ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowegoDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego

Szczegóły informacji

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego

Wydział: Referat Organizacyjno-Prawny (OR)

Ogłoszono dnia: 2018-01-09 09:29:38

Termin załatwienia

nie dotyczy

Osoba kontaktowa

Katarzyna Winiecka

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Dąbiu, ul. Szeroka 4, 66-615 Dąbie, parter, pok. nr 1

Telefon kontaktowy

68-888-60-04

Adres e-mail

gmina@dabie.pl

Sposób załatwienia

zarejestrowanie wymeldowania z pobytu stałego lub pobytu czasowego w rejestrze PESEL

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Dąbiu, ul. Szeroka 4, 66-615 Dąbie, parter, pok. nr 1

Wymagane Dokumenty

  • wypełniony druk "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" (druk może zostać również wygenerowany przez urzędnika podczas dokonywania czynności wymeldowania), FORMULARZ POBRANY ZE STRONY INTERNETOWEJ NALEŻY  WYDRUKOWAĆ NA JEDNEJ KARTCE FORMATU A4 - DWUSTRONNIE, W NIEZMIENIONEJ FORMIE
  • do wglądu: ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport),
  • w przypadku dokonywania wymeldowania przez pełnomocnika, oryginał pełnomocnictwa.

Czas realizacji

Gdy spełnione są wszystkie wymogi wynikające z ustawy o ewidencji ludności, zarejestrowanie wymeldowania następuje niezwłocznie.

Opłaty

  • czynność wymeldowania nie podlega opłacie,
  • wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł,
  • opłata za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy

nie przysługuje

Uwagi

  • obowiązku meldunkowego należy dokonać osobiście lub przez przez pełnomocnika,
  • za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu wspólnego pobytu,
  • można wymeldować się z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego, dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.

Podstawa prawna

  • Ustawa z  24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2021 poz. 510)
  • Ustawa  z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2021 poz. 1923)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji  z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. 2020 poz. 930)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Dąbie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Beata Kujawa
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-01-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Winiecka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-01-09 09:24:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Mateusz Gruszczyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-01-09 09:29:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Małgorzata Kijewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-12-21 11:32:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
596 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony