ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. JANA KILIŃSKIEGO
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

RADA PEDAGOGICZNA 2019/2020

SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ 2019/2020

SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
L.P. IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA PRZEDMIOT/FUNKCJA
1 IZABELA SAŃKO
DYREKTOR SZKOŁY
PLASTYKA
2 MAGDALENA STEFANOWICZ
WICEDYREKTOR SZKOŁY
JĘZYK ANGIELSKI
3 ANNA WACHOWIAK PEDAGOG
4 IZABELA ŻOŁOBOWSKA PSYCHOLOG
5 ALEKSANDRA ADAMIAK EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA, TERAPIA PEDAGOGICZNA
6 RENATA BENCAR MATEMATYKA
 
7 ALICJA BRUSIŁO EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA, REWALIDACJA
8 JOLANTA CEBULA WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
9 JACEK CHORZĘPA MATEMATYKA
10 MARCIN CIEŚLIK MUZYKA
11 DARIUSZ CZYŻOW EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
12 SYLWIA EJSMONT BIOLOGIA, PRZYRODA, TECHNIKA
13 AURELIA FERT JĘZYK POLSKI
14 EWELINA KALIŃSKA JĘZYK NIEMIECKI
15 JERZY KRAUZE RELIGIA
16 KAMILA KULIGOWSKA- PIWKO JĘZYK ANGIELSKI
17 MIECZYSŁAW MAĆKOWIAK FIZYKA
18 JANUSZ MARCHWIAK WYCHOWANIE FIZYCZNE
19 GRZEGORZ NOGA WYCHOWANIE FIZYCZNE, TECHNIKA
20 KATARZYNA NOLBRZAK RELIGIA, WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
21 BEATA PAKUŁA BIBLIOTEKA, JĘZYK FRANCUSKI
22 GRAŻYNA PASTUCH ŚWIETLICA
23 KATARZYNA PASZKOWEC EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA, REWALIDACJA
24 ELŻBIETA PAWŁOWSKA TERAPIA PEDAGOGICZNA
25 EWA PIASECKA JEZYK POLSKI, LOGOPEDIA
26 MARCIN RADZICKI HISTORIA, WOS
27 JADWIGA SKOBLICKA EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
28 JOLANTA SKOWROŃSKA- MISKE HISTORIA, GEOGRAFIA
29 AGATA SOROKULSKA WYCHOWANIE FIZYCZNE
30 MAGDALENA SZUCHNIK ŚWIETLICA
31 ALEKSANDRA SZUPLAK EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA, REWALIDACJA
32 ALEKSANDRA ŚLĄZAK- KOZACZYŃSKA MATEMATYKA
33 MONIKA TOMASZEWSKA JĘZYK POLSKI
34 IZABELA TIMOSZYK EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA, SZACHY, LOGOPEDIA
35 MAŁGORZATA TIMOSZYK- KOLONKA PLASTYKA
36 MARTA WAWRYNIUK JĘZYK ANGIELSKI
37 JOANNA WĄCHAŁA CHEMIA
     
     
     
     
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
SP2 Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-09-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
IZABELA SAŃKO
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-04 13:01:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Izabela Sańko
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-04 13:01:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Izabela Sańko
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-04 13:01:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
67 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ

KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ

Kompetencje rady pedagogicznej
[STAN PRAWNY NA DZIEŃ 14 GRUDNIA 2017 R.]
 
Zapis [RS] oznacza, iż rada pedagogiczna podejmuje decyzje w przypadku, gdy nie ma
w szkole lub placówce rady szkoły lub placówki albo w przypadku w przypadku szkół i placówek publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne tak jest postanowione w statucie szkoły lub placówki
Zapis [RR] oznacza, iż rada pedagogiczna podejmuje decyzje w przypadku szkół i placówek, w których nie tworzy się rad rodziców albo w przypadku szkół i placówek publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne tak jest postanowione w statucie szkoły lub placówki[1]
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198 i 2203), zwana dalej „ustawą o systemie oświaty”.
Zgodnie z art. 87 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, 949 i 2203), zwanej dalej „Prawem oświatowym” w szkołach publicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub przez osoby fizyczne, kompetencje wynikające z art. 80–83, art. 84 ust. 1–4, 6 i 7, art. 85 i art. 86 Prawa oświatowego nie dotyczą tych szkół i mogą być stasowane uznaniowo.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U.
z 2017 r. poz. 60, 949 i 2203) zwana dalej „Przepisami wprowadzającymi”.
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189) zwana dalej „Kartą Nauczyciela”.
Kompetencje stanowiące
LP.
PRZEDMIOT UCHWAŁY
PODSTAWA PRAWNA
  1.  
Zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki
art. 70 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów
art. 70 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo oświatowe
 
  1. zgoda na egzamin klasyfikacyjny z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach
art. 44k ust. 3 ustawy o systemie oświaty
  1. promowanie do klasy programowo wyższej, a w szkole policealnej – na semestr programowo wyższy, ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych albo zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego, pod warunkiem że te zajęcia są realizowane
art. 44m ust. 6 ustawy o systemie oświaty
  1. możliwość postanowienia w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I–III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału
art. 44o ust. 2 ustawy o systemie oświaty
  1. możliwość postanowienia na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.
art. 44o ust. 3 ustawy o systemie oświaty
 
  1. postanowienie o promowaniu do klasy programowo wyższej ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, o którym mowa w art. 127 ust. 3 Prawa oświatowego.
art. 44o ust. 5 ustawy systemie oświaty
 
  1. postanowienie o ukończeniu szkoły przez ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, o którym mowa w art. 127 ust. 3 Prawa oświatowego
art. 44q ust. 2 ustawy o systemie oświaty
 
  1. pozytywna opinia w sprawie możliwości przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego ucznia, słuchacza albo absolwenta w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych wynikających odpowiednio z rodzaju tych trudności, zaburzeń lub sytuacji kryzysowej lub traumatycznej, który w roku szkolnym, w którym przystępuje do egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu maturalnego, był objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną
art. 44zzr ust. 6 i 12 ustawy o systemie oświaty
 
  1. pozytywna opinia w sprawie przystąpienia ucznia albo absolwenta, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu, do części pierwszej lub części drugiej egzaminu gimnazjalnego – w warunkach i formie dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych wynikających z tego ograniczenia
art. 44zzr ust. 7 pkt 1 o systemie oświaty
 
  1. pozytywna opinia w sprawie przystąpienia ucznia albo absolwenta, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu, do egzaminu maturalnego, z wyjątkiem egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego, języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego – w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych wynikających z tego ograniczenia
art. 44zzr ust. 7 pkt 2 ustawy o systemie oświaty
 
  1. wskazanie sposobu lub sposobów dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla ucznia, słuchacza albo absolwenta, wymienionych w komunikacie CKE ogłaszane każdego roku w Biuletynie Informacji Publicznej w sprawie: szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych
art. 44zzzf ust. 10 ustawy o systemie oświaty
 
  1. wniosek rady pedagogicznej do dyrektora szkoły o wystąpienie do dyrektora OKE o wyrażenie zgody na przystąpienie ucznia, słuchacza albo absolwenta do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, nieujętych w komunikacie
art. 44zzzf ust. 15 ustawy o systemie oświaty
  1.  
Podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów pedagogicznego w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki  oraz radę rodziców
art. 70 ust. 1 pkt 3 i art. 45 ust. 9 i ust. 11 pkt 3  ustawy Prawo oświatowe
§ 5 ust. 1 rozporządzenia MENiS z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz. U. Nr 56 poz. 506)
  1.  
Ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki
art. 70 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia ucznia z listy uczniów (ucznia objętego obowiązkiem nauki[2])
art. 68 ust. 2 i art. 70 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą lub placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły lub placówki
art. 70 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalanie regulaminu swojej działalności
art. 73 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Przygotowanie projektu statutu szkoły lub placówki albo jego zmian albo uchwalanie statutu albo jego zmian, w przypadku gdy w szkole lub placówce nie ma rady szkoły lub placówki
art. 72 ust. 1 oraz art. 82 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Zatwierdzanie kandydatury ucznia do wniosku o przyznanie stypendium Prezesa Rady Ministrów [RS]
§ 2 ust. 4 rozporządzenia RM z dnia 14 czerwca 2005 r. w sprawie stypendiów Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego (Dz. U. Nr 106 poz. 890)
  1.  
Przedstawienie kuratorowi oświaty wniosku o przyznanie uczniowi stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania
§ 3 ust. 1 rozporządzenia RM z dnia 14 czerwca 2005 r. w sprawie stypendiów Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego (Dz. U. Nr 106 poz. 890)
11.
Uchwalanie programu wychowawczego-profilaktycznego [RR]
art. 84 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Zgoda na utworzenie oddziału międzynarodowego
art. 21 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Cofnięcie zgody na utworzenie oddziału międzynarodowego
art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność
po uzyskaniu opinii zespołu, z której wynika potrzeba przedłużenia uczniowi okresu nauki, w szczególności z powodu znacznych trudności w opanowaniu
wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz po zasięgnięciu opinii rodziców
§ 5 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania publicznych szkół (Dz. U.  poz. 703)
  1.  
Ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły ponadpodstawowej
art. 134 ust. 5 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych w zawodzie wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły branżowej II stopnia
art. 135 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych w zawodzie wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły policealnej
art. 136 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu predyspozycji językowych do klasy I oddziału międzynarodowego w publicznej szkole ogólnokształcącej
art. 138 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu predyspozycji językowych do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej lub oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej
art. 140 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu predyspozycji językowych do klasy wstępnej publicznej szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej lub oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej
art. 140 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalenie warunków sprawdzianu w szkole policealnej dla dorosłych sprawdzianu uzdolnień lub predyspozycji przydatnych w danym zawodzie.
art. 141 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalenie warunków badania uzdolnień kierunkowych na zajęcia rozwijające uzdolnienia w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej
art. 144 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Ustalanie warunków sprawdzianu predyspozycji językowych dla uczniów kandydujących o przyjęcie do oddziału dwujęzycznego klasy VII ośmioletniej szkoły podstawowej
art. 202 ust. 1 Przepisów wprowadzających
  1.  
Decyzja o skróceniu okresu nauki posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, uczęszczającemu do branżowej szkoły I stopnia w młodzieżowym ośrodku wychowawczym lub młodzieżowym ośrodku socjoterapii po uzyskaniu opinii zespołu, z której wynika potrzeba skrócenia uczniowi okresu nauki, a poziom osiągnięć ucznia rokuje opanowanie
wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia i efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach, w ciągu dwóch lat oraz po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia
§ 6 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania publicznych szkół (Dz. U.  poz. 703)
 
 
Uprawnienia
LP.
PRZEDMIOT UCHWAŁY
PODSTAWA PRAWNA
  1.  
Delegowanie dwóch przedstawicieli rady pedagogicznej do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki
art. 63 ust. 14 pkt 2 lit. a ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Delegowanie dwóch przedstawicieli rady pedagogicznej do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora nowo zakładanego zespołu szkół lub placówek spośród kandydatów wszystkich szkół lub placówek wchodzących w skład zespołu
art. 63 ust. 17 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Wyrażanie zgody lub wnioskowanie za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej, o udział w zebraniu rady przedstawicieli stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły lub placówki
art. 69 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Delegowanie dwóch przedstawicieli rady pedagogicznej do konkursu wyłaniającego kandydata na dyrektora ośmioletniej szkoły podstawowej z włączonym do tej szkoły gimnazjum
art. 238 ust. 6 pkt 1 Przepisów wprowadzających (epizodyczne)
  1.  
Delegowanie dwóch przedstawicieli rady pedagogicznej do konkursu wyłaniającego kandydata na dyrektora 3-letniego lub 4-letniego LO, 4-letniego lub 5-letniego technikum, branżowej szkoły podstawowej I stopnia z włączonym do tej szkoły gimnazjum
art. 241 ust. 6 pkt 1 Przepisów wprowadzających (epizodyczne)
  1.  
Ustalanie zestawu podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne lub ustalanie  materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym, oraz może podjąć decyzję o prowadzeniu obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego o najmniejszej liczbie godzin nauczania bez podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku zadziałania mechanizmów korygujących określonych w art. 346 ust. 3
art. 346 ust. 5 Przepisów wprowadzających
  1.  
Możliwość wystąpienia z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole
art. 72 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Wnioskowanie o wprowadzenie obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju
art. 100 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Wnioskowanie o zniesienie obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju
art. 100 ust. 1 i 7 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Uzgodnienie czasu pracy przedszkola ustalonego przez organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola
art. 102 ust. 1 pkt 10 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Wnioskowanie o nadanie imienia szkole:
  1. brak rady szkoły [RS].
  2. brak rady rodziców.
  3. brak samorządu uczniowskiego.
  4. brak rady rodziców i samorządu uczniowskiego
§ 2 ust. 1-4 rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 649)
  1.  
Wnioskowanie o nadanie imienia dla przedszkola [RP]
§ 2 ust. 8 rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 649)
  1.  
Wnioskowanie o ustalenie ramowego rozkładu dnia w przedszkolu
§ 12 ust. 4 rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 649)
  1.  
Wybór dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych kształcenia zawodowego podstawowych dla zawodu w szkole policealnej dla dorosłych z których słuchacz przystępuje do egzaminu w każdym semestrze
§ 23 ust. 5 rozporządzenia MEN z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 1534)
  1.  
Wybór dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych kształcenia zawodowego podstawowych dla zawodu w dotychczasowej szkole policealnej dla dorosłych z których słuchacz przystępuje do egzaminu w każdym semestrze
§ 25 ust. 5 rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 843 z późn. zm.)
  1.  
Sposób i tryb uzupełnienia części praktycznej nauki zawodu z której słuchacz został zwolniony w dotychczasowej szkole policealnej dla dorosłych
§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 843 z późn. zm.)
  1.  
Wybór przedstawiciela rady pedagogicznej do zespołu rozpatrującego odwołanie nauczyciela od oceny pracy
§ 7 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia MEN
z dnia 15 grudnia 2016 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego (Dz. U. poz. 2035)
 
 
 
Kompetencje opiniodawcze rady pedagogicznej
 
LP.
PRZEDMIOT UCHWAŁY
PODSTAWA PRAWNA
  1.  
Opiniowanie dopuszczenia do użytku w szkole zaproponowanego przez nauczyciela lub zespół nauczycieli programu wychowania przedszkolnego lub programu nauczania
art. 22a ust. 6 ustawy o systemie oświaty
  1.  
Opiniowanie programu z zakresu doradztwa zawodowego opracowanego przez nauczyciela na rok szkolny 2017/2018 przed dopuszczeniem do użytku w szkole przez dyrektora
art. 292 ust. 1 Przepisów wprowadzających
  1.  
Opiniowanie programu nauczania z zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego dla klas VII i VIII opracowanego przez nauczyciela lub zespół nauczycieli w latach szkolnych 2017/2018 i 2018/2019 przed dopuszczeniem do użytku w szkole przez dyrektora
art. 293 Przepisów wprowadzających
  1.  
Opiniowanie zestawu podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne[3]
art. 22ab ust. 4 pkt 1 ustawy o systemie oświaty
  1.  
Opiniowanie materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym
art. 22ab ust. 4 pkt 2 ustawy o systemie oświaty
  1.  
Opiniowanie powierzenia stanowiska dyrektora szkoły, gdy konkurs nie wyłonił kandydata albo do konkursu nikt się nie zgłosił
art. 63 ust. 12 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Powierzenie stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole
art. 64 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Odwołanie ze stanowiska wicedyrektora
i innego stanowiska kierowniczego w szkole
art. 64 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Powierzenie stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w placówce
art. 65 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Odwołanie ze stanowiska wicedyrektora
i innego stanowiska kierowniczego w placówce
art. 65 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Wnioski dyrektora w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły lub placówki
art. 68 ust. 5 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom nagród ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania lub kuratora oświaty (z wyłączeniem wniosku na nagrodę dla dyrektora)
§ 3 ust. 2, § 5 ust. 1 pkt 1 i ust. 4 oraz
§ 6 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia
10 sierpnia 2009 r. w sprawie kryteriów
i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli (Dz. U. Nr 131, poz. 1078)
  1.  
Organizacja pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych, oraz organizacja kwalifikacyjnych kursów zawodowych, jeżeli szkoła lub placówka takie kursy prowadzi
art. 70 ust. 2 pkt. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Projekt planu finansowego szkoły lub placówki
art. 70 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Wnioski o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień
art. 70 ust. 2 pkt. 3 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Propozycje dyrektora szkoły lub placówki
w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
art. 70 ust. 2 pkt. 4 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Opiniowanie programu wychowawczo-profilaktycznego  szkoły
art. 84 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Zaopiniowanie aktu założycielskiego w sprawie utworzenia zespołu
art. 91 ust. 5 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Opiniowanie organizacji dodatkowych zajęć z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych
art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a i ust. 3 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Opiniowanie organizacji dodatkowych zajęć dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony
art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b i ust. 3 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Zgoda (na wniosek innych organów szkoły) na wprowadzenie obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju
art. 100 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Opinia w sprawie wzoru jednolitego stroju
art. 100 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Opinia w sprawie określenia sytuacji, w których przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga jednolitego stroju
art. 100 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Zgoda rady pedagogicznej szkoły niepublicznej o uznanie szkoły za eksperymentalną
art. 178 ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Opinia w sprawie ustalenia oceny pracy dyrektora szkoły [RS]
art. 6a ust. 7 Karty Nauczyciela w związku z art. 82 ust. 2 Prawa oświatowego
  1.  
Opiniowanie szczegółowych warunków realizacji projektu edukacyjnego ustalonych przez dyrektora gimnazjum
(nie dłużej niż do zakończenia funkcjonowania klas gimnazjum)
§ 8 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 843 ze zmianami)
  1.  
Opiniowanie wniosku nauczyciela lub specjalisty albo wniosku rodziców lub pełnoletniego ucznia gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej przedstawionego przez dyrektora szkoły o wydanie opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się
(dla ucznia nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej)
§ 4 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 843 ze zmianami)
  1.  
Opiniowanie wniosku nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej albo wniosku rodziców lub pełnoletniego ucznia przedstawionego przez dyrektora szkoły o wydanie opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dla ucznia nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej)
§ 3 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 1534)
  1.  
Połączenie zimowej przerwy świątecznej
z feriami zimowymi w szkołach specjalnych, przy których zorganizowany jest internat
oraz w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych
§ 3 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603)
  1.  
Prowadzenie w szkołach podstawowych
o współczynniku zmianowości co najmniej 2, zajęć przez pięć lub sześć dni w tygodniu przez cały rok szkolny albo stosować – w zależności od pory roku – przemienny system organizacji tygodnia pracy
§ 4 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603)
  1.  
Organizacja tygodnia pracy w innych szkołach niż szkoły podstawowe wymienione wyżej, w tym w szkołach zawodowych, organizujących praktyczną naukę zawodu
§ 4 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603)
  1.  
Ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych [RS]
§ 5 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603)
  1.  
Ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, innych niż określonych w § 5 ust. 1 rozporządzenia [RS]
§ 5 ust. 5 rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603)
  1.  
Propozycje zajęć wychowania fizycznego do wyboru przez uczniów dla gimnazjów i dotychczasowych szkół ponadgimnazjalnych
§ 3 ust. 2 rozporządzenia MEN
z dnia 9 sierpnia 2011 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego (Dz. U. Nr 175, poz. 1042 ze zmianami)
  1.  
Propozycje zajęć wychowania fizycznego do wyboru przez uczniów
§ 4 ust. 2 rozporządzenia MEN
z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego (Dz. U. poz. 1322)
  1.  
Opinia w sprawie zezwolenia na indywidualny program nauki
art. 115 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
§ 6 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji
indywidualnego programu lub toku nauki (Dz. U. poz. 1569)
  1.  
Opinia w sprawie zezwolenia na indywidualny tok nauki
art. 115 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe
  1.  
Wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu nauczania[4]
§ 3 ust. 2 rozporządzenia MEN
z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 204 ze zmianami)
  1.  
Zaopiniowanie przedłużenia okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich
§ 5 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia
7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 204 ze zmianami)
  1.  
Zaopiniowanie skrócenia okresu nauki uczniowi niedostosowanemu społecznie lub zagrożonemu niedostosowaniem społecznym uczęszczającym do zasadniczej szkoły zawodowej zorganizowanej w zakładzie poprawczym lub schronisku dla
nieletnich
§ 6 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia
7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 204 ze zmianami)
  1.  
zaopiniowanie ustalenia w liceum ogólnokształcącym przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym, spośród których uczeń wybiera od 2 do 4 przedmiotów, z tym że co najmniej jednym z tych przedmiotów powinna być: historia, geografia, biologia, chemia lub fizyka [RS]
ust. 3 ramowego planu nauczania dla liceum ogólnokształcącego, w tym liceum ogólnokształcącego specjalnego dla uczniów w normie intelektualnej: niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym, i liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi, w którym jest prowadzone kształcenie w klasie wstępnej stanowiącego załącznik nr 7 do rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. Nr 204 ze zmianami)
  1.  
zaopiniowanie ustalenia w technikum przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym, spośród których uczeń wybiera 2 przedmioty, z tym że jednym z tych przedmiotów powinna być: geografia, biologia, chemia, fizyka lub matematyka [RS]
ust. 4 ramowego planu nauczania dla technikum, w tym technikum specjalnego dla uczniów w normie intelektualnej: niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym załącznik nr 8 do rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. Nr 204 ze zmianami)
  1.  
zaopiniowanie ustalenia w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym, spośród których słuchacz wybiera 2 przedmioty, z tym, że co najmniej jednym z tych przedmiotów powinna być: historia, geografia, biologia, chemia lub fizyka [RS]
ust. 3 ramowego planu nauczania dla liceum ogólnokształcącego dla dorosłych stanowiącego załącznik nr 12 do rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 r. Nr 204 ze zmianami)
  1.  
Przyjęcie ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy, który po rocznym uczęszczaniu do gimnazjum i ukończenia 15 roku życia nie rokuje ukończenia gimnazjum w normalnym trybie[5]
§ 8 ust. 2 ramowego statutu publicznego gimnazjum (zał. nr 3 do rozporządzenia MENiS z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61 poz. 624 ze zmianami)
  1.  
Wyznaczanie w 3-letnim liceum ogólnokształcącym na początku etapu edukacyjnego dla danego oddziału lub zespołu od 2 do 4 przedmiotów, ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym[6]
§ 7 ramowego statutu publicznego liceum ogólnokształcącego (zał. nr 4 do rozporządzenia MENiS z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61 poz. 624 ze zmianami)
  1.  
Opiniowanie od 2 do 3 przedmiotów, które będą realizowane w zakresie rozszerzonym w 4-letnim liceum ogólnokształcącym [RS][7]
pkt 3 Zał. Nr 4 do rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. poz. 703)
  1.  
Opiniowanie ustalania przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym w technikum, z których uczeń wybiera 2 przedmioty [RS][8]
pkt 3 Zał. Nr 5 do rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. poz. 703)
  1.  
Opiniowanie ustalanie przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych, z których słuchacz wybiera 2 przedmioty
pkt 2 zał. Nr 15 do rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. poz. 703)
  1.  
Zgłaszanie kandydatów na członków komisji dyscyplinarnych dla nauczycieli pierwszej instancji
art. 78 ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy Karta Nauczyciela
  1.  
Zgłaszanie kandydatów na członków odwoławczej komisji dyscyplinarnych dla nauczycieli
art. 78 ust. 3 pkt 2 lit. a ustawy Karta Nauczyciela
 
 
 
Stan prawny: 14 grudnia 2017 r.
 
[1] Rodzaje szkół i placówek, w których nie tworzy się rad rodziców określa Rozporządzenia MEN z dnia 28 sierpnia 2007 r. w sprawie rodzajów szkół i placówek, w których nie tworzy się rad rodziców (Dz. U. Nr 157, poz. 1101; z 2009 r. Nr 132, poz. 1087)
[2] Wynika z art. 68 ust. 2 i 3 Prawa oświatowego
[3] Dotyczy szkół, w których na poziomie klasy jest więcej niż jeden oddział.
[4] Tylko w latach szkolnych 2017/2018 i 2018/2019
[5] W roku szkolnym 2016/2017 na rok szkolny 2017/2018
[6] Obowiązuje na lata szkolne 2017/2018 i 2018/2019
[7] Obowiązuje od roku szkolnego 2019/2020
[8] Obowiązuje od roku szkolnego 2019/2020

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
SP2 Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
IZABELA SAŃKO
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-01-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
IZABELA SAŃKO
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-01-26 18:45:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Izabela Sańko
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-01-26 18:45:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Izabela Sańko
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-01-26 18:45:18
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
763 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »