ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (WD-06)Drukuj informacjęSprawa: Wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (WD-06)

Szczegóły informacji

Wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (WD-06)

Wydział: Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszono dnia: 2023-03-22 11:26:55

Termin załatwienia

Maksymalnie 90 dni od dnia złożenia wniosku. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Wnioskodawcy, albo z przyczyn niezależnych od organu.

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe we Wschowie
Plac Kosynierów 1 c
67-400 Wschowa
III piętro - Budownictwo - pok.307

Telefon kontaktowy

65 - 540 - 17 - 68

Adres e-mail

budownictwo@powiat.wschowa.com.pl

Sposób załatwienia

Starosta Wschowski wydaje decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na rzecz zarządców dróg publicznych powiatowych i gminnych, po dokonaniu weryfikacji złożonych dokumentów w celu stwierdzenia czy wniosek spełnia przesłanki określone w aktach prawnych. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
Kompletny wniosek stanowi podstawę do wszczęcia postępowania w sprawie wydania przedmiotowej decyzji, poprzez wysłanie zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wnioskodawcy, właścicielom lub użytkownikom wieczystym nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie tej decyzji na adres wskazany w katastrze nieruchomości, oraz poprzez zawiadomienie pozostałych strony w drodze obwieszczeń, w starostwie powiatowym, w urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg drogi, na stronach internetowych tych gmin i w prasie lokalnej. Doręczenie zawiadomienia na adres wskazany w katastrze nieruchomości jest skuteczne.
W dalszej kolejności, przed wydaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, organ sprawdza:
1) zgodność projektu budowlanego z wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art.71 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
2) zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi;
3) kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1b, a także zaświadczenia, o którym mowa w art.12 ust.7;
4) wykonanie - w przypadku obowiązku sprawdzenia projektu, o którym mowa w art.20 ust.2, także sprawdzenie projektu - przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia budowlane i legitymującą się aktualnym na dzień opracowania projektu - lub jego sprawdzenia - zaświadczeniem, o którym mowa w art.12 ust. 7.
W razie stwierdzenia naruszeń, w zakresie określonym powyżej, organ nakłada postanowieniem obowiązek usunięcia wskazanych nieprawidłowości, określając termin ich usunięcia.
W przypadku usunięcia ewentualnych nieprawidłowości, organ zawiadamia o zakończeniu postępowania dowodowego w sprawie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, poprzez wysłanie zawiadomienia wnioskodawcy, właścicielom lub użytkownikom wieczystym nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie tej decyzji na adres wskazany w katastrze nieruchomości, oraz poprzez zawiadomienie pozostałych strony w drodze obwieszczeń, w starostwie powiatowym, w urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg drogi, na stronach internetowych tych gmin i w prasie lokalnej. Doręczenie zawiadomienia na adres wskazany w katastrze nieruchomości jest skuteczne.
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej doręczona zostaje wnioskodawcy.
O wydaniu powyższej decyzji  dotychczasowi właściciele lub użytkownicy wieczyści zostają powiadomieni poprzez wysłanie zawiadomienia o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wnioskodawcy, właścicielom lub użytkownikom wieczystym nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie tej decyzji na adres wskazany w katastrze nieruchomości, oraz poprzez zawiadomienie pozostałych stron w drodze obwieszczeń, w starostwie powiatowym, w urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg drogi, w urzędowych publikatorach teleinformatycznych - Biuletynie Informacji Publicznej tych urzędów i w prasie lokalnej.
Ostateczna decyzja stanowi podstawę do ustalenia odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości. Wówczas przekazuje się kopię decyzji do Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego we Wschowie w celu wszczęcia postępowania ustalającego odszkodowanie za wywłaszczone nieruchomości. Ponadto, przekazuje się jeden egzemplarz decyzji do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, zawiadamia się  sąd rejonowy (wydział ksiąg wieczystych) o konieczności wpisu ostrzeżenia w księdze wieczystej o zmianie właściciela, a także zawiadamia się Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego we Wschowie w celu aktualizacji danych w ewidencji gruntów i budynków.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe we Wschowie Plac Kosynierów 1 c 67-400 Wschowa


III piętro:


- Naczelnik - pok. 306 tel. 65 - 540 17 79


- Ochrona Środowiska - pok. 306, tel. 65 - 540 17 79


- Budownictwo - pok.307, tel. 65 - 540 17 68

Wymagane Dokumenty

Do wniosku należy załączyć w szczególności:
  • 1. opinie Zarządu Województwa Lubuskiego, Zarządu Powiatu we Wschowie oraz właściwego wójta/burmistrza gminy
  • 2. trzy egzemplarze mapy w skali co najmniej 1:5.000 przedstawiającej proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu 
  • 3. analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
  • 4. co najmniej trzy egzemplarze mapy zawierającej projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami 
  • 5. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
  • 6. trzy egzemplarze projektu budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane 
  • aktualnym na dzień opracowania projektu;
  • 7. opinie:
  • a) ministra właściwego do spraw zdrowia - w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
  • b) dyrektora właściwego urzędu morskiego - w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
  • c) właściwego organu nadzoru górniczego - w odniesieniu do terenów górniczych,
  • d) dyrektora właściwego regionalnego zarządu gospodarki wodnej - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią,
  • e) dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
  • f) Lubuskiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
  • g) właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej - w odniesieniu do linii kolejowej,
  • h) innych organów wymaganych przepisami szczególnymi – w tym opinia właściwego Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w zakresie potrzeb obronności państwa;
  • 8. wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne, w tym m.in.:
  • a) ostateczna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, jeśli  jest wymagana, na podstawie art. 71 ust.3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko 
  • b) w przypadku inwestycji, dla których wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa - załącznik graficzny określający przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o ile dołączenie tego załącznika było wymagane przez przepisy obowiązujące w dniu złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w szczególności mapę, o której mowa w art. 74 ust. 1 pkt 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
  • c) ostateczna decyzja-  pozwolenie wodnoprawne, jeżeli jest wymagane, zgodnie z art. 389, art. 390 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne,
  • d) w przypadku prowadzenia robót budowlanych przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, pozwolenie na prowadzenie tych robót, wydane przez właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków,
  • 9. upoważnienie dla osoby działającej w imieniu zarządcy drogi,
  • 10. inne dokumenty (np. szczegółowe zestawienie nieruchomości objętych wnioskiem)
 

Opłaty

Wniosek z załącznikami zgodnie z art. 7 pkt 2 i 3 Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Od decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przysługuje stronom postępowania odwołanie do Wojewody Lubuskiego w terminie 14 dni od dnia zawiadomienia stron o jej wydaniu za pośrednictwem Starosty Wschowskiego.
Zgodnie z art. 49 Ustawy z z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, zawiadomienie/obwieszczenie o wydaniu przedmiotowej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia, tj. od daty ukazania się obwieszczenia na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego we Wschowie, na tablicy ogłoszeń w urzędach gmin właściwych ze względu na  przebieg drogi, w urzędowych publikatorach teleinformatycznych - Biuletynie Informacji Publicznej tych urzędów.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Wschowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-03-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-03-22 11:04:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Wojciech Przyjemski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-03-22 11:26:55
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Wojciech Przyjemski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-03-22 11:26:55
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
219 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony