ˆ

Ogłoszenia o otwartych konkursach ofert

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu ochrony zwierząt

Informacja ogłoszona dnia 2021-04-21 15:19:41 przez Aleksandra Ostojska, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Działając na podstawie art. 11 ust. 1 i 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2020 poz. 1057 ) oraz na podstawie uchwały Nr XXIX/487/2020 Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z dnia 28 października 2020 r. w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z organizacjami pozarządowymi na rok 2021 ( Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2020 r., poz. 2510)
 
 
 
Prezydent Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
 
ogłasza
 
dnia 21 kwietnia 2021 r.
 
 
 
otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu ochrony zwierząt pn. „Zapewnienie opieki nad bezdomnymi zwierzętami i zapobieganie bezdomności zwierząt poprzez prowadzenie schroniska dla zwierząt w Gorzowie Wielkopolskim w okresie od 01 czerwca 2021 roku do 31 maja 2025 roku.”
 
Zlecenie realizacji zadania publicznego nastąpi w formie jego wsparcia wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadania
 
I. Rodzaj zadania:
 
1. Zadanie zapobiegania bezdomności zwierząt i zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom poprzez prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt w Gorzowie Wielkopolskim przez okres 48 miesięcy; planowany okres prowadzenia od 01 czerwca 2021 roku do 31 maja 2025 roku obejmować będzie:
  1. nadzór i utrzymywanie schroniska dla bezdomnych zwierząt zlokalizowanegow Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Fabrycznej 97,
  2. realizację programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. ustanowionego przez Radę Miasta Gorzowa Wielkopolskiego w zakresie:
- zapewnienia bezdomnym zwierzętom miejsca i opieki w schronisku;
- obligatoryjnej sterylizacji oraz kastracji zwierząt w schronisku;
- poszukiwania właścicieli dla bezdomnych zwierząt;
- usypiania ślepych miotów,
- zapewnienia opieki weterynaryjnej zwierzętom przebywającym w schronisku.
 
 
2.Charakterystyka techniczna obiektu:
 
a) Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Fabrycznej 97 położone jest na działce nr 1409 oraz częściowo na działce nr 1408/5, obręb: 10, powierzchnia terenu zabudowanego wynosi: 3.165 m²
 
            Na działce znajdują się następujące obiekty:
 
            - budynek o funkcji socjalno-biurowej
            Konstrukcja budynku: budynek składa się z czterech kontenerów socjalno-biurowych     połączonych w jeden obiekt.
            Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi 61,26 m², kubatura: 183,20 m³
 
                  - budynek gospodarczy z kuchnią i kotłownią
            Konstrukcja budynku: budynek murowany z cegły pełnej, więźba dachowa drewniana
            z deskowaniem pełnym, pokrycie dachu: papa termozgrzewalna.
            Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi 100,40 m², kubatura: 252,51 m³
 
                  - budynek z gabinetem weterynaryjnym i boksami pozabiegowymi
            Konstrukcja budynku: budynek murowany z cegły pełnej, więźba dachowa drewniana
            z deskowaniem pełnym, pokrycie dachu: papa asfaltowa.
            Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi 25,65 m², kubatura: 67,59 m³
           
            - wiata z boksami („A-D”)
            Konstrukcja budynku: budynek murowany z cegły ceramicznej, więźba dachowa drewniana
            z deskowaniem pełnym, pokrycie dachu: papa asfaltowa.
            Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi 82,92 m², kubatura: 206,88 m³
 
                  - boksy kwarantanny (19 szt.)
                  Konstrukcja boksów: kojce drewniane, więźba dachowa drewniana, pokrycie dachu: blacha        trapezowa.
                  Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi: 150 m²
 
            -boksy zwykłe (61 szt.) 
            Konstrukcja boksów: kojce wykonane z profili ocynkowanych, część posiada ścianę z cegły do   wysokości ok.75 m, więźba dachowa drewniana, pokrycie dachu: blacha trapezowa.          Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi:626 m²
 
            - boksy-wybiegi (4 szt.)
            Konstrukcja wybiegów: cztery wybiegi ogrodzone przęsłami ogrodzeniowymi- ocynkowanymi.
            Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi: 324 m²
 
b) Na działce zlokalizowane są dwa zbiorniki na nieczystości płynne, chłodnia na zwłoki zwierząt, wiata na słomę oraz kontener magazynowy.
c) Schronisko przystosowane jest do przetrzymywania około 140 psów.
 
II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
  1. Na realizację wyżej wymienionego zadania w latach 2021-2025 planuje się przeznaczyć łączną kwotę w wysokości 2.016.572,30 zł, : w 2021 r. – 284.601,00 zł, w 2022 r. – 493.369,10 zł, w 2023 r. – 504.716,60 zł., w 2024 r. – 514.962,30 zł, w 2025 r. –218.923,30 zł.
  2. Kwota może ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że zadanie można zrealizować mniejszym kosztem lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizację zadania z przyczyn trudnych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
  3. Poza środkami finansowymi przekazywanymi w ramach dotacji na wsparcie w/w zadania publicznego, Miasto będzie zlecać i ponosić koszty inwestycji oraz remontów (nie stanowiących napraw i konserwacji) na terenie Schroniska, w miarę środków finansowych zabezpieczonych w budżecie Miasta.
  4. Koszty realizacji zadań Wykonawca powinien rozliczać wg klasyfikacji księgowej.
  5. Prowadzona księgowość powinna umożliwiać rozliczanie wszystkich zadań osobno i łącznie.
  6. W ramach przyznanej dotacji można finansować wydatki poniesione na:
    1. wyżywienie zwierząt,
    2. opiekę weterynaryjną, która powinna obejmować:
a) wizytowanie Schroniska przez lekarza weterynarii minimum 3 razy w tygodniu oraz w sprawach wymagających natychmiastowej interwencji lekarskiej przybycie na każde wezwanie,
b) sprawdzenie przez lekarza weterynarii podczas każdej wizyty kondycji wszystkich zwierząt znajdujących się w Schronisku, przebadanie i zastosowanie odpowiedniego leczenia zwierząt chorych, przebadanie zwierząt nowych, poddanych kwarantannie, wykonanie zaplanowanych zabiegów z zakresu leczenia i profilaktyki zwierząt (w tym min. dwukrotne w ciągu roku odrobaczenie i odpchlenie wszystkich zwierząt przebywających w schronisku, szczepienie zwierząt przeciw wściekliźnie, nosówce, parwowirozie, leptospirozie i zapaleniu wątroby oraz wykonywanie zabiegów kastracji i sterylizacji),
c) eutanazję ślepych miotów oraz w przypadkach tego wymagających eutanazję osobników dorosłych (zgodnie ze sztuką lekarską),
d) prowadzenie dokumentacji z każdorazowego pobytu w Schronisku, zakładanie książeczek zdrowia nowych zwierząt oraz aktualizację istniejących,
e) ustalanie jadłospisu zwierząt oraz częstotliwości karmienia.
3. zatrudnienie, w tym wynagrodzenia pracowników Schroniska (min.5 pracowników),
4. zakup środków higieny dla pracowników, zakup środków dezynfekujących (ze względu na trwającą pandemię COVID-19), zakup napojów i posiłków regeneracyjnych zgodnie z Kodeksem pracy,
5. zakup usług zewnętrznych, w tym m.in.: usługi księgowe, usług deratyzacyjnych i dezynfekcyjnych, usługi wywozu nieczystości płynnych, usług konserwacyjnych oraz remontowo-naprawczych,
6. zakup materiałów, produktów, artykułów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Schroniska, w tym m.in.: zakup artykułów dla zwierząt, zakup środków czyszczących i dezynfekujących, zakup materiałów, narzędzi związanych z naprawami i konserwacją obiektu,
7. zapewnienie sprzętu komputerowego niezbędnego do prowadzenia dokumentacji Schroniska,
8. uzupełnianie zużywanego wyposażenia,
9. naprawę oraz konserwację sprzętu, urządzeń oraz obiektów w Schronisku,
10. zakup mediów (prąd, woda) oraz zakup opału,
11. przekazywanie odpadów powstałych na terenie Schroniska podmiotom uprawnionym do odbierania i unieszkodliwiania (wywóz nieczystości płynnych, wywóz odpadów komunalnych, wywóz zwłok zwierząt padłych w schronisku),
12. działania w zakresie edukacji, w tym m.in.: zakup ulotek, nagród, dyplomów, itp.,
13. zakup środków trwałych (po uzgodnieniu z dotującym), niezbędnych do realizacji zadania,
14. wynikające z tytułu korzystania z nieruchomości, w tym między innymi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w stosunku do osób trzecich oraz kradzieży mienia.
 
Dotacji nie można wykorzystać na prowadzenie działalności gospodarczej.
 
III. Zasady przyznawania dotacji:
  1. Otwarty konkurs ofert skierowany jest do organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności na rzecz ochrony zwierząt.
  2. Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą i wybrana w niniejszym postępowaniu.
  3. Świadczenia wolontariuszy i inne nieodpłatne świadczenia traktowane są jako pozafinansowy wkład własny w realizację zadania.
  4. Zadanie w ramach konkursu zlecane jest w formie wspierania zadania, przy czym wkład własny oferenta powinien wynosić, co najmniej 6,5 % w stosunku do wielkości przyznanej dotacji za cały okres trwania umowy, tj.: 2.016.572,30 zł, przy czym wkład finansowy (środki własne i/lub środki z innych źródeł) powinien wynosić minimum 5 % w stosunku do ww.  wielkości dotacji.
  5. Wysokość dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjacji zmniejszenia zakresu rzeczowego lub rezygnacji z jego realizacji.
  6. Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp. może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych lub zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
  7. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Miastem Gorzów Wlkp.
  8. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonych  w kalkulacji przewidywanych kosztów każdego roku w wymiarze nie przekraczającym 30% dotacji wypłacanej w danym roku. Każdorazowe przesunięcie wymaga podpisania aneksu.
IV. Termin i warunki realizacji zadania.
  1. Zadanie będzie zrealizowane w okresie od 01 czerwca 2021 roku do 31 maja 2025 roku.
  2. Zadanie powinno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
  3. W ramach realizacji nadzoru i utrzymania schroniska dla zwierząt Wykonawca powierzonego zadania zobowiązany będzie do:
    1) przyjmowania i przetrzymywania pochodzących z terenu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego zwierząt zagubionych, zabłąkanych i porzuconych lub z innych przyczyn bezdomnych, które w wyniku zdarzeń losowych nie są zdolne samodzielnie egzystować - nie ma możliwości ustalenia ich właściciela lub innej osoby, pod której opieką trwale dotąd pozostawały,
    2) przyjmowania psów od właścicieli – mieszkańców Miasta, którzy z przyczyn niezależnych nie mogą sprawować nad nimi dalszej opieki (np. ciężka choroba właściciela),
    3) współpracy z Miastem w zakresie przekazywania karmy społecznym karmicielom kotów wolno żyjących na terenie Gorzowa Wielkopolskiego, zakupionej przez Miasto, przyjęcie karmy do schroniska oraz przekazanie jej organizacjom pozarządowym oraz karmicielom kotów wolno żyjących, którzy są zarejestrowani w Urzędzie w ilościach wskazanych przez Miasto,
    4) przyjmowania zwierząt odebranych czasowo na podstawie decyzji Prezydenta Miasta Gorzowa Wielkopolskiego,
    5) sprawowania humanitarnej opieki nad zwierzętami przebywającymi w schronisku, polegającej na zapewnieniu właściwych warunków bytowania i żywienia, w tym między innymi:
      a) odpowiedniego pożywienia,
      b) stałego dostępu do świeżej i zdatnej do picia wody,
      c) pomieszczeń, bud i wybiegów chroniących przed przegrzaniem i wyziębieniem oraz umożliwiające swobodną zmianę pozycji ciała zwierząt,
      d) suchych i czystych legowisk,
      e) oddzielnego utrzymywania suk od psów (dotyczy osobników niewysterylizowanych),
      f) oddzielnego utrzymywania zwierząt chorych i podejrzanych o chorobę,
      g) oddzielnego utrzymywania suk ze szczeniętami,
      h) zapewnienie zwierzętom swobody ruchu, w miarę możliwości wyprowadzanie ich na spacery,
6) zapewnienia odpowiedniej ilości personelu (co najmniej 5 pracowników - nie wyklucza się możliwości zatrudnienia osób niepełnosprawnych, wolontariuszy, członków organizacji) umożliwiającej sprawne funkcjonowanie schroniska (od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 6:00 do 22:00),
7) zapewnienia zwierzętom przebywającym w schronisku opieki weterynaryjnej, polegającej na:
a) zapewnieniu minimum 3 wizyt lekarza weterynarii w tygodniu odbywających się w poniedziałek, środę i piątek, ponadto zapewnienie przyjazdów interwencyjnych w przypadkach nagłych, wymagających natychmiastowego udzielenia pomocy,
b) sprawdzeniu przez lekarza weterynarii podczas każdej wizyty kondycji wszystkich zwierząt znajdujących się w Schronisku,
c) przebadaniu i zastosowaniu odpowiedniego leczenia zwierząt chorych,
d) przebadaniu zwierząt nowych, poddanych kwarantannie,
e) wykonaniu zaplanowanych zabiegów z zakresu leczenia i profilaktyki zwierząt (w tym min. dwukrotne w ciągu roku odrobaczenie i odpchlenie wszystkich zwierząt przebywających w schronisku, szczepienie zwierząt przebywających w Schronisku przeciw wściekliźnie, nosówce, parwowirozie, leptospirozie i zapaleniu wątroby,
f) obligatoryjne wykonywanie zabiegów kastracji i sterylizacji,
g) elektroniczne czipowanie psów znajdujących się  w schronisku,
8) rzetelnego i bieżącego prowadzenia dokumentacji weterynaryjnej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
9) prowadzenia ewidencji w zakresie ilości zwierząt poddanych szczepieniom i innym zabiegom weterynaryjnym,
10) usypiania w sposób humanitarny zwierząt nieuleczalnie chorych, ciężko poranionych oraz ślepych miotów zgodnie z zapisami ustawy o ochronie zwierząt, w przypadku wystąpienia takiej konieczności oraz prowadzenie w tym zakresie szczegółowej dokumentacji,
11) prowadzenia w sposób rzetelny ewidencji w zakresie ilości zwierząt przyjmowanych do schroniska, wydawanych do adopcji, oddawanych właścicielom, poddawanym sterylizacji i kastracji, ilości zwierząt uśpionych i padłych wraz z informacją o przyczynie uśmiercenia
i zgonu zwierzęcia,
12) prowadzenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokumentacji schroniska w oparciu o własny sprzęt komputerowy, a także bezpiecznego przechowywania danych w zakresie związanym z realizacją zadania publicznego, w tym z gromadzenia, przetwarzania
i przekazywania, a także wprowadzenia ich do systemów informatycznych zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UEL 119 z 04.05.2016, str. 1).
13) opłacania używanego w schronisku Systemu Informacji o Zwierzętach (SIOZ.pl), oraz bieżącej aktualizacji danych dotyczących schroniska i zwierząt,
14) pobierania opłat wynikających z cennika usług (zgodnie z Uchwałą Nr XXVI/319/2016 Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z dnia 27 kwietnia 2016 roku), które w całości stanowią dochód Miasta,
15) sporządzania z kasy rejestrującej raportów fiskalnych dobowych oraz 2 egzemplarzy raportów fiskalnych miesięcznych
16) przekazywania na konto ogólne Urzędu Miasta wpływów z tytułu pobranych w danym miesiącu opłat do 5-go dnia następnego miesiąca,
17) przekazywania do Urzędu Miasta jednego egzemplarza raportu fiskalnego miesięcznego do 3-go dnia następnego miesiąca,
18) prowadzenia odpowiedniej ewidencji księgowej pozwalającej w sposób czytelny sprawdzić prawidłowość naliczeń wpłat do budżetu Miasta i przedstawiania jej każdorazowo na żądanie Miasta,
19) prowadzenia kasy rejestrującej (drukarki rejestrującej), będącej własnością Miasta oraz przeprowadzania wymaganych przepisami prawa kontroli i przeglądów kasy oraz w przypadku zmian przepisów (np. zmiana stawek VAT) pokrycia kosztów modyfikacji programu (drukarki) oraz koszt przeglądu kasy należy do obowiązków organizacji (zasady ewidencjonowania za pomocą kas fiskalnych regulują przepisy prawa podatkowego i winny być przez organizację stosowane)
20) prowadzenia ewidencji przyjmowanych do schroniska wszelkiego rodzaju darów materialnych (w tym karmy),
21) zawarcia umów na dostawę energii elektrycznej, wody, opróżnianie zbiorników na nieczystości płynne oraz regulowanie należności za te usługi,
22) ubezpieczenia mienia znajdującego się w Schronisku od ognia i innych zdarzeń losowych z sumą ubezpieczenia min. 200.000,00 złotych z cesją praw na właściciela obiektu, tj. Miasto Gorzów Wielkopolski; polisa musi zostać zawarta najpóźniej dzień przed rozpoczęciem obowiązywania umowy dotyczącej prowadzenia schroniska i być nieprzerwanie kontynuowana do końca trwania umowy (kopię polisy organizacja przedłoży do wglądu)
23) prowadzenia programu adopcji zwierząt; przekazywanie (zgodnie z Regulaminem) zwierząt osobom zainteresowanym ich posiadaniem i zdolnych zapewniać im należyte warunki utrzymania; kontrolowanie warunków bytowych zwierząt przekazywanych do adopcji (możliwe kontrole przed i po adopcji);
24) poszukiwania dla zwierząt z różnych przyczyn bezdomnych dotychczasowych oraz nowych właścicieli i opiekunów oraz prowadzenie w tym zakresie współpracy z lokalnymi mediami; prowadzenie rejestru domów tymczasowych,
25) oddawania zwierząt ich właścicielom,
26) zorganizowania i przeprowadzenia akcji edukacyjnych mających na celu:
a) promowanie adopcji zwierząt ze schroniska,
b) propagowanie postawy humanitarnego traktowania zwierząt i należytego dbania o nie
c) zachęcania właścicieli zwierząt do wykonywania szczepień przeciwko chorobom wirusowym oraz przeprowadzania zabiegów sterylizacji i kastracji, które przyczyniają się do zmniejszania populacji zwierząt bezdomnych (psów i kotów),
27) propagowania idei wolontariatu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
28) propagowania idei „wirtualnej adopcji”, prowadzenie rejestru wirtualnych opiekunów,
29) przekazywania przedsiębiorcy posiadającemu stosowne zezwolenie zwłok zwierzęcych oraz odpadów medycznych i weterynaryjnych powstających na terenie schroniska, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
30) przekazywania przedsiębiorcy odpadów i innych nieczystości zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie oraz ponoszenie opłat z tego tytułu,
31) przechowywania i gospodarowania zapasami pożywienia dla zwierząt w sposób zapobiegający ich przeterminowaniu, zniszczeniu np. przez gryzonie lub zawłaszczeniu przez osoby trzecie,
32) założenia i prowadzenia strony internetowej schroniska, zawierającej między innymi informacje o zwierzętach przeznaczonych do adopcji, zwierzętach zaginionych oraz działaniach i akcjach organizowanych oraz przeprowadzanych przez schronisko,
33) utrzymywania w należytym stanie technicznym obiektów i urządzeń zlokalizowanych na terenie schroniska,
34) prowadzenia ksiąg obiektu budowlanego dla budynków zlokalizowanych w schronisku i przeprowadzanie obowiązkowych przeglądów technicznych budynków i instalacji (przegląd budowlany roczny, przegląd instalacji elektrycznej, przeglądy kanałów kominowych),
35) współdziałania z Miastem w zakresie realizacji zaleceń pokontrolnych wynikających z przeglądów, o których mowa w pkt 34),
36) nadzoru nad przestrzeganiem regulaminu schroniska,
37) przedkładania Miastu projektów zmian do regulaminu schroniska oraz cennika opłat w przypadku konieczności rozważenia wprowadzenia zmian,
38) umożliwienia odbywania praktyk w schronisku uczniom i studentom kierunków weterynaryjnych,
39) umożliwienia w godzinach otwarcia Schroniska swobodnego wejścia na jego teren przedstawicielom oraz wolontariuszom organizacji, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt,
40) przechowywania dokumentacji realizacji niniejszego zadania w siedzibie Schroniska dla Zwierząt w Gorzowie Wielkopolskim z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych; po zakończeniu konkursu pełna dokumentacja winna zostać przekazana dla nowego pomiotu prowadzącego Schronisko.
Kontroli realizacji zadania publicznego dokonywać będą upoważnieni przez Prezydenta Miasta Gorzowa Wlkp. pracownicy.
 
V. Warunki i termin składania ofert.
 
  1. Konkurs adresowany jest do organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Z 2020 r. poz. 1057 ), których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt.
  2. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert
    i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 poz. 2057) – Załącznik nr 1 do otwartego konkursu ofert.
  3. Oferta ma być sporządzona w dedykowanym narzędziu elektronicznym www.witkac.pl w terminie do 13.05. 2021 r. do godz. 15:00 w odpowiedzi na ogłoszony tam konkurs.
  4. Wersję elektroniczną oferty należy wygenerować i złożyć za pomocą platformy witkac.pl co nie zwalnia oferenta z obowiązku złożenia wygenerowanej oferty w wersji papierowej w sposób określony w pkt. 6.
  5. Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez oferenta.
  6. Do opieczętowanej i podpisanej oferty należy dołączyć:
1) kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji (w przypadku KRS nie ma takiego obowiązku, jedynie zaleca się jego dołączenie);
2) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów);
3) wykaz imienny osób, przy udziale których podmiot uprawniony zamierza realizować zadanie publiczne wraz z określeniem ich kwalifikacji, doświadczenia.
Wymienione załączniki należy złożyć w postaci oryginalnych dokumentów lub uwierzytelnionych kopii.
 
7. Do oferty można dołączyć:
1) rekomendacje, opinie i inne dokumenty potwierdzające doświadczenie w zakresie ochrony zwierząt.
2) podpisane umowy partnerskie świadczące o współpracy organizacji z innymi podmiotami w zakresie opieki nad zwierzętami, ochrony zwierząt.
8. Ofertę w wersji papierowej wraz z załącznikami należy składać w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp., ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp., w zamkniętej kopercie, opatrzonej napisem „Otwarty konkurs ofert na prowadzenie Schroniska dla bezdomnych zwierząt w latach: 2021-2025” lub drogą pocztową w terminie do 13.05. 2021 r. Na kopercie należy podać nazwę i adres oferenta.
9. Oferta i wyżej wymienione załączniki powinny być podpisane przez osoby wskazanew Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym równoważnym dokumencie, posiadające na dzień składania oferty prawo reprezentacji oferenta
10. Dokumenty powinny być podpisane czytelnie z podaniem funkcji osoby/osób podpisującej/podpisujących ( np. wraz z imienną pieczątką osoby /osób podpisujących).
11. W przypadku składania kopii dokumentów powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez jedną z osób mających prawo do reprezentacji oferenta, na pierwszej stronie dokumentu z zastosowaniem formuły: „Potwierdza się za zgodność z oryginałem strony od …do…”, bądź na każdej ze stron.
12. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa oferta oraz załączniki mogą być podpisane przez osoby w nim wskazane.
 
13. W przypadku braku w odpisie z KRS, w odpisie z innego rejestru lub ewidencji danych dotyczących statutowej działalności, należy przedłożyć aktualny statut podmiotu.
 
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
 
  1. Wybór ofert zostanie dokonany w ciągu 40 dni od upływu terminu na ich składanie.
  2. Oferty składane są w trybie wspierania, o którym mowa w art. 11 ust. 1 pkt. 1 powołanej na wstępie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  3. Postępowanie konkursowe prowadzone będzie w oparciu o zasady i kryteria określone w rozdziale 6 Uchwały Nr XXIX/487/2020 Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z dnia 28 października 2020 r. w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z organizacjami pozarządowymi na rok 2021 ( Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2020 r., poz. 2510)
  4. Ocena formalna i merytoryczna dokonywana będzie na podstawie karty oceny ofert, stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
  5. Oferty niespełniające wymogów formalnych będą mogły być uzupełnione w terminie siedmiu dni od dnia wezwania oferenta do uzupełnienia. Oferty nieuzupełnione w określonym terminie będą odrzucone z przyczyn formalnych i nie będą podlegać ocenie merytorycznej.
  6. Uzupełnieniu podlegają następujące braki i uchybienia formalne:
            1) niezłożenie oferty w formie papierowej;
            2) brak podpisu/podpisów pod ofertą osoby/osób upoważnionych;
            3) brak lub niepoprawne pełnomocnictwo do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta;
            4) brak wymaganych załączników do oferty, wskazanych w ogłoszeniu konkursowym;
            5) brak poświadczenia kopii dokumentów „za zgodność z oryginałem”.
7. Merytorycznej oceny dokona Komisja Konkursowa powołana przez Prezydenta Miasta Gorzowa Wlkp.
8. Maksymalna liczba punktów, jaką można w sumie uzyskać po dokonaniu oceny merytorycznej wynosi 170 punktów. Oferty, które otrzymają najwyższą liczbę punktów, zostaną zarekomendowane przez Komisję Konkursową do dofinansowania, przy czym wymagane jest uzyskanie co najmniej 102 punktów.
9. Ocena Komisji wraz z propozycją wysokości dotacji zostanie przekazana Prezydentowi Miasta, który podejmie ostateczną decyzję. Od tej decyzji nie stosuje się trybu odwoławczego.
 
VII.  Informacja o realizacji zadania publicznego tego samego rodzaju przez organ administracji publicznej w latach poprzednich, tj. od  1 czerwca 2019 r. do 31 maja 2021 r.
 
Od 1 czerwca 2019r. do 31 maja 2021 r. Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Gorzowie Wielkopolskim zarządzane było przez Stowarzyszenie Pomocy Zwierzętom „Azyl”, przekazano dotację na prowadzenie schroniska dla organizacji pożytku publicznego, kwota wydatkowana z dotacji wyniosła: 880.194,01 złotych brutto.
 
VIII. Postanowienia końcowe
 
1. Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp. zastrzega sobie prawo odwołania konkursu z podaniem przyczyny jego odwołania.
 
2. Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do:
  1. zamieszczania we wszystkich drukach i materiałach reklamowych związanych z realizacją
    zadania logo Miasta Gorzowa Wlkp. oraz informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Miasto Gorzów Wlkp.;
  2. dostarczenia na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miasta oryginałów
    dokumentów (faktur, rachunków) oraz wszelkiej innej dokumentacji celem kontroli
    prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej;
  3. przedkładania Miastu okresowych raportów z realizacji działalności prowadzonej
    w Schronisku w następujących terminach:
a) za okres: od dnia podpisania umowy do 30.06.2021 r. - do 31 lipca 2021 r.,
b) za okres: 01.07.2021 r. – 30.09.2021 r. – do 31 października 2021 r.,
c) za okres: 01.10.2021 r. – 31.12.2021 r. – do 31 stycznia 2022 r.,
d) za okres: 01.01.2022 r. – 31.03.2022 r. – do 30 kwietnia 2022 r.,
e) za okres: 01.04.2022 r. – 30.06.2022 r. – do 31 lipca 2022 r.,
f) za okres: 01.07.2022 r.  – 30.09.2022 r. – do 31 października 2022 r.,
g) za okres: 01.10.2022 r. – 31.12.2022 r. – do 31 stycznia 2023 r.,
h) za okres: 01.01.2023 r. – 31.03.2023 r. – do 30 kwietnia 2023 r.,
i) za okres: 01.04.2023 r.  – 30.06.2023 r. – do 31 lipca 2023 r.,
j) za okres: 01.07.2023 r.  – 30.09.2023 r. – do 31 października 2023 r.,
k) za okres: 01.10.2023 r. – 31.12.2023 r. – do 31 stycznia 2024r.,
l) za okres: 01.01.2024 r.  – 31.03.2024 r. – do 30 kwietnia 2024 r.,
m) za okres: 01.04.2024 r. –30.06.2024 r. – do 31 lipca 2024 r.,
n) za okres: 01.07.2024 r. – 30.09.2024 r. – do 31 października 2024 r.,
o) za okres: 01.10.2024 r. – 31.12.2024 r. – do 31 stycznia 2025 r.,
p) za okres: 01.01.2025 r. – 31.03.2025 r. – do 30 kwietnia 2025 r.,
r) za okres: 01.04.2025 r. –  31.05.2025 r. – do 30 czerwca 2025 r.,
 
             Informacje zawarte w raportach powinny w szczególności zawierać dane dotyczące:
a) kosztów utrzymania obiektu (koszty wywozu odpadów komunalnych, wywozu nieczystości płynnych, koszty z tytułu zużycia energii elektrycznej, opłat za wodę, koszty zakupów materiałów i wyposażenia, koszty deratyzacji i dezynfekcji, koszty przeglądów oraz inne dane składające się na wynik finansowy utrzymania schroniska,
b) kosztów związanych z utrzymaniem i opieką nad zwierzętami (m.in. zakup karmy, zakup akcesoriów dla zwierząt, opieka weterynaryjna, wywóz zwłok zwierząt),
c) rozliczenia godzin wolontariuszy i członków organizacji (przedłożenie listy obecności tych osób zawierającej datę oraz godziny świadczenia pracy na rzecz schroniska),
d) informacji o ilości zwierząt przyjętych, adoptowanych, odebranych przez właścicieli, ilości zwierząt padłych oraz poddanych eutanazji, ilości wykonanych sterylizacji i kastracji, ilości wykonanych szczepień, odrobaczeń, odpchleń.
 
4. Składania sprawozdania z udzielonej dotacji, w następujących okresach:
a) do 31.07.2021 r. (sprawozdanie częściowe za okres: od dnia rozpoczęcia obowiązywania umowy do 30.06.2021 r.),
b) do 31.01.2022 r. (sprawozdanie częściowe za okres: 01.07.2021 r. – 31.12.2021 r.),
c) do 31.07.2022 r. (sprawozdanie częściowe za okres: 01.01.2022 r. - 30.06.2022 r.),
d) do 31.01.2023 r. (sprawozdanie częściowe za okres: 01.07.2022 r. - 31.12.2022 r.),
f) do 31.07.2023 r. (sprawozdanie częściowe za okres:  01.01.2023 r. - 30.06.2023 r.),
g) do 31.01.2024 r. (sprawozdanie częściowe za okres: 01.07.2023 r. – 31.12.2023 r.),
h) do 31.07.2024 r. (sprawozdanie częściowe za okres: 01.01.2024 r. - 30.06.2024 r.),
i) do 31.01.2025 r. (sprawozdanie częściowe za okres 01.07.2024 r. - 31.12.2024 r.),
j) do 30.06.2025 r. (sprawozdanie końcowe).
 
5. Kontrola, o której mowa wyżej nie ogranicza praw Miasta do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.
 
3. Wyniki konkursu przedstawione będą na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. oraz opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Miasta.
 
4. Załączniki do ogłoszenia o otwartym konkursie ofert:
1) Załącznik nr 1 – Wzór oferty
2) Załącznik nr 2 – Karta oceny oferty
3) Załącznik nr 3 – Projekt umowy
                                                                                                         
 
(-)
z up. Prezydenta Miasta
Agnieszka Surmacz
Zastępca Prezydenta
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Gorzów
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-04-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Krzysztof Skrzypnik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-04-21 14:31:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Aleksandra Ostojska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-04-21 15:19:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Aleksandra Ostojska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-04-21 15:20:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
921 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony