Przedmiot działania i kompetencje
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Przedmiot działania i kompetencje
Akapit nr 1 - brak tytułu
Zespół Edukacyjny nr 8 jest placówką publiczną w skład której wchodzą:
- Szkoła Podstawowa nr 28
- Miejskie Przedszkole nr 44
Cele i zadania Zespołu Edukacyjnego nr 8 w Zielonej Górze oraz sposób ich wykonywania
Zespół realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie:
- stwarza warunki, umożliwiając wszechstronny, intelektualny i emocjonalny rozwój wychowanków i uczniów poprzez odpowiednią organizację kształcenia i wychowania oraz działania wspomagające wychowawczą rolę rodziny;
- wszystkie działania podejmowane w Zespole mają na celu dobro wychowanków i uczniów oraz gwarantują wszystkim członkom społeczności poszanowanie ich praw i godności.
Do zadań Zespołu należy:
- wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu przez niego doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju;
- tworzenie warunków umożliwiających wychowankom/uczniom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa;
- zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz zapewnienie pomocy dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny lub przyspieszony;
- wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka;
- współdziałanie z rodzicami wychowanków/uczniów, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka;
- stwarzanie dzieciom sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności i troski o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo w ruchu drogowym;
- tworzenie warunków umożliwiających wszechstronny intelektualny i emocjonalny rozwój wychowanków/uczniów poprzez odpowiednią organizację kształcenia i wychowania oraz działania wspomagające wychowawczą rolę rodziny;
- realizacja programów nauczania w oparciu o podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowe kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej;
- prowadzenie działalności eksperymentalnej dotyczącej kształcenia, wychowania i opieki, stosownie do potrzeb psychofizycznych wychowanków/uczniów oraz możliwości bazowych, kadrowych i finansowych, na zasadach i warunkach określonych w ustawie - Prawo oświatowe;
- zatrudnianie nauczycieli oraz innych pracowników pedagogicznych wspomagających realizację zadań dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych i terapeutycznych, posiadających kwalifikacje wymagane odrębnymi przepisami prawa;
- kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego rozwojowi wychowanka/ucznia;
- wspomaganie i ukierunkowanie indywidualnego, wszechstronnego rozwoju wychowanka/ucznia z wykorzystaniem ich wrodzonego potencjału i możliwości rozwojowych, a w przypadku wychowanków/uczniów niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem stopnia i rodzaju ich niepełnosprawności;
- umożliwienie podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, językowej, etnicznej i religijnej;
- zapewnienie wychowankom/uczniom nauki języka mniejszości narodowych, mniejszości etnicznych lub języka regionalnego, na pisemną prośbę rodziców, jeżeli organ prowadzący przyzna godziny na prowadzenie tych zajęć;
- troska o zdrowie i bezpieczeństwo wychowanków/uczniów przebywających w Przedszkolu/Szkole podczas zajęć edukacyjnych, pozalekcyjnych oraz pozaszkolnych;
- opieka nad wychowankami/uczniami pozostającymi w trudnej sytuacji materialnej i życiowej;
- współdziałanie z rodzicami w sprawach kształcenia i wychowania;
- współpraca ze środowiskiem lokalnym, organizacjami, stowarzyszeniami, innymi przedszkolami, szkołami;
- zapewnienie odpowiedniej bazy oraz wyposażenia niezbędnego do realizacji zadań statutowych Zespołu;
- umożliwienie uczniom Szkoły zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania przez ucznia świadectwa jej ukończenia oraz dalszego kształcenia na wyższych etapach edukacyjnych;
- zapewnienie bezpłatnego nauczania w zakresie realizacji planów nauczania zgodnie z obowiązującym prawem;
- realizacja zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów w klasie ósmej;
- zapewnienie rodzicom informacji o wymaganiach edukacyjnych, sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych ich dzieci oraz o postępach w nauce i zachowaniu i przyczynach niepowodzeń szkolnych;
- dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów/wychowanków, a także możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej
- opieka nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych;
- opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwianie realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia szkoły każdego typu w skróconym czasie;
- kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;
- prowadzenie działań w zakresie doradztwa zawodowego w celu przygotowania uczniów do wyboru dalszej drogi kształcenia i planowania kariery zawodowej;
- upowszechnianie wśród wychowanków/uczniów wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń, w tym związanych z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych, i sytuacji nadzwyczajnych;
- realizacja zadań programu profilaktyczno-wychowawczego;
- wprowadzenie wychowanków/uczniów w świat wartości, w tym ofiarności i współpracy, solidarności, altruizmu i patriotyzmu, szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania, i budowania relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia;
- kształtowanie kultury osobistej wychowanków/uczniów oraz formowanie poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób;
- rozbudzanie ciekawości poznawczej wychowanków/uczniów oraz motywacji do nauki;
- kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość;
- zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy;
- budzenie wrażliwości na piękno języka ojczystego oraz wprowadzenie wychowanków/uczniów w świat literatury;
- kształcenie w zakresie posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
Pobierz dane XML Przedmiot działania i kompetencje Drukuj informację Przedmiot działania i kompetencje
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Publiczna Szkola Podstawowa w Zawadzie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-04-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dyrektor |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-04-08 20:21:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Robert Kubicki |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-04-09 11:17:11 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Robert Kubicki |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-04-09 11:17:11 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 102 raz(y) |