ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

legitymacje osób niepełnosprawnych

Wydział: Powiatowy Zespól do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności

Ogłoszono dnia: 2017-08-09 12:36:08

Termin załatwienia

30 dni od dnia złożenia wniosku

Miejsce załatwienia

Powiatowy Zespoł do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Świebodzinie
ul. Żaków 3
pokój nr 1

Telefon kontaktowy

68 47 55348, 68 4755349

Adres e-mail

Sposób załatwienia

 Legitymację osoby niepełnosprawnej wydaje się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności / stopniu niepełnosprawności / wskazaniach do ulg i uprawnień.
Legitymacja wydawana jest na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres:
- 5 lat - w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność,
- 10 lat - w przypadku osób, które nie ukończyły 60 roku życia,
- w przypadku osób, które ukończyły 60 rok życia na okres ważności orzeczenia.
 

Miejsce odbioru

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Świebodzinie
ul. Żaków 3
pikój nr 1
po wcześniejszym  poinformowaniu osoby zainteresowanej o terminie odbioru legitymacji

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wydanie legitymacji ( wypełniony i podpisany),
2. a. w przypadku posiadania orzeczenia o niepełnosprawności ( do 16 roku życia ) - 1 aktualna fotografia o wymiarach 35 mmx 45mm ( w formacie jak do nowego dowodu osobistego),
b. w przypadku posiadania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności ( powyżej 16 roku życia ) - 1 aktualna fotografia o wymiarach 35mm x 45mm ( w formacie jak do nowego dowodu osobistego),
3. Kserokopia ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności / stopniu niepełnosprawności / wskazaniach do ulg i uprawnień.
4. Jeśli decyzja nie uprawomocniła się (nie minęło 14 dni od odebrania orzeczenia) - oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
 

Czas realizacji

30 dni od dnia złożenia wniosku

Opłaty

opłata za DUPLIKAT LEGITYMACJI
15 złotych na konto Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności ul. Żaków 3       66-200 Świebodzin
nr konta 05 9660 0007 0012 1095 2000 0030 z dopiskiem - tytułem wydania duplikatu legitymacji osoby niepełnosprawnej

Tryb odwoławczy

brak

Uwagi

Orzeczenie prawomocne to orzeczenie od którego upłynął  termin do wniesienia odwołania.
Dla wniosków o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności złożonych od dnia 01 czerwca 2017 roku zgodnie z nowelizacją KPA ( art.127 a) strona może zrzec sie prawa do wniesienia odwołania. Wtedy orzeczenie staje się ostateczne i prawomocne.
 
Ze względu na obecną sytuację epidemiczną zawieszona została bezpośrednia obsługa interesantów. Wniosek o wydanie legitymacji dostępny jest na stronie internetowej oraz w przedsionku budynku urzędu.
 

Podstawa prawna

Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 roku (Dz. U. z 2021, poz. 573).
Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Świebodzinie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agnieszka Tatyga
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-08-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Tatyga
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-08-08 14:29:12
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Agnieszka Tatyga
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-08-09 12:36:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Agnieszka Tatyga
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-01-11 12:42:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3266 raz(y)