ˆ

Adam Przybysz

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SESJA NR XXVI/2012 z dnia 01.10.2012 r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-11-20 11:28:54 przez Monika Karwowska-Pawłowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Pytanie:
Zapytał na jakim etapie jest kwestia likwidacji azbestu w gminie.
 
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż został opracowany „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Krosno Odrzańskie na lata 2012-2032”, który zostanie przedstawiony na najbliższej sesji w dniu 12 listopada,  w celu zatwierdzenia go przez Radę Miejską. Jednocześnie zadania programu będą realizowane wg poniższego harmonogramu.

HARMONOGRAM PRAC ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ PROGRAMU
1. Inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest u osób fizycznych - wrzesień 2012 r.
2. Opracowanie programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Krosno Odrzańskie - wrzesień 2012 r.
3. Przyjęcie przez Radę Miejską Programu Usuwania Wyrobów Zawierających Azbest z terenu gminy Krosno Odrzańskie na lata 2012-2032 - listopad 2012 r.
4. Opracowanie uchwały Rady Miejskiej w sprawie dofinansowania kosztów demontażu, transportu i składowania wyrobów zawierających azbest  - I półrocze 2013 r.
5. Składanie wniosków przez osoby fizyczne  2013 r. - sukcesywnie
6. Wnioskowanie o dofinansowanie Programu ze środków zewnętrznych  2013 r. - sukcesywnie
7. Dofinansowanie kosztów demontażu, transportu i składowania odpadów zawierających azbest poniesionych przez osoby fizyczne  2013 r. - uzależnione od realizacji pkt 4
8. Działalność informacyjna i edukacyjna (konkursy)  2013 r. - na bieżąco
9. Aktualizacja bazy danych  2013 r. - na bieżąco
10. Monitoring i ocena realizacji programu w zakresie usuwania azbestu z terenu gminy Krosno Odrzańskie  2013 r. - na bieżąco 
11. Likwidacja dzikich składowisk odpadów zawierających azbest  - wg potrzeb
 
Pytanie:
Zapytał ile wynoszą obecnie wpływy z wjazdu na cmentarz.
 
Odpowiedź:
Dyrektor ZGKiM Zbigniew Lubczyński powiedział, iż codziennie odnotowywanych i rozliczanych jest ok. 3-4 wjazdów na cmentarz. W poprzednich latach tego nie było. Różnica jest zatem widoczna. Za wjazdy na cmentarz komunalny w 2012 roku, w okresie styczeń - wrzesień,  pobrano 15.076,80 zł.
 
Pytanie:
Zapytał co dzieje się w sprawie pracownika, który został zwolniony w związku z nieprawidłowościami na cmentarzu.
 
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż w prokuraturze toczy się postępowanie. Z ZGKiM na bieżąco nadsyłane są materiały do prokuratury.
 
Wniosek:
Wniósł o uprzątniecie terenu przy cmentarzu, aby w dniu Wszystkich Świętych wyglądał godnie i mógł przyjąć odpowiednią ilość osób odwiedzających cmentarz.
 
Odpowiedź:
Dyrektor ZGKiM odpowiedział, iż na pewno na cmentarzu w tym okresie zostanie zwiększona ilość kontenerów na śmieci. 
 
Pytanie:
Zapytał co z przetargiem na wynajem pomieszczeń w Hali Sportowo-Widowiskowej. Zapytał jakie są jego efekty.
 
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula powiedział, iż odbył się kolejny przetarg, który nie przyniósł rozstrzygnięcia. Próbowano wystawiać te pomieszczenia w różnych konfiguracjach, jednak nie ma żadnych efektów.
Kierownik OSiR Tomasz Struk dodał, iż ostatni przetarg odbył się 27 września br., jednak nikt do niego nie przystąpił. Wcześniej swoje zainteresowanie prowadzeniem w formie franczyzny zgłaszała firma z Warszawy zajmująca się siecią hoteli. Czeka się na ich decyzję. Od razu stwierdzono jednak, iż cena jest za wysoka. Rozważą swój udział w kolejnym przetargu, jeśli stawka będzie niższa.

Pytanie:
Zapytał jakie oszczędności osiągnięto na przetargu dotyczącym usług telefonii stacjonarnej.
 
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż w lipcu 2012 r. Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości przekraczającej wyrażonej w złotych kwotę netto 10 001 zł, a nieprzekraczającej w złotych kwoty netto 14 000 euro, na świadczenie głosowych usług telefonii stacjonarnej. W wyniku postępowania wybrano firmę Netia, która przedstawiła najbardziej korzystną ofertę cenową. Poprzedni operator prowadził rozliczenia bez naliczania sekundowego, stosując naliczanie impulsowe, co nie odzwierciedlało faktycznego czasu prowadzonych rozmów, a ponadto jednostkowe koszty połączeń były dużo droższe. 
Obecnie Urząd Miasta dysponuje 15 kanałami rozmownymi (wcześniej były 4) oraz 100 numerami cyfrowymi (każdy pracownik ma numer miejski), 2 liniami analogowymi. Zastosowane rozwiązanie techniczne umożliwi obciążanie pracowników kosztami prywatnych rozmów telefonicznych. Szacuje się, że w skali całego roku realizacja nowej umowy wygeneruje oszczędności w wysokości ok. 10 tysięcy złotych brutto. Rzeczywiste roczne oszczędności będzie można jednak określić po upływie 12 miesięcy stosowania nowych taryf.
 
Pytanie:
Zapytał o regulamin wywieszania ogłoszeń i reklam na przystankach PKS. Zapytał kto je sprząta.
 
Odpowiedź:
Burmistrz poinformował, iż na przystankach nie ma możliwości wywieszania reklam i ogłoszeń, gdyż Zarządzenie Nr 203/11 Burmistrza Krosna Odrzańskiego z dnia 19 grudnia 2011 r. dotyczy umieszczania reklam tylko na gruntach lub budynkach należących do Gminy Krosno Odrzańskie. Sprzątaniem przystanków zajmuje się Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej na zlecenie Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
 
Pytanie:
Zapytał czy w przyszłym roku planuje się dalsze uzupełnianie i zagospodarowanie zieleni na ulicy Poznańskiej.
 
Odpowiedź:
Burmistrz Marek Cebula powiedział  iż po ostatnich działaniach w tym zakresie zostało złożone zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa. Nie wykazano złamania przepisów obowiązującego prawa. Jednak narodziło się pytanie czy dalej będziemy upiększać miasto.
 
Pytanie:
Zapytał jakie kroki zostaną podjęte i kiedy w sprawie zawalonego muru przy PKS.
 
Odpowiedź:
Burmistrz powiedział, iż mur jest pod nadzorem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W tej chwili trwają prace nad konstruowaniem budżetu na przyszły rok. Środki można różnie podzielić. Znowu mogą padać zastrzeżenia, iż coś jest kościołem a coś murem historycznym. Dodał, iż dbałość o zabytki jest także zadaniem gminy i nie narusza się żadnych przepisów. To radni podjęli decyzję w jakim kierunku ma pójść wydatkowanie środków. Burmistrz realizuje tylko uchwałę. Stwierdził, iż jeśli będzie taka wola, to na remont muru trzeba zabezpieczyć ok. 150 tys. zł. Jeszcze jakiś czas temu nie byłoby problemu, aby zabezpieczyć go zwykłą cegłą. Dzisiaj Konserwator nie zgadza się na to. Cegła musi być historyczna.
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Krosno Odrzańskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-10-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Karwowska-Pawłowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-10-22 14:53:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-11-20 11:28:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-11-20 11:28:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1029 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony