończeniu każdego bloku tematycznego warsztatów  Wykonawca będzie zobowiązany w terminie 10 dni roboczych do przedłożenia oryginałów list obecności uczestników oraz sporządzenia raportu  uwzględniającego osiągnięcie założonego celu warsztatów dla poszczególnych grup uczestników, wyniki ankiety ewaluacyjnej, wnioski trenera z przeprowadzonych warsztatów, a także dostarczenia dokumentacji fotograficznej na nośniku CD/DVD/USB. Po zakończeniu cyklu wszystkich 3 bloków tematycznych warsztatów, Wykonawca  będzie zobowiązany w terminie 10 dni roboczych, do sporządzenia sprawozdania końcowego z realizacji zadania,  uwzględniającego osiągnięcie założonych celów warsztatów, wyniki wszystkich ankiet ewaluacyjnych oraz wnioski trenerów z przeprowadzonych warsztatów.
13.Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
  1. administratorem danych osobowych pozyskanych bezpośrednio od osób fizycznych jest Minister Inwestycji i Rozwoju RP.
  2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie we Wschowie jest Pani Kamila Tabiś. Z Inspektorem Ochrony Danych  można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych pod numerem telefonu: 65 5408955 lub na adres poczty elektronicznej: pcprwschowa@o2.pl;
  3. ww. dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
    z postępowaniem na usługi społeczne NR PCPR.230.7.2018 Warsztaty pn. „Droga do samodzielności”.
  4. odbiorcami ww. danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”; 
  5. ww. dane osobowe będą przechowywane, przez okres 10  lat od dnia zakończenia projektu, tj. od dnia 31.12.2018r.
  6. obowiązek podania danych osobowych (pozyskanych przez Zamawiającego bezpośrednio od osób fizycznych w przedmiotowym postępowaniu) dotyczących tych osób jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 
  7. w odniesieniu do ww. danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  8. osoby fizyczne, których dane Zamawiający pozyskał bezpośrednio posiadają:
  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do własnych danych osobowych;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania własnych danych osobowych **;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania własnych danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; 
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba, której dane dotyczą uzna,  że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO;
9.osobom fizycznym, których dane Zamawiający pozyskał bezpośrednio w przedmiotowym postępowaniu nie przysługuje:
  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
 
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
 
Ponadto informujemy, że w związku z wejściem w życie RODO od dnia 25 maja 2018r. Wykonawca ubiegający się o zamówienie jest również zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno – prawnych związanych z udziałem w postępowaniu wynikających z RODO.
 Do obowiązków tych należą m.in. obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO w stosunku do osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał.
Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń o których mowa w art. 14 ust 5 RODO.
Jednocześnie informujemy, że administratorem danych osobowych zobowiązanym do realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO  jest:
 
a) Wykonawca - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał w tym w szczególności w stosunku do:
  • osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia,
  • podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną,
  • podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,
  • pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie),
  • członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK);
b) Podwykonawca/podmiot trzeci - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia.
 
UWAGA !!!
W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem Wykonawcy w postępowaniu, jest on zobowiązany  do złożenia oświadczenia o wypełnieniu obowiązków  informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art.  14 RODO. Oświadczenie to zawarto w załączniku nr 1 do ogłoszenia (oferta na usługi społeczne) w pkt. 12 
 
Wschowa, dnia 31.10.2018

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony