ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta i Gminy Witnica
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Przepisy regulujące pracę MDK w Witnicy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-18 01:40:01 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Przepisy regulujące pracę MDK w Witnicy:

a)Ustawa z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001r. nr 13 poz. 123 ze zmianami)

b)Statut (dokument znajduje się w UMiG)

c)Praca w MDK odbywa się zgodnie z regulaminem organizacyjnym, a odpowiednie do niego załączniki określają tok pracy oraz zakresy czynności dla poszczególnych pracowników, odpowiednio do pełnionych funkcji i zajmowanych stanowisk.

Regulamin wynagradzania ustala warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą (podstawa prawna: art. 31 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – Dz. U. z 1997r. nr 110, poz. 721 i nr 141, poz. 943 oraz z 1998r. nr 106, poz. 668).

Regulamin przyznawania nagród określa sposoby ich przyznawania za osiągnięcia w pracy zawodowej (finansowe i merytoryczne)

d)Struktura organizacyjna.

MDK zarządza dyrektor, który kieruje jego działalnością, reprezentuje go na zewnątrz i jest za niego odpowiedzialny. Dyrektor wykonuje swoje zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem oraz zakresem obowiązków i upoważnień nadanych mu przez Burmistrza Miasta i Gminy Witnica, który go zatrudnia na okres 4 lat, a jego wyłonienie następuje w postępowaniu konkursowym.

Dyrektor zatrudnia zastępcę dyrektora po zaopiniowaniu kandydatury przez Burmistrza. Zastępca dyrektora MDK wykonuje wszystkie zadania dyrektora w czasie jego nieobecności oraz nadzoruje działalność placówki w zakresie upoważnień i zakresu obowiązków nadanych mu przez dyrektora.

Dyrektor organizuje pracę MDK:

- ustala obowiązki i zakresy czynności poszczególnych pracowników

- ustala program działania i plan pracy

- ustala plan finansowy

- kieruje bieżącą działalnością statutową i organizacyjną

- zatrudnia i zwalnia pracowników

- ustala regulamin pracy MDK

- występuje o dotacje na realizacje zadań i pozyskuje środki z zewnętrznych źródeł

- określa, które działania MDK zostaną wykonane nieodpłatnie, a które będą realizowane odpłatnie

- upoważniony jest do dokonywania czynności prawnych mieszczących się w ramach zwykłego zarządu

- w sprawach przekraczających zwykły zarząd dyrektor może działać jedynie na podstawie udzielonych mu pełnomocnictw przez Burmistrza

- w ramach posiadanych upoważnień i pełnomocnictw dyrektor może pisemnie upoważnić pracowników MDK do dokonywania czynności prawnych

- w zależności od potrzeb w MDK zatrudnia się pracowników działalności podstawowej, administracji i obsługi

- w miarę potrzeb środowiska, w MDK mogą być zatrudniani specjaliści z różnych dziedzin związanych z jego działalnością statutową

Nadzór administracyjno-finansowy nad MDK sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy Witnica. Do czynności kontrolnych prowadzonych w MDK mają zastosowanie przepisy statutu Gminy dotyczące kontroli.

Gospodarkę finansową i zarządzanie majątkiem określają paragrafy od §18 do §22 w rozdziale V Statutu Miejskiego Domu Kultury w Witnicy.

e)Regulamin Świetlic Wiejskich (dołączony w informacjach o Żółtym Pałacyku)

 
« powrót do poprzedniej strony