Prowadzenie robót w pasie drogowym
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Prowadzenie robót w pasie drogowym
Akapit nr 1 - brak tytułu
W celu uzyskania zezwolenia lub zgody na prowadzenie robót w pasie drogowym należy opracować i złożyć:
Wniosek , w którym należy podać:
- numer, data i znak decyzji / uzgodnienia na lokalizację obiektu / urządzenia wydanego przez zarządcę drogi,
- szczegółową lokalizację robót (droga, ulica, miejscowość, odcinek drogi od msc. .... do msc. ...),
- przewidywany termin prowadzenia robót (od ..... – do ........), ilość dni kalendarzowych .........
- długość i szerokość pasa drogowego przewidywanego do zajęcia dla wykonania robót w rozbiciu na jego elementy : jezdnia, ciąg pieszy, chodnik, plac, zatoka autobusowa , zatoka postojowa, ścieżka rowerowa, pobocze, rów, teren inny niż wymienione; uwzględnić wykopy, odłożenie urobku, składowanie materiałów, oddzielenie / wygrodzenie , sprzęt,
- dane personalne osoby odpowiedzialnej za zachowanie warunków zawartych w zezwoleniach na lokalizację i prowadzenie robót w pasie drogowym oraz zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego w czasie prowadzenia robót (imię i nazwisko, adres zamieszkania, seria i nr dowodu osobistego i przez kogo wydany, telefon kontaktowy, stanowisko).
Do wniosku należy dołączyć :
- Pełnomocnictwo albo jego odpis, wypis lub kopię - w przypadku wystąpienia w imieniu inwestora osób trzecich.
- Harmonogram robót umożliwiający ich wykonanie w określonym terminie – jeżeli jest przewidywany.
- Plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia z naniesionymi wymiarami (długość , szerokość) poszczególnych elementów drogi : jezdnia, ciąg pieszy, chodnik, zatoka autobusowa , zatoka postojowa, ścieżka rowerowa, pobocze, rowy, teren inny niż wymienione ; uwzględnić wykopy, odłożenie urobku, składowanie materiałów, oddzielenie / wygrodzenia , sprzęt.
- Uzgodnioną dokumentację - do wglądu.
- Kserokopia decyzji pozwolenia na budowę / kserokopia zgłoszenia budowy / kserokopia protokółu ZUD
- Kserokopia uprawnień powołanego kierownika budowy / inspektora nadzoru posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi dróg - gdy wymaga tego udzielone zezwolenie / uzgodnienie lokalizacji obiektu / urządzenia.
- Aktualny projekt czasowej zmiany organizacji ruchu i oznakowania robót zatwierdzony przez Starostę Powiatu Międzyrzeckiego (po uprzednim zaopiniowaniu przez tut. Zarząd oraz Komendę Powiatową Policji w Międzyrzeczu) - gdy wymaga tego udzielone zezwolenie / uzgodnienie lokalizacji obiektu / urządzenia.
- Schemat zabezpieczenia terenu robót - gdy wymaga tego udzielone zezwolenie / uzgodnienie lokalizacji obiektu / urządzenia.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej : 17,00 zł – pełnomocnictwo (gdy dotyczy).
Wyjaśnienia :
- Opłatę skarbową należy wnieść :
- gotówką w kasie Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 , 66-300 Międzyrzecz
- na rachunek : Urząd Miejski ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
konto numer : 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200
- Projekt czasowej zmiany organizacji ruchu na drodze powiatowej należy sporządzić zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem.
- Schemat zabezpieczenia terenu robót należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym.
- Na rozpatrzenie wniosku i wydanie stosownej decyzji zarządca drogi ma jeden miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące.
- W decyzji rozpatrzonej pozytywnie zarządca drogi naliczy opłatę za czas prowadzenia robót w pasie drogowym.
- Przez zajęcie pasa drogowego rozumie się : wygrodzone / oddzielone miejsce wykopu, odkładu urobku, składowania materiałów i urządzeń przeznaczonych do wbudowania, powierzchnię zajętą przez sprzęt, itp.
- Opłatę za zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót, ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego :
- chodników, poboczy, placów w ciągach dróg, ścieżek rowerowych, ciągów pieszych oraz pasów dzielących - 3 zł
- przy zajęciu jezdni do 20% szerokości – 3 zł
- przy zajęciu jezdni pow. 20% do 50% - 6 zł
- przy zajęciu jezdni pow. 50% do całkowitego zajęcia jezdni – 9 zł
- pozostałych elementów pasa drogowego – 2 zł
Za wejście w pas drogowy bez zezwolenia zarządcy drogi, przekroczenie ustalonego terminu i powierzchni zajęcia pasa drogowego zarządca drogi wymierza, w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalanej.
Zezwolenie i opłaty dotyczą prowadzenia robót w celu wbudowania obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
Podstawa prawna :
- Ustawa z dnia 21 marca1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2222)
- Uchwała Rady Powiatu Nr XII/74/11 z dnia 30 listopada 2011 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego (Dz. Urz. Woj. Lub. Nr 142 z dnia 29 grudnia 2011 r. poz. 2988)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1264)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784)
- Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz.1332 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)
Załączniki
Pobierz dane XML Prowadzenie robót w pasie drogowym Drukuj informację Prowadzenie robót w pasie drogowym
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Zarząd Dróg Powiatowych w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wiesław Melcer |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-01-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wiesław Melcer |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-01-05 12:39:05 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-01-05 12:45:29 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-12-05 09:53:34 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1384 raz(y) |