ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: KOM.III.15 Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowymDrukuj informacjęSprawa: KOM.III.15 Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym

Szczegóły informacji

KOM.III.15 Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym

Wydział: Komunikacja - Rejestracja pojazdów

Ogłoszono dnia: 2020-04-07 09:51:24

Termin załatwienia

Niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów

Osoba kontaktowa

Urszula Kozak, Ewelina Lityńska, Juliusz Daszkiewicz

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Transportu
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 
Urszula Kozak, Ewelina Lityńska, Juliusz Daszkiewicz
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
 
            W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
 
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane
Na wizytę można się również umówić klikając TUTAJ

Telefon kontaktowy

68 416 11 11

Adres e-mail

starostwo@powiat.swiebodzin.pl

Miejsce odbioru

66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3

Wymagane Dokumenty

Wypełniony wniosek oraz:
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • aktualny lub pełen odpis z rejestru zastawów, albo zaświadczenie wydawane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazującą, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów - w przypadku wnioskowania o umieszczenie adnotacji o zastawie,
  • odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów, albo pisemna informacja o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu - w przypadku wnioskowania o wykreślenie adnotacji
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • dowód tożsamości,
  • pełnomocnictwo  - w przypadku działania przez przedstawiciela.

Czas realizacji

Dokonanie wpisu/wykreślenia w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.

Opłaty

Opłat za dokonanie wpisu/wykreślenia nie pobiera się. 
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579. 
Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r., poz. 110),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017r., poz. 2355 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2019r., poz. 2130 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 15 października 1997r. w sprawie ustroju i organizacji centralnej informacji o zastawach rejestrowych oraz szczegółowych zasadach udzielania informacji, wydawania odpisów i zaświadczeń (Dz. U. z 1997r. Nr 134, poz. 893 ze zmianami).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Świebodziński
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-04-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Malgorzata Kardzis
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-04-07 09:46:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Beata Hordziejczuk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-04-07 09:51:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Piotr Nawojczyk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-09-06 14:26:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
153 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony