Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Przepisy regulujące pracę MDK w Witnicy
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Przepisy regulujące pracę MDK w Witnicy: | ||
a)Ustawa z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001r. nr 13 poz. 123 ze zmianami) b)Statut (dokument znajduje się w UMiG) c)Praca w MDK odbywa się zgodnie z regulaminem organizacyjnym, a odpowiednie do niego załączniki określają tok pracy oraz zakresy czynności dla poszczególnych pracowników, odpowiednio do pełnionych funkcji i zajmowanych stanowisk. Regulamin wynagradzania ustala warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą (podstawa prawna: art. 31 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – Dz. U. z 1997r. nr 110, poz. 721 i nr 141, poz. 943 oraz z 1998r. nr 106, poz. 668). Regulamin przyznawania nagród określa sposoby ich przyznawania za osiągnięcia w pracy zawodowej (finansowe i merytoryczne) d)Struktura organizacyjna. MDK zarządza dyrektor, który kieruje jego działalnością, reprezentuje go na zewnątrz i jest za niego odpowiedzialny. Dyrektor wykonuje swoje zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem oraz zakresem obowiązków i upoważnień nadanych mu przez Burmistrza Miasta i Gminy Witnica, który go zatrudnia na okres 4 lat, a jego wyłonienie następuje w postępowaniu konkursowym. Dyrektor zatrudnia zastępcę dyrektora po zaopiniowaniu kandydatury przez Burmistrza. Zastępca dyrektora MDK wykonuje wszystkie zadania dyrektora w czasie jego nieobecności oraz nadzoruje działalność placówki w zakresie upoważnień i zakresu obowiązków nadanych mu przez dyrektora. Dyrektor organizuje pracę MDK: - ustala obowiązki i zakresy czynności poszczególnych pracowników - ustala program działania i plan pracy - ustala plan finansowy - kieruje bieżącą działalnością statutową i organizacyjną - zatrudnia i zwalnia pracowników - ustala regulamin pracy MDK - występuje o dotacje na realizacje zadań i pozyskuje środki z zewnętrznych źródeł - określa, które działania MDK zostaną wykonane nieodpłatnie, a które będą realizowane odpłatnie - upoważniony jest do dokonywania czynności prawnych mieszczących się w ramach zwykłego zarządu - w sprawach przekraczających zwykły zarząd dyrektor może działać jedynie na podstawie udzielonych mu pełnomocnictw przez Burmistrza - w ramach posiadanych upoważnień i pełnomocnictw dyrektor może pisemnie upoważnić pracowników MDK do dokonywania czynności prawnych - w zależności od potrzeb w MDK zatrudnia się pracowników działalności podstawowej, administracji i obsługi - w miarę potrzeb środowiska, w MDK mogą być zatrudniani specjaliści z różnych dziedzin związanych z jego działalnością statutową Nadzór administracyjno-finansowy nad MDK sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy Witnica. Do czynności kontrolnych prowadzonych w MDK mają zastosowanie przepisy statutu Gminy dotyczące kontroli. Gospodarkę finansową i zarządzanie majątkiem określają paragrafy od §18 do §22 w rozdziale V Statutu Miejskiego Domu Kultury w Witnicy. e)Regulamin Świetlic Wiejskich (dołączony w informacjach o Żółtym Pałacyku) |