ˆ

Prowadzenie robót w pasie drogowym

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Prowadzenie robót w pasie drogowym

Akapit nr 1 - brak tytułu

W celu uzyskania zezwolenia lub zgody na prowadzenie robót w pasie drogowym należy opracować i złożyć:
 
Wniosek , w którym należy podać:
  1. numer, data i znak decyzji / uzgodnienia na lokalizację obiektu / urządzenia wydanego przez zarządcę drogi,
  2. szczegółową lokalizację robót (droga, ulica, miejscowość, odcinek drogi od msc. .... do msc. ...),
  3. przewidywany termin prowadzenia robót (od ..... – do ........), ilość dni kalendarzowych .........
  4. długość i szerokość pasa drogowego przewidywanego do zajęcia dla wykonania robót w rozbiciu na jego elementy : jezdnia, ciąg pieszy, chodnik, plac, zatoka autobusowa , zatoka postojowa, ścieżka rowerowa, pobocze, rów, teren inny niż wymienione; uwzględnić wykopy, odłożenie urobku, składowanie materiałów, oddzielenie / wygrodzenie , sprzęt,
  5. dane personalne osoby odpowiedzialnej za zachowanie warunków zawartych w zezwoleniach na lokalizację i prowadzenie robót w pasie drogowym oraz zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego w czasie prowadzenia robót (imię i nazwisko,  adres zamieszkania, seria i nr dowodu osobistego i przez kogo wydany, telefon kontaktowy, stanowisko).
 
Do wniosku należy dołączyć :
  1. Pełnomocnictwo albo jego odpis, wypis lub kopię - w przypadku wystąpienia w  imieniu inwestora osób trzecich.
  2. Harmonogram robót umożliwiający ich wykonanie w określonym terminie – jeżeli jest przewidywany.
  3. Plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia z naniesionymi wymiarami (długość , szerokość) poszczególnych elementów drogi : jezdnia, ciąg pieszy, chodnik, zatoka autobusowa , zatoka postojowa, ścieżka rowerowa, pobocze, rowy, teren inny niż wymienione ; uwzględnić wykopy, odłożenie urobku, składowanie materiałów, oddzielenie / wygrodzenia , sprzęt.
  4. Uzgodnioną dokumentację  - do wglądu.
  5. Kserokopia decyzji pozwolenia na budowę / kserokopia zgłoszenia budowy / kserokopia protokółu ZUD
  6. Kserokopia uprawnień powołanego kierownika budowy / inspektora nadzoru posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi dróg - gdy wymaga tego udzielone zezwolenie / uzgodnienie lokalizacji obiektu / urządzenia.
  7. Aktualny projekt czasowej zmiany organizacji ruchu i oznakowania robót zatwierdzony przez Starostę  Powiatu Międzyrzeckiego (po uprzednim zaopiniowaniu przez tut. Zarząd oraz Komendę Powiatową Policji  w  Międzyrzeczu) - gdy wymaga tego udzielone zezwolenie / uzgodnienie lokalizacji obiektu / urządzenia.
  8. Schemat zabezpieczenia terenu robót - gdy wymaga tego udzielone zezwolenie / uzgodnienie lokalizacji obiektu / urządzenia.
  9. Dowód wniesienia opłaty skarbowej : 17,00 zł – pełnomocnictwo (gdy dotyczy).   
 
Wyjaśnienia :
  1. Opłatę skarbową należy wnieść :
  • gotówką w kasie Urzędu Miejskiego ul. Rynek 1 , 66-300 Międzyrzecz     
  • na rachunek : Urząd Miejski ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
                        konto numer : 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200 
  1. Projekt czasowej zmiany organizacji ruchu na drodze powiatowej należy sporządzić zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem.
  2. Schemat zabezpieczenia terenu robót należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym.
  3. Na rozpatrzenie wniosku i wydanie stosownej decyzji zarządca drogi ma jeden miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące.
  4. W decyzji rozpatrzonej pozytywnie zarządca drogi naliczy opłatę za czas prowadzenia robót w pasie drogowym.
  5. Przez zajęcie pasa drogowego rozumie się : wygrodzone / oddzielone miejsce wykopu, odkładu urobku, składowania materiałów i urządzeń przeznaczonych do wbudowania, powierzchnię zajętą przez sprzęt, itp.
  6. Opłatę za zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót, ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego :
  1. chodników, poboczy, placów w ciągach dróg, ścieżek rowerowych, ciągów pieszych oraz pasów dzielących - 3 zł
  2. przy zajęciu jezdni do 20% szerokości – 3 zł
  3. przy zajęciu jezdni pow. 20% do 50% - 6 zł
  4. przy zajęciu jezdni pow. 50% do całkowitego zajęcia jezdni – 9 zł
  5. pozostałych elementów pasa drogowego – 2 zł 
Za wejście w pas drogowy bez zezwolenia zarządcy drogi, przekroczenie ustalonego terminu i powierzchni zajęcia pasa drogowego zarządca drogi wymierza, w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalanej.
 
Zezwolenie i opłaty dotyczą prowadzenia robót w celu wbudowania obiektów budowlanych lub urządzeń  niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
 
Podstawa prawna :
  1. Ustawa z dnia 21 marca1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r.  poz. 2222)
  2. Uchwała Rady Powiatu Nr XII/74/11 z dnia  30 listopada 2011 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego (Dz. Urz. Woj. Lub. Nr 142 z dnia 29 grudnia 2011 r. poz. 2988)
  3. Rozporządzenie  Rady  Ministrów  z  dnia  1 czerwca 2004 r.  w  sprawie  określenia  warunków  udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego  (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1264)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784)
  5. Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827, z późn. zm.)
  6. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz.1332 z późn. zm.)
  7. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.  Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Dróg Powiatowych w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wiesław Melcer
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-01-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wiesław Melcer
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-01-05 12:39:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-01-05 12:45:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-12-05 09:53:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1384 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »