ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie i rejestracja placówki niepublicznejDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie i rejestracja placówki niepublicznej

Szczegóły informacji

Zgłoszenie i rejestracja placówki niepublicznej

Wydział: Wydział Oświaty

Ogłoszono dnia: 2013-01-15 11:14:48

Termin załatwienia

Do 30 dni

Osoba kontaktowa

Eliza Lebedyńska-Maj

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe we Wschowie Plac Kosynierów 1 c 67-400 Wschowa:
II piętro - Wydział Organizacyjny, Edukacji i Spraw Społecznych

Telefon kontaktowy

65 540 22 08

Adres e-mail

Sposób załatwienia

Osoby prawne lub fizyczne mogą zakładać szkoły lub placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez Starostę Wschowskiego właściwego dla siedziby szkoły lub placówki.

Miejsce odbioru

Wydział Oświaty
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego we Wschowie
Plac Kosynierów 1
67-400 Wschowa
II piętro
Naczelnik Wydziału -  tel. 65 540 22 08 
lub pocztą tradycyjną.

Wymagane Dokumenty

I. Należy złożyć wniosek który powinien zawierać:
•oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby (w celu przyspieszenia procedury wpisu prosimy o podanie numeru telefonu).
•określenie typu i rodzaju szkoły lub placówki.
•w przypadku szkoły zawodowej określenie zawodów lub profilu w jakim szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego.
•podanie terminu rozpoczęcia funkcjonowania szkoły lub placówki.
•wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki, oraz informację o warunkach lokalowych.
II. Pozostałe dokumenty, które należy dołączyć do wniosku:
1.kserokopia umowy najmu lokalu lub własności lokalu,w którym bedzie funkcjonowała szkoła lub placówka,
2.listę zbiorczą pracowników pedagogicznych z wykazem kserokopii ich dyplomów (z potwierdzoną autentycznością) przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce.
3.dane dotyczące kwalifikacji dyrektora szkoły lub placówki.
4.zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust 3 w/w ustawy o systemie oświaty w przypadku szkoły podstawowej, oraz szkoły ponadpodstawowej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej.
5.statut szkoły lub placówki, który winien zawierać:
•nazwę, typ, cel oraz zadania szkoły lub placówki,
•osobę prowadzącą szkołę lub placówkę,
•organy szkoły lub placówki oraz zakres ich zadań,
•organizację szkoły lub placówki,
•prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów szkoły lub placówki w tym:
•przypadki, w których uczeń może być skreślony z listy uczniów szkoły lub placówki,
•sposób uzyskania środków finansowych na działalność szkoły lub placówki.
6. obowiązek informacyjny (w załączniku)

Opłaty

Zwolniony z opłaty skarbowej

Tryb odwoławczy

Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji odwołanie wnosi się do kuratora oświaty, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmowną.

Uwagi

Zobowiązania osoby zgłaszającej do zgłoszenia w ciągu 14 dni wszelkich zmian danych zawartych w zgłoszeniu, powstałych po wpisie do ewidencji.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 910) 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Wschowski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Administrator
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-01-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Eliza Lebedyńska - Maj
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-01-14 22:47:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Pestrowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-01-15 11:14:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Maja Woźna
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-01-05 16:48:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2009 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony