Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Kierownik Działu Świadczeń i Należności w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu

Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: nie dotyczy

Data udostępnienia: 2023-09-22

Ogłoszono dnia: 2023-09-22

Termin składania dokumentów: 2023-10-06 15:30:00

Nr ogłoszenia: 2.2023

Id ogłoszenia: 2.2023

Zlecający: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. Wymogi określone w art. 6 ust. 1 i 4 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 530).
  2. Ukończone studia wyższe.
  3. Doświadczenie zawodowe: staż pracy – 5 lat.
b. Wymagania dodatkowe:
  1. Doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na podobnym stanowisku.
  2. Dobra znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawa o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, KPA.
  3. Umiejętność pracy w zespole, samodzielność, rzetelność.
  4. Umiejętność obsługi komputera System operacyjny Windows, pakiet MS Office.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Kierowanie działalnością podległej komórki.
  2. Zapewnienie sprawnego i prawidłowego funkcjonowania działu.
  3. Ustalenie zadań dla poszczególnych stanowisk pracy i nadzór nad prawidłowym, terminowym i zgodnym z prawem ich wykonywaniem.
  4. Zapewnienie właściwego podziału pracy pomiędzy stanowiskami pracy.
  5. Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy oraz przestrzeganiem przepisów o ochronie informacji niejawnych.
  6. Dokonywanie okresowych ocen pracowników działu.
  7. Nadzór nad powierzonym mieniem.
  8. Inicjowanie działań skutkujących usprawnieniem lub konieczną zmianą pracy nadzorowanej komórki.
  9. Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w dziale.
  10. Współpraca z działem finansowym i bieżąca wymiana istotnych informacji w zakresie środków finansowych, sprawozdawczości i innych istotnych spraw dotyczących funkcjonowania PCPR.
  11. Współpraca z innymi instytucjami w zakresie realizowanych zadań.
  12. Przygotowywanie dokumentacji prowadzonych spraw do składnicy akt.
  13. Realizacja przedsięwzięć wynikających z rozeznanych potrzeb.
  14. Przygotowywanie sprawozdań w zakresie realizowanych zadań.
  15. Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przyznania świadczeń dla pełnoletnich wychowanków usamodzielniających się na podstawie ustawy o pomocy społecznej oraz ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
  16. Opracowywanie wzorów decyzji administracyjnych.
  17. Prowadzenie egzekucji administracyjnej w administracji (upomnienia, tytuły wykonawcze).
  18. Wydawanie zaświadczeń.
  19. Sporządzanie list wypłat.
  20. Sporządzanie not i zaświadczeń do not.
  21. Prowadzenie postepowań administracyjnych w sprawie ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej.
  22. Przygotowywanie projektów porozumień w sprawie pobytu i ponoszenia wydatków na dzieci przebywające w pieczy zastępczej na terenie powiatu żagańskiego oraz zawieranie porozumień na dzieci umieszczone na terenie innych powiatów.
  23. Współpraca merytoryczna z powiatami w zakresie realizacji porozumień w sprawie przyjęcia dziecka do pieczy zastępczej oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego utrzymanie.
  24. Wprowadzanie danych do systemu informatycznego.
  25. Ustalanie średnich miesięcznych wydatków przeznaczonych na utrzymanie dziecka w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie powiatu żagańskiego.
  26. Przekazywanie do biura informacji gospodarczej zaległości z tytułu ponoszenia opłat za pobyt dziecka w pieczy zastępczej.
  27. Prowadzenie ewidencji małoletnich obywateli Ukrainy, którzy przybyli na terytorium RP bez opieki osoby sprawującej faktyczną pieczę nad nimi, oraz którzy przybyli na terytorium RP i przed przybyciem byli umieszczeni w pieczy zastępczej na terytorium Ukrainy, za pomocą systemu teleinformatycznego.
  28. Składanie wniosków o świadczenie (wychowawcze, dobry start, dofinansowanie pobytu w żłobku) do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w imieniu opiekuna tymczasowego dla małoletniego, który przed przybyciem na terytorium RP był umieszczony w pieczy zastępczej na terytorium Ukrainy i przybył wraz z osobą sprawującą nad nim tę pieczę..
  29. Wykonywanie innych poleceń przełożonego w zawiązku z realizacją przedsięwzięć wynikających z rozeznanych potrzeb.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. Wymiar czasu pracy: 1 etat.
  2. Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu ul. Śląska 1,  dział Świadczeń i Należności
  3. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze powyżej 4 h dziennie.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum pomocy Rodzinie w Żaganiu, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnospra

V. Wymagane dokumenty:

  1. List motywacyjny (podpisany).
  2. Pełny życiorys zawodowy (CV).
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, w tym świadectwa pracy.
  5. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach.
  6. Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego z zastrzeżeniem    art. 11 ust. 2 i 3.
  7. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
  8. Oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  9. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii.
  10. Oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym  w ogłoszeniu o naborze.
  11. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
  12. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu kończącego służbę przygotowawczą, o ile kandydat był wcześniej zatrudniony w jednostkach samorządu terytorialnego i odbył taką służbę.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2023-10-06 15:30:00
b. Sposób:
  1. Termin:
    Dokumenty należy składać w terminie do dnia 06.10.2023r., do godz. 15.30.
    Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  2. Miejsce:
    Oferty wraz z wymaganymi dokumentami należy składać:
    • osobiście w zaklejonej kopercie z imieniem i nazwiskiem, adresem do korespondencji oraz adnotacją „Nabór na stanowisko: Kierownik Działu Świadczeń i Należności” w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu, ul. Śląska 1, 68-100 Żagań, pok. nr 1,
    • pocztą na adres Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu, ul. Śląska 1, 68-100 Żagań, z dopiskiem na kopercie „Nabór na stanowisko: Kierownik Działu Świadczeń i Należności”,
    • elektronicznie z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /PCPRwZaganiu/SkrytkaESP, w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 1797).

VII. Informacje dodatkowe:

Rozstrzygniecie konkursu nastąpi po przeprowadzeniu testu kompetencji dla kandydatów. W przypadku wyłonienia kilku kandydatów po fazie testu, II etapem rekrutacji będzie rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami.
O terminie i miejscu przeprowadzenia testu i rozmów kwalifikacyjnych kandydaci  zostaną powiadomieni indywidualnie.
Zastrzega się prawo nie skorzystania ze złożonych ofert.
 

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
 
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu  tel: 68 477 77 71, email: sekretariat@pcpr.zagan.pl
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu możliwy jest pod adresem email: iod@powiatzaganski.pl
3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji do pracy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Żaganiu na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit.,c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. 
• Kodeks Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1465)
4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia zadań wynikających z art. 13 pkt.4 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U 2022, poz. 530).
5. Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
6. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.

Załączniki