ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta i Gminy Witnica
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Urząd Stanu Cywilnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-07-27 09:54:32 przez Grzegorz Galiński

Akapit nr - brak tytułu

W skład Urzędu Stanu Cywilnego wchodzą następujące stanowiska pracy:
1. kierownik urzędu – Bogusława Grobelna
2. z-ca kierownika – Urszula Wośkowiak.
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:
• przyjmowanie oświadczeń o:
o wstąpieniu w związek małżeński,
o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
o powrocie rozwiedzionego małżonka do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
o uznaniu dziecka,
o uznaniu dziecka w przypadku grożącego niebezpieczeństwa,
o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
o wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego;
• powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu;
• składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych;
• sporządzanie aktów małżeństwa w księgach stanu cywilnego w oparciu o oświadczenia składane w sposób określony w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
• prowadzenie ksiąg aktów małżeństw i aktów zbiorowych;
• prowadzenie i uwierzytelnianie odpisów ksiąg małżeństw;
• prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w sprawach urodzeń i zgonów w oparciu o zgłoszenia, decyzje administracyjne, orzeczenia sądowe i inne dokumenty;
• wydawanie wypisów i zaświadczeń;
• sporządzanie sprawozdań statystycznych dla Głównego Urzędu Statystycznego;
• wydawanie zaświadczeń przy zawieraniu małżeństw kanonicznych;
• przechowywanie ksiąg stanu cywilnego oraz aktów zbiorowych, dokonywanie w księgach przypisów i wzmianek dodatkowych i powiadamianie o tych czynnościach organów przechowujących odpisy ksiąg, wystawianie wypisów z ksiąg;
• przekazywanie 100-letnich ksiąg do archiwum państwowego;
• prowadzenie skorowidzów aktów stanu cywilnego;
• wydawanie i podpisywanie decyzji administracyjnych, które są przewidziane w prawie o aktach stanu cywilnego;
• korespondencja w sprawach administracji statusu osobowego z placówkami zagranicznymi.
 
 
« powrót do poprzedniej strony