ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne na Wyjazd edukacyjno - integracyjny pn. "Zdobywamy wiedzę i kulturę"Drukuj informację Zamówienie publiczne: Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne na Wyjazd edukacyjno - integracyjny pn. "Zdobywamy wiedzę i kulturę"

Szczegóły informacji

Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne na Wyjazd edukacyjno - integracyjny pn. "Zdobywamy wiedzę i kulturę"

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Status: w toku

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi społeczne

Zamawiający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Finansowanie: Budżet Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2019-01-31 14:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2019-01-31 14:15:00

Ogłoszono dnia: 2019-01-24 przez Katarzyna Ciepła - Nowak

Treść:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Pl. Kosynierów 1c, 67 - 400 Wschowa
 
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE
(zwane dalej „ogłoszeniem”)

na  Wyjazd edukacyjno - integracyjny pn. „Zdobywamy wiedzę i kulturę
 
dla uczestników projektu pn. „Aktywna integracja w Powiecie Wschowskim” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020. Oś 7 Równowaga Społeczna, Działanie 7.2 Programy aktywnej integracji realizowane przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
Postępowanie o udzielenie zamówienia na usługi społeczne prowadzone jest według zasad określonych w         art. 138o ustawy dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1968). Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 750 000 euro.
Załączniki do ogłoszenia:
Nr 1   –  Formularz ofertowy
Nr 2   –  Wzór pełnomocnictwa
Nr 3   –  Wykaz wykonanych usług
Nr 4    –  Wzór umowy
Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych – kod CPV: 80400000-8 usługi edukacji osób dorosłych oraz inne, 80310000-0 Usługi edukacji młodzieży, 80410000-1 Różne usługi szkolne, 55100000-1 Usługi hotelarskie, 55270000-3 Usługi świadczone przez placówki oferujące wyżywienie i miejsca noclegowe, 85312110-3  Usługi opieki dziennej nad dziećmi.
  1. Zamawiający:
Nazwa Zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wschowie
Kierownik Zamawiającego: Katarzyna Ciepła-Nowak
Adres Zamawiającego: ul. Pl. Kosynierów 1c, 67 - 400 Wschowa
Nr telefonu:  + 48 65 540 17 58
Nr faksu:  +48 65 540 17 59
Adres e-mail: pcprwschowa@o2.pl
Strona www, na której będą umieszczane informacje:  www.bip.wrota.lubuskie.pl/pcprwschowa
 
2. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami.
Zamawiający informuje, że dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu, poczty elektronicznej e-mail
przy przekazywaniu następujących dokumentów:
  1. pytań i wyjaśnień oraz innych informacji dotyczących treści ogłoszenia o zamówieniu;
  2. zmian treści ogłoszenia;
  3. informacji o poprawieniu oczywistych omyłek pisarskich oraz oczywistych omyłek rachunkowych;
  4. informacji o poprawieniu innych omyłek polegających na niezgodności oferty z ogłoszeniem, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty;
  5. informacji o odrzuceniu oferty;
  6. zawiadomień o wyborze najkorzystniejszej oferty;
  7. zawiadomień o unieważnieniu postępowania;
  8. informacji o udzieleniu zamówienia;
  9. informacji o nieudzieleniu zamówienia.     
UWAGA! Forma pisemna jest bezwzględnie zastrzeżona dla oferty i dokumentów, oraz pełnomocnictwa.
 
3.Sposób udzielania wyjaśnień dotyczących ogłoszenia
  1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści ogłoszenia. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
  2. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ppkt 1 wpłynie po upływie terminu na jego złożenie lub będzie dotyczył udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
  3. Treść zapytań (wniosków o wyjaśnienie ogłoszenia) wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, bez ujawniania źródła zapytania oraz udostępnia na stronie BIP: www.bip.wrota.lubuskie.pl/pcprwschowa
  4. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ogłoszenia. Dokonaną zmianę treści ogłoszenia Zamawiający udostępnia na stronie BIP: www.bip.wrota.lubuskie.pl/pcprwschowa
4. Sposób przygotowania oferty:
  1. Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań wynikających z ogłoszenia. Treść oferty musi odpowiadać treści ogłoszenia.
  2. Wykonawca składa tylko jedną ofertę. Alternatywy zawarte w treści oferty spowodują jej odrzucenie. Złożenie dwóch lub więcej ofert, samodzielnie lub przy udziale innych podmiotów powoduje odrzucenie oferty jako niezgodnej z przepisami prawa.
  3. Ofertę (wraz z załącznikami) należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim. Oferta nieczytelna zostanie odrzucona. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
  4. Zaleca się, aby wszystkie strony oferty (wraz z załącznikami) były ponumerowane i spięte (zszyte) w sposób trwały. Ponadto, zaleca się aby wszelkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany, były przez niego poprawione poprzez skreślenie błędnej treści lub kwoty z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrazów lub liczb i następnie wpisanie poprawnej treści oraz złożenie podpisu osoby (osób) do tego uprawnionej (parafowane).
  5. Na ofertę składa się wypełniony i podpisany formularz ofertowy (zgodny w treści z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia) oraz dokumenty (załączniki), stanowiące jego integralną część, na które składają się:
a) dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków podmiotowych udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt.10,
b)dokumenty, o których mowa w pkt 6 ogłoszenia, poświadczające ilość zorganizowanych wyjazdów lub warsztatów, o charakterze integracyjnym i/lub edukacyjnym / szkoleniowym dla osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, (np. referencje, zaświadczenia, rachunki lub inne dokumenty, które potwierdzą ich realizacje) celem udokumentowania kryterium doświadczenie.
c)zaparafowany wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do ogłoszenia.
d)proponowany harmonogram wyjazdu edukacyjno - integracyjnego, zgodny z przedmiotem zamówienia, o którym mowa w pkt 12 ogłoszenia (ze wskazaniem planowanych dla uczestników wydarzeń i zwiedzanych miejsc)
e)pełnomocnictwo, jeżeli zachodzą okoliczności powodujące konieczność dołączenia do oferty takiego dokumentu – załącznik nr 2 do Ogłoszenia
f)dokumenty poświadczające formę prawną prowadzonej przez Wykonawcę działalności (np.: aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wypis z Krajowego Rejestru Sądowego)
 
6.W przypadku, gdy Wykonawca składa kopię jakiegoś dokumentu musi być ona poświadczona za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę. Poświadczyć dokument może tylko osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy. Jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez te osoby. Poświadczenie powinno nastąpić w sposób jednoznacznie identyfikujący osobę lub osoby poświadczające (Wykonawca na każdej zapisanej stronie kserokopii składa własnoręczny podpis poprzedzony co najmniej dopiskiem z użyciem formuły „za zgodność” lub równoważnej). Do oferty muszą zostać załączone kompletne dokumenty, tzn. w formie i treści odpowiadające oryginałom (zawierać wszystkie treści wpisów, pieczątek, podpisy, itd.). Kopie dokumentów muszą być czytelne. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
7.Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony  w języku obcym dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym bez wymaganych tłumaczeń nie będą brane pod uwagę.
8.Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
9.Zaleca się, aby Wykonawca zamieścił ofertę w kopercie wewnętrznej i zewnętrznej. Koperta wewnętrzna powinna zawierać ofertę i być zaadresowana na Wykonawcę, tak aby można było odesłać ofertę w przypadku jej wpłynięcia po terminie. Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana na Zamawiającego oraz zawierać oznaczenie (bez nazwy i pieczątki Wykonawcy):
Wyjazd edukacyjno - integracyjny pn. „Zdobywamy wiedzę i kulturę”
oraz opatrzona napisem
Nie otwierać przed 31 stycznia 2019 r.  godz. 14.15
 
5.Sposób podpisania oferty
  1. Każde oświadczenie woli, w tym oferta wraz ze wszystkimi załącznikami, powinno być podpisane przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym jeżeli upoważnienie takie nie wynika z zapisów dokumentów publicznych przedłożonych w postępowaniu przez Wykonawcę, to wymagane jest przedłożenie stosownych pełnomocnictw udzielonych osobie podpisującej do reprezentowania Wykonawcy i do zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych. Upełnomocnienie musi zostać bezwzględnie udokumentowane.
  2. Zamawiający przyjmuje, że załączone do oferty pełnomocnictwo zostało udzielone do zaciągania w imieniu Wykonawcy zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Ewentualne pełnomocnictwo powinno być pełnomocnictwem rodzajowym do występowania w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Należy przedstawić je w formie oryginału, bądź w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo we właściwej formie należy dołączyć do oferty. Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia pełnomocnictwa w przypadku jego braku lub gdy Wykonawca złoży wadliwe pełnomocnictwo. Oferty podpisane przez osoby nieupoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy zostaną odrzucone.
Uwaga! Wykonawca może skorzystać ze wzoru pełnomocnictwa załączonego do ogłoszenia (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
6. Kryterium oceny ofert
Przy wyborze i ocenie złożonych ofert Zamawiający będzie się kierował kryterium:
- cena brutto 80 %
- doświadczenie 20%.
Sposób oceny i badania ofert
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
 
1)  Zasady oceny wg kryterium „CENA”  („C”):
Znaczenie kryterium (waga) – 80%
Oferta z najniższą ceną otrzyma 80 punktów. Ofertom pozostałych Wykonawców, spełniającym wymagania kryterium, przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.  Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, według wzoru:
 
                                          najniższa cena brutto
        Ocena punktowa (C) = ------------------------------------- x 80 = ilość punktów
                                             cena brutto badanej oferty
 
2) Zasady oceny wg kryterium „DOŚWIADCZENIE” („D”):
Znaczenie kryterium (waga) – 20%
W przypadku kryterium „Doświadczenie”, należy rozumieć doświadczenie w organizacji wyjazdów lub warsztatów, o charakterze integracyjnym lub integracyjno-szkoleniowym, dla osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, obejmujących co najmniej dwa dni z 1 noclegiem. W kryterium „Doświadczenie” punktowana będzie liczba zorganizowanych wyjazdów lub warsztatów, o charakterze integracyjnym lub integracyjno-szkoleniowym, dla osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, obejmujących co najmniej dwa dni z 1 noclegiem
●  0 – 2 wyjazdy – 0  pkt
●  3- 4 wyjazdy – 5 pkt
●  5 - 8   wyjazdów  – 10 pkt
●  8-10  wyjazdów  – 15 pkt
●  powyżej 10 wyjazdów – 20 pkt
Wykaz zorganizowanych wyjazdów lub warsztatów, o charakterze integracyjnym lub integracyjno-szkoleniowym, dla osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, obejmujących co najmniej dwa dni z 1 noclegiem, należy podać w załączniku nr 3 do ogłoszenia (Wykaz wykonanych usług) oraz przedłożyć dokumenty poświadczające ich zorganizowanie (np. referencje, zaświadczenia lub inne dokumenty, które potwierdzą ich realizacje)
Jeżeli wykonawca nie przedłoży dokumentów potwierdzających zorganizowane  wyjazdy lub warsztaty, o charakterze integracyjnym lub integracyjno-szkoleniowym, dla osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, obejmujące co najmniej dwa dni z 1 noclegiem, nie otrzyma punktacji w kryterium „Doświadczenie”, jednak jego oferta nie będzie podlegać odrzuceniu.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom określonym w ogłoszeniu
oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą w oparciu o podane kryteria wyboru. Jeżeli wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert.
Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki polegające na niezgodności oferty z ogłoszeniem, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty i poinformuje o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Niezwłocznie po udzieleniu zamówienia Zamawiający zamieści na swojej stronie BIP:  www.bip.wrota.lubuskie.pl/pcprwschowa informację o udzieleniu zamówienia, podając nazwę podmiotu albo imię i nazwisko Wykonawcy. W razie nie udzielenia zamówienia Zamawiający niezwłocznie zamieści na swojej stronie informację o nie udzieleniu zamówienia.
7. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy Pzp przez cenę należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014r. o informowaniu o cenach towarów i usług, czyli wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, uwzględniającą podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym.
Cena oferty musi zostać obliczona zgodnie z poniższymi zasadami:
  1. w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do ogłoszenia) należy podać ostateczną cenę brutto za całość realizacji zamówienia wyjazdu edukacyjno - integracyjnego pn. „Zdobywamy wiedzę i kulturę”. Cenę należy podać rachunkowo, z wyszczególnieniem podatku VAT.
  2. Zaoferowana cena musi być ceną ostateczną. Oferta nie może zawierać zapisów typu „cena do negocjacji”
    lub „cena obowiązuje pod warunkiem...”. Podana w ofercie cena musi uwzględniać dodatkowo pobyt na wyjeździe 1 pracownika PCPR, a także wszystkie koszty związane  z wykonaniem zamówienia określone w pkt 12 ogłoszenia, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia oraz inne nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
  3. Oferta nie zawierająca ceny albo oferta zawierająca kilka propozycji cenowych lub wskazanie ceny o wartości zero złotych będzie stanowiło podstawę do odrzucenia oferty.
  4. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich, Zamawiający nie dopuszcza możliwości rozliczenia w walutach obcych . Cenę ofertową należy bezwzględnie określić w złotych polskich.
  5. Ceny należy podać w sposób jednoznacznie wskazujący na oferowaną cenę, do dwóch miejsc po przecinku (np. 120,99). Jeżeli cena nie zawiera groszy, można nie wpisywać groszy (np. 120) lub użyć symbolu (np. 120,-).
  6. Jeżeli w postępowaniu zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
  7. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, jest zobowiązany najpóźniej w dniu podpisania umowy przedstawić Zamawiającemu szczegółowe wyliczenie wartości zamówienia netto i brutto, tj. wskazać elementy zamówienia, co do których został naliczony podatek VAT oraz wysokość tego podatku.
  8. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie na podstawie faktury VAT/rachunku wystawionego przez Wykonawcę, po zrealizowaniu zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w zamówieniu i umowie.
8. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert 
  1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wschowie, Plac Kosynierów 1c, 67-400 Wschowa, w pokoju nr 309, w terminie do dnia 31 stycznia 2019 roku, do godz. 14.00. Ofertę należy przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub złożyć osobiście. O zachowaniu terminu złożenia oferty do Zamawiającego decyduje data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty, które zostaną przesłane pocztą (lub inną drogą, np. pocztą kurierską) i wpłyną do Zamawiającego po wyżej określonym terminie zostaną uznane za złożone po terminie i niezwłocznie zwrócone. Oferty można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania PCPR, a w dniu otwarcia ofert do godziny 14.00.
  2. Oferty będą podlegać rejestracji przez Zamawiającego. Każda przyjęta oferta zostanie opatrzona adnotacją określającą dokładny termin przyjęcia oferty, tzn. datą kalendarzową oraz godziną i minutą, w której została przyjęta. Do czasu otwarcia ofert, będą one przechowywane w sposób gwarantujący ich nienaruszalność.
  3. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 31 stycznia  2019 r. o godz. 14.15 w siedzibie Zamawiającego, tj. PCPR we Wschowie, Pl. Kosynierów 1c, 67 - 400 Wschowa, pokój nr 310.
9. Inne informacje związane z postępowaniem
Wykonawca, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą zostanie powiadomiony e-mailem i/lub faxem o terminie i miejscu podpisania umowy. Wzór umowy stanowi załącznik nr 4  do ogłoszenia. 
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany warunków zamówienia na każdym etapie postępowania. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyn unieważnienia. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych lub wariantowych.
 
10.Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
O udzielenie zamówienia na usługi społeczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej:
 
1)Wykonawca powinien wykazać, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie min. 2 zadania dotyczące usługi organizowania wyjazdów o charakterze integracyjnym i /lub edukacyjnym / szkoleniowym, dla osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem społecznym  o wartości min. 25.000,00 zł brutto (słownie brutto: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100) dla każdej z usług.
 
Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku Wykonawca ma obowiązek złożyć Wykaz wykonanych usług (zał. nr 3 do ogłoszenia) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej i zawodowej, potwierdzający, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie min. 2 zadania dotyczące usługi organizowania wyjazdów o charakterze integracyjnym i / lub edukacyjnym / szkoleniowym, dla osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem społecznymo wartości min. zł brutto dla każdej z usług wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane.
 
2)Wykonawca zobowiązany jest wykazać kadrę, która będzie realizować zadanie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić do przeprowadzenia wyjazdu opiekunów z wykształceniem wyższym pedagogicznym lub psychologicznym w ilości odpowiedniej do zapewnienia  bezpieczeństwa i opieki wszystkim uczestnikom wyjazdu, a także prawidłową realizację zadania,  aczkolwiek w ilości nie mniejszej niż 4 osoby.
Wszyscy opiekunowie muszą posiadać doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć/wyjazdów integracyjnych lub warsztatów/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca ma obowiązek złożyć wykaz osób stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia oraz CV opiekunów wraz z dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie i wymagane kwalifikacje. W CV należy wykazać doświadczenie w prowadzeniu zajęć/wyjazdów integracyjnych lub warsztatów/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
 
3)Wykonawca zapewnia koordynatora wyjazdu. Koordynator wyjazdu musi posiadać wykształcenie pedagogiczne lub psychologiczne oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć/wyjazdów integracyjnych i/lub warsztatów/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym, a także kurs kierownika/opiekuna wycieczek szkolnych, potwierdzony odpowiednim dokumentem, zgodnie z §18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 622).  Warunek posiadania kursu nie dotyczy nauczycieli z przygotowaniem pedagogicznym, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym, nadanym w organizacji harcerskiej. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca ma obowiązek wskazać koordynatora w wykazie osób stanowiącym załącznik nr 4 do ogłoszenia oraz złożyć CV koordynatora wyjazdu wraz z dokumentami poświadczającymi jego wykształcenie i wymagane kwalifikacje. W CV należy wykazać doświadczenie w organizacji lub prowadzeniu zorganizowanych wyjazdów integracyjnych lub integracyjno-szkoleniowych (koordynator może także pełnić funkcję opiekuna).
 
4)Wykonawca zobowiązany jest złożyć pełnomocnictwo, jeżeli zachodzą okoliczności powodujące konieczność dołączenia do oferty takiego dokumentu.
 
UWAGA!
W celu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca ma obowiązek złożyć wraz z ofertą w/w dokumenty.
Zamawiający odrzuci oferty Wykonawców w przypadku nie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia w/w dokumentów w przypadku ich braku lub gdy dokumenty są niekompletne lub zawierają błędy. Oferta Wykonawcy, który nie wykaże spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zostanie złożona niezgodnie z postanowieniami niniejszego ogłoszenia, nie będzie brana pod uwagę przy ocenie ofert.
 
11.Termin wykonania zamówienia: zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
12.Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdu edukacyjno - integracyjnego pn. „Zdobywamy wiedzę i kulturę” dla uczestników projektu pn. „Aktywna integracja w Powiecie Wschowskim”.
Podstawowym celem wyjazdu jest wyrównywanie szans edukacyjnych i rodzinnych dzieci przebywających w rodzinach zastępczych oraz integracja rodzin zastępczych z terenu Powiatu Wschowskiego. Ważnym elementem działania jest  zaakcentowanie kwestii dotyczących spędzania czasu wolnego wspólnie z rodziną, która stanowi wyjątkowe i niepowtarzalne środowisko najkorzystniej wpływające na rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny dziecka, pod warunkiem, że realizuje ona w sposób właściwy przypisane jej funkcje, zwłaszcza opiekuńczo-wychowawcze i edukacyjne. Celem szczegółowym wyjazdu jest edukacja uczestników projektu poprzez uczestnictwo w życiu kulturowym oraz wyuczenie prawidłowych wzorców i zachowań w miejscach kulturowych, edukacyjnych i rekreacyjnych.
Grupa:
Uczestnikami warsztatów będą rodziny zastępcze wraz z dziećmi umieszczonymi w pieczy zastępczej oraz ich otoczenie (współmałżonkowie i dzieci własne).
Grupa będzie liczyć 47 uczestników projektu oraz 14 osób z ich otoczenia, w tym: 22 osób dorosłych oraz 17  dzieci od 3 do 10 lat ,  22 dzieci  od 11 do 17 lat. Razem 61 osób.
W wyjeździe weźmie dodatkowo udział 1 pracownik ze strony Zamawiającego (korzysta z zakwaterowania, wyżywienia oraz uczestniczy w pozostałych zajęciach przewidzianych dla uczestników).
Termin organizacji wyjazdu integracyjnego:
09.02.2019 r. - 10.02.2019 r. (2 dni w tym 1 nocleg)
 
Proponowany harmonogram pobytu:
DZIEŃ 1
 
 7.00 - 7.30 – podstawienie autokaru i wyjazd ze Wschowy 
 9.00 –   przyjazd do Wrocławia
 9.00 –   10.00 śniadanie
10.00 – 13.00 – zwiedzanie Centrum Nauki i Wiedzy o wodzie Hydropolis wraz z przewodnikiem we Wrocławiu
13.00 – 14.30 -  obiad dwudaniowy z deserem
14.30 – 16.00 – zakwaterowanie w hotelu
16.30 – 19.00 – Obejrzenie spektaklu: (Należy wskazać tytuł sztuki / przedstawienia)
19.30 – 20.30 – kolacja w formie bufetu szwedzkiego
20.30 – 22.00 – rodzinny wieczór integracyjny
 
DZIEŃ 2
 
 8.00 – 9.00 – śniadanie
 9.00 – 12.30 – Zwiedzanie Wrocławia (Należy wskazać co będzie przedmiotem zwiedzania)
12.30 – 14.00 –  obiad dwudaniowy z deserem
14.00 – 16.30 – pobyt w AquaParku we Wrocławiu
16.30 – 17.00 –  wyjazd do Wschowy
 
Powyższy harmonogram jest proponowany, co oznacza, że Wykonawca może modyfikować go, biorąc pod uwagę dostępność rezerwacji. Jednakże Wykonawca podczas wyjazdu musi zapewniać Uczestnikom zwiedzanie: Centrum Nauki i Wiedzy o wodzie Hydropolis; jedno wybrane muzeum; spektakl w teatrze/ teatrze muzycznym/operetce oraz pobyt w Aquaparku.
 
Trenerzy/ opiekunowie
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić do przeprowadzenia warsztatów opiekunów z wykształceniem wyższym pedagogicznym lub psychologicznym w ilości odpowiedniej do zapewnieniabezpieczeństwa i opieki wszystkim uczestnikom wyjazdu, a także prawidłową realizację zadania, aczkolwiek w ilości nie mniejszej niż 4 osoby.
Wszyscy trenerzy/opiekunowie muszą posiadać doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć/wyjazdów integracyjnych lub warsztatów/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca ma obowiązek złożyć wykaz osób stanowiący załącznik nr 4 do ogłoszenia oraz CV opiekunów wraz z dokumentami poświadczającymi ich wykształcenie i kwalifikacje. W CV należy wykazać doświadczenie w prowadzeniu zajęć/wyjazdów integracyjnych lub warsztatów/szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
Koordynator wyjazdu ze strony Wykonawcy:
Wykonawca zapewnia koordynatora wyjazdu od momentu podstawienia autobusu do momentu opuszczenia autobusu przez ostatniego uczestnika wyjazdu, który na bieżąco będzie przeciwdziałać występującym problemom uczestników projektu. Koordynator przedstawia uczestnikom wyjazdu harmonogramu pobytu oraz planowanych działań podczas całego wyjazdu oraz bierze udział we wszystkich zajęciach zorganizowanych dla uczestników wyjazdu i nadzoruje ich przebieg. Koordynator wyjazdu musi posiadać wykształcenie pedagogiczne lub psychologiczne oraz §18 ust.2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1632).Warunek posiadania kursu nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym, nadanym w organizacji harcerskiej. (koordynator może także pełnić funkcję opiekuna), a także doświadczenie w organizacji i/lub prowadzeniu zorganizowanych wyjazdów integracyjnych lub integracyjno-szkoleniowych. Wykonawca ma obowiązek wskazać koordynatora w wykazie osób stanowiącym załącznik nr 4 do ogłoszenia oraz CV koordynatora wraz z dokumentami poświadczającymi jego wykształcenie i wymagane kwalifikacje. W CV należy wykazać doświadczenie w organizacji i/lub prowadzeniu zorganizowanych wyjazdów integracyjnych lub integracyjno-szkoleniowych. Koordynator może także pełnić funkcję opiekuna.
Miejsce  pobytu:
Zamawiający wymaga, aby hotel, w którym będą nocować uczestnicy wyjazdu znajdował się w mieście Wrocław, bądź oddalony był od miasta Wrocławia do 20 km. (weryfikacja na podstawie mapy Google). W przypadku zakwaterowania powyżej parteru budynku, powinna funkcjonować winda. Na terenie obiektu powinna się znajdować stołówka lub restauracja, kawiarnia dla gości oraz  miejsce rekreacyjno – sportowe, pokój zabaw dla dzieci. Na terenie ośrodka wymagane jest miejsce postojowe dla autobusów i parking dla samochodów osobowych.
Zakwaterowanie:
Wykonawca zapewnia zakwaterowanie w hotelu nie niższym niż trzy gwiazdki, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych i Rozporządzeniem Ministra Gospodarki  i Pracy ( Dz. U. z 2017 poz. 2166 ze zm.) w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, w pokojach 2-5 osobowych z łazienkami (dla uczestników) oraz 1-osobowych dla pracownika ze strony Zamawiającego, z ciepłą i zimną wodą,  telewizorem, pojedynczymi łóżkami z kompletem pościeli. W pokojach znajdują się ręczniki (1 duży i 1 mały) dla każdego uczestnika. Łącznie Wykonawca zapewnia 1 nocleg dla każdego uczestnika wyjazdu. Łącznie 62  osobonoclegów, w tym 61 osobonoclegów dla uczestników wyjazdu oraz 1 dla pracownika Zamawiającego, w ramach przedmiotu zamówienia.
Baza rekreacyjna hotelu:
Na terenie hotelu powinny znajdować się tereny zielone do spacerowania, restauracja, recepcja, pokój zabaw dla dzieci, miejsce rekreacyjno – sportowe dostępne bezpłatnie dla uczestników podczas pobytu w ośrodku do godziny 22.00, a także miejsce do zorganizowania rodzinnego wieczoru integracyjnego.
Wydarzenia kulturowe, edukacyjne i rekreacyjne:
Wykonawca zapewnia obowiązkowo w trakcie wyjazdu takie wydarzenia jak:  zwiedzanie Centrum Nauki i Wiedzy o wodzie Hydropolis wraz z przewodnikiem, pobyt w AquaParku we Wrocławiu, spektakl do wyboru: teatr, teatr muzyczny, operetka itp. dostosowany do zróżnicowanego wieku uczestników. W przypadku bardzo małych dzieci dopuszcza się zamiennie seans kinowy. Ponadto Wykonawca zapewnia zwiedzanie Wrocławia (najbardziej znane miejsca i zabytki), w tym wstęp i zwiedzanie co najmniej jednego muzeum.
W trakcie wyboru atrakcji należy zwrócić uwagę na zróżnicowany wiek uczestników wyjazdu.
Ponadto Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie rodzinnego wieczoru integracyjnego z koordynatorem i opiekunami wyjazdu na terenie hotelu dla wszystkich uczestników wyjazdu (np. karaoke, gry i zabawy integrujące rodziny z dziećmi).
 
Wykonawca pokrywa wszelkie koszty i opłaty związane z udziałem uczestników wyjazdu w wydarzeniach kulturowych, edukacyjnych, czy rekreacyjnych tj. ponosi konieczne opłaty np. za: wstęp do teatru,  aquaparku, Hydropolis, muzeum oraz wszystkich innych odwiedzanych lub zwiedzanych obiektów. Jednocześnie Wykonawca jest zobowiązany do alternatywnego zapewnienia czasu przeznaczonego na pobyt w aquaparku dla tych uczestników, którzy z różnych przyczyn nie będą mogli  skorzystać z wejścia do strefy basenowej (tj. do zapewnienia im  innych możliwości spędzenia czasu wolnego np. kawiarnia, siłownia, sauny lub inne).
Transport:
Wykonawca zapewnia transport ze Wschowy (ul. Plac Kosynierów 1) do hotelu, w którym będą nocować uczestnicy wyjazdu i z powrotem do Wschowy oraz transport uczestników na terenie Wrocławia. Podstawienie autobusu w dniu wyjazdu godzina 7.00, odjazd godzina 7.30.  Wyjazd w dniu zakończenia usługi – podstawienie autobusu godzina 16.30, odjazd godzina 17.00. Wykonawca zapewni autobus klimatyzowany klasy LUX, z kierowcą/kierowcami posiadającymi uprawnienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zamawiający zastrzega sobie prawo do co najmniej 1 postoju w trakcie jednej trasy (1 postój, co najmniej 15 minut). Łącznie w obie strony co najmniej 2 postoje. 
Wyżywienie:
Wykonawca w trakcie wyjazdu zapewnia pełne wyżywienie. W pierwszym dniu wyjazdu: 3 posiłki tj.  śniadanie (jednak nie musi być ono w hotelu), obiad dwudaniowy z deserem serwowany do stolika lub bufet szwedzki, kolację w formie bufetu szwedzkiego. W dniu odjazdu Wykonawca zapewnia: śniadanie w formie bufetu szwedzkiego oraz obiad dwudaniowy z deserem (nie musi być on w hotelu). Podczas całego wyjazdu Wykonawca zapewnia wodę niegazowaną lub gazowaną dla każdego uczestnika wyjazdu. W czasie organizowanych wydarzeń, w razie potrzeby zapewnia posiłek regeneracyjny np. w postaci suchego prowiantu i napoi lub w innej formie, w zależności od możliwości organizacyjnych i czasowych.
Ubezpieczenie:
Wykonawca zapewnienia ubezpieczenie NNW o wartości co najmniej 10 tys. złotych podczas wyjazdu integracyjnego na 1 uczestnika oraz ubezpieczenie OC 1 osoby ze strony Zamawiającego  o wartości co najmniej 100 tys. złotych. W zamówieniu należy uwzględnić koszty tzw. ubezpieczenia grupowego, gdyż Wykonawca otrzyma tylko i wyłącznie listę uczestników wyjazdu z imieniem (imionami) i nazwiskiem Uczestnika wyjazdu.
Dokumentacja z realizacji zajęć:
Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia raportu z organizacji wyjazdu edukacyjno - integracyjnego, uwzględniającego osiągnięcie założonego celu wyjazdu, a także do wykonania i dostarczenia do PCPR dokumentacji fotograficznej z wyjazdu na nośniku CD/DVD/pendrive oraz listy obecności uczestników wyjazdu na wzorze Zamawiającego.
13. Obowiązek informacyjny dotyczący danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119  z 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej „RODO”, informuję, że:
  1. administratorem danych osobowych pozyskanych bezpośrednio od osób fizycznych jest Minister Inwestycji i Rozwoju RP. 
  2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie we Wschowie jest Pani Kamila Tabiś. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych pod numerem telefonu: 65 5408955 lub na adres poczty elektronicznej: pcprwschowa@o2.pl
  3. ww. dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
    z postępowaniem na usługi społeczne Nr PCPR.230.1.2019 wyjazd edukacyjno - integracyjny pn. „Zdobywamy wiedzę i kulturę”.
  4. odbiorcami ww. danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986), dalej „ustawa Pzp”; 
  5. ww. dane osobowe będą przechowywane, przez okres 10  lat od dnia zakończenia projektu, tj. od dnia 31.12.2018r.
  6. obowiązek podania danych osobowych (pozyskanych przez Zamawiającego bezpośrednio od osób fizycznych w przedmiotowym postępowaniu) dotyczących tych osób jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 
  7. w odniesieniu do ww. danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  8. osoby fizyczne, których dane Zamawiający pozyskał bezpośrednio posiadają:
  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do własnych danych osobowych;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania własnych danych osobowych **;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania własnych danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; 
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba, której dane dotyczą uzna,  że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO;
  1. osobom fizycznym, których dane Zamawiający pozyskał bezpośrednio w przedmiotowym postępowaniu nie przysługuje:
  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
 
Ponadto informujemy, że w związku z wejściem w życie RODO od dnia 25 maja 2018r. Wykonawca ubiegający się o zamówienie jest również zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno – prawnych związanych z udziałem w postępowaniu wynikających z RODO.
 Do obowiązków tych należą m.in. obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO w stosunku do osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał.
Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do wypełnienia obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń o których mowa w art. 14 ust 5 RODO.
Jednocześnie informujemy, że administratorem danych osobowych zobowiązanym do realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO  jest:
  1. Wykonawca - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał w tym w szczególności w stosunku do:
  • osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia,
  • podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną,
  • podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,
  • pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie),
  • członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK);
  1. Podwykonawca/podmiot trzeci - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia.
 
W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem Wykonawcy w postępowaniu, jest on zobowiązany  do złożenia oświadczenia o wypełnieniu obowiązków  informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art.  14 RODO. Oświadczenie to zawarto w załączniku nr 1 do ogłoszenia (oferta na usługi społeczne) w pkt. 12
 
 
Wschowa, dnia 24.01.2019r.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony