Ogłoszenie - szczegóły
Szczegóły informacji
Ogłoszenie: ds. ochrony środowiska
Miejsce pracy: Urząd Miasta i Gminy w Witnicy
Wymiar etatu: pełen
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Inwestycji
Data udostępnienia: 2021-10-21
Ogłoszono dnia: 2021-10-21
Termin składania dokumentów: 2021-11-04 15:30:00
Nr ogłoszenia: WOR.120.22.2021
Zlecający: Burmistrz Miasta i Gminy Witnica
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
1. wykształcenie minimum średnie, preferowane techniczne z zakresu ochrony środowiska,
2. doświadczenie zawodowe poza Urzędem (jednostką) przy wykonywaniu podobnych czynności, doświadczenie w pracy w Urzędzie (jednostce), w tym na pokrewnych stanowiskach lub staż w Urzędzie (jednostce) - 6 m-cy,
3. umiejętność biegłej obsługi komputera i urządzeń biurowych,
4. znajomość przepisów związanych z wykonywanymi zadaniami, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska, ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, prawo wodne, ustawy o drogach publicznych, prawa zamówień publicznych, a także ustaw: o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, kpa, instrukcji kancelaryjnej.
3. umiejętność biegłej obsługi komputera i urządzeń biurowych,
4. znajomość przepisów związanych z wykonywanymi zadaniami, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska, ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, prawo wodne, ustawy o drogach publicznych, prawa zamówień publicznych, a także ustaw: o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, kpa, instrukcji kancelaryjnej.
b. Wymagania dodatkowe:
1. znajomość programów komputerowych z zakresu arkusza kalkulacyjnego i doświadczenie w obsłudze baz danych,
2. samodzielność w podejmowaniu decyzji,
3. umiejętność pracy w zespole,
4. odpowiedzialność, asertywność, kreatywność, zdyscyplinowanie,
5. sprawność w organizowaniu swojego stanowiska pracy,
6. zdolność do eliminowania sytuacji konfliktowych,
7. utożsamianie się z pracodawcą i dążenie do podnoszenia poziomu świadczonej pracy,
8. łatwość nawiązywania kontaktu, dobry kontakt z interesantem,
9. znajomość języka obcego mile widziana.
2. samodzielność w podejmowaniu decyzji,
3. umiejętność pracy w zespole,
4. odpowiedzialność, asertywność, kreatywność, zdyscyplinowanie,
5. sprawność w organizowaniu swojego stanowiska pracy,
6. zdolność do eliminowania sytuacji konfliktowych,
7. utożsamianie się z pracodawcą i dążenie do podnoszenia poziomu świadczonej pracy,
8. łatwość nawiązywania kontaktu, dobry kontakt z interesantem,
9. znajomość języka obcego mile widziana.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
W zakresie ochrony środowiska:
1) Nakładanie obowiązków dotyczących zapobiegania, ograniczenia lub monitorowania oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
2) Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska
w zakresie objętym właściwością burmistrza.
3) Sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska uwzględniających wymagania określone w polityce ekologicznej państwa.
4) Sporządzanie raportów z wykonania programów i przedstawianie ich Radzie.
5) Gromadzenie informacji uproszczonych o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
6) Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu burmistrza.
7) Przygotowywanie decyzji o wyłączeniu z udostępnienia informacji o środowisku danych o wartości handlowej.
8) Przygotowywanie decyzji o odmowie udostępnienia informacji o środowisku.
9) Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
10) Prowadzenie spraw należących do kompetencji gminy w zakresie naliczania opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska.
11) Podejmowanie czynności prawnych w przypadkach stwierdzenia naruszeń przepisów
z zakresu ochrony środowiska.
12) Konsultowanie planów zagospodarowania przestrzennego pod względem zgodności
z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska.
13) Udzielanie pomocy organizacjom ekologicznym w ich działalności w dziedzinie ochrony środowiska.
14) Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska.
1) Nakładanie obowiązków dotyczących zapobiegania, ograniczenia lub monitorowania oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
2) Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska
w zakresie objętym właściwością burmistrza.
3) Sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska uwzględniających wymagania określone w polityce ekologicznej państwa.
4) Sporządzanie raportów z wykonania programów i przedstawianie ich Radzie.
5) Gromadzenie informacji uproszczonych o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
6) Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu burmistrza.
7) Przygotowywanie decyzji o wyłączeniu z udostępnienia informacji o środowisku danych o wartości handlowej.
8) Przygotowywanie decyzji o odmowie udostępnienia informacji o środowisku.
9) Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
10) Prowadzenie spraw należących do kompetencji gminy w zakresie naliczania opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska.
11) Podejmowanie czynności prawnych w przypadkach stwierdzenia naruszeń przepisów
z zakresu ochrony środowiska.
12) Konsultowanie planów zagospodarowania przestrzennego pod względem zgodności
z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska.
13) Udzielanie pomocy organizacjom ekologicznym w ich działalności w dziedzinie ochrony środowiska.
14) Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska.
W zakresie porządku i czystości w gminie:
1) Wydawanie zezwoleń na świadczenie usług opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
2) Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej.
3) Prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnych.
4) Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania czystości i porządku w gminach.
1) Wydawanie zezwoleń na świadczenie usług opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
2) Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej.
3) Prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnych.
4) Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania czystości i porządku w gminach.
W zakresie wykonywania kompetencji gminy wynikających z ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych:
1) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem opinii i stanowiska gminy w zakresie gospodarki wodnej, a zwłaszcza gospodarowanie zasobami wodnymi służącymi zaspokajaniu potrzeb ludności, gospodarki, ochronie wód i środowiska;
2) Prowadzenie spraw z zakresu melioracji, a zwłaszcza:
a) prowadzenie dokumentacji,
b) prowadzenie ewidencji obiektów.
3) Prowadzenie bieżącej konserwacji rowów melioracji szczegółowej;
4) Konserwacja i odbudowa przepustów w ciągach rowów melioracyjnych w granicach pasów dróg gminnych;
5) Utrzymywanie w należytym stanie innych urządzeń wodnych będących własnością gminy;
6) Prowadzenie spraw związanych z ochrona przed powodzią oraz współpraca w tym zakresie z innymi jednostkami organizacyjnymi, a w szczególności:
a) kontrola stanu wód,
b) współdziałanie w pracach zespołu reagowania kryzysowego oraz koordynacja jego działań w czasie zagrożenia,
c) współpraca w zakresie opracowania planów ewakuacji ze stanowiskiem ds. obrony cywilnej, zwłaszcza w zakresie przygotowania planów ochrony przed powodzią oraz suszą.
7) Wyznaczanie za odszkodowaniem, na części nieruchomości przyległej do wód, dostępu do wody objętej powszechnym korzystaniem;
8) Nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie;
9) Zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli;
10) Wyznaczanie miejsc wydobywania kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów w granicach powszechnego korzystania z wód;
11) Opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy finansowej spółkom wodnym, zgodnie
z przepisami o finansach publicznych dotyczących dotacji przedmiotowych na wykonanie urządzeń melioracji wodnych na warunkach określonych w Prawie wodnym.
12) Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem przez gminę pozwoleń wodnoprawnych dla potrzeb gospodarowania gminnymi wodami powierzchniowymi;
13) Prowadzenie współpracy i współdziałania z właścicielami i użytkownikami gruntów
i urządzeń melioracyjnych w zakresie melioracji na terenie gminy;
14) Współdziałanie z innymi osobami i podmiotami zobowiązanymi do utrzymania melioracji szczegółowej i podstawowej;
15) Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem kąpielisk na terenie gminy, w tym udostępnianie informacji na temat wód w kąpieliskach;
16) Prowadzenie ewidencji kąpielisk na terenie gminy.
1) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem opinii i stanowiska gminy w zakresie gospodarki wodnej, a zwłaszcza gospodarowanie zasobami wodnymi służącymi zaspokajaniu potrzeb ludności, gospodarki, ochronie wód i środowiska;
2) Prowadzenie spraw z zakresu melioracji, a zwłaszcza:
a) prowadzenie dokumentacji,
b) prowadzenie ewidencji obiektów.
3) Prowadzenie bieżącej konserwacji rowów melioracji szczegółowej;
4) Konserwacja i odbudowa przepustów w ciągach rowów melioracyjnych w granicach pasów dróg gminnych;
5) Utrzymywanie w należytym stanie innych urządzeń wodnych będących własnością gminy;
6) Prowadzenie spraw związanych z ochrona przed powodzią oraz współpraca w tym zakresie z innymi jednostkami organizacyjnymi, a w szczególności:
a) kontrola stanu wód,
b) współdziałanie w pracach zespołu reagowania kryzysowego oraz koordynacja jego działań w czasie zagrożenia,
c) współpraca w zakresie opracowania planów ewakuacji ze stanowiskiem ds. obrony cywilnej, zwłaszcza w zakresie przygotowania planów ochrony przed powodzią oraz suszą.
7) Wyznaczanie za odszkodowaniem, na części nieruchomości przyległej do wód, dostępu do wody objętej powszechnym korzystaniem;
8) Nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie;
9) Zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli;
10) Wyznaczanie miejsc wydobywania kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów w granicach powszechnego korzystania z wód;
11) Opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy finansowej spółkom wodnym, zgodnie
z przepisami o finansach publicznych dotyczących dotacji przedmiotowych na wykonanie urządzeń melioracji wodnych na warunkach określonych w Prawie wodnym.
12) Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem przez gminę pozwoleń wodnoprawnych dla potrzeb gospodarowania gminnymi wodami powierzchniowymi;
13) Prowadzenie współpracy i współdziałania z właścicielami i użytkownikami gruntów
i urządzeń melioracyjnych w zakresie melioracji na terenie gminy;
14) Współdziałanie z innymi osobami i podmiotami zobowiązanymi do utrzymania melioracji szczegółowej i podstawowej;
15) Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem kąpielisk na terenie gminy, w tym udostępnianie informacji na temat wód w kąpieliskach;
16) Prowadzenie ewidencji kąpielisk na terenie gminy.
W zakresie ochrony zwierząt:
1) prowadzenie postępowań w sprawie czasowego odebrania zwierząt w przypadku stwierdzenia znęcania się nad nimi;
2) opracowywanie projektu program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt, a także jego realizowanie po przyjęciu przez Radę;
3) prowadzenie stałej współpracy z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Gorzowie Wlkp. oraz instytucjami i podmiotami gospodarczymi podlegającym przepisom ustawy, a także z organizacjami społecznymi zajmującymi się opieką nad zwierzętami, w granicach kompetencji Gminy w zakresie realizacji przepisów ustawy;
4) prowadzenie postępowań w sprawach związanych z utrzymywaniem psów ras uznanych za agresywne, wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznanej za agresywną oraz prowadzenie rejestru właścicieli psów ras uznanych za agresywne.
5) przyjmowanie i przekazywanie do Inspekcji Weterynaryjnej zgłoszeń o podejrzeniu choroby zakaźnej zwierząt;
6) wyznaczanie biegłego do wyceny zwierząt zabijanych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zaraźliwej;
7) finansowanie akcji stosowania środków ochronnych i nadzoru na obszarze Gminy zwalczających chorobę zaraźliwą;
8) koordynowanie na terenie Gminy akcji szczepienia psów przeciwko wściekliźnie;
9) w zakresie realizacji zadań Gminy wynikających z ustawy oraz prowadzenie współpracy z Powiatowym Lekarzem Weterynarii.
1) prowadzenie postępowań w sprawie czasowego odebrania zwierząt w przypadku stwierdzenia znęcania się nad nimi;
2) opracowywanie projektu program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt, a także jego realizowanie po przyjęciu przez Radę;
3) prowadzenie stałej współpracy z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Gorzowie Wlkp. oraz instytucjami i podmiotami gospodarczymi podlegającym przepisom ustawy, a także z organizacjami społecznymi zajmującymi się opieką nad zwierzętami, w granicach kompetencji Gminy w zakresie realizacji przepisów ustawy;
4) prowadzenie postępowań w sprawach związanych z utrzymywaniem psów ras uznanych za agresywne, wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznanej za agresywną oraz prowadzenie rejestru właścicieli psów ras uznanych za agresywne.
5) przyjmowanie i przekazywanie do Inspekcji Weterynaryjnej zgłoszeń o podejrzeniu choroby zakaźnej zwierząt;
6) wyznaczanie biegłego do wyceny zwierząt zabijanych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zaraźliwej;
7) finansowanie akcji stosowania środków ochronnych i nadzoru na obszarze Gminy zwalczających chorobę zaraźliwą;
8) koordynowanie na terenie Gminy akcji szczepienia psów przeciwko wściekliźnie;
9) w zakresie realizacji zadań Gminy wynikających z ustawy oraz prowadzenie współpracy z Powiatowym Lekarzem Weterynarii.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko mieści się w budynku Urzędu Miasta i Gminy Witnica przy ul. Plac Andrzeja Zabłockiego 6, I piętro. W budynku brak jest windy osobowej.
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie i uprawnienia,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
- kwestionariusz osobowy,
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wyłoniony kandydat będzie zobowiązany do przedłożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych,
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- Ewentualne referencje z poprzednich miejsc pracy.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2018 poz. 1260) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dokumenty aplikacyjne - list motywacyjny i życiorys, powinny być opatrzone klauzulą: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z przepisami:
• Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
• ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781);
• ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282)”.
• Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
• ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781);
• ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282)”.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2021-11-04 15:30:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy Witnica, 66-460 Witnica, ul. Plac Andrzeja Zabłockiego 6, z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska”, w terminie do dnia 4.11.2021 r., do godz. 1530. Decyduje data wpływu do sekretariatu Urzędu Miasta
i Gminy Witnica. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
i Gminy Witnica. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Witnica www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica i na tablicy informacyjnej w holu Urzędu. Informacja o wynikach naboru będzie przekazana kandydatom indywidualnie w formie pisemnej.
Informacji na temat konkursu udziela Sekretarz Miasta i Gminy Urszula Sawicka (tel. 095 721 64 40).
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Witnica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-10-21 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dorota Pejska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-10-21 15:18:00 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-10-21 15:19:04 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-11-11 12:27:58 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 511 raz(y) |