ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: WOR.120.12.2021Drukuj informację Ogłoszenie numer: WOR.120.12.2021

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: ds. ochrony środowiska

Miejsce pracy: Urząd Miasta i Gminy w Witnicy

Wymiar etatu: pełen

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Inwestycji

Data udostępnienia: 2021-06-07

Ogłoszono dnia: 2021-06-07

Termin składania dokumentów: 2021-06-16 15:30:00

Nr ogłoszenia: WOR.120.12.2021

Zlecający: Burmistrz Miasta i Gminy Witnica

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
1.    wykształcenie wyższe, wskazane techniczne z zakresu ochrony środowiska,
2.    doświadczenie zawodowe poza Urzędem (jednostką) przy wykonywaniu podobnych czynności – 1 rok lub doświadczenie w pracy w Urzędzie (jednostce), w tym na pokrewnych stanowiskach – 1 rok lub 6 m-cy stażu w Urzędzie (jednostce)
3.    umiejętność biegłej obsługi komputera i urządzeń biurowych,
4.    znajomość przepisów związanych z wykonywanymi zadaniami, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska, ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, prawo wodne, ustawy o drogach publicznych, prawa zamówień publicznych, a także ustaw: o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, kpa, instrukcji kancelaryjnej.
b. Wymagania dodatkowe:
1.    znajomość programów komputerowych z zakresu arkusza kalkulacyjnego i doświadczenie w obsłudze baz danych,
2.    samodzielność w podejmowaniu decyzji,
3.    umiejętność pracy w zespole,
4.    odpowiedzialność, asertywność, kreatywność, zdyscyplinowanie,
5.    sprawność w organizowaniu swojego stanowiska pracy,
6.    zdolność do eliminowania sytuacji konfliktowych,
7.    utożsamianie się z pracodawcą i dążenie do podnoszenia poziomu świadczonej pracy,
8.    łatwość nawiązywania kontaktu, dobry kontakt z interesantem,
9.    znajomość języka obcego mile widziana.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

W zakresie ochrony środowiska:
1)    Nakładanie obowiązków dotyczących zapobiegania, ograniczenia lub monitorowania oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
2)    Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska
w zakresie objętym właściwością burmistrza.
3)    Sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska uwzględniających wymagania określone w polityce ekologicznej państwa.
4)    Sporządzanie raportów z wykonania programów i przedstawianie ich Radzie.
5)    Gromadzenie informacji uproszczonych o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
6)    Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu burmistrza.
7)    Przygotowywanie decyzji o wyłączeniu z udostępnienia informacji o środowisku danych o wartości handlowej.
8)    Przygotowywanie decyzji o odmowie udostępnienia informacji o środowisku.
9)    Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
10)    Prowadzenie spraw należących do kompetencji gminy w zakresie naliczania opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska.
11)    Podejmowanie czynności prawnych w przypadkach stwierdzenia naruszeń przepisów
z zakresu ochrony środowiska.
12)    Konsultowanie planów zagospodarowania przestrzennego pod względem zgodności
z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska.
13)    Udzielanie pomocy organizacjom ekologicznym w ich działalności w dziedzinie ochrony środowiska.
14)    Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska.

W zakresie porządku i czystości w gminie:
1)    Wydawanie zezwoleń na świadczenie usług opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
2)    Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej.
3)    Prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnych.
4)    Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania czystości i porządku w gminach.
 
W zakresie wykonywania kompetencji gminy wynikających z ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych:
1)    Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem opinii i stanowiska gminy w zakresie gospodarki wodnej, a zwłaszcza gospodarowanie zasobami wodnymi służącymi zaspokajaniu potrzeb ludności, gospodarki, ochronie wód i środowiska;
2)    Prowadzenie spraw z zakresu melioracji, a zwłaszcza:
a)    prowadzenie dokumentacji,
b)    prowadzenie ewidencji obiektów.
3)    Prowadzenie bieżącej konserwacji rowów melioracji szczegółowej;
4)    Konserwacja i odbudowa przepustów w ciągach rowów melioracyjnych w granicach pasów dróg gminnych;
5)    Utrzymywanie w należytym stanie innych urządzeń wodnych będących własnością gminy;
6)    Prowadzenie spraw związanych z ochrona przed powodzią oraz współpraca w tym zakresie z innymi jednostkami organizacyjnymi, a w szczególności:
a)    kontrola stanu wód,
b)    współdziałanie w pracach zespołu reagowania kryzysowego oraz koordynacja jego działań w czasie zagrożenia,
c)    współpraca w zakresie opracowania planów ewakuacji ze stanowiskiem ds. obrony cywilnej, zwłaszcza w zakresie przygotowania planów ochrony przed powodzią oraz suszą.
7)    Wyznaczanie za odszkodowaniem, na części nieruchomości przyległej do wód, dostępu do wody objętej powszechnym korzystaniem;
8)    Nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie;
9)    Zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli;
10)    Wyznaczanie miejsc wydobywania kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów w granicach powszechnego korzystania z wód;
11)    Opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy finansowej spółkom wodnym, zgodnie
z przepisami o finansach publicznych dotyczących dotacji przedmiotowych na wykonanie urządzeń melioracji wodnych na warunkach określonych w Prawie wodnym.
12)    Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem przez gminę pozwoleń wodnoprawnych dla potrzeb gospodarowania gminnymi wodami powierzchniowymi;
13)    Prowadzenie współpracy i współdziałania z właścicielami i użytkownikami gruntów
i urządzeń melioracyjnych w zakresie melioracji na terenie gminy;
14)    Współdziałanie z innymi osobami i podmiotami zobowiązanymi do utrzymania melioracji szczegółowej i podstawowej;
15)    Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem kąpielisk na terenie gminy, w tym udostępnianie informacji na temat wód w kąpieliskach;
16)    Prowadzenie ewidencji kąpielisk na terenie gminy.
 
W zakresie ochrony zwierząt:
1)    prowadzenie postępowań w sprawie czasowego odebrania zwierząt w przypadku stwierdzenia  znęcania się nad nimi;
2)    opracowywanie projektu program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt, a także jego realizowanie po przyjęciu przez Radę;
3)    prowadzenie stałej współpracy z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Gorzowie Wlkp. oraz instytucjami i podmiotami gospodarczymi podlegającym przepisom ustawy, a także z organizacjami społecznymi zajmującymi się opieką nad zwierzętami, w granicach kompetencji Gminy w zakresie realizacji przepisów ustawy;
4)    prowadzenie postępowań w sprawach związanych z utrzymywaniem psów ras uznanych za agresywne, wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznanej za agresywną oraz prowadzenie rejestru właścicieli psów ras uznanych za agresywne.
5)    przyjmowanie i przekazywanie do Inspekcji Weterynaryjnej zgłoszeń o podejrzeniu choroby zakaźnej zwierząt;
6)    wyznaczanie biegłego do wyceny zwierząt zabijanych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zaraźliwej;
7)    finansowanie akcji stosowania środków ochronnych i nadzoru na obszarze Gminy zwalczających chorobę zaraźliwą;
8)    koordynowanie na terenie Gminy akcji szczepienia psów przeciwko wściekliźnie;
9)    w zakresie realizacji zadań Gminy wynikających z ustawy oraz prowadzenie współpracy z Powiatowym Lekarzem Weterynarii.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko mieści się w budynku Urzędu Miasta i Gminy Witnica przy ul. Plac Andrzeja Zabłockiego 6, I piętro. W budynku brak jest windy osobowej.

V. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys,
  3. kserokopie świadectw pracy,
  4. kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie i uprawnienia,
  5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
  6. kwestionariusz osobowy,
  7. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu  za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wyłoniony kandydat będzie zobowiązany do przedłożenia zaświadczenia  z Krajowego Rejestru Karnego),
  8. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych,
  9. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku.
  10. Ewentualne referencje z poprzednich miejsc pracy.
  11. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2018 poz. 1260) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. 
Dokumenty aplikacyjne - list motywacyjny i życiorys, powinny być opatrzone klauzulą: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z przepisami:
• Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
• ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000);
• ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1260)”.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2021-06-16 15:30:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie  Urzędu   lub pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy Witnica,  66-460 Witnica, ul. Plac Andrzeja Zabłockiego 6, z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska”, w terminie do dnia 16.06.2021 r., do godz. 1530.  Decyduje data wpływu do sekretariatu Urzędu Miasta i Gminy Witnica. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

VII. Informacje dodatkowe:

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Witnica www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica i na tablicy informacyjnej w holu Urzędu. Informacja o wynikach naboru będzie przekazana kandydatom indywidualnie w formie pisemnej.
Informacji na temat konkursu udziela Sekretarz Miasta i Gminy Urszula Sawicka (tel. 095 721 64 40).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Witnica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-06-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sylwia Bon
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-06-07 09:56:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-06-07 09:57:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-06-21 10:52:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
878 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony