Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami ›
- Wydzial Finansowy ›
- Wydział Komunikacji i Dróg ›
- Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska ›
- Wydział Zarządzania Kryzysowego ›
- Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych ›
Naczelnik Wydziału: Maja Woźna
Siedziba:
Starostwo Powiatowe we Wschowie Plac Kosynierów 1 C, 67-400 WschowaWydział Organizacyjny i Spraw SpołecznychII piętro- sekretariat oraz archiwum zakładowe, pok. 204 - tel. 65 540 48 00- kluby sportowe, stowarzyszenia, nieodpłatna pomoc prawna, pok. 208 - tel. 65 540 89 50- obsługa Zarządu Powiatu Wschowskiego, sprawy społeczne, pok. 208 - tel. 65 540 89 50- obsługa Rady Powiatu Wschowskiego i komisji, pok. 210 tel. 65 540 89 24III piętro- kadry pracowników i kierowników jednostek podległych, pok. 315 - tel. 65 540 19 37- obsługa kadrowo-płacowa i finansowo-księgowa placówek opiekuńczo-wychowawczych Powiatu Wschowskiego (Domy Dziecka) i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wschowie, pok. 308 - tel. 65 540 48 00, wenętrzny 237Zakres spraw i zadań do realizacji:
Z zakresu spraw organizacyjnych starostwa:1) prowadzenie sekretariatu oraz zapewnienie obsługi kancelaryjnej starostwa, w tym m.in.: obsługa interesantów i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych,2) terminowe przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozdzielanie korespondencji wpływającej do starostwa oraz biura rady, oraz koordynowanie korespondencji wychodzącej (listy),3) prowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w starostwie,4) obsługa elektronicznych skrzynek starostwa (m.in. e-puap, powiat@wschowa.com.pl; sekretariat@powiat.wschowa.com.pl.,5) prowadzenie archiwum zakładowego,6) prowadzenie spraw związanych z transportem pojazdami służbowymi dla potrzeb urzędu,7) przyjmowanie, koordynowanie i rejestrowanie skarg, wniosków oraz petycji,8) administrowanie sprawozdawczością GUS,9) ewidencja kontroli zewnętrznych w urzędzie,10) prowadzenie ewidencji wydanych oraz przyjętych pieczątek i pieczęci urzędowych używanych w starostwie,11) nadzór nad przestrzeganiem zasad dostępu do informacji publicznej, w tym administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej,12) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych,13) prowadzenie spraw ubezpieczenia powiatu od odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczeń majątkowych i osobowych,14) prowadzenie procedury likwidacji szkód objętych ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczeń majątkowych i osobowych,15) utrzymanie porządku wokół budynku oraz bieżące naprawy konserwatorskie w budynku starostwa,16) obsługa biura rady poprzez wykonywanie zadań:- obsługa administracyjna rady, komisji rady i zarządu powiatu,
- prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu zarządu,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady,
- koordynowanie, przygotowywanie i wnoszenie pod obrady rady i zarządu projektów uchwał i innych materiałów,
- prowadzenie rejestru uchwał rady, zarządu i zarządzeń starosty oraz publikacja
i przekazywanie do właściwych organów nadzoru i kontroli, - prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków radnych oraz nadzór nad przygotowywaniem odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania radnych;
Z zakresu spraw społecznych:1) monitorowanie działalności w zakresie pomocy społecznej, wspierania rynku pracy i walki z bezrobociem,2) prowadzenie spraw z zakresu profilaktyki, promocji i ochrony zdrowia oraz współpraca w zakresie zabezpieczenia farmaceutycznego na terenie powiatu,3) wydawanie decyzji w sprawie sprowadzania zwłok z zagranicy,4) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,5) przygotowanie projektów uchwał z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi,6) prowadzenie ewidencji i nadzoru nad uczniowskimi klubami sportowymi i stowarzyszeniami kultury fizycznej nie prowadzącymi działalności gospodarczej,7) monitorowanie działalności stowarzyszeń zarejestrowanych w KRS oraz fundacji,8) prowadzenie ewidencji i nadzór nad stowarzyszeniami zwykłymi,9) opracowywanie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi, prowadzenie postępowania konkursowego w ramach programu oraz sporządzanie rocznych sprawozdań
z jego realizacji,10) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz realizacja zadań związanych
z udzielaniem dotacji z budżetu powiatu i innych źródeł,11) realizacja zadań z zakresu organizowania nieodpłatnej pomocy prawnej,12) udzielanie dotacji dla Powiatowej Spółki Wodnej,13) realizacja zadań publicznych, z pominięciem otwartego konkursu ofert, w trybie określonym w art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571).Z zakresu kadr i płac pracowników i zleceniobiorców starostwa:1) pełna obsługa kadrowo-płacowa wobec pracowników starostwa oraz osób zatrudnionych na mocy umów cywilno-prawnych, w tym między innymi:a) zgłaszanie pracowników i ich członków rodzin do ZUS oraz ich wyrejestrowywanie po ustaniu przyczyny zgłoszenia,b) sporządzanie umów o pracę i umów cywilno-prawnych z osobami podejmującymi zatrudnienie w starostwie,c) sporządzanie świadectw pracy,d) naliczanie zasiłków i pozostałych świadczeń ZUS,e) naliczanie wynagrodzeń pracowników na podstawie zatwierdzonych angaży,f) dokonywanie, z wynagrodzeń pracowników, potraceń na podstawie oświadczeń i dyspozycji, i przekazywanie ich na odpowiednie konta bankowe (w tym: Pracownicze Plany Kapitałowe, zajęcia sądowe, pożyczki z ZFŚS i inne),g) naliczanie innych wynagrodzeń, nagród i świadczeń przysługujących pracownikowi,h) naliczanie wynagrodzeń na podstawie umów cywilno-prawnych,2) prowadzenie spraw dotyczących opiniowania, oceniania i nagradzania pracowników starostwa,3) przyjmowanie oświadczeń majątkowych składanych staroście,4) sporządzanie sprawozdań z zakresu zatrudnienia pracowników starostwa (GUS, PFRON i inne przewidziane przepisami prawa),5) prowadzenie spraw dotyczących staży zawodowych, prac interwencyjnych, robót publicznych oraz współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy dotycząca dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego,6) prowadzenie spraw dotyczących praktyk uczniowskich i studenckich,7) rozliczanie i sporządzanie deklaracji rozliczeniowych składek na ubezpieczenia społeczne (ZUS) i deklaracji podatkowych (PIT),8) prowadzenie spraw dotyczących naboru na wolne stanowiska pracy w starostwie,9) informowanie sekretarza powiatu o pracownikach, którzy muszą przejść służbę przygotowawczą oraz organizowanie służby przygotowawczej dla pracowników,10) prowadzenie spraw dotyczących badań lekarskich w zakresie medycyny pracy, w tym wystawianie skierowań na badania,11) prowadzenie spraw dotyczących wydawania legitymacji służbowych,12) wydawanie, na wniosek zainteresowanej osoby, zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,13) udzielanie odpowiedzi do instytucji w sprawach dotyczących zajęć sądowych z wynagrodzenia pracowników,14) opis pod względem merytorycznym dokumentów dotyczących zapłaty przed przekazaniem do księgowości (między innymi: opis faktur, za szkolenia, badania lekarskie, dofinansowania za okulary),15) prowadzenie dokumentacji kadrowo-płacowej przewidzianej przepisami prawa, w tym między innymi:a) akta osobowe pracowników,b) ewidencja czasu pracy, w tym: urlopy wypoczynkowe pracowników, wyjścia prywatne, nadgodziny, listy obecności,c) rejestr dowodów i uprawnień do zasiłków,d) rejestr wydanych poleceń wyjazdów służbowych (delegacje),e) rejestru szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,f) innych rejestrów i zbiorów dokumentów wynikających z przepisów prawa;W zakresie kadr wobec kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych (Domy Dziecka, PCPR, PPP, PUP oraz jednostki oświatowe):1) pełna obsługa kadrowa wobec kierowników jednostek organizacyjnych:a) prowadzenie spraw dotyczących badań lekarskich w zakresie medycyny pracy, w tym wystawianie skierowań na badania,b) ewidencja czasu pracy, w tym: urlopy wypoczynkowe, wyjścia prywatne, listy obecności,c) sporządzanie pism dotyczących wynagrodzenia kierowników na podstawie obowiązujących przepisów (w tym nagrody jubileuszowe),d) sporządzanie świadectw pracy,2) prowadzenie dokumentacji kadrowej przewidzianej przepisami prawa, w tym między innymi:a) akta osobowe,b) ewidencja czasu pracy, w tym: urlopy wypoczynkowe, wyjścia prywatne, listy obecności,3) prowadzenie spraw dotyczących opiniowania, oceniania i nagradzania,4) wydawanie, na wniosek zainteresowanej osoby, zaświadczeń o zatrudnieniu,5) opis pod względem merytorycznym dokumentów dotyczących zapłaty przed przekazaniem do księgowości (między innymi: opis faktur za szkolenia, badania lekarskie, dofinansowania za okulary),6) rozliczanie poleceń wyjazdów służbowych i przekazanie ich do wypłaty.W zakresie pełnej obsługi kadrowo-płacowej i finansowo-księgowej placówek opiekuńczo-wychowawczych Powiatu Wschowskiego (Domy Dziecka) i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wschowie, a w szczególności obowiązków wynikających z przepisów art. 41 ust. 1 i 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.):- prowadzenia rachunkowości oraz sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym jednostek oraz kompletności i rzetelności dokumentów;
Zadania wspólne:a) współpraca z samorządami i ich jednostkami organizacyjnymi,b) ewidencjonowanie, przechowywanie i archiwizowanie otrzymanych i wytworzonych dokumentów,c) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.Przy znakowaniu spraw Wydział używa symbolu ORG.Godziny urzędowania:
poniedziałek 7:00 - 16:00wtorek - czwartek 7:00 - 15:00piątek 7:00 - 14:00- Rejestracja Uczniowskiego Klubu Sportowego
- Rejestracja Klubu Sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej
- Wykreślenie z ewidencji uczniowskiego klubu sportowego i i klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej
- Wydawanie zaświadczeń potwierdzających aktualne dane wpisane do ewidencji uczniowskich klubów sportowych i i klubów sportowych, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej
- Zgłaszanie zmian w ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej
- Wydawanie pozwoleń na przewóz zwłok / prochów w urnie w celu ich pochowania
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych
- Wniosek o wpis zmian do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
- Stanowisko ds. audytu i kontroli finansowej ›
- Geolog Powiatowy ›
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów ›
- Wydział Inwestycji i Rozwoju ›
- Wydział Oświaty ›