ˆ

Przedmiot działania i kompetencje

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Przedmiot działania i kompetencje

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zespół Edukacyjny nr 8 jest placówką publiczną w skład której wchodzą:
  • Szkoła Podstawowa nr 28
  • Miejskie Przedszkole nr 44
 
Cele i zadania Zespołu Edukacyjnego nr 8 w Zielonej Górze oraz sposób ich wykonywania
 
Zespół realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie:
 
  1. stwarza warunki, umożliwiając wszechstronny, intelektualny i emocjonalny rozwój wychowanków i uczniów  poprzez  odpowiednią  organizację  kształcenia  i  wychowania  oraz  działania wspomagające wychowawczą rolę rodziny;
  2. wszystkie działania podejmowane w Zespole mają na celu dobro wychowanków i uczniów oraz gwarantują wszystkim członkom społeczności poszanowanie ich praw i godności.
 
         Do  zadań Zespołu należy:
 
  1. wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu przez niego doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju;
  2. tworzenie warunków umożliwiających wychowankom/uczniom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek  w poczuciu bezpieczeństwa;
  3. zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz zapewnienie pomocy dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny lub przyspieszony;
  4. wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka;
  5. współdziałanie z rodzicami wychowanków/uczniów, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka;
  6. stwarzanie dzieciom sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności i troski o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo w ruchu drogowym;
  7. tworzenie warunków umożliwiających wszechstronny intelektualny i emocjonalny rozwój wychowanków/uczniów poprzez odpowiednią organizację kształcenia i wychowania oraz działania wspomagające wychowawczą rolę rodziny;
  8. realizacja programów nauczania w oparciu o podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowe kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej;
  9. prowadzenie działalności eksperymentalnej dotyczącej kształcenia, wychowania i opieki, stosownie do potrzeb psychofizycznych wychowanków/uczniów oraz możliwości bazowych, kadrowych i finansowych, na zasadach i warunkach określonych w ustawie - Prawo oświatowe;
  10. zatrudnianie nauczycieli oraz innych pracowników pedagogicznych wspomagających realizację zadań dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych i terapeutycznych, posiadających kwalifikacje wymagane odrębnymi przepisami prawa;
  11. kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego rozwojowi wychowanka/ucznia;
  12. wspomaganie i ukierunkowanie indywidualnego, wszechstronnego rozwoju wychowanka/ucznia z wykorzystaniem ich wrodzonego potencjału i możliwości rozwojowych, a w przypadku wychowanków/uczniów niepełnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem stopnia i rodzaju ich niepełnosprawności;
  13. umożliwienie podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, językowej, etnicznej i religijnej;
  14. zapewnienie wychowankom/uczniom nauki języka mniejszości  narodowych, mniejszości etnicznych lub języka regionalnego, na pisemną prośbę rodziców, jeżeli organ prowadzący przyzna godziny na prowadzenie tych zajęć;
  15. troska o zdrowie i bezpieczeństwo wychowanków/uczniów przebywających w Przedszkolu/Szkole podczas zajęć edukacyjnych, pozalekcyjnych oraz pozaszkolnych;
  16. opieka nad wychowankami/uczniami  pozostającymi w trudnej sytuacji materialnej i życiowej;
  17. współdziałanie z rodzicami w sprawach kształcenia i wychowania;
  18. współpraca ze środowiskiem lokalnym, organizacjami, stowarzyszeniami, innymi przedszkolami, szkołami;
  19. zapewnienie odpowiedniej bazy oraz wyposażenia niezbędnego do realizacji zadań statutowych Zespołu;
  20. umożliwienie uczniom Szkoły zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do  uzyskania przez ucznia świadectwa jej  ukończenia oraz dalszego kształcenia na wyższych etapach edukacyjnych;
  21. zapewnienie bezpłatnego nauczania w zakresie realizacji planów nauczania zgodnie z obowiązującym prawem;
  22. realizacja zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów  w klasie ósmej;
  23. zapewnienie rodzicom informacji o wymaganiach edukacyjnych, sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych ich dzieci oraz o postępach w nauce i zachowaniu  i przyczynach niepowodzeń szkolnych;
  24. dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów/wychowanków, a także możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej  i specjalnych form pracy dydaktycznej
  25. opieka nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych;
  26. opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwianie realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia szkoły każdego typu w skróconym czasie;
  27. kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;
  28. prowadzenie  działań w zakresie doradztwa zawodowego w celu przygotowania uczniów do wyboru dalszej drogi kształcenia i planowania kariery zawodowej; 
  29. upowszechnianie wśród wychowanków/uczniów wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń, w tym związanych z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych, i sytuacji nadzwyczajnych;
  30. realizacja zadań programu profilaktyczno-wychowawczego;
  31. wprowadzenie wychowanków/uczniów w świat wartości, w tym ofiarności i współpracy, solidarności, altruizmu i patriotyzmu, szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania, i budowania relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia;
  32. kształtowanie kultury osobistej wychowanków/uczniów oraz formowanie  poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób;
  33. rozbudzanie ciekawości poznawczej wychowanków/uczniów oraz motywacji do nauki;
  34. kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość;
  35. zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy;
  36. budzenie wrażliwości na piękno języka ojczystego oraz wprowadzenie wychowanków/uczniów w świat literatury;
  37. kształcenie w zakresie posługiwania się językiem obcym nowożytnym.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Publiczna Szkola Podstawowa w Zawadzie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-04-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dyrektor
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-04-08 20:21:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Robert Kubicki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-04-09 11:17:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Robert Kubicki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-04-09 11:17:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
102 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »