Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Świadczenie pielęgnacyjne
Akapit nr 1 - brak tytułu
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r, poz.2220 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach o oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych (Dz. U. z 2017r poz.1466 )
Obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 listopada 2018r,/MP z 2018 r. , poz.1099/
Prawo do świadczenia pielęgnacyjnego z tytułu rezygnacji z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej ustalane jest niezależnie od dochodów rodziny, na czas nieokreślony, a jeżeli orzeczenie o niepełnosprawności albo znacznym stopniu niepełnosprawności zostało wydane na czas określony – do ostatniego dnia miesiąca, w którym upływa termin ważności orzeczenia. Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje matce, ojcu, a także opiekunowi prawnemu i faktycznemu dziecka, osobie, na której ciąży obowiązek alimentacyjny zgodnie z kodeksem rodzinnym i opiekuńczym, rodzinie zastępczej spokrewnionej.
Świadczenie pielęgnacyjne od dnia 01.01.2019r. przysługuje w wysokości 1.583,00 zł. miesięcznie.
Dokumenty od wnioskodawcy:
-
wniosek o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego.
-
orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, albo orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności
-
dokument potwierdzający nie pozostawanie w zatrudnieniu na dzień złożenia wniosku (np. oświadczenie)
-
wszystkie świadectwa pracy celem wyliczenia okresu zatrudnienia (również zaświadczenie z OPS o pobieraniu zasiłku stałego) do celów emerytalno - rentowych
-
inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbiu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Magdalena Biernacka |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-02-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Elżbieta Jóźwiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-02-13 13:32:51 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Renata Bożemska-Janicka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-02-13 13:32:53 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Renata Bożemska-Janicka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-02-21 13:06:08 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 504 raz(y) |