Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: KOM.III.15 Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowymDrukuj informacjęSprawa: KOM.III.15 Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowymSzczegóły informacji
KOM.III.15 Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym
Wydział: Komunikacja - Rejestracja pojazdów
Ogłoszono dnia: 2020-04-07 09:51:24
Termin załatwienia
Niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów
Osoba kontaktowa
Urszula Kozak, Ewelina Lityńska, Juliusz Daszkiewicz
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji i Transportu
66-200 Świebodzin; ulica Żaków
Urszula Kozak, Ewelina Lityńska, Juliusz Daszkiewicz
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane
Na wizytę można się również umówić klikając TUTAJ
Telefon kontaktowy
68 416 11 11
Adres e-mail
starostwo@powiat.swiebodzin.pl
Miejsce odbioru
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3
Wymagane Dokumenty
Wypełniony wniosek oraz:
-
dowód rejestracyjny pojazdu,
-
karta pojazdu, jeżeli była wydana,
-
aktualny lub pełen odpis z rejestru zastawów, albo zaświadczenie wydawane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazującą, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów - w przypadku wnioskowania o umieszczenie adnotacji o zastawie,
-
odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów, albo pisemna informacja o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu - w przypadku wnioskowania o wykreślenie adnotacji
-
dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
-
dowód tożsamości,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela.
Czas realizacji
Dokonanie wpisu/wykreślenia w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.
Opłaty
Opłat za dokonanie wpisu/wykreślenia nie pobiera się.
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r., poz. 110),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017r., poz. 2355 ze zmianami),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2019r., poz. 2130 ze zmianami),
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 15 października 1997r. w sprawie ustroju i organizacji centralnej informacji o zastawach rejestrowych oraz szczegółowych zasadach udzielania informacji, wydawania odpisów i zaświadczeń (Dz. U. z 1997r. Nr 134, poz. 893 ze zmianami).
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: KOM.III.15 Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowymDrukuj informacjęSprawa: KOM.III.15 Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Świebodziński |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-04-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Malgorzata Kardzis |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-04-07 09:46:54 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Beata Hordziejczuk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-04-07 09:51:24 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Piotr Nawojczyk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-06 14:26:49 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 153 raz(y) |