Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta i Gminy Witnica
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Wydział Finansów i Budżetu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-07-25 19:12:13 przez Grzegorz Galiński

Akapit nr - brak tytułu

W skład Wydziału Finansów i Budżetu wchodzą następujące stanowiska pracy:
1) kierownik wydziału – Agnieszka Bajkiewicz
2) wymiar podatków miasto –  Ewa Nowicka
3) wymiar podatków wieś – Teresa Żurawska
4) windykacja – Anna Jasek
5) płace – Agnieszka Depcik
6) kasa – Karolina Jóźwiak
7) księgowość budżetowa – Katarzyna Cybułka.
Do zakresu działania Wydziału Finansów i Budżetu należy:
• opracowywanie projektu budżetu miasta i gminy;
• opracowywanie szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetu;
• przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
• zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu;
• opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie;
• rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych;
• finansowanie powiązanych z budżetem miasta i gminy jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie bieżącego nadzoru nad ich gospodarką finansową;
• planowanie środków budżetowych na dotacje dla gminnych jednostek organizacyjnych oraz bieżąca kontrola ich wydatkowania;
• dokonywanie okresowych analiz sytuacji ekonomiczno-finansowej miasta i gminy i sporządzanie materiałów w tym zakresie oraz referowanie o powyższym na posiedzeniach organów samorządu;
• organizowanie oraz nadzór nad rachunkowością budżetową prowadzoną przez jednostki organizacyjne objęte budżetem miasta i gminy;
• prowadzenie rachunkowości budżetu miasta i gminy, rachunkowości podatków i opłat, a także sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu miasta i gminy;
• zaliczanie w szczególnie uzasadnionych przypadkach wsi do innego okręgu podatkowego niż określony dla gminy na podstawie upoważnień zawartych w ustawie o podatku rolnym;
• zapewnienie powszechności opodatkowania poprzez pobieranie podatku: od środków transportu, rolnego, leśnego i od nieruchomości;
• nadzór nad bieżącym pobieraniem i odprowadzaniem do budżetu opłaty targowej i miejscowej;
• podejmowanie działań na rzecz pełnej realizacji wpływów na poczet należności budżetowych z tytułu podatków i opłat oraz likwidacji zaległości podatkowych;
• wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych bezzwłocznie po upływie terminów płatności rat podatkowych i opłat terenowych a także zobowiązań;
• stosowanie ulg i umorzeń w podatkach i opłatach od ludności w ramach posiadanych uprawnień;
• terminowe i wyczerpujące załatwianie wpływających od ludności skarg, odwołań i podań w sprawach podatków i opłat;
• sporządzanie i wydawanie informacji pracownikom urzędu o osiągniętych przez nich dochodach – PIT 11;
• obsługa kasowa budżetu;
• uzgadnianie spisów inwentaryzacyjnych;
• współdziałanie z urzędem skarbowym w zakresie planowania i rozliczeń należności budżetowych w zakresie dochodów realizowanych przez US w N. na rzecz budżetu miasta i gminy;
• współdziałanie z regionalną izbą obrachunkową;
• prowadzenie postępowań kontrolnych w jednostkach pomocniczych, organizacyjnych oraz podmiotach, którym udzielono dofinansowania z budżetu gminy, a w szczególności: opracowywanie planów kontroli i przedkładanie ich burmistrzowi do akceptacji; przeprowadzanie kontroli zgodnie z przyjętym planem; sporządzanie protokołów z przeprowadzanych kontroli i zawieranie w nich ustaleń dotyczących:
- przyczyn niedociągnięć oraz osób odpowiedzialnych za ich spowodowanie,
- przesłanek sprawnej realizacji powierzonych zadań i osób wykazujących inicjatywę w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań podnoszących poziom sprawności realizacji zadań urzędu; opracowanie propozycji zaleceń pokontrolnych; dokonywanie kontroli sprawdzającej.