Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: KOM.III.21 Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia Drukuj informacjęSprawa: KOM.III.21 Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczeniaSzczegóły informacji
KOM.III.21 Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia
Wydział: Komunikacja - Rejestracja pojazdów
Ogłoszono dnia: 2020-04-07 13:46:33
Termin załatwienia
Patrz "Czas realizacji"
Osoba kontaktowa
Urszula Kozak, Ewelina Lityńska, Juliusz Daszkiewicz
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji i Transportu
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane
Na wizytę można się również umówić klikając TUTAJ
Telefon kontaktowy
68 416 11 11
Adres e-mail
starostwo@powiat.swiebodzin.pl
Miejsce odbioru
66-200 Świebodzin; ulica Żaków 3
Wymagane Dokumenty
Wypełniony wniosek oraz:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- tablica (e) rejestracyjna - podlegająca wymianie w przypadku jej zniszczenia
- zaświadczenie z policji potwierdzające fakt zgłoszenia utraty tablic (y) rejestracyjnych, w przypadku kradzieży tych tablic (y),
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku zagubienia tablic (y) rejestracyjnych przez właściciela, określające okoliczności utraty tablic (y),
- dowód tożsamości,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
Czas realizacji
Wydanie nowych tablic rejestracyjnych z nową numeracją (a co za tym idzie również nowego dowodu rejestracyjnego) następuje w drodze decyzji administracyjnej, z tym, że w przypadkach takich, po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, wydając nowe tablice i zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny.
Sprawdź status swojego zamówienia na dowód rejestracyjny klikając TUTAJ
Opłaty
Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.
Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin,
nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.
Opłaty wynoszą:
- 185,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 183,50 zł oraz opłata ewidencyjna
2,00 zł) - w przypadku pojazdów samochodowych,
- 126,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 124,50 zł oraz opłata ewidencyjna
2,00 zł) - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników
rolniczych,
- 116,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 114,50 zł oraz opłata ewidencyjna
2,00 zł) - w przypadku motorowerów.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2020r., poz. 110),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017r., poz. 2355 ze zmianami),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2019r., poz. 2130 ze zmianami).
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: KOM.III.21 Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia Drukuj informacjęSprawa: KOM.III.21 Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Świebodziński |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-04-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Kardzis |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-04-07 13:45:09 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Beata Hordziejczuk |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-04-07 13:46:33 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Piotr Nawojczyk |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-06 15:01:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 175 raz(y) |