Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miasta i Gminy Witnica
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

USŁUGI TRANSPORTOWE ŚWIADCZONE DLA GMINY WITNICA NA LATA 2013/2017

Status: w toku

Tryb: ograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Gmina Witnica

Finansowanie: Własne

Nr TED: 2013-045519

Termin składania ofert / wniosków: 2013-05-14 08:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2013-05-14 08:15:00

Ogłoszono dnia: 2013-04-03 przez Artur Rosiak

Treść:

Urząd Miasta i Gminy w Witnicy ogłasza
PRZETARG OGRANICZONY
o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach  wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U z 2010, Nr 113,    poz. 759 z późn. zm.), tj. powyżej 130 000  Euro (1€ = 4,0196 PLN)
na usługę pn. „USŁUGI TRANSPORTOWE ŚWIADCZONE DLA GMINY WITNICA NA LATA 2013/2017”
 
I. INFORMACJE  WSTĘPNE
1.Tryb udzielania zamówienia.
Postępowanie będzie prowadzone na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., nr 113, poz. 759  ze zm.), w trybie przetargu  ograniczonego. Do spraw nieuregulowanych w niniejszym wniosku  mają zastosowanie przepisy ww. ustawy.
     2. Nazwa oraz adres zamawiającego.
     1) Wszelką korespondencję należy kierować na adres:
Urząd Miasta i Gminy Witnica, ul. Krajowej Rady Narodowej 6,  66-460 Witnica
telefon: tel. (95) 721 64 40
tel./fax (95) 751 52 18
e-mail: oswiata@witnica.pl
2) Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy składać w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Witnica, ul. Krajowej Rady Narodowej 6, 66-460 Witnica, osobiście lub drogą pocztową.
3) Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania przez   Wykonawców powyższego wymogu.
4) Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami w sprawie niniejszego postępowania jest Artur Rosiak, kierownik wydziału kultury, oświaty i sportu Urzędu Miasta i Gminy Witnica, ul. Krajowej Rady Narodowej 6 pokój nr 29,    tel. (95) 721 64 66.
4.  Informacja o sposobie porozumiewania się  Zamawiającego z Wykonawcami oraz    przekazywania oświadczeń i dokumentów.
1) Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania oświadczeń, pytań,  zawiadomień oraz informacji pomiędzy sobą a Wykonawcą  pisemnie,  faksem oraz drogą elektroniczną.
2) Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3) Wniosek  wraz z załącznikami znajduje się na stronie internetowej : www.witnica.pl.
4) Wszystkie informacje dotyczące niniejszego postępowania w tym w szczególności pytania i odpowiedzi na nie, zmiany oraz odwołania  będą zamieszczane na wyżej  wymienionej stronie  internetowej.  

II. PRZEDMIOT  ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest:  „USŁUGA TRANSPORTOWA ŚWIADCZONA DLA GMINY WITNICA NA LATA 2013/2017”
2. Zakres przedmiotu zamówienia dotyczy dowozu i odwozu uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, specjalnych i gimnazjum z terenu Gminy Witnicy do szkół, w których realizują naukę oraz przewozy uczniów na gminne imprezy, ponadgminne konkursy przedmiotowe i zawody sportowe, a także dowóz zawodników klubów sportowych.
3. Przedmiot zamówienia według kod CPV:
Usługi w zakresie transportu drogowego 60100000-9
Usługi w zakresie transportu drogowego osób 60130000-8
Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego 60116200-6
Wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu osób wraz z kierowcą 60170000-0
III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Zamówienie należy wykonać w terminie: od dnia podpisania umowy przez okres 48 miesięcy
IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA  OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać  się Wykonawcy (tj. osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej), którzy spełniają  warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień  publicznych dotyczące:
1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) Posiadania wiedzy i doświadczenia,
3) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4) Sytuacji ekonomicznej i finansowej.

V.  OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Szczegółowe zasady spełniania warunków udziału w postępowaniu
Ad 1. Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący posiadania uprawnień, jeżeli Wykonawca udokumentuje ten fakt, tj. przedstawi dokumenty potwierdzające, iż Wykonawca posiada koncesję, zezwolenie lub licencję na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętej zamówieniem (przewóz krajowy). Ocena spełnienia warunku dotyczącego uprawnień do wykonywania określonej działalności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, zostanie dokonana na podstawie aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego do przewozu osób na trasach krajowych, o których mowa w art. 5 ustawy z 6 września 2001 roku   o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2007 r., Nr 125, poz. 874 z póź. zm.) Okres ważności licencji do przewozu osób na trasach krajowych musi obejmować termin realizacji zamówienia. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia oraz dokumentów metodą spełnia/nie spełnia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej
Ad 2. Zamawiający nie wyznacza szczegółowych zasad spełniania tego warunku. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia.
Ad 3. Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże, że posiada minimum 3 busy z liczbą miejsc siedzących 17 – 20, sprawne technicznie i minimum 5 autobusów z liczbą miejsc siedzących 30 - 50, sprawnych technicznie. Wykonawca winien dołączyć aktualne badania stanu technicznego, oraz wykaże, że dysponuje kierowcami posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia oraz aktualne badania o braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do wykonywania zawodu kierowcy (Zamawiający nie dopuszcza podwykonawstwa w tym zakresie). Ocenę spełniania tego warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie wykazu środków transportu, niezbędnych do wykonania zamówienia posiadanych przez Wykonawcę, oraz oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, metodą spełnia/ nie spełnia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej.
Ad 4. Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalna sumę ubezpieczenia 400 000 PLN.
2. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu  i na podstawie złożonych wraz z wnioskiem dokumentów żądanych przez Zamawiającego potwierdzających spełnienie tych warunków. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: ,,spełnia/ nie spełnia’’. W celu potwierdzenia spełniania opisanych wyżej warunków, Wykonawca musi załączyć do wniosku określone dokumenty.
3. Z postępowania o udzielnie zamówienia wyklucza się Wykonawców na podstawie przepisów zawartych w art. 24 ust. 1i2 ustawy – Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum) warunek braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1 musi być spełniony przez każdego z członków konsorcjum osobno.
4. Przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej należy traktować jako Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wyrok ZA UZP/ZO/0-1089/05).
5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie odbywała się w oparciu  o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach żądanych zgodnie z Wykazem Wymaganych Dokumentów (WWD). Z treści dokumentów i oświadczeń złożonych          na potwierdzenie spełnia warunków udziału w postępowaniu musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia wyżej postawione warunki. Ocena będzie dokonana na zasadzie spełnia/ nie spełnia – zgodnie z drukiem własnym Zamawiającego pt. „Informacja o spełnianiu przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego” – który będzie stanowił załącznik di protokołu postępowania w trybie przetargu ograniczonego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2013r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U z 2013r. poz. 279).
6. WWD wraz z załącznikami będącymi wzorami formularzy jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica.  Ponadto WWD jest udostępniony Wykonawców w formie papierowej lub elektronicznej na ich pisemny wniosek, który można kierować do Zamawiającego faksem na nr 95 751 52 18  lub e-mail: oswiata@witnica.pl. Nie podlegają wykluczeniu z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 24 ust.1ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r Nr 113,  poz. 759 ze zm ).
7. Z treści dokumentów złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia wyżej postawione warunki.
1) Liczba Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert: 5.
2) Ocena wniosków oparta będzie na zasadzie ,,spełnia/ nie spełnia’’ wszystkich warunków. Jeżeli ilość wniosków spełniających minimalne wymagania będzie większa niż 5, Zamawiający dokona oceny złożonych wniosków wg kryterium ,,doświadczenie’’.
3) Kryterium oceny wniosków : doświadczenie – znaczenie 100%
Oceniając kryterium – „doświadczenie” wykazane w złożonych wnioskach, Zamawiający przyzna:
- 5 pkt. – za wymagane minimum określone w pkt.IV ppkt.1;
- 2 pkt. – za wymagane minimum określone w pkt.IV ppkt.3).

VI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA WNIOSKU
1. Wymagania podstawowe.
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jeden wniosek.
2) Wniosek i wszystkie załączone dokumenty (tam gdzie jest to wymagane przez Zamawiającego) powinny/a podpisać osoby/a uprawnione/a do reprezentowania firmy ujawnione/a w rejestrze lub ewidencji lub przez osoby odpowiednio upoważnione przez osoby uprawnione do reprezentacji firmy ujawnione w rejestrze lub ewidencji.
3) W przypadku, kiedy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4) Pełnomocnictwo osób podpisujących wniosek do reprezentowania Wykonawcy  musi bezpośrednio wynikać z dokumentów załączonych do wniosku.  Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy to do wniosku należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta  Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione.
5) Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski i poświadczonym  przez wykonawcę. 
6) Wzory dokumentów i formularzy należy wypełnić ściśle według wskazówek określonych w niniejszym opisie.
7) Zamawiający nie dopuszcza dokonywania w treści załączonych wzorów dokumentów     i formularzy jakichkolwiek zmian ich treści. Należy wypełnić je ściśle według wskazówek określonych przez Zamawiającego w niniejszym opisie.
8) Wykonawca ponosi ryzyko nieterminowego dostarczenia wszystkich wymaganych informacji i dokumentów, przedłożenia wniosku  nie w pełni odpowiadającego pod każdym względem niniejszemu opisowi.

2. Forma wniosku:
1) Wniosek musi być sporządzona w języku polskim, pismem maszynowym lub inną trwałą, czytelną techniką.
2) Wszelkie miejsca we wniosku, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści, muszą być parafowane przez osobę/y uprawnione do reprezentacji.
3) Dokumenty wchodzące w skład wniosku mogą być składane w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę uprawnionego do  reprezentacji.
4) W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia  oryginału lub  notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
5) Wykonawca  winien umieścić wniosek w  zamkniętej kopercie. Na kopercie winien podać adres zamawiającego oraz następujące oznaczenia:
„Przetarg nr: WKOS.KOS-K.271.1.2013 – „NA  USŁUGI TRANSPORTOWE ŚWIADCZONE DLA GMINY WITNICA NA LATA 2013/2017”.  Nie otwierać przed dniem 14 maja 2013 r.  godz. 18 : 00.
Opakowanie musi być opatrzone następującymi danymi: nazwą firmy albo imieniem i nazwiskiem, oraz dokładnym adresem (ulica, numer lokalu, miejscowość, numer kodu pocztowego) Wykonawcy składającego daną ofertę.
VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ i DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
1.  Zawartość wniosku.
Kompletny wniosek musi zawierać:
Lp. Wymagany dokument
1. Wypełniony i podpisany Formularz Wniosku sporządzony zgodnie z treścią i formą ze wzorem  stanowiącym  załącznik nr 1 do niniejszego opisu.
2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych według wzoru stanowiącego załącznik nr  2 do niniejszego opisu.
3.  Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzyi doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, ze usługi te zostały lub są  wykonane prawidłowo bez zastrzeżeń, sporządzone według załącznika nr 5 do WWD. Ze złożonego dokumentu musi wynikać spełnienie warunku opisanego w pkt. IV ust.2.
4. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzone według załącznika nr 6 do WWD. Ze złożonego dokumentu musi wynikać spełnienie warunku opisanego w pkt. IV ust. 3 ppkt. 1) - 3).
5. Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,  według wzoru stanowiącego załącznik nr  7  do niniejszego opisu.
6.  Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z niniejszego postępowania  w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych według g wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego opisu.
7 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej.
8. W przypadku osób fizycznych oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z niniejszego postępowania  w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego opisu.
9. Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków i opłat, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej
10. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne albo potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej.
11. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy PZP, ; w przypadku podmiotu zbiorowego również w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.9 ustawy Pzp, dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej.
12. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w  postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) powyższy warunek może być spełniony wspólnie przez członków konsorcjum/ wspólników spółki cywilnej
13. Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzające że znajduje się on w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia lub posiada zdolność kredytową w wysokości określonej w pkt. IV ust. 4 ppkt.1) WWD -  wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków.
14. Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę ubezpieczenia określoną w pkt. IV pkt.4 ppkt. 2) WWD.
 
2. Wykonawca, który wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu będzie polegał na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pozycjach 6, 7 i 8 (osoba fizyczna)
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
1) W przypadku, o którym mowa w pkt  4. wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i  zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Oryginał lub kopię pełnomocnictwa potwierdzoną notarialnie za zgodność z oryginałem
    należy dołączyć do wniosku.
3) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokumenty wymienione w poz. 6, 7 i 8 (osoba fizyczna) w pkt VI, ust. 1 niniejszego opisu. Pozostałe dokumenty wymienione w poz. VI ust. 1 w pkt. 1-5, 9-14 niniejszego opisu, wykonawcy przygotują wspólnie, ale składa i podpisuje je w ich imieniu pełnomocnik.
4) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument o których mowa w poz. VI ust. 1 w pkt. 9-11 niniejszego opisu wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków.
5) Jeżeli w miejscu zamieszkania lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w poz. VI 1 w niniejszym opisie, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,  administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Wezwanie wykonawcy do złożenia brakujących dokumentów.
Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia  konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
VIII. SKŁADANIE WNIOSKÓW
1. Wnioski  należy składać osobiście lub drogą pocztową na adres:
Urząd Miasta i Gminy Witnica, ul. Krajowej Rady Narodowej 6; 66-460 Witnica
2. Termin składania wniosków  upływa dnia 15 kwietnia 2013 r. o godz. 14:00.
Dla wniosków przesłanych pod ww. adres drogą pocztową, liczy się data i godzina dostarczenia wniosku do Sekretariatu.
3. W przypadku złożenia po terminie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Zamawiający niezwłocznie zwraca wniosek. 
 
 

Załączniki