Strona główna
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Raport o stanie Gminy Dąbie za 2021 r.
Akapit nr 1 - brak tytułu
Szanowni Państwo
Zgodnie z art. 28a ust.1 Ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2022 poz.559, 583, 1005, 1079) Wójt przedłożył Radzie Gminy Dąbie Raport o stanie Gminy Dąbie za 2021 rok.
W dniu 30 czerwca 2022r. o godz. 1000 podczas sesji Rady Gminy Dąbie zostanie przeprowadzona debata nad raportem o stanie gminy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie winien złożyć w Biurze Rady, do Przewodniczącego Rady Gminy Dąbie, najpóźniej do 29 czerwca br, w godzinach pracy Urzędu Gminy, pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób (mieszkańców Gminy Dąbie) udzielających poparcia zgłaszającemu się do udziału w debacie.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności zgłoszeń otrzymanych przez Przewodniczącego Rady. Maksymalna liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.
Formularz zgłoszenia do debaty jest dostępny poniżej, a także w biurze Rady Gminy Dąbie, ul. Szeroka 4 66-615 Dąbie.
Załączniki
Pobierz dane XML Raport o stanie Gminy Dąbie za 2021 r. Drukuj informację Raport o stanie Gminy Dąbie za 2021 r.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-06-07 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Nowicka-Szymańska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-06-07 12:41:03 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Małgorzata Kijewska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-06-07 12:47:05 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Małgorzata Kijewska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-06-15 14:05:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 135 raz(y) |
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Załączniki
Pobierz dane XML Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Drukuj informację Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-04-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Monika Wywiórka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-04-20 15:05:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mateusz Gruszczyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-04-20 15:06:23 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mateusz Gruszczyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-04-20 15:06:23 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 221 raz(y) |
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2025 w Urzędzie Gminy Dąbie
Akapit nr 1 - brak tytułu
Załącznik nr 1 do Zarządzenie nr 52/2022
Wójta Gminy Dąbie z dnia 11.04.2022 r.
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2025 w Urzędzie Gminy Dąbie
Nazwa Podmiotu:
Gmina Dąbie,
ul. Szeroka 4
66-615 Dąbie
Data opracowania planu: 28.03.2022 r.
Data przyjęcia planu: 11.04.2022 r.
Na podstawie art.14 pkt 5, w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2025.
Lp.
|
Zakres działalności
|
Realizujący działania
|
Sposób realizacji
|
Termin
|
1.
|
Analiza stanu obiektu Urzędu Gminy Dąbie pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy
|
Koordynator
|
Przegląd obiektu pod względem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym
|
28.02.2022 r
|
2.
|
Wniosek o udzielenie wsparcia w zakresie dostępności architektonicznej dla podmiotów publicznych – OWDA
|
Wójt Gminy Dąbie
|
Złożenie wniosku o udzielenia wsparcia w projekcie Ośrodek Wsparcia Architektury Dostępnej w zakresie doradztwa w procesie przygotowania projektu budynku przez podmiot publiczny
|
18.03.2022 r.
|
3.
|
Konsultacje oraz zlecenie przygotowania koncepcji modernizacji budynku UG Dąbie w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator
|
Konsultację z osobą o odpowiednich uprawnieniach w zakresie dostosowania holu głównego do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Opracowanie wstępnej koncepcji oraz oszacowanie kosztów inwestycji.
|
05.04.2022 r.
|
4.
|
Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty”
|
Wójt Gminy Dąbie
|
Złożenie wniosku o udzielenie wsparcia finansowego w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty”
|
22.04.2022 r.
|
5.
|
Uruchomienie postępowania na wyłonienie wykonawcy do realizacji robót budowlanych w ramach dostosowania holu głównego Gminy Dąbie do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
|
Pracownik ds. zamówień publicznych
Koordynator ds. ze szczególnymi potrzebami
|
Wyłonienie wykonawcy i podpisanie umowy na wykonanie zadania polegającego na dostosowania holu głównego Gminy Dąbie do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
|
lipiec 2022 r.
|
6.
|
Realizacja zadania polegającego na dostosowaniu holu głównego Gminy Dąbie do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
|
Firma zewnętrzna
|
Wykonywanie robót budowlanych w ramach projektu
|
do czerwca
2023 r.
|
7.
|
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne
|
|
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej BIP informacji wynikających z przepisów art. 7 ustawy ze wskazaniem alternatywnego dostępu
|
Wg potrzeb
|
8.
|
Monitorowanie działalności Gminy Dąbie, o której mowa w art.14 ust.1 ustawy w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Administrator systemów informatycznych
|
Dokonywanie przeglądów budynku Urzędu Gminy w zakresie:
- Architektonicznym,
- Cyfrowym,
- Informacyjno – komunikacyjnym
W celu określenia stopnia dostosowania go do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i obowiązującymi przepisami
|
Realizacja w całym okresie działalności do końca roku 2025
|
Załączniki
Pobierz dane XML Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2025 w Urzędzie Gminy Dąbie Drukuj informację Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2025 w Urzędzie Gminy Dąbie
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-04-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Monika Wywiórka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-04-20 14:27:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mateusz Gruszczyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-04-20 14:31:59 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mateusz Gruszczyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-04-20 14:35:52 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 138 raz(y) |
ZARZĄDZENIE NR 11/2022 WÓJTA GMINY DĄBIE z dnia 28.01.2022 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym składania dokumentów, na rok szkolny 2022/2023 do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego i klasy pierwszej szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dąbie
Załączniki
Pobierz dane XML ZARZĄDZENIE NR 11/2022 WÓJTA GMINY DĄBIE z dnia 28.01.2022 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym składania dokumentów, na rok szkolny 2022/2023 do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego i klasy pierwszej szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dąbie Drukuj informację ZARZĄDZENIE NR 11/2022 WÓJTA GMINY DĄBIE z dnia 28.01.2022 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym składania dokumentów, na rok szkolny 2022/2023 do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, publicznej innej formy wychowania przedszkolnego i klasy pierwszej szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dąbie
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-01-31 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Anna Satała |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-01-31 15:49:14 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Małgorzata Kijewska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-01-31 16:05:16 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Małgorzata Kijewska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-01-31 16:18:26 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 524 raz(y) |
Komunikat w sprawie wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu Urzędu Gminy Dąbie
Załączniki
Pobierz dane XML Komunikat w sprawie wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu Urzędu Gminy Dąbie Drukuj informację Komunikat w sprawie wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu Urzędu Gminy Dąbie
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-12-03 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Nowicka-Szymańska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-12-03 13:17:58 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Małgorzata Kijewska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-12-03 13:18:45 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Małgorzata Kijewska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-12-03 13:18:45 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 599 raz(y) |
Raport o stanie Gminy Dąbie za 2020 rok.
Szanowni Państwo
Zgodnie z art. 28a ust.1 Ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2020 poz.713) Wójt przedłożył Radzie Gminy Dąbie Raport o stanie Gminy Dąbie za 2020 rok.
W dniu 30 czerwca 2021r o godz. 1000 podczas sesji Rady Gminy Dąbie zostanie przeprowadzona debata nad raportem o stanie gminy.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności zgłoszeń otrzymanych przez Przewodniczącego Rady. Maksymalna liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.
Formularz zgłoszenia do debaty jest dostępny poniżej, a także w biurze Rady Gminy Dąbie, ul. Szeroka 4 66-615 Dąbie.
Załączniki
Pobierz dane XML Raport o stanie Gminy Dąbie za 2020 rok. Drukuj informację Raport o stanie Gminy Dąbie za 2020 rok.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-06-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Nowicka-Szymańska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-06-17 22:01:55 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mateusz Gruszczyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-06-17 22:05:48 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mateusz Gruszczyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-06-17 22:06:45 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 913 raz(y) |
Ogłoszenie o naborze uzupełniającym Ławników Sądowych w kadencji 2020 - 2023
Akapit nr 1 - brak tytułu
Informuje się, że Prezes Sądu Okręgowego w Zielonej Górze zwrócił się z prośbą o przeprowadzenie wyborów uzupełniających i dokonanie wyboru 1 osoby na ławnika do orzekania w sprawach rodzinnych i nieletnich
do Sądu Rejonowego w Krośnie Odrzańskim, III Wydział Rodzinny i Nieletnich
1 ławnik
KTO MOŻE ZOSTAĆ ŁAWNIKIEM
Ustawa prawo o ustroju sądów powszechnych stanowi, że ławnikiem może być wybrany ten, kto:
- posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
- jest nieskazitelnego charakteru,
- ukończył 30 lat,
- jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania, co najmniej od roku,
- nie przekroczył 70 lat,
- jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
- posiada, co najmniej wykształcenie średnie.
KTO NIE MOŻE ZOSTAĆ ŁAWNIKIEM
- osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze
- osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
- funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
- adwokaci i aplikanci adwokaccy,
- radcy prawni i aplikanci radcowscy,
- duchowni,
- żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
- funkcjonariusze Służby Więziennej,
- radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
KTO MOŻE ZGŁASZAĆ KANDYDATÓW NA ŁAWNIKÓW
Kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin:
- prezesi właściwych sądów,
- stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa z wyłączeniem partii politycznych,
- co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru.
TERMIN ZGŁASZANIA KANDYDATÓW NA ŁAWNIKÓW
Termin zgłaszania kandydatów upływa 31 marca 2021r. (liczy się data wpływu do Urzędu)
WYMAGANE DOKUMENTY
Zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia, do której kandydat ma obowiązek dołączyć:
- informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby,
- oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika.
Wszystkie ww. dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia
- 2 zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
- Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji, które to dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
- Do zgłoszenia kandydata dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób, zawierającą imię (imiona), nazwisko, nr ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z 50 osób zgłaszających kandydata. (Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika jest pierwsza osoba, której nazwisko zostało umieszczone na liście).
Rada Gminy Dąbie będzie zasięgać informacji o kandydatach na ławników od Wojewódzkiego Komendanta Policji.
WZORY DOKUMENTÓW
Wzory dokumentów można pobrać także w Urzędzie Gminy Dąbie w sekretariacie Urzędu, ul. Szeroka 4, 66-615 Dąbie.
GDZIE SKŁADAĆ DOKUMENTY
Karty zgłoszenia kandydata na ławnika sądowego wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami przyjmowane są w godzinach pracy Urzędu tj.
- poniedziałek w godz. 730 - 1630
- wtorek- czwartek w godz. 730 - 1530
- piątek w godz. 730 - 1430
w Urzędzie Gminy Dąbie, ul. Szeroka 4, 66-615 Dąbie w sekretariacie Urzędu.
Zgłoszenia kandydatów, które wpłyną do Rady Gminy po 31 marca 2021r., a także zgłoszenia, które nie spełniają ww. wymagań formalnych pozostawia się bez dalszego biegu. Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne.
OPŁATY
Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika. Koszt opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi podmiot, którego dotyczy odpis lub zaświadczenie.
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie o naborze uzupełniającym Ławników Sądowych w kadencji 2020 - 2023 Drukuj informację Ogłoszenie o naborze uzupełniającym Ławników Sądowych w kadencji 2020 - 2023
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-03-02 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Nowicka-Szymańska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-03-03 01:43:02 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mateusz Gruszczyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-03-03 01:51:38 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mateusz Gruszczyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-03-03 01:51:38 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 940 raz(y) |
Deklaracja Dostępności
Akapit nr 1 - brak tytułu
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Urząd Gminy Dąbie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Dąbie.
Data publikacji strony internetowej: 2012-02. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01.
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
- Na stronie nie określono prawidłowej wartości celu danych wejściowych,
- Nie zawarto tytułu opisowego strony internetowej,
- Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście,
- Duplikowane zostały nagłówki na stronie internetowej,
- Brak mechanizmów sugerujących korektę dla znanego błędu wejściowego,
- Kod strony internetowej nie jest wolny od błędów.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- niektóre filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-17. Deklarację sporządzono na podstawie audytu przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mateusz Gruszczyński,
. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu 68-888-60-11. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Wejście do budynku od drogi utwardzonej, do budynku przylega podjazd dla wózków inwalidzkich. Wejście do urzędu przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu do budynku znajduje się dzwonek
- Parter urzędu gminy spełnia normy szerokości. Budynek nie posiada windy. Schody posiadają spocznik.
- Do urzędu przylega murowany podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.
- Jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych wyznaczone przed budynkiem urzędu.
- Do urzędu można wejść z psem asystującym.
- Na miejscu nie ma dostępnego tłumacza języka migowego, jeśli zaistnieje sytuacja, można „zamówić” tłumacza przed wizytą w urzędzie.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-09-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mateusz Gruszczyński |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-02-18 10:04:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mateusz Gruszczyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-02-18 10:05:02 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mateusz Gruszczyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-02-18 10:08:21 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1380 raz(y) |
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020/2021 w Urzędzie Gminy Dąbie
Akapit nr 1 - brak tytułu
Nazwa Podmiotu:
Gmina Dąbie,
ul. Szeroka 4
66-615 Dąbie
Data opracowania planu: 16.09.2020 r.
Data przyjęcia planu: 18.09.2020 r.
Na podstawie art.14 pkt 5, w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r., poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
LP
|
Zakres działalności
|
Realizujący działania
|
Sposób realizacji
|
Termin
|
1
|
Powołanie Koordynatora oraz Zespołu do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Wójt Gminy Dąbie
|
Wydanie Zarządzenia przez Wójta Gminy Dąbie
|
Wrzesień 2020
|
2
|
Przekazanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności
|
Administrator systemów informatycznych
|
Zamieszczenie informacji na BIP Gminy Dąbie
|
Wrzesień 2020
|
3
|
Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator
|
Opracowanie Planu działania, o którym mowa w art. 14 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Wrzesień 2020
|
4
|
Przedłoże do zatwierdzenia Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami na lata 2020/2021
|
Koordynator
|
Zatwierdzenie przez Wójta Gminy Dąbie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020/2021
|
Wrzesień 2020
|
5
|
Skierowanie pism do jednostek organizacyjnych Gminy Dąbie polecających powołanie koordynatorów ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator
|
Przesłanie pism do wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy
|
Październik 2020
|
6 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie:
- Architektonicznym,
- Cyfrowym,
- Informacyjno – komunikacyjnym.
|
Koordynator
Administrator systemów informatycznych
|
Podanie do publicznej wiadomości na BIP Gminy Dąbie informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami.
|
Realizacja w całym okresie działalności
|
7
|
Analiza stanu obiektu Urzędu Gminy Dąbie pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy
|
Koordynator
|
Przegląd obiektu pod względem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowymi informacyjno - komunikacyjnym
|
Październik 2020
|
8 |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne
|
Koordynator
|
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej BIP informacji wynikających z przepisów art. 7 ustawy ze wskazaniem alternatywnego dostępu
|
Wg potrzeb
|
9
|
Monitorowanie działalności Gminy Dąbie, o której mowa w art.14 ust.1 ustawy w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator
Administrator systemów informatycznych
|
Dokonywanie przeglądów budynku Urzędu Gminy w zakresie:
- Architektonicznym,
- Cyfrowym,
- Informacyjno – komunikacyjnym
W celu określenia stopnia dostosowania go do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i obowiązującymi przepisami.
|
Realizacja w całym okresie działalności
|
Załączniki
Pobierz dane XML Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020/2021 w Urzędzie Gminy Dąbie Drukuj informację Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020/2021 w Urzędzie Gminy Dąbie
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-11-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Monika Wywiórka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-02-18 09:44:19 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mateusz Gruszczyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-02-18 09:51:33 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mateusz Gruszczyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-02-18 09:56:54 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1018 raz(y) |
ZARZĄDZENIE NR 13/2021 WÓJTA GMINY DĄBIE z dnia 29.01.2021 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym składania dokumentów, na rok szkolny 2021/2022 do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i klasy pierwszej szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dąbie
Załączniki
Pobierz dane XML ZARZĄDZENIE NR 13/2021 WÓJTA GMINY DĄBIE z dnia 29.01.2021 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym składania dokumentów, na rok szkolny 2021/2022 do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i klasy pierwszej szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dąbie Drukuj informację ZARZĄDZENIE NR 13/2021 WÓJTA GMINY DĄBIE z dnia 29.01.2021 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym składania dokumentów, na rok szkolny 2021/2022 do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i klasy pierwszej szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Dąbie
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Dąbie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-01-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Anna Satała |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-01-31 23:13:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Mateusz Gruszczyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-01-31 23:15:03 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Mateusz Gruszczyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-02-16 11:36:01 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1975 raz(y) |