ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Lipinkach Łużyckich
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Roczny Plan Rozwoju Szkoły

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-11-18 18:57:20 przez Agnieszka Semegin

Roczny Plan Pracy Szkoły

ROCZNY PLAN ROZWOJU SZKOŁY
 
ROK SZKOLNY 2013/2014
 
 
Zespół Szkolno - Przedszkolny w Lipinkach Łużyckich
 
 
 
Roczny plan rozwoju koncentruje się wokół kilku obszarów nierozerwalnie ze sobą powiązanych wpływających na prawidłowe funkcjonowanie szkoły:
 I. KONCEPCJA PRACY SZKOŁY
 
II. ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA
 
III. KSZTAŁCENIE
 
IV. WYCHOWANIE I OPIEKA
 
 
 
 
 
I. KONCEPCJA PRACY SZKOŁY
Koncepcja pracy szkoły została opracowana w oparciu o:
  1. Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (DZ. U. z 2009 r. nr 4, poz. 17)
  3. Kartę Nauczyciela z dn. 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674 z późn. zm.)
  4. Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989 r.
  5. Statut Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Lipinkach Łużyckich.
  6. Program wychowawczy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Lipinkach Łużyckich.
  7. Program profilaktyczny Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Lipinkach Łużyckich.
 
 
MISJA
We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka, zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.
Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej.
Kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działania pedagogiczne                    i opiekuńczo- wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, estetycznego i fizycznego rozwoju uczniów),        a także ich dalszy los.
Przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych.
Ściśle współdziałamy z rodzicami (którzy są najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza wychowawców) oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju.
Ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego oraz wszystkich, bezpośrednich „klientów” szkoły.
 
WIZJA
            W naszej szkole dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest członkiem społeczności ludzkiej. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu polskiego.
Jednocześnie wychowujemy, uczymy szacunku, współpracy i otwartości do innych narodów europejskich, ucząc obok polskiego innych języków, kultury, geografii itd. Wychowujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie, troszczącego się o swoje środowisko przyrodnicze, w którym żyje.
 
  1. Szkoła stwarza uczniom bezpieczne i optymalne warunki do rozwoju postaw ważnych dla obywatela Europy.
  2. Kadrę szkoły tworzy zespół nauczycieli nastawionych innowacyjnie , którzy chętnie się dokształcają i doskonalą.
  3. Szkoła jest otwarta na środowisko i współpracę ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej.
  4. Każdy uczeń świadomie uczy się, zna cele lekcji, osiąga sukces. Uczestniczy aktywnie w procesie uczenia, zadaje pytania, wyciąga wnioski z popełnionych błędów.
 
 
 
 
 
 
PRIORYTETY SZKOŁY
- Wychowanie patriotyczne i regionalne ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia poczucia tożsamości narodowej,
- Wychowanie ku wartościom społecznym,
- Edukacja europejska,
- Wychowanie przez sport,
- Edukacja proekologiczna i prozdrowotna.
 
 
MODEL ABSOLWENTA
 
…jest aktywny                    - posiada zainteresowania i rozwija je na miarę swoich możliwości
                                            - ma swoje upodobania jako twórca i odbiorca sztuki
                                            - wykazuje się samodzielnością
…jest ciekawy świata         - stara się poszerzać swoje wiadomości korzystając z różnych źródeł
                                            - lubi i chce się uczyć
                                            - wrażliwy na piękno przyrody (świadomość ekologiczna)
…jest odpowiedzialny        - umie podejmować działania i przewidywać ich konsekwencje
                                            - umie rozwiązywać problemy
                                            - cieszy się z sukcesów i potrafi akceptować porażki
                                            - zna swoje słabe strony i potrafi nad nimi pracować
                                            - umie dokonać samooceny
…jest otwarty                     - łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami
                                            - umie współdziałać w grupie
                                            - prezentuje swój punkt widzenia i rozważa poglądy innych
                                            - jest dobrym organizatorem
…jest optymistą                    - jest pogodny
                                              - pozytywnie patrzy na świat
                                              - wierzy w siebie
                                              - umie odróżniać dobro od zła
…jest prawy                          - cechuje go uczciwość i prawdomówność
                                               - zna normy dobrego zachowania się i według nich postępuje
                                               - zna symbole narodowe, regionalne i wie jak się wobec nich                                                                                                    zachować 
…jest tolerancyjny                - rozumie, że różnice między ludźmi są czymś naturalnym
                                               - jest wrażliwy na potrzeby innych
…jest krytyczny                     - selekcjonuje i porządkuje zdobyte informacje, ocenia ich przydatność do określonego celu
…jest świadomy                    - zna swoją wartość
swoich praw i praw                - zna i respektuje prawa innych
innych ludzi
 
 
 
 
Koncepcja rozwoju szkoły w poszczególnych obszarach:
 
  1. Zarządzanie i organizacja.
  1. Szkoła promuje swoje działania i osiągnięcia edukacyjne uczniów w środowisku lokalnym.
  2. Zakup pomocy dydaktycznych.
  3. Współpraca z klubami sportowymi „Agros” i „Łużyczanka”.
  4. Objęcie uczniów opieką specjalistyczną przez logopedę, psychologa i pedagoga.
  5. Współpraca z Urzędem Gminy.
  6. Pozyskiwanie sponsorów na nowe inwestycje, szkoła stwarza higieniczne i bezpieczne warunki pracy. Działalność koordynatora ds. bezpieczeństwa.
  7. Wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej.
  8. Wzbogacanie bazy szkoły o nowe meble, komputery i sprzęt sportowy.
  9. Realizacja Rządowego Programu „Szklanka mleka” oraz „Owoce w szkole”.
  10. Realizacja programu „Szkoła Promująca Zdrowie”.
  11. Cykliczne zajęcia uczniów kl. IV na basenie – nauka pływania.
  12. Szkoła pozyskuje środki unijne na działalność edukacyjną.
  13. Zapewnienie uczniom ciepłego posiłku.
  14. Ścisła współpraca z Radą Rodziców.
  15. Współpraca z instytucjami działającymi w środowisku lokalnym – Stowarzyszenia „Podajmy sobie ręce”, „Na rzecz rozwoju wsi Pietrzyków”  i „Na rzecz odnowy i promocji wsi Górka”.
  16. Organizacja nadzoru pedagogicznego i ewaluacji wewnętrznej.
  17. Działalność Szkolnego Klubu Wolontariusza.
  18. Zapewnienie uczniom oferty zajęć pozalekcyjnych.
  19. Dokumentowanie pracy uczniów i nauczycieli w e-Dzienniku.
 
  1. Wychowanie i opieka.
  1. Diagnoza sytuacji i potrzeb wychowawczych.
  2. Działania Rzecznika Praw Ucznia.
  3. Organizacja i udzielanie pomocy pedagogicznej, psychologicznej i logopedycznej uczniom i rodzicom.
  4. Diagnoza i monitoring realizacji obowiązku szkolnego.
  5. Organizacja opieki w czasie wolnym (świetlica, przedszkole, kółka, zajęcia sportowe, wyjścia edukacyjne, wycieczki).
  6. Prowadzenie kółek i zajęć pozalekcyjnych.
  7. Organizacja udziału dzieci i młodzieży w konkursach pozaszkolnych.
  8. Realizacja działań wynikających z programu wychowawczego szkoły.
  9. Realizacja programu „Lupo”, "Bezpieczne Gimnazjum", "Klub Bezpiecznego Puchatka".
  10. Realizacja działań z zakresu przeciwdziałania demoralizacji i niedostosowaniu społecznemu.
  11. Realizacja zadań wynikających z udziału w Szkolnym Klubie Wolontariusza.
  12. Realizacja programu WOŚP „Ratujemy i uczymy ratować” (I pomoc),
  13. Realizacja programów profilaktycznych: „Cukierki”, „Jestem OK.”, „Dotyk dobry i zły”, „Debata”, „NOE”, „Przyjaciele Zippiego”, "Narkotyki - nie biorę", "Znajdź właściwe rozwiązanie", "Nie pal przy mnie proszę".
  14. Realizacja programu profilaktyczno-wychowawczego „Saper, czyli jak rozminować agresję”
  15. Realizacja projektu „Przemoc w rodzinie – jednym głosem mówimy NIE”
  16. Współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i organizacjami (Strażą Pożarną, GOPS, Radą Gminy, WORD, Zespołem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Żarskiego, Parafią-Caritas, Sądem, Policją, WOPR, Polską Akcją Humanitarną, Combidatą).
  17. Współpraca z rodzicami w celu optymalizacji sprawowania opieki nad dziećmi.
  18. Działalność Klubu Wiewiórka.
  19. Organizacja Dnia Sportu.
 
 
 
  1. Kształcenie.
  1. Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju poprzez dostosowanie programów nauczania do możliwości i potrzeb uczniów, stosowanie różnorodnych metod i form pracy oraz prowadzenie zajęć pozalekcyjnych.
  2. Kształcenie umiejętności logicznego myślenia.
  3. Wprowadzanie nowatorskich rozwiązań programowych.
  4. Stosowanie różnorodnych sposobów wspierania i motywowania uczniów.
  5. Zwiększanie szans edukacyjnych uczniów i podejmowanie działań przyczyniających się do poprawy wyników nauczania.
  6. Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i podejmowanie działań przyczyniających się do poprawy wyników nauczania.
  7. Analizowanie różnymi metodami wyników sprawdzianu i egzaminów gimnazjalnych. Formułowanie i wdrażanie otrzymanych wniosków.
  8. Organizowanie i realizacja procesów edukacyjnych w oparciu o współpracę pomiędzy nauczycielami.
  9. Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez działania sportowe oraz realizację programów promujących zdrowie, np. „Trzymaj formę”.
  10. Zapoznawanie uczniów i rodziców z ważnymi dokumentami szkoły.
  11. Wdrażanie do samorządności poprzez działania samorządu uczniowskiego.
  12. Promowanie uczniów osiągających sukcesy w różnych dziedzinach nauki i sztuki.
  13. Działalność szkolnego koordynatora ds. profilaktyki i dysleksji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z dysleksją.
  14. Prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
  15. Realizacja programu edukacyjno-terapeutycznego „Ortograffiti”.
  16. Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego.
  17. Realizacja planów poprawy efektywności kształcenia.
  18. Realizacja zajęć wychowania fizycznego w formach proponowanych do wyboru przez uczniów.
  19. Uczestnictwo uczniów w projektach edukacyjnych, innowacjach pedagogicznych, programach i kampaniach.
  20. Wdrażanie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym - przynależność  do sieci Szkół Odkrywców Talentów.
  21. Stosowanie oceniania kształtującego.
  22. Stosowanie technologii informacyjnej.
 
 
 
 
 
 
 
 
II. ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA
 
CEL GŁÓWNY
( ZADANIA )
 
CELE SZCZEGÓŁOWE
 
PRZEWIDYWANE
EFEKTY
 
PROCEDURY I NARZĘDZIA MONITOROWANIA
 
OSOBY ODPOWIEDZIALNE
1.
2.
3.
4.
5.
 
 
Kształtowanie potencjału kadrowego.
 
 
1.Zapewnianie odpowiedniego poziomu pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przez odpowiednio wykwalifikowaną kadrę.
2.Planowanie stanu za-trudnienia nauczycieli adekwatnie do zadań i potrzeb szkoły
 
1.Nauczyciele stosownie do potrzeb planują i podnoszą swoje umiejętności i kwalifikacje biorąc udział w szkoleniach, kursach i studiach.
 
2.Dyrektor systematycznie analizuje stan zatrudnienia i potrzeby szkoły w tym zakresie.
 
1.Plan doskonalenia zawodowego nauczycieli
 
 
 
Aktualny stan zatrudnienia, plan doskonalenia nauczycieli
 
dyrektor, inicjatywy nauczycieli, lider WDN
 
 
 
dyrektor
 
 
1.
2.
3.
4.
5.
 
 
 
 
Wzbogacanie warunków lokalowych i dydaktycznych szkoły.
 
1.Udoskonalanie działalności biblioteki.
 
2. Wzbogacanie bazy dydaktycznej w nowe, niezbędne pomoce .
 
3.Promowanie elektronicznej kontroli frekwencji i postępów w nauce
 
 
1. Poszerzenie jej działalności poprzez udział w programie Fun English.
2.Nauczyciele wzbogacają kształcenie stosując pomoce dydaktyczne, tworząc karty pracy, testy, inne środki; uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce.
3.Efektywny i systematyczny przekaz informacji między nauczycielem, rodzicem i uczniem drogą elektroniczną.
 
1.Ewaluacja, opinie na temat pracy biblioteki szkolnej.
Spis inwentaryzacyjny zasobów biblioteki szkolnej.
2.Gromadzone w bibliotece wytwory pracy nauczycieli.
 
3.System Kontroli Frekwencji i Postępów w nauce Librus.
 
dyrektor
 
 
 
bibliotekarz
 
 
administratorzy, nauczyciele, rodzice, uczniowie
 
 
 
Tworzenie bezpiecznego i przyjaznego środowiska szkolnego.
 
1.Systematyczne upowszechnianie zasad bezpieczeństwa i higieny.
 
 
 
 
 
 
 
1.Nauczyciele i uczniowie znają i stosują zasady bhp uczestniczą w szkoleniach, próbnych alarmach ewakuacyjnych. Nauczyciele przygotowują pogadanki, prelekcje, apele.
 
 
1.Raporty, sprawozdania z działań, plan współpracy
 
dyrektor, nauczyciele, pielęgniarka szkolna, koordynator d/s bezpieczeństwa.
 
 
 
2.Zmodyfikowanie systemu opieki podczas przerw między zajęciami.
 
 
 
 
3. Realizacja elementów programu szkoły promującej zdrowie.
 
2.Plan dyżurów podczas przerw zapewnia uczniom skuteczną opiekę; wszyscy nauczyciele przestrzegają planu dyżurów ze szczególnym uwzględnieniem nadzoru w miejscach strategicznych (korytarze przy sali gimnastycznej i przy szatniach oraz toalety). Realizacja harmonogramu Aktywnych przerw w sali gimnastycznej.
 
3. Uczniowie nie zapominają o śniadaniu, aktywnie spędzają czas.
 
2.Plan dyżurów, obserwacje, opinie.
 
 
 
 
2. Aktywne przerwy, śniadanie w szkole.
 
dyrektor, nauczyciele
 
 
 
 
 
Koordynator ds szkoły promującej zdrowie
Nauczyciele w-f
 
 
III. KSZTAŁCENIE
CEL GŁÓWNY
( ZADANIA )
 
CELE SZCZEGÓŁOWE
 
PRZEWIDYWANE
EFEKTY
 
PROCEDURY I NARZĘDZIA MONITOROWANIA
 
OSOBY ODPOWIEDZIALNE
 
 
Zapewnianie nowoczesnej i wszechstronnej oferty edukacyjnej.
 
 
1.Dobieranie programów i planów nauczania dostosowanych do możliwości, potrzeb i aspiracji uczniów oraz zgodnych z nową podstawą programową.
2.Zachęcanie uczniów do poszukiwania informacji z różnych źródeł, świadomego i umiejętnego ich wykorzystywania.
 
 
1. Programy i plany nauczania realizowane w szkole zapewniają uczniom osiąganie systematycznych postępów, ciągły rozwój edukacyjny oraz możliwość osiągania sukcesów.
 
2.Uczniowie na wszystkich przedmiotach samodzielnie korzystają z wszelkich źródeł informacji, przetwarzają i wykorzystują je w praktyce.
 
 
Programy, plany nauczania.
 
 
 
Obserwacje, scenariusze zajęć, przedmiotowe plany wynikowe.
 
 
dyrektor , nauczyciele
 
 
 
nauczyciele przedmiotów, uczniowie,
 
 
 
 
3-4. Wzbogacanie procesu dydaktycznego przez stosowanie technologii informatycznej.
 
 
 
 
 
3. Uczniowie wykorzystują komputer do wykonywania projektów i różnorodnych zadań, potrafią porozumiewać się i przesyłać informacje, doskonalą język obcy.
4. Komputer, rzutnik multimedialny i tablica interaktywna  i ich możliwości są ważnym elementem pracy nauczyciela, który tworząc sprawdziany, testy, pomoce dydaktyczne, wykorzystując programy komputerowe oraz Internet podnosi jakość swojej pracy.
 
3-4. Plany nauczania, obserwacja lekcji, galeria prac uczniów.
 
dyrektor, nauczyciele
 
 
 
 
 
 
Zaspokajanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów
 
 
 
1. Zapewnianie realizacji obowiązkowych treści programowych z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań uczniów.
2.Dostosowywanie oferty edukacyjnej do możliwości i aspiracji uczniów.
 
 
1.Plany nauczania realizowane i dostosowywane są do możliwości uczniów zgodnie z przepisami prawa.
 
2. Szkoła diagnozuje możliwości uczniów pod kątem rozpoznawania potrzeb edukacyjnych, prowadzi systematyczny pomiar dydaktyczny.
 
1.Plany nauczania realizowane i dostosowywane są do możliwości uczniów zgodnie z przepisami prawa.
2.Ankiety, lekcje i obserwacje diagnozujące, sprawozdania, analizy
 
dyrektor, pedagog szkolny, nauczyciele
 
 
dyrektor, nauczyciele
 
 
 
 
3-4. Indywidualizowanie procesu nauczania.
 
 
 
 
 
 
 
5.-7 Poszerzenie form zagospodarowanie wolnego czasu celem zapobiegania patologii i agresji:  
 
 
 
 
 
 
8.Udział szkoły w konkursach zewnętrznych.
 
 
3. Szkoła tworzy dla uczniów ze zdiagnozowanymi dysfunkcjami możliwości kompensowania i wyrównywania różnic poprzez organizowanie dodatkowych zajęć, terapii oraz stosowanie zróżnicowanych metod pracy.
4. Kryteria oceniania uwzględniają możliwości uczniów pozwalają na wszechstronny rozwój.
5. Realizowany jest projekt Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III
 
5-7.Szkoła wspiera uczniów zdolnych w rozwijaniu zainteresowań i zdolności poprzez tworzenie kół zainteresowań (matematyczne, teatralne, przyrodnicze, taneczne informatyczne, historyczne, językowe,  inne),organizowanie konkursów, wystaw, zawodów.
 
 
 
 
8..Praca nad uczniem zdolnym.
9. Realizacja Szkolnego program wspierania uzdolnień i rozwijania zainteresowań.
 
3.Obserwacje, scenariusze zajęć , dzienniki zajęć.
 
 
 
 
 
 
5-7.Sprawozdania
 
 
 
 
 
 
 
8.Wykaz osiągnięć uczniów.
 
Nauczyciele, koordynator projektu
 
 
 
 
 
 
 
dyrektor, nauczyciele, uczniowie
 
 
 
 
 
 
Nauczyciele, koordynator d/s rozwijania uzdolnień.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6.Nauczyciele prowadzą zajęcia pozalekcyjne z różnych dziedzin, organizują konkursy, zawody, imprezy kulturalne, wycieczki pozwalające uczniom rozwijać swoje zainteresowania i uzdolnienia na różnych poziomach zaawansowania.
 
7. Szkoła eksponuje osiągnięcia swoich uczniów na terenie szkoły i w środowisku lokalnym.
 
 
6. Dzienniki zajęć, dokumentacja szkolna, sprawozdania.
 
 
 
7. Strona internetowa, gabloty ścienne w holu szkoły, BIP.
 
dyrektor, nauczyciele, uczniowie
 
 
 
 
nauczyciele
Uczniowie osiągają wysokie wyniki nauczania.
9. Organizowane są badania, diagnozy.
10. Analizowane są wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego.
9. Uczniowie biorą udział w badaniach na wejściu i egzaminach próbnych.
 
10. W zespołach przedmiotowych poddawana jest analiza sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego, wnioski są realizowane w następnym roku szkolnym.
9.Raporty i sprawozdania.
Dyrektor, zespół d/s analizy jakości kształcenia i badań edukacyjnych.
 
 
 
 
 
 
 
IV. WYCHOWANIE I OPIEKA
CEL GŁÓWNY
( ZADANIA )
 
CELE SZCZEGÓŁOWE
 
PRZEWIDYWANE
EFEKTY
 
PROCEDURY I NARZĘDZIA MONITOROWANIA
 
OSOBY ODPOWIEDZIALNE
 
Kształtowanie moralnego, społecznego, emocjonalnego i duchowego rozwoju ucznia.
 
 
 
 
 
1.Działania wychowawczych, profilaktycznych i opiekuńczych.
 
2. Tworzenie dokumentacji skuteczności działań wychowawczych, profilaktycznych i opiekuńczych.
 
 
3. Efektywne realizowanie celów wychowawczych, profilaktycznych i opiekuńczych.
 
 
 
1. Realizacja programów wychowawczego  i profilaktycznego szkoły, które powstały w procesie ewaluacji, rodzice są współautorami.
 
2. Szkoła na bieżąco i zgodnie z potrzebami analizuje efekty pracy wychowawczej, profilaktycznej i opiekuńczej, a wyniki analiz są dokumentowane.
 
 
3. Efekty pracy wychowawczej, profilaktycznej i opiekuńczej są skuteczne i zbieżne z założonymi cela-mi. Uczniowie są wolni od uzależnień i potrafią unikać zagrożeń.
Wykazują wrażliwość moralną, społeczną, emocjonalną i duchową. Przestrzegają zasad zachowania.
 
 
1. Program wychowawczy i profilaktyczny.
 
2. Analizy, sprawozdania.
 
 
 
 
3. Dokumentacja szkolna.
 
 
 
dyrektor, nauczyciele
 
 
dyrektor, nauczyciele
 
 
 
 
 
dyrektor, nauczyciele
 
 
 
 
 
 
 
 
4. Rozbudzanie uczuć patriotycznych w tym pojęcia „małej ojczyzny”
 
 
 
5.Zapewnienie dostępnych form pomocy uczniom, którzy jej potrzebują.
 
 
 
 
 
 
 
4. Uczniowie biorą udział w lekcjach muzealnych, wycieczkach edukacyjnych po najbliższej okolicy.
5. Uroczyste obchodzenie dni świąt państwowych.
 
 
 
5. W szkole realizowany jest program zdrowotny „Szklanka mleka”, "Owoce w szkole".
Dofinansowanie do zakupu podręczników szkolnych, stypendia socjalne, bezpłatne obiady,
Współpraca z GOPS .
 
 
 
4.Analiza dokumentacji, obserwacja uroczystości, apeli.
 
 
 
 
5. Dokumentacja szkolna.
 
 
 
 
 
nauczyciele, dyrektor
 
 
 
 
wychowawcy, pedagog szkolny, dyrektor, komisja stypendialna
 
               
 
 
« powrót do poprzedniej strony