Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Lubski Dom Kultury
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Zasady organizacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-02-27 09:57:22 przez Magdalena Górecka

Akapit nr - brak tytułu

 KIEROWNICTWO LDK
 
Lubskim Domem Kultury kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez Burmistrza Lubska na zasadach określonych w Statucie LDK pkt. III §7
 
Do zadań Dyrektora należy w szczególności:
 a)  kierowanie bieżącą działalnością Domu Kultury i reprezentowanie instytucji na  zewnątrz,
 b)  zarządzanie majątkiem Domu Kultury,
 c)  wykonywanie funkcji  pracodawcy w stosunku do pracowników  Domu Kultury,
 d) wydawanie zarządzeń, instrukcji  i  poleceń służbowych,
e) ustalanie rocznego planu działalności, rocznego planu finansowego, sporządzanie wniosków inwestycyjnych oraz sprawozdań z działalności finansowej i merytorycznej i przedstawianie tych dokumentów Burmistrzowi Lubska w ustalonych terminach
 f) sprawowanie kontroli wewnętrznej nad prawidłowością realizacji zadań,
g)  nadawanie regulaminu organizacyjnego, struktury organizacyjnej, ustalenie podziału zadań. Dyrektor odpowiada za działalność merytoryczną, finansową oraz administracyjno-gospodarczą Domu Kultury i ponosi za nie odpowiedzialność . Do  dokonywania czynności prawnych w imieniu Domu Kultury upoważniony jest samodzielnie (jednoosobowo) Dyrektor oraz pełnomocnik działający w granicach udzielonego pełnomocnictwa - kierownik działu organizacji imprez w randze. Zastępcy Dyrektora  .
Dyrektor Lubskiego Domu Kultury  wykonuje swe funkcje administratorskie za pośrednictwem pracowników administracji podstawowej w niżej wymienionych działach .
 
Sekretariat  : 
a) kierowanie obiegiem dokumentów adresowanych do Dyrektora LDK, kierownikówkomórek organizacyjnych ,
b) ekspedycja, przyjmowanie przesyłek ,
 
c)obsługa systemów łączności zainstalowanych w sekretariacie ,
d) obsługa spotkań, narad  zorganizowanych  przez Dyrektora LDK 
 
 
  1. Dział  Merytoryczny   :
  1. prowadzenie działalności  w zakresie edukacji kulturalnej dzieci, młodzieży i dorosłych
  2. zaspokojenie potrzeb mieszkańców gminy w zakresie uczestnictwa w kulturze,
  3. działalność instruktażowo  – metodyczna
  4. sporządzanie miesięcznych, rocznych planów pracy LDK ,
  5. sporządzanie rocznych zestawień z imprez i działalności LDK ,
  6. prowadzenie pełnej dokumentacji merytorycznej .
Instruktorzy etatowi i kontraktowi dbają i odpowiadają za jakość prowadzonych zajęć :
  • zobowiązani są do prowadzenia dokumentacji, która potwierdza ich pracę ,
  • odpowiadają za ład i porządek oraz bezpieczeństwo uczestników zajęć .
instruktor d / s upowszechniania muzyki :
  • odpowiada za stan techniczny, prawidłowe użytkowanie i zabezpieczenie sprzętu muzycznego ,
  • uczestniczy w zespołach realizatorskich ,
  • prowadzi zespoły muzyczne oraz organizuje imprezy upowszechniające muzykę,
  • opracowuje nagrania muzyczne .
instruktor d /s upowszechniania plastyki :
  • zabezpiecza stronę estetyczno – wykonawczo – plastyczną wszelkich imprez ,
  • odpowiada za reklamę imprez ,
  • organizuje imprezy upowszechniające plastykę ( plenery , konkursy , wystawy )
instruktor ds. sekcji szachowej :
  • rozwijanie zainteresowań szachowych dzieci i młodzieży  poprzez popularyzację
sekcji w szkołach i środowisku ,
  • organizowanie meczów i turniejów szachowych
instruktor ds. muzyczno - ruchowych :
  • prowadzenie zajęć rytmiczno – ruchowych ,
  • prowadzenie zajęć dydaktycznych i muzycznych
referent ds. działalności  oświatowej i kina  :
  • prowadzenie działalności w zakresie dokształcania , doskonalenia i przekwalifikowania osób dorosłych w różnych zawodach wg potrzeb słuchaczy i zleceń instytucji, pracodawców,
  • prowadzenie działalności kinowej w zakresie promocji, reklamy , organizacji widowni i technicznej obsługi kina .
instruktor ds. marketingu promocji i szkoleń :
  • promowanie  LDK poprzez współpracę z mas-mediami  , informacje na strony www
  • zapewnienie obsługi sesji naukowych  , konferencji i innych imprez
  • prowadzenie spraw związanych z promocją  wydawnictw LDK
  • prowadzenie działań mających  na celu pozyskanie sponsorów
  • działania marketingowe i organizacja widowni
instruktor ds. edukacji medialnej :
  • edukacja medialna / prowadzenie zajęć z dziećmi/
  • opracowanie projektów materiałów reklamowych
  • wprowadzenie danych do systemu internetowego LDK
  • przesyłanie do jednostek materiałów w formie elektronicznej
  • rozwijanie sieci komputerowej
  • wzbogacanie oferty LDK w techniki informacyjne
 
Dział Administracyjno – Gospodarczy 
Do zadań działu  należy  kierowanie w zakresie :
  • planowania ,
  • organizacji ,
  • administracji ,
  • analizy a w szczególności  :
  • zarządzanie nieruchomościami LDK ,
  • prowadzenie spraw związanych z konserwacją i remontami ,
  • zabezpieczanie obiektu pod względem p /poż i bhp  powierzonego mienia ,
  • kontrola gospodarki  materiałowej ,
  • koordynowanie pracy komórek organizacyjnych LDK w tym nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem  placówki ,
  • realizacja procedur  kadrowych .
 
Księgowość 
  1. jest dysponentem  środków finansowych LDK ,
  2. prowadzi efektywną   i rzetelną gospodarkę finansową  LDK,
  3. sporządza roczne plany finansowe zgodnie z ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ,
      d. sporządza sprawozdawczość statystyczną i bilansową .
 
Dyrektorowi LDK bezpośrednio podlegają: kierownik administracyjny, gł. Księgowa, kierownik działu organizacji imprez – z-ca Dyrektora.
 
ZASADY FUNKCJONOWANIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI.
  1. Kierownictwo oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy powołani do określonych zadań, kierują pracą w ramach przysługujących im kompetencji i są odpowiedzialni za ich wykonywanie.
  2. Pracownicy otrzymują zakres czynności i obowiązków na piśmie, równocześnie z zatrudnieniem – powołaniem na dane stanowisko lub z chwilą powierzonego innego zakresu pracy.
  3. Wszystkie zmiany na stanowiskach pracy odbywają się w formie przekazania protokolarnego. Protokół przekazania akceptuje dyrektor LDK.