Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Uchwała nr 74.2016 Zarządu Powiatu w Międzyrzeczu z dnia 16 sierpnia 2016 r. w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu
Załączniki
Pobierz dane XML Uchwała nr 74.2016 Zarządu Powiatu w Międzyrzeczu z dnia 16 sierpnia 2016 r. w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu Drukuj informację Uchwała nr 74.2016 Zarządu Powiatu w Międzyrzeczu z dnia 16 sierpnia 2016 r. w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Dom Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Ewa Frąckowiak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-10-27 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Frąckowiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-10-27 07:54:40 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-10-27 07:57:06 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-10-27 07:59:04 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 818 raz(y) |
Decyzja Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim dotycząca rzeczywistej liczby mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu.
Załączniki
Pobierz dane XML Decyzja Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim dotycząca rzeczywistej liczby mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu. Drukuj informację Decyzja Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim dotycząca rzeczywistej liczby mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Dom Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Ewa Frąckowiak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-10-27 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Frąckowiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-10-27 07:31:37 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-10-27 07:43:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-10-27 07:43:40 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 745 raz(y) |
Regulamin organizacyjny WTZ
Aneks nr 1/2008 do Regulaminu Organizacyjnego Warsztatu Terapii Zajęciowej Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu z dnia 01 czerwca 2008 r.
Międzyrzecz, 01.10.2008r.
Aneks Nr 1/2008
do Regulaminu Organizacyjnego Warsztatu Terapii Zajęciowej Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu z dnia 01 czerwca 2008 r.
Na podstawie Umowy nr 1/2006 w sprawie określenia warunków i wysokości środków finansowych na działalność Warsztatu Terapii Zajęciowej zawartej w dniu 06 września 2006r. pomiędzy Powiatem Międzyrzeckim z siedzibą w Międzyrzeczu ul. Przemysłowa 2 reprezentowanym przez :
- Grzegorza Gabryelskiego - Starostę Międzyrzeckiego
- Remigiusza Lorenza - Wicestarostę Międzyrzeckiego
a Domem Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu ul. Dr T. Podbielskiego 2, zwanym dalej "jednostką", reprezentowanym przez:
1. Annę Kwiecińską - Dyrektora
2. Marię Krajdochę - Głównego Księgowego
Wprowadza się zmianę w treści Regulaminu Organizacyjnego Warsztatu Terapii Zajęciowej z dnia 01 czerwca 2008r. następującej treści:
§ 4 pkt. 3 W Warsztacie działają pracownie terapii zajęciowej o następującym profilu:
a) Stolarsko- modelarskim,
b) krawieckim,
c) plastycznym,
d) florystycznym i dekoracji wnętrz,
e) ceramicznym,
f) kulinarnym i gospodarstwa domowego,
g) umiejętności społecznych i zawodowych
oraz w formie indywidualnej:
a) muzykoterapii,
b) psychoterapii,
c) małych form teatralnych,
d) kinezyterapii i ćwiczeń ogólnousprawniających,
e) fotografii.
§ 6 pkt 1 W Warsztacie Terapii Zajęciowej działa Rada Programowa w skład której wchodzą:
a) Kierownik Warsztatu,
b) Instruktorzy terapii,
c) Psycholog,
d) Specjalista ds. rehabilitacji,
e) Instruktorzy zawodu,
f) Instruktor reintegracji zawodowej.
§ 7 pkt 3 Pracownikami Warsztatu są:
a) Kierownik,
b) Specjalista ds. rehabilitacji,
c) Instruktorzy terapii,
d) Instruktorzy zawodu,
e) Psycholog,
f) Pracownik administracyjno-ekonomiczny,
g) Kierowca,
h) Sprzątaczka,
i) Instruktor reintegracji zawodowej.
Zmiany obowiązują od dnia 01 października 2008r.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Dom Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Milena Matysek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-11-21 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: DPS |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-11-21 08:06:21 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-05-27 08:55:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-05-27 08:55:39 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1193 raz(y) |
Regulamin organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu
Załączniki
Pobierz dane XML Regulamin organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu Drukuj informację Regulamin organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Dom Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Milena Matysek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-10-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Milena Matysek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-10-15 08:42:14 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-10-15 08:50:41 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2014-10-15 08:50:41 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1407 raz(y) |
Regulamin Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu- karta mieszkańca
Akapit nr 1 - brak tytułu
REGULAMIN
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ
W MIĘDZYRZECZU - KARTA MIESZKAŃCA
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§1
Regulamin Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu- Karta Mieszkańca określa podstawowe prawa i obowiązki mieszkańca tego Domu. Służy zapewnieniu spokoju i właściwej życzliwej atmosfery we wzajemnych stosunkach w tymże Domu.
§2
Wszyscy mieszkańcy Domu bez względu na wiek, status rodzinny, majątkowy, zasługi oraz wysokość ponoszonych opłat-są równi i mają prawa i obowiązki określone w Regulaminie-Karcie Mieszkańca.
§3
Korzystając ze swoich praw ,mieszkaniec nie może naruszać praw innych mieszkańców.
- Mieszkaniec Domu korzysta z usług, których zakres i rodzaj wynika z indywidualnego planu wsparcia mieszkańca, opracowanego z jego udziałem, jeżeli udział ten jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca.
- Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania mieszkańca Domu koordynuje pracownik pierwszego kontaktu
§4
Dom Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu jest miejscem stałego i czasowego pobytu mieszkańców.
§5
W Domu mieszkają mężczyźni w pokojach dwuosobowych i wieloosobowych.
§6
- Dyrektor Domu bądź wyznaczony przez niego pracownik łącznie z przedstawicielem samorządu mieszkańców przyjmuje serdecznie i gościnnie nowo przybyłego mieszkańca oraz przedstawia go pozostałym mieszkańcom.
- Nowo przybyły mieszkaniec Domu powinien być zapoznany z obowiązującym Regulaminem - Kartą Mieszkańca oraz z:
a) rozmieszczeniem pomieszczeń ogólnego przeznaczenia,
b) organizacją życia codziennego,
c) załatwianiem spraw poza Domem.
3. Fakt zapoznania się z Regulaminem-Kartą Mieszkańca nowo przybyły mieszkaniec Domu poświadcza własnoręcznym podpisem.
§7
- Wnioski lub skargi na ewentualne niewłaściwe wykonywanie zadań Domu lub postępowanie personelu mieszkańcy Domu przedstawiają pisemnie lub ustnie Dyrektorowi Domu lub osobie przez niego upoważnionej.
- Każdorazowo wnioski takie są omawiane na wspólnym zebraniu mieszkańców i personelu.
ROZDZIAŁ II
Prawa i obowiązki mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu
§8
Mieszkaniec Domu ma prawo do:
- Poszanowania własnej indywidualności i godnego życia.
- Godnego traktowania.
- Zamieszkania w pokoju wyposażonym w niezbędne meble i sprzęt, pościel i bieliznę pościelową. Za zgodą Dyrektora Domu mieszkaniec może wyposażyć swój pokój we własne meble (jeśli nie spowoduje to nadmiernego zagęszczenia powierzchni mieszkalnej i nie ograniczy takiego samego prawa współmieszkańców).
- Otrzymania odzieży, bielizny osobistej i obuwia, jeśli nie ma możliwości zakupienia ich z własnych środków.
- Otrzymania wyżywienia, w tym wyżywienia dietetycznego zgodnie z zaleceniami lekarza w ramach obowiązującej stawki żywieniowej.
- Podejmowania samodzielnej decyzji o swoim leczeniu medycznym, chyba, że jest to utrudnione z powodu niepełnosprawności psychicznej lub mogłoby zagrozić zdrowiu innych.
- Wyboru pracownika pierwszego kontaktu, jeżeli wybór jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca.
- Współdecydowania w sprawach dotyczących jego osoby.
- Opieki pielęgniarskiej (włącznie z karmieniem, ubieraniem, myciem i kąpaniem).
10. Korzystania z usług świadczonych przez Dom w zależności od sprawności i potrzeb, w tym:
- psychoterapii(terapii psychologicznej),
- terapii zajęciowej,
- prania i prasowania bielizny osobistej i odzieży ( z wyjątkiem prania chemicznego),
- naprawy odzieży.
11. Dostępu do prasy codziennej, biblioteki, kultury, oświaty dla dorosłych oraz rekreacji.
12. Korzystania z ogólnie dostępnych pomieszczeń Domu, takich jak jadalnia, pomieszczenia sanitarne, palarnia, pralnia, pracownie terapii zajęciowej, Sali kinezyterapii oraz terenu na świeżym powietrzu należącym do Domu- zgodnie z przeznaczeniem i w czasie do tego wyznaczonym.
13. Uzyskania stosownej pomocy w zaspokojeniu swoich niezbędnych potrzeb bytowych.
14. Korzystania z dodatkowych ofert wypoczynku takich jak:
- turnusy rehabilitacyjne,
- wycieczki krajobrazowe,
- wyjścia do kina,
- wyjazdy do teatru,
15. Przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych.
16. Przebywania poza Domem( np. urlop) nie dłużej niż 21 dni. Pobyt poza Domem dłuższy niż 21 dni, wiąże się z ponoszeniem opłaty w całości.
17. Swobodnego poruszania się poza terenem Domu, o ile pozwala na to stan jego sprawności fizycznej i psychicznej oraz nie zagrozi to jego bezpieczeństwu.
18. Spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu oraz opieki w czasie organizowanych zajęć poza Domem.
19. Zaspokajania potrzeb religijnych.
20. Godnego umierania i godnego pochówku.
21. Składania skarg i wniosków dotyczących działalności Domu i poszczególnych pracowników do Dyrektora Domu.
22. Organizowania samorządu który jest reprezentowany przez Radę Mieszkańców.
§9
Obowiązkiem Mieszkańca Domu jest:
- Dbać w miarę swoich możliwości o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny oraz porządek w zajmowanym pomieszczeniu.
- Dbać o przydzielony w użyczenie sprzęt, bieliznę, odzież oraz mienie stanowiące własność Domu.
- Przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego.
- Zgłaszać dyżurującemu personelowi lub pracownikowi pierwszego kontaktu każdorazowego wyjścia poza teren Domu i przyjścia do Domu. Nie wolno opuszczać Domu bez wiedzy personelu lub wbrew wyraźnemu zakazowi.
- Współdziałać, w miarę swoich możliwości z personelem w zakresie zaspokojenia swoich potrzeb.
- Ponoszenie terminowo opłat za pobyt w Domu – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Oszczędne używanie energii elektrycznej i wody.
- Przestrzegać Regulaminu-Karty Mieszkańca Domu oraz zarządzeń Organizacyjno – Porządkowych.
- Nie zakłócanie spokoju innym mieszkańcom, ze szczególnym uwzględnieniem godzin wypoczynku.
- Udzielanie pomocy współmieszkańcom bardziej chorym.
- Naprawianie szkody lub pokrywanie kosztów, które mieszkaniec wyrządził z własnej winy Domowi lub innemu mieszkańcowi. Rada Mieszkańców wnioskuje formę pokrycia szkody.
- Ponoszenie kosztów zakupu leków powyżej ustalonego przez Ministra Zdrowia limitu.
- Odliczanie posiłków za nieobecności dokonuje się powyżej 2 dni ( dwie doby ) nieobecności.
§10
- Mieszkaniec Domu winien swoje środki pieniężne, a także przedmioty wartościowe przechowywać w depozycie bankowym lub innym wyznaczonym do tego miejscu bądź też powierzyć opiece rodziny.
- Za przedmioty wartościowe i finansowe pozostawione w pokoju Dom nie ponosi odpowiedzialności.
§11
Mieszkańcowi zabrania się:
- Wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych na terenie Domu.
- Wyrzucania odpadów przez okno.
- Zaśmiecania, zanieczyszczania terenu wokół Domu odpadami stałymi oraz zlewów i toalet.
- Przenoszenia przedmiotów stanowiących wyposażenie pokoju z jednego pomieszczenia do drugiego.
- Palenia papierosów w pokojach. Palenie tytoniu jest dozwolone w wyznaczonym do tego miejscu.
- Przynoszenie na teren Domu przedmiotów i odzieży niewiadomego pochodzenia, zabrudzonych mogących zawierać insekty.
§12
- Wnoszenie i sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Domu jest kategorycznie zabronione.
- W przypadku posiadania przez mieszkańca napojów alkoholowych podlegają one natychmiastowemu zniszczeniu, o czym dokonuje się wpisu w raporcie zmiany personelu pielęgniarskiego.
- Mieszkaniec co do którego zachodzi uzasadnione podejrzenie, iż znajduje się pod wpływem alkoholu (odór alkoholu z ust, chwiejny krok itp.) może być zbadany na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu.
- W przypadku stwierdzenia nietrzeźwości mieszkańca zostaje on skierowany na ogólnych zasadach do Izby Wytrzeźwień.
§13
Rozkład dnia mieszkańca Domu:
Godz. 6.15 – 7.30 - toaleta poranna. Sprzątanie pomieszczeń.
Godz. 7.30 – 9.30 - śniadanie. Podawanie leków.
Godz. 8.00 – 14.00 – terapia zajęciowa. Zajęcia indywidualne i grupowe.
Godz. 10.30 - 11.00 - II śniadanie.
Godz. 14.00 - 16.00 - obiad. Rozdawanie leków.
Godz. 15.00 – 17.30 – zajęcia indywidualne i grupowe.
Godz. 17.30 – 19.30 – kolacja.
Godz. 18.30 - 22.00 – zajęcia indywidualne według własnych upodobań. Toaleta wieczorna.
Godz. 20.00 - wydawanie leków.
Godz. 22.00 - 6.00 - cisz nocna.
§14
Wypadki naruszenia Regulaminu – Karty Mieszkańca Domu rozpatrywane będą przez Dyrektora Domu w porozumieniu z Radą Mieszkańców.
§15
- W stosunku do mieszkańców, którzy naruszają przepisy Regulaminu – Karty Mieszkańców stosowane będą następujące środki:
- przeprowadzona rozmowa,
- upomnienie na ogólnym zebraniu mieszkańców.
- Stosowanie powyższych środków będzie każdorazowo uzgadniane z Radą Mieszkańców.
§16
Regulamin Domu Pomocy Społecznej – Karta Mieszkańca weszła w życie z dniem 16.01.2006 roku.
Regulamin uaktualniono w związku ze zmianą składu Rady mieszkańców.
Międzyrzecz, dnia 15.01.2009r.
Rada Mieszkańców:
- Przewodniczący Marcin Mazurkiewicz
- Zastępca przewodniczącego Marcin Żyrak
- Członkowie Krzysztof Herma
Grzegorz Krawiec
Pobierz dane XML Regulamin Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu- karta mieszkańca Drukuj informację Regulamin Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu- karta mieszkańca
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Dom Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Milena Matysek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-10-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Milena Matysek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-10-15 08:59:50 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-10-15 09:10:01 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2014-10-15 09:10:01 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1592 raz(y) |