ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Orzekanie o stopniu niepełnosprawności

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Powiatowy Zespól do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności

Ogłoszono dnia: 2016-06-21 12:48:13

Termin załatwienia

Wniosek o ponowne orzeczenie można składać nie wcześniej niż 30 dni przed utratą ważności poprzedniej decyzji. Termin załatwienia - do miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Miejsce załatwienia

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o niepełnosprawności w Świebodzinie
ul. Żaków 3 
pokój nr 1

Telefon kontaktowy

68 47 55 348, 684755349

Adres e-mail

Sposób załatwienia

decyzja

Miejsce odbioru

66-200 Świebodzin


ul. Żaków 3


 

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności ( oryginał ),
2. Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia ( oryginał ) wydany nie wcześniej niz 30 dni przed dniem złożenia wniosku,
3. Posiadana dokumentacja medyczna - kserokopie ( w przypadku składania wniosku po raz kolejny dokumentacja po wydaniu poprzedniego orzeczenia)

Czas realizacji

termin załatwienia - do miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Opłaty

bez opłat

Tryb odwoławczy

Odwołanie od wydanego orzeczena wnosi się do Wojewódzkiego Zespołu do Spraw orzekania o Niepełnosprawności w Gorzowie Wielkopolskim za pośrednictwem Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Świebodzinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573),
2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. z 2021 r., poz. 857).

Załączniki