Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 7/2020Drukuj informację Ogłoszenie numer: 7/2020Szczegóły informacji
Ogłoszenie: stanowisko referenta ds. podatków i opłat w Referacie Finansowym Urzędu Gminy Dąbie
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Urząd Gminy Dąbie
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Referat Finansowy
Data udostępnienia: 2020-07-06
Ogłoszono dnia: 2020-07-06
Termin składania dokumentów: 2020-07-20 16:30:00
Nr ogłoszenia: 7/2020
Zlecający: Wójt Gminy Dąbie
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów,
- Wykształcenie średnie,
b. Wymagania dodatkowe:
- Znajomość przepisów prawa z materii objętej zakresem merytorycznym stanowiska pracy, w szczególności znajomość przepisów prawa związanych z sektorem finansów publicznych: ordynacja podatkowa, ustawa o finansach publicznych, ustawa o rachunkowości, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- Znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i kompetencje samorządu gminnego w szczególności: ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o pracownikach samorządowych, ustawa o dostępie do informacji publicznej;
- Dobra umiejętność obsługi programów komputerowych w środowisku Windows i pakietu Office.
- Dodatkowym atutem będzie umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych.
- Cechy osobowości: sumienność, staranność, rzetelność, systematyczność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, zdolności analityczne.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Analiza wymiaru oraz sporządzanie decyzji ustalającej wymiar łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego dla osób fizycznych
- Wydawanie decyzji zmieniających wysokość łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego dla osób fizycznych w okolicznościach uzasadniających wydanie tej decyzji
- Rejestracja i wykonywanie czynności sprawdzających deklaracji oraz ich korekt na podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny od osób prawnych oraz deklaracji i ich korekt na podatek od środków transportowych składanych przez osoby fizyczne i prawne
- Wydawanie decyzji określających wysokość zobowiązania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych w sytuacji gdy podatnik, mimo ciążącego na nim obowiązku, nie zapłacił w całości lub w części podatku, nie złożył deklaracji albo wysokość zobowiązania podatkowego jest inna niż wykazana w deklaracji lub gdy podatnik nie wykazał powstałego zobowiązania.
- Dokonywanie czynności wskazanych w art. 274 oraz 274 ustawy Ordynacja podatkowa
- Prowadzenie całokształtu spraw w zakresie udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, w tym wynikających z przepisów dotyczących pomocy publicznej dla przedsiębiorców
- Prowadzenie w systemie teleinformatycznym ewidencji podatkowej dla potrzeb wymiaru i poboru podatków lokalnych
- Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie czynności realizowanych na stanowisku:
- sprawozdania Rb-27S w zakresie skutków obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy, skutków udzielonych ulg i zwolnień... oraz skutków decyzji wydanych przez organ podatkowy na podstawie ustawy - Ordynacja podatkowa, obliczone za okres sprawozdawczy
- sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych
- sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu takiej pomocy
- sprawozdań podatkowe w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego SP-1
9. Sporządzanie projektów uchwał Rady Gminy Dąbie i zarządzeń Wójta Gminy Dąbie w zakresie czynności realizowanych na stanowisku
10. Przygotowanie projektu budżetu w zakresie czynności realizowanych na stanowisku
11. Prowadzenie ewidencji danych adresowych podatnika
11. Prowadzenie ewidencji danych adresowych podatnika
12. Wystawianie zaświadczeń o posiadanych gruntach rolnych
13. Potwierdzenie pracy w gospodarstwie rolnym po ukończeniu 16-go roku życia zgodnie ze stanem faktycznym
14. Bieżące prowadzenie spraw w elektronicznym obiegu dokumentów
15. Archiwizacja dokumentów na stanowisku pracy zgodnie z jednolitym rzeczowym wykaz akt
16. Realizacja zadań obronnych zgodnie z merytorycznym zakresem
17. Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Miejsce pracy: Praca w budynku Urzędu i poza nim (wyjazdy na szkolenia). Warunki pracy bezpieczne. Budynek Urzędu piętrowy nie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Brak windy.
Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane z analizą i stosowaniem przepisów oraz obsługą komputera i urządzeń biurowych. Wyposażone w niezbędne urządzenia techniczne. Praca odbywa się w podstawowym systemie czasu pracy w wymiarze 1 etatu, jednozmianowa. Praca przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie. Pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, przy czym dla osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym istnieje obowiązek odbycia służby przygotowawczej. Współpraca z pracownikami Urzędu i jednostkami zewnętrznymi, korespondencja tradycyjna i e-mailowa, przemieszczanie się wewnątrz budynku Urzędu. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
- CV;
- list motywacyjny
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kopie dyplomów potwierdzające uzyskane wykształcenie;
- kopie świadectw pracy potwierdzające staż pracy;
- oświadczenie o treści: „Oświadczam, że nie byłem/am skazany/a prawomocnym wyrokiem sądu za umyśle przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”;
- oświadczenie o treści: „Oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystam z pełni praw publicznych”;
- klauzulę informacyjną oraz oświadczenie zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby związane z ogłoszonym naborem;
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2020-07-20 16:30:00
b. Sposób:
Oferty z wymaganymi dokumentami należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem „KONKURS- FK”” w Sekretariacie Urzędu Gminy Dąbie, ul. Szeroka 4 w godzinach: poniedziałek 730 - 1630 , wtorek-czwartek 730 - 1530 , piątek 730 – 1430 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 lipca 2020r. (liczy się data wpływu do urzędu).
VII. Informacje dodatkowe:
Lista kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i tym samym zakwalifikowali się do rozmowy kwalifikacyjnej, zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zastaną telefonicznie poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej.
Oferty, które wpłyną po terminie wskazanym w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.